Sign in to follow this  
Followers 0
Frk. Sif

Overtræk på bryllupskage

7 posts in this topic

Om alt går vel skal der marcipan i bundene på vores bryllupskage. Derfor mener jeg det vil blive for meget,hvis der også er marcipan-overtræk på. Smagte også en på bryllupsmessen og synes det blev meget sødt.

Er der nogle, der har ideer til hvad der kan bruges som alternativ? Den skal laves dagen før, så flødeskum duer nok ikke........

0

Annonce ♥

Hmm, min veninde lavede selv hendes bryllupskage og den var SÅ GOD. Men hun havde lavet noget fantastisk, som jeg klart har tænkt at kopiere i min.

Jeg ved godt at M-ordet kommer nu, men:

Det var med et tyndt lag marcipan og så HVID CHOKOLADE udenpå. Nu er jeg typen, der hiver marcipanen af kagen, når man får othellolagkage fra føtex osv, fordi jeg synes det er for vammelt. Og hvid choko er jo ikke noget af det mest uvamle i verden. Men kombien af de to er fantastisk, det bliver helt let og lækkert.

Jeg foreslår du laver en prøve. Evt på den "rigtige" kage, evt på en købekage, der ligner lidt. Så kan du jo se om det "svinger" for dig!

Knus Dorthe

0

Annonce ♥

Hov, jeg har slet ikke set denne tråd.

Er det alle tre bunde, du vil lave som marcipanbunde? Og hvad har du i af fyld. Lidt syrligt fyld som f.eks. hindbærmousse gør, at kagen ikke er ligeså sød. Og nøjes du med en enkelt eller to marcipanbunde, vil kagen også blive mindre sød.

Alternativer til marcipan er chokolade, sugarpaste, marchmallowfondant, Royal Icing (speciel glasur) og flødeskum/flormelis glasur. Det hele vil kunne laves med f.eks. chokoladesmag, så marcipanen ikke tager hele kagens smag :denmarkflag:

Og som Dorthe foreslår, så lav eller køb endelig prøvekager.

Edited by Pernille §:)
0

Hmm, min veninde lavede selv hendes bryllupskage og den var SÅ GOD. Men hun havde lavet noget fantastisk, som jeg klart har tænkt at kopiere i min.

Jeg ved godt at M-ordet kommer nu, men:

Det var med et tyndt lag marcipan og så HVID CHOKOLADE udenpå. Nu er jeg typen, der hiver marcipanen af kagen, når man får othellolagkage fra føtex osv, fordi jeg synes det er for vammelt. Og hvid choko er jo ikke noget af det mest uvamle i verden. Men kombien af de to er fantastisk, det bliver helt let og lækkert.

Jeg foreslår du laver en prøve. Evt på den "rigtige" kage, evt på en købekage, der ligner lidt. Så kan du jo se om det "svinger" for dig!

Knus Dorthe

Hvid chokolade kan jeg varmt anbefale, det er bare sååå lækkert, giver lige lidt ekstra, synes jeg :denmarkflag:

Og det var ikke særligt svært at overtrække kager med (kun prøvekager) og jeg brugte bare alm hvid billig chokolade fra Netto ;)

0