joro

svigermor vil klippe i...

69 indlæg i dette emne

:griner:- jeg er godt nok - stadig - hidsig... det er faktisk et par dage siden jeg talte med SM omkring min kjole og at jeg ikke skal have slør på...

ej det skal du da.. for vi skal jo klippe i det... :blaablaablaa:

ja siger jeg men der er rigelig tyl i kjolen og detaljerne i ryggen skal desuden ikke skjules afet slør.. som jeg i.ø. slet ikek har lyst til at have på..

"jamen så klipper vi bare i din kjole!"

WHAT havde jeg bare lyst til at skrige :loveboard: hun skal kraftedderme ikke klippe i min 10.000 kroners designerkjole!!!!! :thumbsupsmileyanim: :angry1:

har både sagt til min mor og søster at de må vogte mig og kjolen med deres LIV!!!

og de er gudskelov helt enige med mig at der skal ikke klippes i min kjole!!

min mand var så lidt mere neutal.. jamen kan du så ikke bare tage noget tyl om hånden som de kan klippe i :thumbsupsmileyanim:

ideen er da okay.. jeg gider bare ikke gøre det - alene for at please min svigermor!

er jeg bare total hystrisk bridezilla ???

:griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ikke har slør på er der ikke noget at klippe i! Bare ærgeligt for gæsterne! De må undvære.

Hvis der var nogen der bare så meget som foreslog at klippe i min kjole ville jeg blive tosset! Håber virkelig ikke at din svigermor mente det, for så går hun da lidt for meget op i traditionerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

WHAT - der var godt nok ikke nogen der skulle klippe i min kjole, det var dog en syg tanke, og det er da uanset om det er en kjole til 1.000 eller 10.000 :thumbsupsmileyanim:

Forhåbentlig var det kun ment i sjov - svigermødre/mødre er til tider nogle sjove størrelser. De vil altså rigtig gerne lige have lov at bestemme hvordan brylluppet skal være :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Klippe i kjolen?!? :thumbsupsmileyanim::loveboard::griner:-

Har hun røget svampe eller hvad?

Hvis nogen nærmer sig min kjole med en saks på den store dag, skal I den ondehyl'me se en brud der ikke er bange for at stikke folk en lige højre :thumbsupsmileyanim:

...og i øvrigt skal jeg nok også selv bestemme om der skal klippes/rives i mit slør eller ej. Og det kan jeg så oplyse at det skal der IKKE. Det bliver oplyst inden middagen starter, og sådan er det bare - my wedding, my rules.

- Er simplethen så træt af folk der skal diktere hvordan man skal gøre tingene :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klippe i kjolen?!? :loveboard::griner:-:griner:-

Har hun røget svampe eller hvad?

Hvis nogen nærmer sig min kjole med en saks på den store dag, skal I den ondehyl'me se en brud der ikke er bange for at stikke folk en lige højre :thumbsupsmileyanim:

...og i øvrigt skal jeg nok også selv bestemme om der skal klippes/rives i mit slør eller ej. Og det kan jeg så oplyse at det skal der IKKE. Det bliver oplyst inden middagen starter, og sådan er det bare - my wedding, my rules.

- Er simplethen så træt af folk der skal diktere hvordan man skal gøre tingene -HAHA-

Ja, nemlig.. har også tænkt at bede toastmarster - aka svigerfar (HA det bliver SÅ skægt) at han skal sige det som en fodnote i velkomsttalen!!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For meget mand :thumbsupsmileyanim:

Hvorfor er der altid nogen der ikke kan forstå at man som brud måke ikke har lyst til at følge hver eneste tradition der er i forbindelse med et bryllup? Det er jo netop disse til og fravalg, der er med til at gøre et bryllup "skræddersyet" til brudeparrets personlighed...

Jeg er heller ikke tilhænger af alle mulige tiltag for at please "pøblen", så jeg skal ikke have riveslør som erstatning for mit rigtige slør...og smider i øvrigt heller ikke min buket.

Grrrr...klippe i kjolen, hun må sgu da være sindsyg :ban:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhh jeg var godt nok også blevet tosset hvis min svigermor, eller en anden for den sags skyld havde sagt sådan til mig :thumbsupsmileyanim:

Meen jeg tænkte på, du kunne jo lave et "riveslør" og tage på lige inden i skal danse brudevals. Så kan gæster jo få lov at rive i det ?

Der er jo mange brude der skifter deres fine slør ud med et billigt hjemmelavet slør inden dansen for netop at undgå det bliver revet itu.

Bare en lige tanke fra mig :thumbsupsmileyanim:

Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke det lyder helt "rask" at ville klippe i en brudekjole.. Sorry 2 say...Men hvad tænker hun liiiige på?

Hvis du ikke vil have folk klipper i dit slør, så synes jeg du skal få det sagt i velkomst talen, så vil det jo være pænt pinligt for hende hvis hun begynder at gøre det - når du jo netop har frabedt det.. Og mon ikke hun så vælger at lade være..?

Personligt, ja så er det kjolen der betyder noget for mig - og gu er der ej nogen der kommer til at klippe i min kjole. er du vimmer mand! Haha.. Nøj jeg ville blive tosset!

Men hvad angår sløret, så må jeg tilstå at jeg ikke har det stærke bånd til det.. Jo det er smukt og jeg glæeder mig til at have det på. Men der stopper legen også.. Kan huske min stedmors slør, det havde hun gemt i mange år, indtil det var så ulækkert af støv etc.. Så hun smed det ud.. Så jeg vælger at lade folk klippe i mit slør hvis det er det de ønsker, efter denne dag har jeg jo intet at bruge sløret til længere... Hvor kjolen derimod jo kan bruges til dåbskjole m.m.

Men pøj pøj med det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: Klippe i kjolen :loveboard::griner:- , absolut NEJ. Tradition eller ikke tradition, kjolen er der ingen, der skal røre :ban: . Så kommer der en side frem i mig, som de ikke har set før og den er ikke rar :griner:--HAHA-

Du kan overveje et danseslør eller du kan lade helt være med at have slør. Det er dit valg og ikke din svigermors eller nogen andens.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er totalt målløs...klippe i kjolen!!!!????

Den kvinde må da have en skrue eller 10 løs.

Der er godt nok ikke nogen, der skal tænke på at nærme sig min kjole med en saks. Nøøøj hvor ville jeg blive ked af det og møgsur, hvis det skete.

Jeg skal heller ikke have slør på og sådan er det bare - så er der ikke noget at klippe i og det er helt fint. Jeg/vi går alligevel ikke så meget op i de traditioner alligevel.

Stå du bare fast ved dit valg!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også nok at jeg ville vise tænder som en arrig hund ramt af hundegalskab, hvis nogen kom for tæt på min kjole med en saks....

Hvorfor er der bare nogle som er sådan??????

Min egen søster blev også lidt mopset da jeg sagde at jeg ikke regnede med at ville lægge slør til den tradition - hvilket så har resulteret i jeg pt har et riveslør...(det slør jeg købte til min 1. kjole som nu er solgt)...altså hvis ingen vil købe det!

Bliver sløret solgt...tjaaa så må jeg gøre op med mig selv om familiefreden skal holdes eller hvad... :thumbsupsmileyanim:

Du må sige til hvis du skal have en livvagt - eller kjolevagt. :carrot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nææ det var ment i gravalvor... :loveboard:

hun mente at når nu vi gik så meget op i festen (stor fest på Vindeholm Slot mv) Så skulle det hele gå "rigtig" til :thumbsupsmileyanim:

og det betød jo lykke at ALLE gæsterne skulle have noget med hjem fra bruden :wacko:

Jeg kan slet ikke finde ord!! Det var dog det vildeste, jeg har hørt!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige. Jeg er helt i chok! Hvad tænker kvinden dog på!!! :griner:--HAHA- -HAHA- -HAHA-

:griner:-

Janne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Klippe i kjolen?!? -HAHA-:sm::)

Har hun røget svampe eller hvad?

Hvis nogen nærmer sig min kjole med en saks på den store dag, skal I den ondehyl'me se en brud der ikke er bange for at stikke folk en lige højre :super:

...og i øvrigt skal jeg nok også selv bestemme om der skal klippes/rives i mit slør eller ej. Og det kan jeg så oplyse at det skal der IKKE. Det bliver oplyst inden middagen starter, og sådan er det bare - my wedding, my rules.

- Er simplethen så træt af folk der skal diktere hvordan man skal gøre tingene :cheerleader3:

Lige mine ord! :) kan gå med til at de/klipper i et evt. snydeslør men jeg ville flippe fuldstændigt, hvis noget så meget som rørte min kjole med skarpe genstande.... :bearhug::blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og hvis hun alligevel kommer tæt på, så i et svagt øjeblik napper du saksen og klipper i HENDES kjole - den har med garanti ikke været ligeså dyr (og er heller ikke ligeså fin og betydningsfuld) som din...

Jeg vil gerne komme og hjælpe - så kan vi klippe i hendes hårpynt (og hvis hun ikke har noget, så må det jo blive i håret, for klippes det SKAL der jo åbenbart) på samme tid...

Hun skulle bare vide hvor mange psyko-zillas hun kan få på nakken i løbet af nulkommafem!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun er da for mærkelig..... :bearhug:

Lad hende ikke styre jeres fest - og sørg for, at din kommende mand bakker dig op - han kan lige så godt vænne sig til at være på sin kones side! :) (jeg tænker lidt på fremtiden også...)

Det er en god idé at frabede sig rivegilde i velkomsten.... så kan I da evt hænge nogle meter slør op et sted - for dem, der ikke kan styre deres trang.... :blink::super:

Held og lykke!

Dorte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha, hvis min svigermor sagde sådan, kunne hun godt vinke farvel til at se mere til mig, og vores kommende børn. hun ville ikke blive inviteret til noget som helst, og der ville være adgang forbudt til vores hjem. Uha jeg ville blive vred. :angry1: :) :ban:

men super ide med at true med at klippe i hendes kjole. det gad jeg godt se. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

UHH! Svigermødre :) Min giver også udtryk for at være tilhænger af en del traditioner som jeg overhovedet ikke gider overveje at ta til mig. Men klippe i kjolen!? Det tror jeg trods alt ikke hun ville ku finde på.

Havde jeg mistanke om sådan en ide, ville jeg nok stikke hende en plade og sige at jeg overvejede at sælge kjolen efter brylluppet, så de blev nødt til at passe på den.

Kan godt være man ikke må lyve, men måske det er bedre end at blive direkte uvenner, fordi hun er for langt fremme med saksen.

Klippede hun alligevel, ville jeg ikke tøve ti sekunder med at gøre hele selskabet opmærksom på at hun lige (med vilje) havde ødelagt en kjole til så og så mange penge, og jeg ville forvente at den blev erstattet. Punktum.

Men mon ikke du kan snakke bare LIDT fornuft med hende inden dagen?

mvh maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er rystet over at nogen bare alene kan få tanken.........

.......... men det sker desværre at det virkelig bliver udført i praksis. Da jeg blev gift 1. gang var der et par stykker fra eks'ens familie, der begyndte at gå op og rykke i mit slør allerede under middagen hvilket resulterede i at frisuren blev revet fra hinanden - jeg havde taljelangt hår dengang, så I kan næsten selv regne ud hvordan jeg så ud efterfølgende.

Min svoger vidste at jeg ikke ville have revet sløret, så han var hurtig og snuppe det og fik det i sikkerhed på vores hotelværelse. Men for f****** hvor var jeg grædefærdig og følte mig som et plukket fastelavnsris allerede inden forretten var spist....

Men nu kommer så det værste: Da fjolserne nu ikke havde noget slør at rykke i, begyndte de at rive min kjole i stykker i stedet for. :super::blink:

Der blev jeg sgu rasende, lukkede festen og gik i seng umiddelbart efter brudevalsen, godt nok havde kjolen ikke kostet en formue, men jeg havde selv syet den og lagt over 250 timers arbejde i perlebroderierne alene. Det der skuffede mig mest var at de andre gæster bare stod og grinede i stedet for at hjælpe mig. Siden da har jeg hadet rive-traditionen inderligt og aldrig deltaget i den ved de bryllupper, jeg efterfølgende har været med til.

Heldigvis var mit andet bryllup en helt anden oplevelse og både slør og kjole er intakte - men der var jo heller ikke noget familie med der, udelukkende venner, der vil os det bedste! :)

Så hvis nogen bare så meget truer med at klippe/rive i din kjole, skal de sættes på plads og have læst teksten OMGÅENDE! Du skal ikke gå med den nervøsitet i maven på din store dag om nogen virkelig kan finde på den slags.

:bearhug: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HVAD POKKER ER DET DER SKER ?????

MAN RIVER DA IKKE EN BRUDEKJOLE I STYKKER !!! - det har jeg da ved gud aldrig hørt om før !!!!!!

Altså, jeg syntes jo, at traditioner (som regel) er sjove, og mit slør må da gerne blive revet i stykker....

Men, jeg kan da SAGTENS acceptere, hvis bruden ikke vil have det revet - men går da ikke hen og river i kjolen i stedet for ??? - hvor kommer det fra ???

Nogle mennesker er da bare syge i hovedet !!

HVIS jeg nu ikke ville have revet i mit slør, og folk så begyndte at rive i min kjole i stedet (nu har jeg nu ikke noget tyl...) - ville jeg omgående smide de personer ud, eller lukke festen ned !!! - Altså, nogle folk er altså mærkelige....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber godt nok din svigermor har en sær form for humor. :bearhug:

Klippe i kjolen..... hun kan sgu lige komme an, kan hun. Du må bevæbne strømpebåndet med en saks så du er klar til at gå til modangreb, i tilfælde af hystrisk tosset svigermor angreb. :blink: Så kan hun sgu selv få lovt at få klippet i kjolen og få lidt held med på vejen, hun trænger tydeligt til det. :)

Hvad med at købe en meter tyl og vikle om hovedet på hende (gerne i mundhøjde)?

:super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer