Zandra1977

Jer der har fået brudekjolen redesignet

29 posts in this topic

Jeg har besluttet, at hvis min kjole ikke er solgt inden 1. april, så vil jeg få min brudekjole redesignet :rolleyes: Så skal min kjole farves, og skørtet skal lægges op. Er der nogen der er sprunget ud i det? I så fald hvad blev resultatet? Kom piger, vis jeres "nye" kjoler :denmarkflag:

- Henriette -

post-23634-1202235556.jpg

Edited by Zandra1977
0

Annonce ♥

Hej Henriette,

Jeg kan ikke vise en redsignet brudekjole frem endnu, men i går afleverede jeg den hos en tekstilformgiver her i Århus som skal lave den om. Jeg er meget spændt på resultatet da det inderste stof er polyester og derfor ikke kan farves, men blonderne udenpå er delvist bomuld og kan farves. De skal være rosa.

Du kan evt. kigge på hendes hjemmeside hvor der er et galleri med 3-4 kjoler som er farvet og lavet om: www.kamillamarie.dk

0

Hej Henriette,

Jeg kan ikke vise en redsignet brudekjole frem endnu, men i går afleverede jeg den hos en tekstilformgiver her i Århus som skal lave den om. Jeg er meget spændt på resultatet da det inderste stof er polyester og derfor ikke kan farves, men blonderne udenpå er delvist bomuld og kan farves. De skal være rosa.

Du kan evt. kigge på hendes hjemmeside hvor der er et galleri med 3-4 kjoler som er farvet og lavet om: www.kamillamarie.dk

Hej Mette.

Det er også hende jeg har taget kontakt til :denmarkflag: Det er slet ikke så dyrt endda. Alternativet er jo, at hvis min kjole ikke bliver solgt i år, ja så bliver den måske først solgt næste år. Og det bliver prisen jo kun mindre af. Så vil jeg hellere beholde min kjole og få den redesignet. Har du fået en pris på din kjole? Min kjole er lavet af silke, så den kan også farves.

- Henriette -

0

Annonce ♥

Hej Henriette

Jeg fik en ca. pris på 2000 kr. for at få kjolen lavet om. 1200 kr. for farvning og 250 kr. i timen for at sy den om, og hun mente at det ville tage ca. 3 timer.

Super at din kjole er silke. Så er der jo ingen problemer i at få den farvet :denmarkflag:

0

Hej Henriette

Jeg fik en ca. pris på 2000 kr. for at få kjolen lavet om. 1200 kr. for farvning og 250 kr. i timen for at sy den om, og hun mente at det ville tage ca. 3 timer.

Super at din kjole er silke. Så er der jo ingen problemer i at få den farvet :rolleyes:

Det er også den pris jeg har fået. Vi skal til rund fødselsdag og konfirmation her i foråret, og der skulle jeg alligevel ud og have en ny kjole. Så på denne måde slår jeg to fluer med eet smæk :denmarkflag: Ved du hvor lang tid hun skal bruge på det?

- Henriette -

0

Jeg ved det ikke, men hun spurgte mig hvornår jeg skulle bruge den (til maj), så hvis du siger at du skal bruge den inden en bestemt dato, er jeg da sikker på at hun kan have den klar til da.

Hun sagde dog at hun regnede med at gå i gang med den i slutningen af marts.

Godt at tænke over det med prisen på den måde. Det ville sikkert også kunne koste det for en helt ny kjole. Og når jeg skal bruge den til to bryllupper, så er det slet ikke en høj pris :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Jeg ved det ikke, men hun spurgte mig hvornår jeg skulle bruge den (til maj), så hvis du siger at du skal bruge den inden en bestemt dato, er jeg da sikker på at hun kan have den klar til da.

Hun sagde dog at hun regnede med at gå i gang med den i slutningen af marts.

Godt at tænke over det med prisen på den måde. Det ville sikkert også kunne koste det for en helt ny kjole. Og når jeg skal bruge den til to bryllupper, så er det slet ikke en høj pris :denmarkflag:

Så må jeg hellere komme afsted med den i god tid. Jeg bor i Sønderjylland, så en tur til Århus skal jo lige planlægges lidt.

Det bliver da spændende at se resultatet af din kjole. Du må endelig lægge billeder herind, når den er færdig :rolleyes:

- Henriette -

0

Det lyder helt vildt spændende det med at redesigne kjolen ... glæder mig til at se resultatet ... skal jeres kjoler fortsat have længde eller skal de være kortere ?

0

Det lyder helt vildt spændende det med at redesigne kjolen ... glæder mig til at se resultatet ... skal jeres kjoler fortsat have længde eller skal de være kortere ?

Jeg har overvejet at få min kjole lagt op til midt på skinnebenet. Det er fordi jeg sjældent går i lange kjoler.

- Henriette -

0

Annonce ♥

Havde nær glemt at opdatere tråden :cheerleader3: Jeg fik solgt min kjole i sidste øjeblik. Det vil sige dagen før jeg havde en aftale med skrædderen. Så ingen "ny" kjole til mig. Den endte på Sjælland, men skal bruges på Als, hvor jeg også er blevet gift. Lidt pudsigt :cheerleader3: Dog ikke samme kirke, men de overvejer at holde fest samme sted, som vi gjorde.

- Henriette -

0

Jeg havde også endelig taget beslutningen om, at omforandre min kjole....MEN drømmen blev knust, da jeg fandt ud af, at min kjole er lavet af polyester - 100 % kunststof, og det kan IKKE farves - og synes den bliver alt for brudeagtig i creme, selvom den er syet om.

Men I kan da lige få et billede af den kjole jeg havde i tankerne.

post-21521-1208964676.jpg

post-21521-1208965082.jpg

Edited by Melanie25
0

Annonce ♥

Jeg havde også endelig taget beslutningen om, at omforandre min kjole....MEN drømmen blev knust, da jeg fandt ud af, at min kjole er lavet af polyester - 100 % kunststof, og det kan IKKE farves - og synes den bliver alt for brudeagtig i creme, selvom den er syet om.

Ej hvor ærgeligt -kan man på ingen måde farve kunststof?

0

Nej desværre - det tager ikke imod farve... :rolleyes:

0

Nej desværre - det tager ikke imod farve... :rolleyes:

Jeg har hørt at det faktisk er lidt forskelligt om kunststof tager farve til sig eller ej! Jeg fåe det afklippede fra oplægningen med hjem og vil så prøve at farve det for at se om det tager imod

Louise

0

Nej desværre - det tager ikke imod farve... :thumbsupsmileyanim:

Jeg har hørt at det faktisk er lidt forskelligt om kunststof tager farve til sig eller ej! Jeg fåe det afklippede fra oplægningen med hjem og vil så prøve at farve det for at se om det tager imod

Louise

Okay, tak for info - det er da helt sikkert værd at prøve!!!

0

Annonce ♥

Min brudekjole er også delvist af kunststof, men den yderste blonde er lavet af noget naturstof, for den har taget imod farve. Det inderste er af polyester og har ikke taget farve overhovedet bortset fra et par pletter hist og her på foret.

Her er resultatet:

post-24232-1209317985.jpg

0

Min brudekjole er også delvist af kunststof, men den yderste blonde er lavet af noget naturstof, for den har taget imod farve. Det inderste er af polyester og har ikke taget farve overhovedet bortset fra et par pletter hist og her på foret.

Her er resultatet:

post-24232-1209317985.jpg

Ihh den er bare så smuk-bliver helt misundelig hver gang jeg ser den og den sidder rigtig flot på dig :thumbsupsmileyanim:

0

virkelig spændene at følge med i!!

Jeg overvejer meget at få min cosagetop redesignet og farvet efter brylluppet...

Men tyl nederdelen tror jeg ikke jeg vil røre ved... om den skal sælges eller beholdes ved jeg endnu ikke..

0