Sign in to follow this  
Followers 0
Pernille Wedel

Nogen der har erfaring med DJ til bryllup

20 posts in this topic

Vores aftale med et band gik i vasken (som I måske har læst) og nu overvejer vi en DJ. :angry:

Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med det?

Jeg er næsten mere bange for at hyre et live band som jeg ikke kender og så er de mega dårlige.... :cheerleader3:

Fordelen med DJ er jo selvfølgelig at man kan bestemme deres repetoire (staves det ikke sådan???)

Plus de kan vejre stemningen og banke den yderligere i vejret hvis det er nødvendigt....

:smolf:

Vil meget gerne høre fra Jer, hvad I selv har tænkt jer at gøre til Jeres bryllup, og om der er nogen herinde som har prøvet noget i samme stil :cheerleader3:

Hej hej

0

Annonce ♥

Jeg synes dj er en fantastisk ide! Jeg gad godt vi havde råd til en..

Jeg har aldrig oplevet det til et bryllup(men har også kun været til et bryllup før) Men generalt synes det er godt.. De er super til at fange hvornår man vil danse og til hvilke slags musik.. For mit vedkommene vil DJ være den bedste løsning for musik.. De er også gode til spille lavt og højt.. hvor jeg synes bandt tit er det samme både når man spiser og fester.. (sådan har det været til de fester jeg har været til..) og gode hvis i ikke har plads til et stort band, en enkel dj med mixer fylder faktisk ikke ret meget..

Knuss

0

Jeg synes dj er en fantastisk ide! Jeg gad godt vi havde råd til en..

Jeg har aldrig oplevet det til et bryllup(men har også kun været til et bryllup før) Men generalt synes det er godt.. De er super til at fange hvornår man vil danse og til hvilke slags musik.. For mit vedkommene vil DJ være den bedste løsning for musik.. De er også gode til spille lavt og højt.. hvor jeg synes bandt tit er det samme både når man spiser og fester.. (sådan har det været til de fester jeg har været til..) og gode hvis i ikke har plads til et stort band, en enkel dj med mixer fylder faktisk ikke ret meget..

Knuss

:angry: Ja du har da ret.... det havde jeg ikke tænkt på... det dér med at spille højt og lavt. Og at de ikke fylder så meget. Vi skal holde det i telt i haven, så pladsen er lidt trang i forvejen. :smolf:

Jeg har tilgengæld været til en fest hvor det var jukebox... ikke en god løsning, for man brugte meget tid på at stå og ønske musik og alle ville have indflydelse. Man kan vist programmere den til nogel numre, men hvis folk har muligheden for at påvirke sangvalg, så gør de dét.

:cheerleader3: Hvor meget vil du max give for en DJ. De er ikke så dyre som jeg havde regnet med.... har da undersøgt lidt priser. Billigere end det band vi havde hyret først...

0

Vi har hyret diskobil til vores bryllup d. 30/8-2008.... de er super søde at snakke med.

Det koster jo ikke noget at ringe og snakke med dem, så det var måske en ide for at finde ud af om det er noget for jer???

0

Annonce ♥

Ja i har ret, tror lige jeg skriver til en.. du kunne da være fedt hvis vi lige kunne få råd til en alligevel..:-)

Derfor en juxebox vil være helt udelukkede hos os, vi har simpelthen for mange i vores familie som vil elske at skulel bestemme hele tiden.. hihi..

0

Jer der vælger dj til bryllup har i også under maden??

Jeg har lige skrevet til en.. uha dt bliver spændende at se om vi har råd.. :-)

Under maden spiller diskobil "dinnermusik" og efter maden spiller de op til dans!!!

Hvem har du kontaktet???

0

Annonce ♥

Moon-Light Det er et par unge rødder da faktisk har spillede mest til ung fester, men de er altså knald gode og rigtig søde, har gået i folkeskole med mange af dem (har dog ikke rigtig set dem siden..) så det kunne være sjovt at se dem igen.. Plus de bor her i vestsjælland..
0

Vi har hyret flashlight-gruppen til at komme og spille, de har en pakke hvor der kommer en pianist og spiller under maden, og så kommer der en DJ om aftenen/natten.. Synes det er en SUPER løsning! Også fordi en DJ oftest er ret god til at vejre stemningen, og spille noget folk godt kan lide, og så har man dem jo også (oftest) i længere tid, end hvis det var et band man hyrede.. :angry:

0

Vi havde DJ til vores bryllup

Jesper fra Flashlight-Gruppen spillede op til dans efter kaffen og så var Michael der under middagen til at spille lidt dinner-musik.. Og vi har fået stor ros for vores valg af musik.. Folk dansede og hyggede sig.. Der var lidt underholdning fra nogle af gæsterne vha musikken.. Det var fantastisk

0

Annonce ♥

Hejsa

Nu er det godt nok først og fremmest erfaringer, der efterlyses - men jeg synes lige jeg vil fortælle lidt om, hvordan DJ-løsningen foregår. :angry:

Når man vælger en DJ til et bryllup, fungerer konceptet på mange måder mere som at anvende en traditionel musiker end som et mobildiskotek.

BryllupsDJ'en er således med allerede fra spisningens start, hvor han afspiller dæmpet musik. Musikken varierer naturligvis men kan fx være jazz, klassisk, forskellige instrumentale numre - kort sagt musik der er let at lytte til og som ikke tager al opmærksomhed. Vi sørger naturligvis for at tænde og slukke musikken i forbindelse med taler og sange og andre festlige indslag undervejs.

Et af de spørgsmål, som vi ofte hører, er "kan I spille med på festsangene"? Ja, det kan vi - i hvert fald i et vist omfang. Vi råder nemlig over omkring 90 instrumentale indspilninger beregnet til at synge efter - det er de klassiske melodier a la "hammer hammer fedt", "I en kælder sort som kul", "jubi jæh jæh", "regnvejrsdag i november (jeg vil male dagen blå)" osv. Kort sagt de melodier, der oftest skrives festsange på.

Når spisningen er slut spiller vi op til dans. Der lægges naturligvis ud med brudevalsen og herefter er der glad dansemusik fra de sidste fire årtier indtil festen slutter.

Og så lige lidt reklame til sidst: Der er jo mulighed for at hilse på os og høre prøver på både dinnermusik, syng-med-musik og dansemusik på byllupsmesserne i Vejle søndag den 13. januar (i morgen) og Fredericia den 3. februar. :cheerleader3:

Edited by jesper-brock
0

Vi har hyret diskobil til vores bryllup d. 30/8-2008.... de er super søde at snakke med.

Det koster jo ikke noget at ringe og snakke med dem, så det var måske en ide for at finde ud af om det er noget for jer???

Det er ikke helt rigtigt. Det koster jo telefonsatsen og ringer man til os (overbossen), slipper man som regel ikke væk lige med det samme. :thumbsupsmileyanim:

Til Pernille og andre vil jeg også godt lige slå et slag for en bryllupsmesse men det bliver så Bryllupsmessen på Marienlyst i Helsingør den 24/2 2007. Det giver jer en mulighed for at se hvad et bryllupsdiskotek er for en størrelse, og hvad vi er for nogle. For dem - eksempelvis NynneM - som allerede har booket vil det heller ikke være spild af tid. Der plejer at være tid til at man også kan tale konkret om "festen" i detaljer.

0

Det er ikke helt rigtigt. Det koster jo telefonsatsen og ringer man til os (overbossen), slipper man som regel ikke væk lige med det samme. :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim::loveboard: ja ja bare mobbe. Så kigger jeg bare ikke forbi på messen :griner:-:griner:-

Edited by nynnem
0

Og til dem der ikka kan vente er Diskogruppen.dk at finde i den kommende weekends største bryllupsmesse i København (Bella centret). Har står hele weekende. I har mulighed for at komme og få en snak og se en bryllups opstilling, samt møde nogle af vores dygtige Dj´s. I kan også møde og opleve en af vores pianister live lørdag formiddag. Vi kan selvfølgelig også tilbyde gode messepriser på alle vores bryllups løsninger.

0

Annonce ♥

Og til dem der ikka kan vente er Diskogruppen.dk at finde i den kommende weekends største bryllupsmesse i København (Bella centret). Har står hele weekende. I har mulighed for at komme og få en snak og se en bryllups opstilling, samt møde nogle af vores dygtige Dj´s. I kan også møde og opleve en af vores pianister live lørdag formiddag. Vi kan selvfølgelig også tilbyde gode messepriser på alle vores bryllups løsninger.

I kommer vel ikke til bryllupsmessen i Odense?? :thumbsupsmileyanim:

0

I kommer vel ikke til bryllupsmessen i Odense?? :thumbsupsmileyanim:

Hehe... nu går der snart rent disco-markedsføring i denne tråd, men jeg vil da lige nævne at vi kommer messen i Fredericia 3 februar - det er da lidt nærmere Odense end København :thumbsupsmileyanim:

Messen i Odense er der så vidt jeg har forstået på arrangøren (som jeg talte med igår eftermiddags) ingen diskoteker repræsenteret på.

0

Vi kan selvfølgelig også tilbyde gode messepriser på alle vores bryllups løsninger.

Det gør vi så ikke. Jo vi tilbyder gode priser på vores bryllupsløsninger men vi giver ikke særrabattter blot fordi man vælger at booke os på en bryllupsmesse, fremfor at kontakte os via hjemmesiden eller telefonisk. Det ville ikke være rigtigt overfor de mange som allerede har booket forrige år sidste år og her i januar/februar. Til gengæld giver bryllupsmessen en mere personlig kontakt og et mere visuelt indtryk af hvad et bryllupsdiskotek (og Diskobil) er for noget, og det er derfor vi er på messen i Marienlyst den 24/2 2007.

0

Annonce ♥