Marc&Anja

Så blev indbydelserne sendt ud!!!!

61 posts in this topic

Nu bliver jeg nok rigtig upopulær, for jeg må indrømme, at jeg sad med samme tanke som Glowin..

HVIS jeg var typen, som havde det rigtig skidt i kjole(hvilket jeg på ingen måde er), ville jeg nok bruge det meste af min aften på at føle mig "skævt tilpas" i en sådan.

DESUDEN ville jeg tænke ved en insisterende dresscode: "Når de nu ved, at jeg har det skidt i en kjole, og samtidig insisterer på det, tjah, så er det nok ikke mig de vil se som gæst, for det er SLET ikke mig. Derfor melder jeg fra".

Måske er det sådan din tante har tænkt?

Vi havde som krav til påklædning at det skulle være rent, festligt og behageligt at have på.

Dette resulterede i både, smoking, gallakjole, pæne nederdele, jakkesæt med og uden slips/skjorte samt en enkelt kvindelig gæst, som havde stumpebukser og en ternet sommeskjorte med korte ærmer på. Desuden dukkede en af Kims kolleger op i arbejdstøj i kirken. -Med mobiltelefon og værktøj i bæltet.. Helt vildt sjovt!! (han skiftede til jakkesæt til festen, men nu skal vi til deres bryllup til sommer... gnæk gnæk).

Det vigtigste for os var, at folk havde det rart og afslappet og kunne nyde feste. -Og hvis man som gæst hellere vil melde fra end at sidde med slips om halsen hele dagen, så er det da et budskab man bør notere sig, tænker jeg.

Så akn man hver især gøre op med sig selv om man vil insistere eller ej: Hvor meget betyder lige netop den gæst for dig, og er du villig til at betale prisen for det bagefter (et endt venskab, eller et "mistet" familiemedlem..)

Endnu engang: Folk skal gøre hvad der føles rigtigt, men livet går altså også videre efter et bryllup.

:):cheerleader3::) til alle

Rikke

0

Annonce ♥

Komplet tosset at melde afbud p.g.a. det -HAHA--HAHA-

I vores indbydelse står der

Damer: Langt

Herre: Smoking/jakkesæt

Jeg er blevet ringet op at 2 "ældre" gæster som var lidt bekymret over at de skulle have langt på.

Vi fik en rigtig god snak, og det er jo ikke fordi de SKAL have lang kjole på, men fordi vi ønsker

at vores gæster gør noget ud af sig selv, fordi vi nu engang bruger så meget på denne ene fest :)

Vores 2 gæster kommer nu til festen iført lange selskabsbukser, men udentvivl kanon flotte, for for os er det det handler om, at gøre noget xtra ud af sig selv :):cheerleader3:

Og jeg glæder mig til at se dem til festen :cheerleader3:

0

Med risiko for at blive buh'et ud, vil jeg gerne komme med min kommentar til dresskode. ;)

Jeg kan muligvis godt forstå din Tante....

Jeg var til bryllup i efteråret og ville gerne have en pæn kjole. Jeg er på SU, og har derfor ikke råd til at købe "engangskjoler" til langt over 1000 kr.

Jeg fandt en brugt til 700 kr, men måtte derfor melde afbud til polderabend, da jeg bare ikke havde råd til begge dele. :)

Jeg valgte selv at købe den kjole, da jeg gerne ville være fin, men havde det været et krav om eks. galla, ja så havde jeg altså meldt afbud.

Iøvrigt BURDE det ikke ødelægge en fest, at gæsternes påklædning ikke lever op til brudeparrets forventninger, og alle kommer vel i sit bedste tøj. ;)

0

tak for alle jeres svar og diskutioner i den her tråd.

:):)

Men som så mange har skrevet herinde, så er vores dresscode en RETNINGSLINIE!!!!, det er ingen krav. Jeg kender min tante og jeg har taget en snak med hende, og hun er den person som holder på sit indtil andre gir sig. Og med det her gir jeg mig ikke. For jeg ved bare så kommer hun i lassede jeans og t-shirt, og undskyld jeg siger det her, men det vil jeg bare ikke se til VORES bryllup. Så kan vi ligeså godt holde en have-fest (no effence til dem der holder en), og jeg tager en nederdel fra mit eget skab på. Selv min far, som normalt render rundt i træsko, og jeans har været ude og købe pænt tøj den aften, og han´er hellere ikke vant til at gå i sådan noget, men han gør det for min skyld, selvom han ikke skal følge mig op.

Vores fest sted er heller ikke fancy, men derfor ville jeg ski da blive ret ked af det, når hele min side på familien kommer i jeans, mens mandens familie kommer og har gjort noget ud af deres tøj. Derfor sendte vi retningslinien ud. :cheerleader3::)

Men både Marc og jeg er enige om, at hvis folk melder fra på den bekostning af dresscoden, så er det op til dem. Så går de glip af en dejlig aften, sammen med nye mennesker og gamle mennesker.

Og hvis folk ikke vil komme, pga, tøjet eller pga de ikke må have deres børn med, SÅ BLIV FOR FANDEN VÆK!!!

Anja Og Marc

Edited by Marc&Anja
0

Annonce ♥

Jeg synes også det er latterligt at de melder fra pga. det.

Nu har jeg været til godt nok sølv og guldbryllup, men der var også dresscode med gallatøj.

Havde folk ikke lige det i skabet,kom de bare i noget anden, men PÆNT tøj. man behøver ikke melde fra pga. af at man ikke har det der står i invitationen!

Men jeg ville heller ikke se folk i cowboybukser og sneakers til mit bryllup

0

Wouw sikke mange holdninger der er til dette emne, er ellers enig i at folk helst ikke skal komme i slidte jeans og snikers til vores bryllup... MEN... min kæreste er selv mødt op i smart tøj, men ikke jakkesæt til et bryllup. Og vi skal selv holde en smule alternativt bryllup vil kalde det en ellers fancy havefest. Vi har snakket meget om drescode men mest i forhold til verjret, det danske vejr i juli kan jo gå fra 20 grader til 35. Derfor har vi snakket om at vore drescode skal være lidt sjov et af vores eksempler er:

Drescode : Gummistøvler, korte bukser, Skjorte og jakke.

noget i den stil bliver vores drescode og ellers at gøre opmærksom på at det anbefales at medbringe skifte tøj og påklæde sig efter vejret.

alt i alt som vi ser det og håber på det, er fok klædt Pænt på til vielsen men er velkomne til at skifte til noget mere behageligt eller varmt før under eller efter maden. er jo hverken sjovt at svede som en gris eller fryse så man ryster,

alt i alt er mit budskab prøv at tage drescoden med et smil.... og gøre den lidt underholdende.... det er jo ikke klæder der skaber fok og derfor heller ikke klæder der skaber en god fest.

:denmarkflag:

Edited by Dagaz
0

Jeg er enig med alle de "sure miner" mod din tante, der er luftet herinde. Jeg synes i øvrigt I har skrevet jeres dress code på en meget pæn og rummelig måde, hvor der burde være plads til alle (mm. er ret bredt!!) :denmarkflag:

MEN... Jeg kom midt i jeg læste tråden til at tænke: Det må også være vanskeligt at gå til bryllup, og ikke føle sig fin nok eller god nok - hvis man nu ikke lige ér "fin dame" typen og ikke lige kan finde ud af at lægge make-up eller vælge noget matchende eller sådan noget. Det er selvfølgelig en uhensigtsmæssig måde at reagere på, det din tante gør. Dét hjælper ingen. Men det er nu ikke rart at føle sig utilstrækkelig. Og hvis man er sådan en der ikke er typen der kan opfylde jeres dress code, så føler man måske at netop dén linie står i samtlige invitationer, kun på grund af én selv, og så har man måske ikke lyst til at stille op til "dyreskue" som "hende, der skal have hjælp til at klæde sig ordentligt".

Jeg ved ikke om det er sådan noget, der ligger bag dem, hvor de har sagt nej pga dress code, men kunne forestille mig det. Også selvom de måske ikke engang selv ved hvorfor de reagerer så voldsomt.

Håber det kan nuancere tingene lidt, selvom jeg er helt og addeles på din side: opførslen var utilgivelig!

Knus Dorthe

0

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::biggrin:

Men som så mange har skrevet herinde, så er vores dresscode en RETNINGSLINIE!!!!, det er ingen krav. Jeg kender min tante og jeg har taget en snak med hende, og hun er den person som holder på sit indtil andre gir sig. Og med det her gir jeg mig ikke. For jeg ved bare så kommer hun i lassede jeans og t-shirt, og undskyld jeg siger det her, men det vil jeg bare ikke se til VORES bryllup. Så kan vi ligeså godt holde en have-fest (no effence til dem der holder en), og jeg tager en nederdel fra mit eget skab på. Selv min far, som normalt render rundt i træsko, og jeans har været ude og købe pænt tøj den aften, og han´er hellere ikke vant til at gå i sådan noget, men han gør det for min skyld, selvom han ikke skal følge mig op.

Vores fest sted er heller ikke fancy, men derfor ville jeg ski da blive ret ked af det, når hele min side på familien kommer i jeans, mens mandens familie kommer og har gjort noget ud af deres tøj. Derfor sendte vi retningslinien ud. :cheerleader3::cheerleader3:

Men både Marc og jeg er enige om, at hvis folk melder fra på den bekostning af dresscoden, så er det op til dem. Så går de glip af en dejlig aften, sammen med nye mennesker og gamle mennesker.

Og hvis folk ikke vil komme, pga, tøjet eller pga de ikke må have deres børn med, SÅ BLIV FOR FANDEN VÆK!!!

Anja Og Marc

Ahem...selvom vi holder en havefest forventer jeg da stadig at mine gæster kommer i pænt tøj :cheerleader3:

0

Med risiko for at støde nogen, bliver jeg altså nødt til at sige: Ihhh så er der dømt TANTE røvsnaps istedetfor fætter ;)

Jeg synes det er helt ude i hampen, at de melder fra p.ga. en dresscode. Man kan ALDRIG stille alle tilfreds, men jeg forstår altså ikke folks ivrighed for at kommentere alt lige fra ens måde at arrangere ens drømmebryllup til dresscode.

Hvorfor tænker de ikke bare "ja, ja herregud" hvis de ikke er enige eller kan forstå brudeparrets indgangsvinkel. Det ville jeg gøre. Kan man høre, at jeg er lidt frustreret over nutidens tendens til at være meget lidt overbærende ;)

Selvfølgelig kan jeg se siden fra begge parter, men synes bare tit, at vores pårørende blander sig en tand for meget - de "FÅR" en fest til over 100.000 (ihverfald i vores tilfælde) og så vil de også stille krav?! Det forstår jeg altså ikke. Jeg vill aldrig stille krav til en familiefødselsdag og slet ikke et bryllup. Jeg har da også selv tænkt #?#?!!! over en dresscode til et bryllup, men valgte at ignorere et krav om en ankellang pastel farvet kjole og brugte noget, jeg havde i skabet, det blev jeg altså ikke afvist i døren af :cheerleader3:

Jeg synes du skal have en masse af dem hér: :thumbsupsmileyanim::biggrin::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Med risiko for at støde nogen, bliver jeg altså nødt til at sige: Ihhh så er der dømt TANTE røvsnaps istedetfor fætter ;)

Jeg synes det er helt ude i hampen, at de melder fra p.ga. en dresscode. Man kan ALDRIG stille alle tilfreds, men jeg forstår altså ikke folks ivrighed for at kommentere alt lige fra ens måde at arrangere ens drømmebryllup til dresscode.

Hvorfor tænker de ikke bare "ja, ja herregud" hvis de ikke er enige eller kan forstå brudeparrets indgangsvinkel. Det ville jeg gøre. Kan man høre, at jeg er lidt frustreret over nutidens tendens til at være meget lidt overbærende ;)

Selvfølgelig kan jeg se siden fra begge parter, men synes bare tit, at vores pårørende blander sig en tand for meget - de "FÅR" en fest til over 100.000 (ihverfald i vores tilfælde) og så vil de også stille krav?! Det forstår jeg altså ikke. Jeg vill aldrig stille krav til en familiefødselsdag og slet ikke et bryllup. Jeg har da også selv tænkt #?#?!!! over en dresscode til et bryllup, men valgte at ignorere et krav om en ankellang pastel farvet kjole og brugte noget, jeg havde i skabet, det blev jeg altså ikke afvist i døren af :cheerleader3:

Jeg synes du skal have en masse af dem hér: :thumbsupsmileyanim::biggrin::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Ha ha den forstod jeg :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Ha ha den forstod jeg :cheerleader3:

Det gjorde jeg ikke :cheerleader3:

Er der noget jeg er gået glip af eller har glemt?

0

Alså forstår ikke hvorfor gæster hisser sig op over sådan noget..

jeg har snakket med en stor del af min familie og sviger familie og de glæder sig alle sammen og flere af dem spørg til om det ikke skal være sådan en fest med fine kjoler osv.. selv fra min svigerinde som ellers altid gå i bukser.. vil ud og have en fin kjole...

det enest jeg ikke vil se til min fest er cowboybukser.. men det meste fordi min daglige dags arbejdsuniform består af dem.

/linda86

0

Ha ha den forstod jeg :td:

Det gjorde jeg ikke :cheerleader3:

Er der noget jeg er gået glip af eller har glemt?

:td: jeg har vist sniffet for meget lim. Så kan jeg lære at læse hvad der står :griner:-

Jeg troede du hentydede til den med kjolen (som jeg så lige har fanget nu)

Det andet husker jeg skam godt :cheerleader3:

0

:bestwishes::griner:-

Vores fest sted er heller ikke fancy, men derfor ville jeg ski da blive ret ked af det, når hele min side på familien kommer i jeans, mens mandens familie kommer og har gjort noget ud af deres tøj. Derfor sendte vi retningslinien ud. :biggrin::blink:

Anja Og Marc

Ahem...selvom vi holder en havefest forventer jeg da stadig at mine gæster kommer i pænt tøj :biggrin:

undskyld søde, men som jeg skrev no effence. En havefest er da en skide god ide, og selvfølgelig lidt mere afslappet end hvis det er indendørs festen skal holde. For mig kan man jo klæde sig pænt, men afslappet på til en havefest. Det er ikke ens betydning med at det er til et havebryllup.

Håber du fortår det lidt...

En ked af det Anja Undskyld endnu engang.

0

Annonce ♥

Nu bliver jeg nok temmelig upopulær, MEN jeg bryder mig simpelthen ikke om dresscode.

Jeg syntes det er noget pjat at man ikke vil se jeans til sit bryllup, for mange unge mænd er skide smarte i jeans. Til vores bryllup kom min fætter i et par jeans, en rød bluse og en blå jakke og hvide tennissko. Han er studerende og det er sådan noget tøj han plejer at have på, når han er ude. Jeg kunne da aldrig drømme om at forvente / forlange at han skulle investere i tøj, fordi han skulle til bryllup hos os.

I det hele taget syntes jeg at mange forventer meget af deres gæster. Jeg siger ikke at gæster kan tillade sig at stille krav til brudeparret osv. Men jeg syntes helt ærligt heller ikke at man som brudepar kan tillade sig at stille krav til gæsterne, i forhold til hvad de skal have på. Man inviterer vel gæsterne fordi man ønsker at tilbringe dagen med dem.

Jeg var inviteret til min bedste venindes bryllup mens jeg læste. Jeg var på su og ejede ikke en kongens mønt. Hvis hun havde stillet krav til, hvad jeg skulle have på, var jeg blevet væk fra hendes bryllup. Jeg tog en pæn sommerkjole på, de andre kom i gallakjoler, og vi havde alle en fantastisk fest.

Jeg forstår ikke hvorfor I forlanger at jeres gæster skal have dit og dat på, hvorfor ikke bare være glade for at de kommer og fejrer jer, på jeres store dag?

0

:bestwishes::griner:-

Vores fest sted er heller ikke fancy, men derfor ville jeg ski da blive ret ked af det, når hele min side på familien kommer i jeans, mens mandens familie kommer og har gjort noget ud af deres tøj. Derfor sendte vi retningslinien ud. :blink:-HAHA-

Anja Og Marc

Ahem...selvom vi holder en havefest forventer jeg da stadig at mine gæster kommer i pænt tøj :biggrin:

undskyld søde, men som jeg skrev no effence. En havefest er da en skide god ide, og selvfølgelig lidt mere afslappet end hvis det er indendørs festen skal holde. For mig kan man jo klæde sig pænt, men afslappet på til en havefest. Det er ikke ens betydning med at det er til et havebryllup.

Håber du fortår det lidt...

En ked af det Anja Undskyld endnu engang.

Det er okay. Tak for responsen :biggrin:

0

Nu bliver jeg nok temmelig upopulær, MEN jeg bryder mig simpelthen ikke om dresscode.

Jeg syntes det er noget pjat at man ikke vil se jeans til sit bryllup, for mange unge mænd er skide smarte i jeans. Til vores bryllup kom min fætter i et par jeans, en rød bluse og en blå jakke og hvide tennissko. Han er studerende og det er sådan noget tøj han plejer at have på, når han er ude. Jeg kunne da aldrig drømme om at forvente / forlange at han skulle investere i tøj, fordi han skulle til bryllup hos os.

I det hele taget syntes jeg at mange forventer meget af deres gæster. Jeg siger ikke at gæster kan tillade sig at stille krav til brudeparret osv. Men jeg syntes helt ærligt heller ikke at man som brudepar kan tillade sig at stille krav til gæsterne, i forhold til hvad de skal have på. Man inviterer vel gæsterne fordi man ønsker at tilbringe dagen med dem.

Jeg var inviteret til min bedste venindes bryllup mens jeg læste. Jeg var på su og ejede ikke en kongens mønt. Hvis hun havde stillet krav til, hvad jeg skulle have på, var jeg blevet væk fra hendes bryllup. Jeg tog en pæn sommerkjole på, de andre kom i gallakjoler, og vi havde alle en fantastisk fest.

Jeg forstår ikke hvorfor I forlanger at jeres gæster skal have dit og dat på, hvorfor ikke bare være glade for at de kommer og fejrer jer, på jeres store dag?

Jeg kunne heller ikke være mere enig!!!

0

Annonce ♥

Hej tøser!

Kom til at tænke på min mors og fars bryllup for 35 år siden (var jo godt nok ikke med, men..):

De inviterede til deres bryllup i "Kjole og hvidt". Mine mors morbrødre nægtede - de skulle i så fald ud og leje et sæt - men sådan blev det altså. Mine forældre holdt på deres og onklene blev derhjemme. Deres tab!

Min mor har fortalt at de aldrig var i tvivl om at sådan var det bare: "Kom som i er inviterede eller bliv væk!". Og mine forældre har desuden aldrig fortrudt deres beslutning!

Hold på jeres krav om at gæsterne skal have pænt tøj på. At klæde sig pænt på er en måde at vise respekt overfor værtsparret. Det er dem der bestemmer og JO, de kan godt forlange af deres gæster at de kommer i pænt tøj.

Gæstene bestemmer jo selv om de vil komme eller ej.

Som min mor siger: "Sådan er det bare!"

Ha et fantastisk bryllup og glæd jer over de gæster som gerne vil gøre noget ud af deres udseende på jeres store dag.

Mange hilsner

:bestwishes:

Camilla

0

Hej tøser!

Kom til at tænke på min mors og fars bryllup for 35 år siden (var jo godt nok ikke med, men..):

De inviterede til deres bryllup i "Kjole og hvidt". Mine mors morbrødre nægtede - de skulle i så fald ud og leje et sæt - men sådan blev det altså. Mine forældre holdt på deres og onklene blev derhjemme. Deres tab!

Hvor synd for de onkler, jeg gad sgu heller ikke bruge penge på at leje tøj til en enkelt aften, har meget andet at bruge penge til.

Min mor har fortalt at de aldrig var i tvivl om at sådan var det bare: "Kom som i er inviterede eller bliv væk!". Og mine forældre har desuden aldrig fortrudt deres beslutning! [/color]

Hold på jeres krav om at gæsterne skal have pænt tøj på. At klæde sig pænt på er en måde at vise respekt overfor værtsparret. Det er dem der bestemmer og JO, de kan godt forlange af deres gæster at de kommer i pænt tøj.

Gæstene bestemmer jo selv om de vil komme eller ej. Selvfølgelig viser man respekt overfor værtsparret ved at klæde sig pænt på, men det behøver værtsparret altså ikke FORLANGE at gæsterne gør, for det er da respektløst overfor gæsterne. Jeg ville helt ærligt ikke bryde mig om, at få dikteret at jeg skal have dit og dat på, og jeg ville ALDRIG leje en kjole for at komme til bryllup. Det er jo ikke ligefrem billigt at leje kjole.

Ofte har gæsterne udgifter til transport, overnatning, gave, evt. festligt indslag, skal man så også bruge penge på nyt tøj til en enkelt aften?Som min mor siger: "Sådan er det bare!"

Ha et fantastisk bryllup og glæd jer over de gæster som gerne vil gøre noget ud af deres udseende på jeres store dag.

Mange hilsner

:bestwishes:

Camilla

0

Jeg er godt nok enige med jer alle sammen. Ja er både for og i mod dresscode.

Da vi lavede teksten til vores invitationer havde vi også skrevet dresscode, men ente med at slette det fordi vi mente at det var en selvfølge at folk kom i deres pænneste tøj. Og det tror jeg faktisk også de gør, selv om min kusines mand kommer i læderbukser og hvid skjorte, ved jeg er det hans pænneste tøj - og ikke hans hverdags tøj. Og for os er det godt nok. :) Jeg opfordre også mine veninder og kusiner til at tage den helt store kjole på, når de selv nævner at de har sådan en hængende.

Tilgengæld kan en dresscode også godt være nyttig, sidste år til min kusines bryllup, møder min kæreste og jeg op i lang vinrød gala kjole og sort/hvid smoking. Jeg ender med at være den fineste dame i selskabet, og alle snakkede om flere måneder efter. Og her kommer fejlen så, gommen er i alm. jakkesæt, og derved er Michael meget finere klædt end gommen, meget stort minus.... Men hvad vi havde en rigtig god fest, og morede os mægtigt.

Men personligt vil jeg gerne selv have folk jeg invitere kommer til brylluppet, end at de er klædt ordentlig på, bare deres tøj er rent!!!! Nu har vi også kun inviteret 29 gæster, altså de specile udvalgte, som vi synes er værdige til at dele denne dejlige dag sammen med os.

En masse af dem her :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: Og husk at det er godt vi alle sammen er forskellige, så er vores bryllupper ikke en lang gentagelse.

0

:fløjt: Ønsker mig en god fest! Jeg vil ikke ret gerne se jeans, men der er ikke nogen der bliver afvist i døren af den grund. Vi har ikke skrevet noget i vores invitationer, med det resultat at alle mine veninder har spurgt om den eller den kjole/bukser/nederdel er godt nok. Jeg synes man skal have lidt tiltro til sine gæster. Alle vores gæster ved at det er en stor, betydningsfuld og dyr fest de er inviteret med til og de vi naturligvis gerne gøre alt for at vi får en fest vi aldrig gelmmer - og hvis det betyder at de skal i det stiveste puds eller i badetøj, så gør de det. Tager I da ikke selv det pæneste/bedste tøj på når I er inviteret til bryllup- uanset om der er dresscode eller ej?

0

Hmmm, jeg er godt nok heller ikke tilhænger af dresscode....

Vi har inviteret familie og venner til vores bryllup, som vi holder meget af - og jeg er da ikke i tvivl om at de glæder sig og vil gøre det til en så dejlig dag som muligt for os. De er alle meget forskellige og er derfor fuldstændig individuelle. Derfor tænker jeg, at de også har meget individuel smag. Jeg ønsker ikke at bestemme hvad folk skal have på, da jeg hellere vil have at de skal føle sig tilpasse i det de har på.. Og nu er jeg også sikker på, at ingen vil gøre sig umaget i at møde op i grimt tøj..

Nu er jeg så også af den holdning, at en smuk sommerkjole kan være mindst lige så elegant og flot som en gallakjole... :thumbsupsmileyanim:

Det er ingen kritik, vi skal bare huske på at der er lige så mange forskellige holdninger som der er mennesker..

September08

0