Sign in to follow this  
Followers 0
Ihaveadream

Hvorfor sælger I jeres brudekjoler?

20 posts in this topic

Nu har jeg kigget rundt på siden her, og hvor er der rigtig mange smukke kjoler!

Jeg overvejer lidt om jeg skal købe en brugt kjole, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, at hvis ægteskabet går i stykker for den der tidligere bar kjolen - at uheldet så måske smitter af! Ret fjollet, det ved jeg godt! :thumbsupsmileyanim:

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor i sælger jeres kjoler?

Jeg ville da nok lave min kjole om eller drømmer om at den vil gå i arv til mine døtre.

0

Annonce ♥

Jeg har været gift før faktisk... da vi så efter knap 1½ år blev skilt smed jeg en Nixa kjole til 5600 kr ud :cheerleader3:

dumt da jeg sikkert ku ha fået 2000 for den.. men jeg skulle bare ikke nyde synet af den kjole et sekund mere... (han gjorde en meget dum ting som jeg bare ikke kunne leve med)

Nå off topic....

:thumbsupsmileyanim:

sjovt nok er jeg nu igang med at få syet min helt egen unikke kjole til 10.000 - det er jo enlig total dumt med den bagage jeg har med mig...

men men men jeg drømmer jo - og TROR på kærligheden 120% mere denne gang - og jeg vil ikke have en kjole på en anden har brugt... brudekjolen skal bare være NY..

og denne kjole skal heller ikke sælges...

Måske vil jeg have farvet corsagen så den kan bruges til andre festlige lejlighedder o.lig....

Nå jeg ville bare sige at du skal vælge lige den kjole du drømmer om og som giver dig WAUUU effekten... om den er brugt eller ny det er jo reelt ligegyldigt.... det er jo "bare" stof - og hvis en har brugt den een aften og den er blvet renset er den jo reelt som ny ;)

0

Jeg sælger min fordi jeg ikke har plads til den og det er synd den bare hænger hvis en anden kan få glæde af den.

Jeg gider ikke bruge en masse penge på at få den syet om eller farvet.

0

Oprindeligt ville jeg have lejet min kjole, men - ja der hvor jeg fandt KJOLEN lejede de ikke ud, og så måtte jeg jo købe :cheerleader3:

Jeg sælger min kjole af flere grunde:

• Jeg synes det er synd og skam at denne smukke kjole kun skal bruges en gang.
  • Jeg vil ikke lave den om til dåbskjole eller lign. idet vi har en sådan i familien.
  • Jeg tror ikke min datter vil have den på om en 20 år når hun måske selv skal giftes. :cheerleader3:
  • Hvorfor lade den hænge i skabet hvis en anden brud kan få glæde af den.

Hilsen Solsikken :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Oprindeligt ville jeg have lejet min kjole, men - ja der hvor jeg fandt KJOLEN lejede de ikke ud, og så måtte jeg jo købe :cheerleader3:

• Jeg vil ikke lave den om til dåbskjole eller lign. idet vi har en sådan i familien.
  • Jeg tror ikke min datter vil have den på om en 20 år når hun måske selv skal giftes. :cheerleader3:

Lige mine ord! Og sku jeg giftes igen solsikken så var din kjole godt nok en af de første jeg ville prøve... Er bare helt vild med den...

mvh

elisa

0

Lige mine ord. Jeg tvivler på at brudekjolemoden er den samme om 20-25 år, så jeg vil ikke gemme den til min datter eller svigerdatter for den sags skyld.

Du spørger til det overtroiske - i form af om kjolen bærer præg af det. Jeg tror ikke på den slags - for forhåbentlig går alle ind til et ægteskab med

de samme håb og ønsker - og det må være det kjolen bærer præg af, hvis man tænker overtroisk.

Knus Nathasia

0

Nu har jeg kigget rundt på siden her, og hvor er der rigtig mange smukke kjoler!

Jeg overvejer lidt om jeg skal købe en brugt kjole, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, at hvis ægteskabet går i stykker for den der tidligere bar kjolen - at uheldet så måske smitter af! Ret fjollet, det ved jeg godt! :thumbsupsmileyanim:

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor i sælger jeres kjoler?

Jeg ville da nok lave min kjole om eller drømmer om at den vil gå i arv til mine døtre.

Jeg er ikke selv overtroisk, så derfor ville jeg ikke bekymre mig om tidligere brudes ægteskaber ;)

Jeg sælger kjolen, fordi jeg ikke synes vi har plads til den, lige som jeg ikke kommer i den igen. Kjolen kan ikke laves om, og jeg kunne ikke drømme om at "pådutte" mine døtre/svigerdøtre at bære min kjole. Så vil jeg hellere sælge kjolen, så en anden brud kan få en lige så fantastisk oplevelse, som jeg selv havde, og så kan jeg i stedet for købe noget andet for pengene - fx en del af et lækkert kamera eller andet, som man så kan glædes over som substitut for kjolen. Synes det er synd, hvis kjolen bare skal ligge....

0

Jeg sælger min brudekjole, fordi jeg synes det er synd og skam at den bare skal hænge i skabet. Jeg kommer jo aldrig i den igen, og jeg har ingen planer om at få den syet om til en dåbskjole, hvis vi engang skulle få børn. Så derfor tænker jeg, at en anden kan få ligeså meget glæde af den, som jeg havde.

- Henriette -

0

Annonce ♥

Hejsa

Jeg sælger min fordi den smukke kjole skal ikke hænge hengemt mere,

og skal gøre en anden brud smuk på den store dag ;o)

Hvis den ikke bliver solgt, gemmer jeg den til "arvegods" hehe

Knus Lundfald

0

Tusind Tak for jeres indsigt i, hvorfor i sælger jeres kjole. Det giver mig mere lyst til at købe en brugt. Jeg kan faktisk godt lide jeres tanke om flere gange lykke i samme kjole! Og der er forhåbentlig ikke andre end mig, der har været så tåbelig at gifte sig og tænke på, hvor længe det vare inden vi skal skilles. :smash:

Jeg er kan dog ikke helt følge med i det med at købe en kjole til 8.000 kr. eller mere, bruge den én gang og så sælge den. Så ville jeg måske få den syet om til gallakjole eller noget. (hvis den kan) Men det kan jeg jo sakkens sidde her og sige, jeg har endnu ikke fundet KJOLEN! For når man har fundet den, så skal det jo bare være den.

Men jeg vil da se om nogen har den kjole jeg har i mit hovede :cheerleader3:

0

Hvor er det egentlig skægt at høre jeres meninger om det med at sælge.

En kjole, mange af jer med garanti ville have døet for, da I købte den, og nu vil I bare af med den.... :cheerleader3: Eller hvad? ;)

Jeg kom til at tænke på noget, da jeg læste det - nemlig hvor forkælede vi er den dag idag! I gamle dage "spøgte" man absolut ikke med stoffet - det var dyrt, og man havde ikke mange penge at rutte med. Der genbrugte man kjolen til alt, hvad man kunne. Men idag har vi bare så fantastisk mange penge, at vi køber kjoler til flere tusind kroner - og det er jo vældig heldigt! Og klart nok kommer "dillemmaet" så bagefter: Hvad kan vi gøre for at få vores penge "tilbage", "for jeg kommer jo alligevel ikke til at bruge den igen"... Hmmm.... ;)

Og jer, der ikke vil "pådutte" jeres døtre jeres (til den tid) gamle kjole - tjah, kan jo kun sige, at jeg har en anden mening, nemlig, at jeg da hellere ville have muligheden for at vælge, for mon ikke "retro" også er på mode til den tid? Og ja, det udsagn kommer jo også netop fra mig, som skal i min mors velbevarede, dog omsyede, kjole :cheerleader3:

Og nej, jeg har heller aldrig haft drømmen om det kæmpe store, fantastiske, perfekte bryllup :cheerleader3: Det er jo bare en fest, hvor I bekræfter at I vil leve sammen med manden i jeres liv - eller hvad? ;)

Hehehe, glæder mig til at få hovedet revet af ;)

0

Du får i hvertfald ikke revet hovedet af her hos mig! :cheerleader3:

Jeg kan nemlig rigtigt godt lide dine "helt-nede-på-jorden"synspunkter som jeg deler fuldt ud.

Min egen bryllupsfest og mit eget kjolekøb bar nemlig meget præg af dem... :cheerleader3:

:cheerleader3: fra Marianne

0

Annonce ♥

Jeg er en af dem der har købt en brugt brudekjole herinde, og jeg glæder mig helt vildt til at skulle giftes i den kjole. Den passer mig helt perfekt og så kostede den kun 2000 kr. Jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at give 10.000 kr + for en kjole jeg skulle bruge én gang. Nu har jeg fået en drømmekjole som ikke hugger halvdelen af bryllupsbudgettet.

0

Tusind Tak for jeres indsigt i, hvorfor i sælger jeres kjole. Det giver mig mere lyst til at købe en brugt. Jeg kan faktisk godt lide jeres tanke om flere gange lykke i samme kjole! Og der er forhåbentlig ikke andre end mig, der har været så tåbelig at gifte sig og tænke på, hvor længe det vare inden vi skal skilles. :smash:

Jeg er kan dog ikke helt følge med i det med at købe en kjole til 8.000 kr. eller mere, bruge den én gang og så sælge den. Så ville jeg måske få den syet om til gallakjole eller noget. (hvis den kan) Men det kan jeg jo sakkens sidde her og sige, jeg har endnu ikke fundet KJOLEN! For når man har fundet den, så skal det jo bare være den.

Hvis min kjole ikke er solgt inden weekenden, så skal jeg til Århus (www.kamillamarie.dk) med den for at få den redesignet og farvet. Det koster et par tusinde kroner. Så hvis ingen andre er interesseret i den, så vil jeg da gerne have gavn af den på anden vis ;)

- Henriette -

0

JA jeg kunne heller ikke rigtig få mig selv til at give 8-10.000 kr. for en kjole, når nu man kan købe en brugt meget billiger og den er jo stadigvæk lige så flot. Så jeg fandt den flot brugt kjole på dba, som passede lige til mig. Den gav jeg 3000 kr. for. Hvis jeg kan vil jeg gerne sælge den videre igen efter brylluppet, men med kommer nok lidt an på hvilken stand den er i efter at være brugt 2 gange... :cheerleader3:

mvh Stine BK

0

Jeg sælger min kjole, fordi jeg ved, at jeg aldrig vil komme til at bære den igen og synes det er synd, den bare hænger i et skab.

Vi har to drenge og skal ikke have flere børn, så gå i arv kommer den ikke til og der skal heller ikke syes nogen dåbskjole ud af slæbet.

Jeg har haft overvejet at få den syet om til en selskabskjole og evt. få den farvet, men nej....nænner alligevel ikke at "ødelægge" den plus at jeg sjædent kommer ud, hvor jeg skal bruge så fin en kjole. Så har købt mig en selskabskjole nu min veninde skal giftes og håber så, at en anden kan få glæde af min kjole og få en så fantastisk dag i den, som jeg havde.

Jeg har ingen overtro hen imod af det skulle bringe uheld hvis ens ægteskab går i stykker - lader den gerne gå videre.

0

Annonce ♥

...

Jeg sælger min kjole af flere af de samme grunde, som andre har nævnt - bla. at jeg ikke har plads til at have den hængende, hvilket jeg også synes er synd, hvis en anden kan få glæde af den.

Da jeg skulle giftes havde min mand en kontakt, så jeg kunne få min kjole syet af en skrædder til billige penge. Det sagde jeg selvfølgelig ja tak til, men kjolen endte alligevel med at løbe op i 8.000 kr. Jeg synes din ide med at få kjolen omsyet til gallakjole er en god ide, men ikke umiddelbart relevant for mit eget vedkommende (står ikke lige og skal til gallafest).

Så for at kjolen ikke bare skal hænge og ikke komme i brug igen, sælger jeg den gerne - jeg har jo haft glæde af den, og så vil jeg hellere have lidt penge for den (som skal bruges til en lille sten i min vielsesring ;-)

Selvom jeg var rigtig glad for min kjole og selvom det var sjovt at få den specialsyet, så - set i bakspejlet - fortryder jeg lidt, at jeg ikke kiggede efter en brugt kjole, da der er utrolig mange flotte kjoler til salg til billige penge i forhold til nypris...

Håber du finder din drømmekjole, hvadenten den er ny eller brugt :cheerleader3:)

Mvh. Tine

0

Dejligt med så mange svar!

Jeg tror helt bestemt jeg begynder at lede efter drømmekjolen her på siden.

Det kan være, at drømmkjolen gemmer sig her. :thumbsupsmileyanim:

0

Hvor er det egentlig skægt at høre jeres meninger om det med at sælge.

En kjole, mange af jer med garanti ville have døet for, da I købte den, og nu vil I bare af med den.... :bestwishes: Eller hvad? ;)

Jeg kom til at tænke på noget, da jeg læste det - nemlig hvor forkælede vi er den dag idag! I gamle dage "spøgte" man absolut ikke med stoffet - det var dyrt, og man havde ikke mange penge at rutte med. Der genbrugte man kjolen til alt, hvad man kunne. Men idag har vi bare så fantastisk mange penge, at vi køber kjoler til flere tusind kroner - og det er jo vældig heldigt! Og klart nok kommer "dillemmaet" så bagefter: Hvad kan vi gøre for at få vores penge "tilbage", "for jeg kommer jo alligevel ikke til at bruge den igen"... Hmmm.... ;)

Og jer, der ikke vil "pådutte" jeres døtre jeres (til den tid) gamle kjole - tjah, kan jo kun sige, at jeg har en anden mening, nemlig, at jeg da hellere ville have muligheden for at vælge, for mon ikke "retro" også er på mode til den tid? Og ja, det udsagn kommer jo også netop fra mig, som skal i min mors velbevarede, dog omsyede, kjole :thumbsupsmileyanim:

Og nej, jeg har heller aldrig haft drømmen om det kæmpe store, fantastiske, perfekte bryllup :bestwishes: Det er jo bare en fest, hvor I bekræfter at I vil leve sammen med manden i jeres liv - eller hvad? ;)

Hehehe, glæder mig til at få hovedet revet af ;)

Det gode ved dette forum er alle siger deres mening og der skal være plads til alle meninger.

Helle

0

Hey

kig evt. også på trendsales. dk

Jeg er jo nok en af dem som "come my day" bliver überbridzilla fordi jeg har været herinde SÅ mange år!

Drømmen er en Monique Lhuillier som koster henad 35.000 kr. AUCH!!!Planen er at rejse til London, betale 100 dollars for at få kjolen fragtet fra Beverly Hills til London og prøve den der.. og ja, jeg betaler altså for at prøve kjolen. Jeg tror dog ikke jeg køber den fra ny men brugt og evt. får syet en kopi med moderationer da jeg vil have ærmer på og det har den ikke.. and you know what? I dont care, det er bare kjolen og det skal bare være. jeg VED jeg vil fortryde så hårdt hvis jeg ikke prøver den..

Anna

0

Annonce ♥