Guest Mette G

Kunsten at vælge kjolen...

20 indlæg i dette emne

Så er det vist på høje tid, jeg skriver mit første indlæg herinde - jeg har "luret" i omkring en måned (siden kæresten friede), og nu har jeg altså valgt at komme ud af skabet. Forvent en planlægningstråd, så snart vi får styr på liiidt flere detaljer :bearhug: Men indtil videre har vi da styr på, at brylluppet skal stå den 16. august i Budolfi kirke (domkirken) i Aalborg, da vi bor næsten lige ved siden af.

Som enhver ægte zilla har jeg selvfølgelig fluks kastet mig og kjolen - men ak og ve, jeg synes allerede den volder lidt problemer. Jeg drømmer om at få en kjole med trekvartærmer i kjolens stof, som så skal være i lækker, lækker silkesatin, brokade eller lignende. Det flotte skulle så ligge i snittet og stoffet, og kjolen skulle ikke have så mange dikkedarer i form af pynt, perler. osv. Og jeg har også haft en uforpligtende snak med en designer/skrædder om at få den syet. Hun synes, det ville være superflot til mig, og at jeg sagtens ville kunne bære så "enkel" en kjole uden problemer. Desuden mente hun ikke, at stropløse corsager gjorde noget for mig, men at jeg skulle have ansigtet indrammet på en måde.

Jeg blev selvfølgelig rigtig glad for, at der var en, der kunne se visionen i min ide (hehe). Men min mor fik mig straks overtalt til, at jeg da også skulle ud at prøve andre steder - og hun har jo helt ret. Man vil vel gerne prøve så mange brudekjoler som muligt, den ene gang man får chancen?

:cheerleader3:

Så i fredags tog vi turen til Alt til bruden i Dybvad, hvor jeg blev betjent af Henrik, der var rigtig flink og virkede dygtig. Men, men, men - han var af den overbevisning, at jeg SKULLE have en kjole med stropløs corsageoverdel. Hver gang jeg foreslog, at jeg måske godt kunne tænke mig en kjole, der fremhæver skuldrene med et ærme eller lignende, fik jeg at vide, at jeg så ikke ville virke så høj, og at den ville gøre mig bredere. Og jeg kunne da godt se, at jeg fik en supertalje i de kjoler, han synes var bedst til mig, og at de generelt sad godt, og var rigtig smukke. Men de var på en eller anden måde slet ikke som jeg havde forestillet mig, min kjole skulle se ud. Der var masser af tyl, taft, perler, krystaller, kæmpeslæb og lignende, og jeg startede jo med at ville have det mere enkelt. Desuden fik jeg at vide, at med min hudtone ville jeg være flottest i en farvet kjole (lys gråblå eller cognac)! Og jeg drømmer nu engang om at bære en nuance af hvid på min bryllupsdag, og det er vist også det eneste "krav" kæresten har til kjolen, hehe. Så jeg fik ikke rigtig suset i maven - det tror jeg til gengæld jeg gjorde, da jeg havde snakket med designeren. Så nu er jeg gået lidt i tænkeboks og skal nok ud at prøve nogle flere steder... Min mor var for øvrigt enig med Henrik - hun synes vist, at det med ærmer er håbløst gammeldags, men siger også, at jeg selvfølgelig skal have kjolen, som jeg vil have den.

Men det var vist en lang smørre for at stille et relativt simpel spørgsmål: Hvordan valgte I? Ud fra ren mavefornemmelse, eller tog I til jer, hvad andre kom med af gode råd?

Mette G - allerede afhængig af Bryllupsklar :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog ind til en kjolebutik og sagde til dem at jeg ikke ville have perler, pynt, kilometer-slæb og gerne med halterneck. Det var de fuldstændig enige med mig i, så det gik rigtig nemt. Jeg er dog alligevel endt med at få min kjole syet. Dels fordi jeg synes kjolerne er hysterisk dyre når man kun skal bruge sin kjole en enkelt dag. Dels fordi jeg så kunne være med til selv at designe min drømmekjole. Jeg har naturligvis fundet inspiration i allerede eksisterende kjoler, for min fantasi rækker ikke til at finde på noget selv, men jeg mener så at jeg har hugget det bedste fra de kjoler jeg har set her på dette forum og andre steder på nettet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bestemt du skal følge din mavefornemmelse og KUN din!

Det er fint at ekspedienten prøver at få dig i andre kjoler også, for vi har jo hørt utallige brude finde drømmekjolen som var KOMPLET modsat hvad de havde troet de skulle have. -samtidig må han altså også putte dig i den type kjole som du beder om! -Om ikke andet så bare for at du kan se, at det er helt forkert til dig.

Min konklusion på din historie er : Dårlig ekspedient! Prøv en anden butik. Prøv stilen du ønsker dig og prøv også andre. -Og gå så tilbage til skræddern og få syet din drømmekjole. -For så ved du hvad der klæder sig og hvad der ikke gør!

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte ud fra mavefornemmelsen...jeg vidste bare at det var KJOLEN, da jeg kom i den!

Havde set den på et billede først og da jeg så kom i den tænkte jeg bare WAAAAUUUUWWWW.

Jeg prøvede en masse andre efter den, men endte alligevel med at købe den første kjole. Husk det er DIN dag og derfor skal du vælge en kjole som siger dig noget. Den kjole du har i tankerne er jo heller ikke en almindelig stangvare, så måske prøvede ekspedienten at overtale dig til at købe noget, som de rent faktisk har i deres butik...jeg synes du skal følge din mavefornemmelse og prøve nogle kjoler med 3/4-lange ærmer ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som en lidt dårlig ekspedient...

Jeg vil give ham ret i, at man skal prøve noget forskelligt, men du skal helt sikkert også prøve det du går og drømmer om - om ikke andet for at se om han har ret i de ting han siger. Det kan jo være at når du først kommer i kjolen kan se at farven ikke passer, at det med ærmer ikke passer til dig, ja, hvad ved jeg. Men det skal da prøves...

Jeg havde også en forestilling om en kjole da jeg gik ind i forretningen - men kom ud med en anden. Og jeg er sikker på at jeg har valgt rigtigt :cheerleader3:

Glæder mig til at se hvad du ender med :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God ide at kigge flere steder, og se at faa prövet nogle med aermer som du godt kunne taenke dig - saa er jeg ret sikker paa at du finder ud af om det skal vaere det eller en corsage. Og det med farven, selv om du er lys i huden vil jeg mene du sagtens kan have en kjole i creme eller ivory!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Da jeg købte min kjole. Blev det er blanding.

Havde bestemt ud fra de gode råd herinde fra, at jeg ville lade ekspedienten finde den kjole vedkommene mente var bedst til mig og derefter så kome med mine ønsker.....så langt kom vi slet ikke før mavefornemmelse var der.

Ekspedienten kom med min kjole i første huk....jeg blev lidt bleg da jeg så kjolen, da det var den eneste ud fra kataloget som jeg havde sagt jeg ikke kunne lide. Men i den kom jeg og så var jeg solgt. Den fremhævede min tajle og gjorde min højere. Jeg stod og hoppede inde i prøverummet og min mor, søster og veninde var heller ikke i tvivl.

Men ekspedienten synes nu alligevel jeg skulle prøve de kjoler jeg selv havde i tankerne.....de var slet ikke noget, de gjorde jeg fik flad byste og så gammeldags ud.

Jeg gik derfra med den største forelskelse og den er ikke blevet mindre de gange jeg har været i den siden.

Håber du kan bruge min fortælling til noget.

Knus fra Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så er det vist på høje tid, jeg skriver mit første indlæg herinde - jeg har "luret" i omkring en måned (siden kæresten friede), og nu har jeg altså valgt at komme ud af skabet. Forvent en planlægningstråd, så snart vi får styr på liiidt flere detaljer :fløjt: Men indtil videre har vi da styr på, at brylluppet skal stå den 16. august i Budolfi kirke (domkirken) i Aalborg, da vi bor næsten lige ved siden af.

Som enhver ægte zilla har jeg selvfølgelig fluks kastet mig og kjolen - men ak og ve, jeg synes allerede den volder lidt problemer. Jeg drømmer om at få en kjole med trekvartærmer i kjolens stof, som så skal være i lækker, lækker silkesatin, brokade eller lignende. Det flotte skulle så ligge i snittet og stoffet, og kjolen skulle ikke have så mange dikkedarer i form af pynt, perler. osv. Og jeg har også haft en uforpligtende snak med en designer/skrædder om at få den syet. Hun synes, det ville være superflot til mig, og at jeg sagtens ville kunne bære så "enkel" en kjole uden problemer. Desuden mente hun ikke, at stropløse corsager gjorde noget for mig, men at jeg skulle have ansigtet indrammet på en måde.

Jeg blev selvfølgelig rigtig glad for, at der var en, der kunne se visionen i min ide (hehe). Men min mor fik mig straks overtalt til, at jeg da også skulle ud at prøve andre steder - og hun har jo helt ret. Man vil vel gerne prøve så mange brudekjoler som muligt, den ene gang man får chancen?

:blush:

Så i fredags tog vi turen til Alt til bruden i Dybvad, hvor jeg blev betjent af Henrik, der var rigtig flink og virkede dygtig. Men, men, men - han var af den overbevisning, at jeg SKULLE have en kjole med stropløs corsageoverdel. Hver gang jeg foreslog, at jeg måske godt kunne tænke mig en kjole, der fremhæver skuldrene med et ærme eller lignende, fik jeg at vide, at jeg så ikke ville virke så høj, og at den ville gøre mig bredere. Og jeg kunne da godt se, at jeg fik en supertalje i de kjoler, han synes var bedst til mig, og at de generelt sad godt, og var rigtig smukke. Men de var på en eller anden måde slet ikke som jeg havde forestillet mig, min kjole skulle se ud. Der var masser af tyl, taft, perler, krystaller, kæmpeslæb og lignende, og jeg startede jo med at ville have det mere enkelt. Desuden fik jeg at vide, at med min hudtone ville jeg være flottest i en farvet kjole (lys gråblå eller cognac)! Og jeg drømmer nu engang om at bære en nuance af hvid på min bryllupsdag, og det er vist også det eneste "krav" kæresten har til kjolen, hehe. Så jeg fik ikke rigtig suset i maven - det tror jeg til gengæld jeg gjorde, da jeg havde snakket med designeren. Så nu er jeg gået lidt i tænkeboks og skal nok ud at prøve nogle flere steder... Min mor var for øvrigt enig med Henrik - hun synes vist, at det med ærmer er håbløst gammeldags, men siger også, at jeg selvfølgelig skal have kjolen, som jeg vil have den.

Men det var vist en lang smørre for at stille et relativt simpel spørgsmål: Hvordan valgte I? Ud fra ren mavefornemmelse, eller tog I til jer, hvad andre kom med af gode råd?

Mette G - allerede afhængig af Bryllupsklar :thumbsupsmileyanim:

Allerførst velkommen til bryllusklar! Det med at din hudfarve skulle kræve en farvet kjole, synes jeg lyder som noget værre vrøvl. Jeg er selv blevet overrrasket over, hvor mange nuancer af hvid, der findes - og jeg vil våge og påstå, at alle kan finde en nuance, der klæder dem! Selv er jeg ret bleg, men fandt både en kjole i Ivory, der klæder mig (den jeg har købt), og en der var helt hvid som faktisk også klædte mig. Til gengæld prøvede jeg en beige, der ikke klædte mig. Held og lykke med jagten - og husk at vi gerne vil se billeder her på BK!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo nu en gang din kjole,og jeg er af den klippefaste overbevisning at kjolen skal afspejle bruden - så hvis du gerne vil have ærmer, er det sådan det er.

Jeg synes dog at det er fint nok at du prøver nogle andre modeller end dem du selv havde forestillet dig - man bliver nogen gange overrasket; jeg skulle have en enkel, chic, tætsiddende blonde-sag og endte med det store prinsesseskrud :thumbsupsmileyanim:

Og at ærmer skulle være gammeldags er helt i skoven - faktisk har mange af de store brudekjoledesignere sat fokus på kjoler med ærmer i år, i den super lækre vintage-stil:

Pronovias, model Canaleta:

50_0.jpg

Valentino, model Metis:

metis_primary.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor underligt.

Jeg har i dag været oppe ved henrik og prøve brudekjoler.

Og jeg havde faktisk lidt samme oplevelse. Jeg ville så gerne prøve en bestemt jeg har set på deres hjemmeside, men fik afvide at det ville jeg ikke se pæn ud i.

Det med huden fik jeg også afvide. Så jeg ende i en som alle de andre syntes var god, men som jeg ikke selv var helt tilfreds med.

Så jeg ende med at tage der fra uden at købe en.

Jeg tror at havde han lade mig prøve den kjole jeg var helt vild med, så jeg selv kunne se at det ikke var god til mig var jeg klar til at komme videre. og muligvis købt en anden, men nu bliver den ved med at spøge i min fantasi.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

da jeg prøvede kjoler, fortalte jeg hvilke ting kjolen skulle indeholde. Det var småting som f.eks at den skulle være i hvid nuance, med slæb og stor. Jeg kan altid komme i en havfrue kjole til andre fester, men ikke altid i det store skrud. samtidig fik de dog også frie hænder til at finde kjoler de mente jeg ville være flot i.

Det var det første sted jeg endte med at købe min kjole. her havde de virkelig forståelse for mine ønsker. og der var da stadig tid til lidt pjank, for jeg prøvede da en super flot lyserød kjole, kun for sjov.

kjolen blev valgt ud fra at jeg selv følte mig tilpas i den, min veninden og søster, var enige i at det var bare KJOLEN, og ekspedienten sagde at jeg strålede. jeg prøvede kjoler 2 andre steder, og efter at have kigget billederne igennem mange gange med forskellige mennesker, og hver gang tænkt "det der r min kjole", hvilket alle næsten også sagde, var jeg ikke i tvivl. ugen efter var jeg nogle tusind kroner fattigere, men helt sikker på at det var den rigtige kjole.

nå ja, det blev vist lidt rodet, men det vigtigste er at du får prøvet dine ønsker af. vil du stadig gerne have ærmer, skal du holde dig til det. din mor vil alligevel kunne lide kjolen når tiden kommer.

desuden havde kronprinsesse mary vist også trekvart ærmer, og alle synes vist at hun var en yndig brud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var to forskellige steder og prøve kjoler. Det 1.sted fik jeg ikke rigtig noget hjælp fra ekspedienten, og det var desværre en lidt flad fornemmelse, og jeg blev ikke rigtig klogere på hvad jeg kunne bruge af model. -HAHA-

Det andet sted jeg prøvede kjoler, fandt ekspedienten flere forskellige hun syntes jeg skulle prøve, som hun mente ville klæ' mig, og jeg valgte selv nogle jeg kunne tænke mig at prøve. Jeg tror vi valgte en 12-14 stykker ud. Min første ide var også noget med lange ærmer, men jeg syntes ikke det var sagen alligevel da jeg kom i dem. Så valget faldt på en med et lille kort ærme, og jeg var ikke et sekund i tvivl da jeg fik den på. Ekspedienten syntes alligevel jeg skulle prøve alle kjolerne vi havde fundet frem, og det gjorde mig kun endnu mere sikker i mit valg!!

-og hun var ved at dø af grin over mig, for jeg dansede rundt i butikken, og havde overhovedet ikke lyst til at tage den af igen, for det var bare min drømmekjole :griner:-

Jeg syntes du skal prøve nogle flere forretninger, og få prøvet den kjole du drømmer om. Måske er det slet ikke sagen når du kommer i den, og måske er det bare kjolen der får dig til at stråle :lol:

Held og lykke med jagten på DIN drømmekjole!

Knus Nymann

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var også i Alt til bruden i Dybvad, og fik samme smøre fra Henrik. (og jeg tænkte bare "ja ja, du blir klogere hr smartesen - her køber jeg vist ikke noget")

Jeg havde stået og fortalt, hvad jeg ville have, og så hev han den her kjole ned fra stativet, som bare var lige det modsatte.

Han overbeviste mig dog om at jeg skulle prøve kjolen, og det er jeg glad for, for det viste sig bare at være den jeg skulle ha. Ville ellers aldrig været kommet i tanker om at prøve den, hvis ikke han havde foreslået den.

Bagefter prøvede jeg nogen af de modeller jeg selv havde haft i tankerne, men de var lige pludselig lidt ligegyldige.

Men men. Dermed ikke sagt at du bare skal lukke af og høre på, hvad andre siger. Hvis du vil ha en kjole med ærmer, skal du ha en kjole med ærmer. Hvis ikke du føler for den kjole du prøver, er det ikke den du skal ha.

God fornøjelse med at finde KJOLEN.

mvh maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog i dag ud til snehvide brudekjoler, der er der en super god betjæning, og hun lyttede rigtigt meget til hvad det var jeg gerne ville have.

Så der vil jeg forreslå dig at tage ud, da det er det stik modsatte af min oplevelse i "alt til bruden".

Mon ikke også hun har en kjole til dig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer