mia kronhoej

Hvordan holder I gang i romantikken?

15 indlæg i dette emne

hej, som overskriten siger, hvordan holder I fast i romantikken med alle hverdagens stress....?

Jeg gaar hjemme i oejeblikket efter en operation og gaar med krykker.. Saa jeg har ikke mulighed for at hjaelpe til med alt husarbejdet og kan ikke gaa nogle steder og overraske min elskede med en hygge aften...

Ligeledes bliver jeg ikke betalt under sygdom, saa oveni stresset med alt husarbejdet har vi nu os stress med at have penge nok til at holde ferie om 2 mdr naar vi skal rejse til DK... Heldigvis er vores billetter betalt, men mangler stadig lidt paa kjolen og saa r der jo en masse andre ting der ikke kan skaeres fra i forbindelse med brylluppet...

Egentlig spoerger jeg, hvordan holder I fast i romantiken og forelskelsen??

Jeg elsker ham jo SELVFOELGELIG.... Men synes bare der mangler 'det'...

Knus

post-26750-1202176772.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt føelsen...... det hele forsvinder i hverdagens stress og jag :cheerleader3:

Vi er blevet gode til at holde "romantiske" aftener i weekenden. :denmarkflag:

Vi laver lækker mad sammen, tænder KUN for radioen eller sætter vores musik på :blush:

Tænder for sterinlysene og SNAKKER........ bare rigtig snakker igennem og får holdt i hånden

og kigget hinanden i øjene :blink:

Det lyder måske lidt trivielt, men for os er det det pusterum vi begge nyder godt af :rolleyes:

Håber snart du "smider" krykkerne og er klar igen :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Sikke en uheldig situation med krykker og økonomien oveni..

Vi sørger for at holde barnefri aften en gang imellem (vi har en søn på 2) hvor vi tager i biffen, på cafe, i teater eller bare hygger herhjemme. Vi er også en gang om året på weekendophold, i København.

I hverdagen er der ikke altid meget romantik, før om aftenen når den lille er puttet, og der er det ikke engang sikkert der er tid til det. Men vi sørger for at bekræfte hinanden, sige søde ting til hinanden, spørge ind til hinanden osv og det synes jeg også hjælper til at holde gang i romantikken.

Ja, og så er jeg næsten lige blevet gravid - det hjælper jo også på det med en god nyhed :denmarkflag:

God bedring fra Mathilde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når det hele bliver lidt for stresset sætter vi os for ikke at lave noget en aften og bare være os. Hvad vi spiser behøver ikke være en kulinarisk oplevelse. Så hygger vi os meget med et spil eller ved bare at snakke sammen. Fortælle om sjove ting som man har oplevet. Det kan være barndomsoplevelser som man aldrig har fået fortalt.

Held og lykke :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at gå på krykker kender jeg alt for godt.... jeg har fået lavet nye knæled, det seneste i november.

Når man sådan humper rundt henfalder man let til et trist humør fordi man føler at ens vinger er blevet stækket noget så grundigt, så først og fremmest synes jeg at du skal sætte dig ned med en god kop the (eller et glas kold limonade er vist bedre da det jo er godt varmt på denne årstid under dine himmelstrøg ;)) og reflektere lidt over om det i virkeligheden er det, der plager dig mest lige nu.

Min gemal syntes godt nok at jeg ind imellem var en rigtig sur kost, der var svær at gøre tilfreds indtil jeg kunne begynde at køre bil selv igen.... :blush::denmarkflag:

Nå, men ellers gør vi meget for at holde romantikken igang her i huset....

Vores nøgleord er spontaniteten og det kan være både stort som småt:

Vi har afskaffet ALLE pligt-gaver som jule-, fødselsdags-, morsdags-, eksamens- og andre i samme skuffe gaver mellem os. I stedet er vi gået over til de spontane gaver, som f.eks. at han ved at jeg ELSKER at kigge mig rundt i blomsterforretningen på Taastrup Hovedgade hvor de har så megen vidunderlig brugskunst - så kommer han en lørdag eftermiddag hjem med et pragtfuldt fad dekoreret med lys og blomster lige i min stil. Det betyder 1000 gange mere end et eller andet købt af pligt i hast d. 23. december eller fordi der nu tilfældigvis står en bestemt dato på min dåbsattest.

Når vi er ude og handle en sur onsdag eftermiddag kan vi finde på at købe en god flaske specialøl eller en flaske vin som vi nyder mens vi laver mad sammen og til selve maden - bare det at købe den og sige "Ih, den ser god ud, den skal vi sgi' hygge os med når vi kommer hjem" selvom vi har masser af vin oppe på hylden, gør det til noget ganske specielt.

Vi putter os op i sengen med en ordentlig stak tegneserier og læser højt for hinanden af Fæhunden og Steen og Stoffer mens vi næsten ikke kan trække vejret af grin.

I søndags pakkede vi os ind i fleecetrøjer og satte os i en solstribe på terassen med en kop kaffe i den ene hånd og hinanden i den anden hånd og snakkede om hvor heldige vi er at have fundet vores dejlige perle af et gammelt hus og hvordan vi snart skal igang i haven.

.... og så er der selvfølgelig de lidt mere kinky indslag som f.eks. at sørge for at smutte først op i seng og hænge håndjernene på dørhåndtaget ind til soveværelset ;) :unsure:

.... eller gå i bad sammen om aftenen i stedet for at jage afsted hver for sig om morgenen.

Det er kun fantasien, der sætter grænser......

Stort :rolleyes: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er så heldige at vi efter 6 år stadig ofte går rundt og er smaskforelskede. Men jeg tror at det er fordi at vi i hverdagens stress og jag giver os tid til hinanden.

Det er de små ting, der tæller...

Tænde stearinlys og musik istedet for fjernsynet og så bare sidde og snakke eller ligge tæt og snakke.

Give et kys på panden i ny og næ. Aner ikke hvordan det virker, men på os derhjemme gør det ihvertfald.

Gøre nogle skøre ting af og til. Manden har for vane at tosse rundt, når vi er i Bilka. Det ender næsten altid med at han er ved at smide mig op i en køleboks eller falder på knæ for sjov. Det er noget, der giver smil på læben og så tror jeg helt automatisk også at romantikken kommer... Eller lige tage en svingom til et godt nummer (også selvom man er sådan nogle som os, som ikke kan danse) under opvasken eller mens bøfferne steger. Det er godt nok lidt svært med krykker, men håber at du kan se hvad jeg mener.

Det er ikke altid de store ting, der er de bedste. De små signaler, som at blinke til din bedre halvdel el. lign. Det tror jeg ihvertfald er det, der virker hos os :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I perioder er vi rigtig gode til at huske hinenden og dyrke det...

lige fortiden står det lidt stille... har bare været så stresset - arbejdet er helt af helveds til for tiden... og der er nok at se til med 3 unger... OG Bryllup... hvor vi stadig mangler at få styr på flere ting ...

Men nu har jeg mest mig syg.. så jeg kan få ro på og få styr på familielivet :rolleyes: Så kommer det helt af sig selv med kærsteriet... grundliggende kan vi slet ikke holde fingrene fra hinanden :denmarkflag: Så her handler det bare om priotering og overskud :unsure: (vi har været sammen i over 5 år nu)

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager end i mellem en hel weekend uden planer, hvor vi bare er mig og Jakob. Det er bare SÅ skønt.

Men ellers er vi bare rigtigt gode til at nusse, kramme og kysse hver dag...

Jeg håber det hele lykkes for dig med ben, krykker og økonomi :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af sheila ettrup
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min erfaring at det med at være lykkelig (både i sit eget liv og i sit forhold) i høj grad er et spørgsmål om at vælge det og arbejde for det. Vi så heldige at være boblende forelskede på 10'ende år nu og det på trods af, at vi har været igennem nogle alvorlige helbredsmæssige ting, i perioder har levet for meget små midler og idag lever med et meget presset arbejdsliv der typisk kræver mellem 60 og 80 timers arbejde hver uge. Hvis man skulle koge opskriften på at være lykkelig i hverdagen ned til 3 tommelfinger regler, så skulle det nok være:

1. Husk livet består af en masse hverdage og ganske få mærkedage. Nyd hverdagen og lav en fest ud af hver dag! Hvis du er trist, så hank op i dig selv og opfør dig som om du er boblende lykkelig. Du risikerer helt at glemme hvad du var trist over. Opfør dig sådan som du gerne vil huskes. Le så meget du overhovedet kan i hverdagen. Tæl de ting sammen du har at være glad for (at du er i live og ikke fejler noget alvorligt, at du har din elskede, at I har tag over hovedet - alle de basale ting, som man pludselig lærer at sætte pris på, når man oplever alvorlig sygdom, kriser eller ulykker).

2. Sluk for tv'et eller smid det helt ud. Man bliver overrasket over hvor meget tid og overskud man har til at se hinanden i øjnene og kissemisse, når man pludselig ikke bruger en time eller mere hver aften på at se ligegyldigt tv. Tal sammen, spil brætspil, gå ture, massér hinanden, spil computerspil med hinanden, gå ud og drik en kop kaffe sammen, gå i bad sammen, pjat med hinanden, gå i biografen eller teatret, syng sammen mens I vasker op, lav varm cacao og skiftes til at sætte en god cd på mens i sidder i sofaen og hygger sammen. Lad hvert minut tælle - en kærlig berøring eller et kys tager ikke mere end 1 minut og det har alle tid til uanset ens hverdag.

3. Tal altid pænt til hinanden og husk at sige "tak" og "vil du ikke række mig?" i stedet for "gi' mig". Vær som minimum lige så høflig overfor din elskede, som du ville være overfor en fremmed til et selskab eller kollegaerne på arbejdet. Vær mod hinanden som om hver dag var den sidste I havde sammen.

Det har i hvert fald virket for os. Vi har prioriteret ikke have een kedelig eller ligegyldig dag i vores forhold og er faktisk næsten mere nyforelskede nu end da vi flyttede sammen for over 10 år siden.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres gode 'raad'... Hvor er det egentlig simpelt bare at slukke tv'et og bare snakke... Saa simpelt, jeg indimellem glemmer det... Vi er os meget forelskede og elsker da hinanden hoejt, saa er ikke fordi det er ved at falde fra hinanden, men det er bare rart indimellem at faa gode tips...

VIl proeve i aften.. smiler..

Tak, ved jo at jeg altid kan stole paa mine BK toeser..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres gode 'raad'... Hvor er det egentlig simpelt bare at slukke tv'et og bare snakke... Saa simpelt, jeg indimellem glemmer det... Vi er os meget forelskede og elsker da hinanden hoejt, saa er ikke fordi det er ved at falde fra hinanden, men det er bare rart indimellem at faa gode tips...

VIl proeve i aften.. smiler..

Tak, ved jo at jeg altid kan stole paa mine BK toeser..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det bedste råd jeg kan give er aldrig at tage hinanden for givet.

Filejsen og jeg har nu været sammen i 11½ år, og er stadig lalle-forelskede som et par teenagere. Ved ikke om man kan generalisere sin opskrift på et lykkeligt forhold, for vi er allesammen så forskellige.

Selvfølgelig er der op og nedture i et forhold - alt andet ville da også være mærkeligt, medmindre man selvfølgelig ikke ønsker at forholdet skal udvikle sig :cheerleader3:

Overskud i hverdagen er virkelig også en vigtig ingrediens for os - ikke at man skal hoppe rundt og være total overstadig, men at man gør små ting for hinanden...lige sørger for at der er handlet ind, lavet mad eller taget den opvask ingen af jer har gidet at tage de sidste 2 dage. Små uopfordrede uselviske handlinger kan virkelig gøre meget.

Og humor! Humor er virkelig vigtigt i vores forhold...nok også derfor vi stadig er så fjollede :biggrin:

Vi indførte for snart 2 år siden en månedlig kærestedag - vi skiftes til at arrangere en dag/aften, som skal være en overraskelse for den anden. Dinner and a movie er bandlyst - det skal være lidt mere opfindsomt end som så. Det har været et kæmpe hit, også fordi at man så tager sig tiden til hinanden - at man kommer ud og oplever nogle ting sammen. Det er virkelig super :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bedste råd jeg kan give er aldrig at tage hinanden for givet.

Filejsen og jeg har nu været sammen i 11½ år, og er stadig lalle-forelskede som et par teenagere. Ved ikke om man kan generalisere sin opskrift på et lykkeligt forhold, for vi er allesammen så forskellige.

Selvfølgelig er der op og nedture i et forhold - alt andet ville da også være mærkeligt, medmindre man selvfølgelig ikke ønsker at forholdet skal udvikle sig :biggrin:

Overskud i hverdagen er virkelig også en vigtig ingrediens for os - ikke at man skal hoppe rundt og være total overstadig, men at man gør små ting for hinanden...lige sørger for at der er handlet ind, lavet mad eller taget den opvask ingen af jer har gidet at tage de sidste 2 dage. Små uopfordrede uselviske handlinger kan virkelig gøre meget.

Og humor! Humor er virkelig vigtigt i vores forhold...nok også derfor vi stadig er så fjollede :griner:-

Vi indførte for snart 2 år siden en månedlig kærestedag - vi skiftes til at arrangere en dag/aften, som skal være en overraskelse for den anden. Dinner and a movie er bandlyst - det skal være lidt mere opfindsomt end som så. Det har været et kæmpe hit, også fordi at man så tager sig tiden til hinanden - at man kommer ud og oplever nogle ting sammen. Det er virkelig super :bestwishes:

Det lyder da helt vildt fedt med den der kærestedag, kunne du ikke fortælle nogle om nogle af de ideer i har haft indtil videre. Kunne godt delv tænke mig at indfører lign, men er lidt blank for ideer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor jeg kender det, men to små og begge rigeligt at se til, ja så skal der lidt logistik der skal gå op.

Vi har i lang tid aftalt at hver torsdag aften skal vi ha min. 1 time med intet elektronisk tændt, dvs. ingen mobiler, ingen tv, computer eller andet.

Og så tager vi et glas/kop et eller andet og snakker om ugen der gik. På den måde får vi også fejet evt. problemer af vejen mens de er små og vi får kigget hinanden dybt i øjnene. Ellers har vi sådan nogle lidt underlige spille regler i familien. Vi skal kramme mindst 5 gange om dagen, danse min. 1 dans og synge min. 1 sang (og ja sådan var det også før vi fik tøserne) Det er godt nok fjollet, men det er nu også ret sjovt.

Jeg håber I finder det der virker for jer, for selv om det i starten virker fjollet at sætte tid af til hinanden, så er det ofte nødvendigt og det virker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi døjer ikke med det, muligvis er det fordi vi altid tager os tid til at kysse/knuse goddag farvel.

Holder i hånd mens vi køre bil og lytter til hinanden.

Nu skal det ikke lyde alt for rosen rødt, for vi har også vores turer. Men de små ting i hverdagen, hvor man kan få hinandeen til at føle sig elsket er vigtigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer