Jeppesen

Mette og Flemmings bryllup 9. maj 2009!

1,226 posts in this topic

He he, ja jeg er nu også rigtig glad for at bo i Jylland.

- og ikke kun på grund af priserne. Jeg er vist bare lidt af en bonderøv :bearhug:

Tak for god bedring-ønsket :balloons: Jeg tror det har hjulpet.

Jeg var ved lægen igen i går, og de kan nu ikke høre mere på lungerne.

Men jeg fik besked på at holde mig helt i ro, og at mit immunforsvar var helt i bund, så jeg skulle slet ikke lave noget så jeg blev træt og det kunne få fat igen.

Så nu sidder jeg på tredie dag i sofaen og prøver på ikke at tænke på ting jeg gerne ville lave :biggrin:

Men det er virkelig dejligt at føle sig lidt mere frisk :thumbsupsmileyanim:

Synes lige at jeg ville vise billeder frem af de der gelantineblomster jeg har lavet:

post-32864-1238590313.jpg

Blå og turkis.

Her dem allesammen:

post-32864-1238590373.jpg

NEJ hvor er de smukke. Kan ikke lige finde bestillingsknappen på din tråd. Men øhh vil gerne have en hel bunke i lilla tak - hvor betaler jeg henne? Kan heller ikke finde dankortknappen. Det da mærkeligt... Hmm!

Hehe... Nej de er helt vidunderlige - gid jeg kunne lave sådan en stak!!!!!!

Hi hi - sikke et sjovt svar, Mia :bearhug:

Sikke en kamp du har haft - og så fandt du ikke en gang bestil-knappen til sidst :griner:- Øv altså :heart:

Syntes nu egentlig det var meget hyggeligt at lave dem.

Så måske jeg får overskud til at lave nogle til andre...... efter brylluppet ;)

Men så er det vist for sent i forhold til dit bryllup.

Ork nej det er slet ikke for sent ;) *gg*

0

Annonce ♥

- og ikke kun på grund af priserne. Jeg er vist bare lidt af en bonderøv :bearhug:

Tak for god bedring-ønsket :cheerleader3: Jeg tror det har hjulpet.

Men jeg fik besked på at holde mig helt i ro, og at mit immunforsvar var helt i bund, så jeg skulle slet ikke lave noget så jeg blev træt og det kunne få fat igen.

Så nu sidder jeg på tredie dag i sofaen og prøver på ikke at tænke på ting jeg gerne ville lave :biggrin:

Synes lige at jeg ville vise billeder frem af de der gelantineblomster jeg har lavet:

Blå og turkis.

Her dem allesammen:

NEJ hvor er de smukke. Kan ikke lige finde bestillingsknappen på din tråd. Men øhh vil gerne have en hel bunke i lilla tak - hvor betaler jeg henne? Kan heller ikke finde dankortknappen. Det da mærkeligt... Hmm!

Hi hi - sikke et sjovt svar, Mia :bearhug:

Sikke en kamp du har haft - og så fandt du ikke en gang bestil-knappen til sidst :griner:- Øv altså :balloons:

Ork nej det er slet ikke for sent ;) *gg*

:heart:

0

Så nu sidder jeg på tredie dag i sofaen og prøver på ikke at tænke på ting jeg gerne ville lave :bearhug:

Blå og turkis.

Her dem allesammen:

Hi hi - sikke et sjovt svar, Mia :griner:-

Sikke en kamp du har haft - og så fandt du ikke en gang bestil-knappen til sidst :heart: Øv altså :balloons:

Hey... så vil jeg da gerne lige bestille 45 stk i sort tak :biggrin: ;) Jeg kunne heller ikke finde "læg i kurv knappen"!!

0

Annonce ♥

Så nu sidder jeg på tredie dag i sofaen og prøver på ikke at tænke på ting jeg gerne ville lave :bearhug:

Blå og turkis.

Her dem allesammen:

Hi hi - sikke et sjovt svar, Mia :griner:-

Sikke en kamp du har haft - og så fandt du ikke en gang bestil-knappen til sidst :balloons: Øv altså :cheerleader3:

Hey... så vil jeg da gerne lige bestille 45 stk i sort tak :biggrin: ;) Jeg kunne heller ikke finde "læg i kurv knappen"!!

ejj Mette.. Du burde at tag penge for sådan noget:-)

He he, ja det kunne da godt se sådan ud :heart:

Men de skal vist ikke laves efter timepris :cheerleader3: så bliver de vist alt for dyre :cheerleader3:

Skal nok lige give besked hvis jeg beslutter mig for at starte en biks op ;)

0

Ihhhh hvor er det dog en fantastisk tråd du har, har slugt det hele råt!!!! :biggrin:

Hvor store er de blomster? Og hvor langt tid tog det dig at lave en? og hvor lang tid tager det om at tørre :griner:-

Hej Louise

Imponerende hvis du har kæmpet dig igennem alt det vrøvl jeg har præsteret på knap 1½ år :bearhug:

Håber at der var noget seriøst og brugbart imellem :bearhug:

Mine blomster er ca. 7 cm. i diameter.

Men det afhænger fuldstændig af størrelsen man laver bladene i. Så det bestemmer man helt selv :thumbsupsmileyanim:

Jeg har dyppet dem en aften, og så samlet blomsterne næste eftermiddag/aften.

Det sværeste er at ramme den rigtige farve og den rette konsistens (mængden af vand, gelantinepulver og den rette varme) så det bliver siddende og ikke sprænger som en sæbeboble.

Men når det er på plads er det ret ligetil.

Ved faktisk ikke lige hvor lang tid det tager at lave en, da det var fordelt over en del dage :heart:

0

Imponerende hvis du har kæmpet dig igennem alt det vrøvl jeg har præsteret på knap 1½ år :heart:

Håber at der var noget seriøst og brugbart imellem :balloons:

Men det afhænger fuldstændig af størrelsen man laver bladene i. Så det bestemmer man helt selv :thumbsupsmileyanim:

Det sværeste er at ramme den rigtige farve og den rette konsistens (mængden af vand, gelantinepulver og den rette varme) så det bliver siddende og ikke sprænger som en sæbeboble.

Ved faktisk ikke lige hvor lang tid det tager at lave en, da det var fordelt over en del dage :cheerleader3:

Tak for det hurtige svar :griner:- Jeg har læst en masse brugbare og skøønne ting i din tråd :biggrin:

Synes du er super kreativ :cheerleader3:

Jeg tror næsten jeg er nød til at prøve at lave sådan nogle blomster, selvom jeg ikke er spor kreativ, men kunne lige se de smukke blomster til vores bryllup :bearhug:

Hvor meget gelatinepulver har du brugt? til hvor mange blomster? Så vidt jeg kan google mig til svare 1 tsk. pulver til 2 blade husblads. :cheerleader3:

Har fundet et sted og bestille pastafarve i pink, så det passer til vores farvetema :bearhug:

0

Annonce ♥

Og fordi jeg nu har masser af tid, så fik jeg lige lavet en servietfoldning som eksempel på hvordan blomsten skal sidde ved hver kuvert.

Bortset fra at det var sådan en tynd papirserviet, så synes jeg det ser ok ud.

Hvad synes I?

post-32864-1238590887.jpg

Jeg vil lave et menuhæfte til hver, som skal ligne invitationerne. Altså turkis med hvidt net og blå bånd på.

Jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal få gæstens navn ind.

Jeg overvejer at sætte et kort på blomsten, sådan at det hænger ned i et tyndt satinbånd.

Eller måske bare skrive gæstens navn foran på menukortet...

Hvad synes I - måske en helt tredie smart ide?

Wow sikke aktiv du har været :thumbsupsmileyanim:

Det må jeg nok sige - de er godt nok blevet flotte. Enkel men stilet måde at folde servietter på / lave udsmykning på :biggrin:

Hvad angår din sidste idé, så er det måske lidt lettere, hvis du kunne lave et eksempel på den måde også? Så kan man sammenholde de to billeder?!

0

Imponerende hvis du har kæmpet dig igennem alt det vrøvl jeg har præsteret på knap 1½ år :cheerleader3:

Håber at der var noget seriøst og brugbart imellem :cheerleader3:

Ved faktisk ikke lige hvor lang tid det tager at lave en, da det var fordelt over en del dage :cheerleader3:

Tak for det hurtige svar :cheerleader3: Jeg har læst en masse brugbare og skøønne ting i din tråd :bearhug:

Synes du er super kreativ :cheerleader3:

Jeg tror næsten jeg er nød til at prøve at lave sådan nogle blomster, selvom jeg ikke er spor kreativ, men kunne lige se de smukke blomster til vores bryllup :griner:-

Hvor meget gelatinepulver har du brugt? til hvor mange blomster? Så vidt jeg kan google mig til svare 1 tsk. pulver til 2 blade husblads. :(

Har fundet et sted og bestille pastafarve i pink, så det passer til vores farvetema :heart:

Lyder da godt at du er blevet inspireret til selv at lave blomster :biggrin:

Jeg kan desværre ikke forklare præcis hvor meget jeg har brugt.

Jeg fyldte pulver i et glas - måske 1½ dl? - og fyldte så vand i. Tror nok det vandmængden svarede ca. til 1/5 af pulvermængden.

Men start ud med pulver/husblas og put så vand i lidt efter lidt :pokey:

God fornøjelse!

Og fordi jeg nu har masser af tid, så fik jeg lige lavet en servietfoldning som eksempel på hvordan blomsten skal sidde ved hver kuvert.

Bortset fra at det var sådan en tynd papirserviet, så synes jeg det ser ok ud.

Hvad synes I?

post-32864-1238590887.jpg

Jeg vil lave et menuhæfte til hver, som skal ligne invitationerne. Altså turkis med hvidt net og blå bånd på.

Jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal få gæstens navn ind.

Jeg overvejer at sætte et kort på blomsten, sådan at det hænger ned i et tyndt satinbånd.

Eller måske bare skrive gæstens navn foran på menukortet...

Hvad synes I - måske en helt tredie smart ide?

Wow sikke aktiv du har været :bearhug:

Det må jeg nok sige - de er godt nok blevet flotte. Enkel men stilet måde at folde servietter på / lave udsmykning på :balloons:

Hvad angår din sidste idé, så er det måske lidt lettere, hvis du kunne lave et eksempel på den måde også? Så kan man sammenholde de to billeder?!

Tak - er glad for at du kan lide dem!

Vil lige lave nogle prøver på de to ting. God ide :)

0

Annonce ♥

Jaaahhh :lol::bearhug::unsure: Tænk at der nu kun er 1 måned tilbage! Vildt! :(:cheerleader3::cheerleader3:

Og lidt skræmmende, for jeg synes godt nok ikke ligefrem vi er klar -HAHA-

Men hva - det bliver vi jo nok :smilie_oster03:

Vi har jo sidste tilmelding i dag. Men med de dygtige gæster vi har, så fik vi slet ikke brug for den sidste dag :toot:

De sidste fire meldte sig til i går!

Og vi har dermed på plads at vi bliver 48 til festen, ud af de 52 vi kunne blive hvis alle kom.

Det er jo super :cheerleader3:

Er sikker på at vi får en fantastisk fest :denmarkflag: og så passer det jo perfekt til at vi skal sidde ved runde 8-mands borde :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Ih altså Tina - det er da også rigtigt :cheerleader3::lol:

(okay det burde jeg nok have kunnet regne ud, men tror muligvis jeg har fortrængt det fordi jeg synes vi mangler en hel masse endnu :bearhug: )

Hvor er det altså sært at vi om kun 4 uger allerede er blevet gift nu :unsure: Men godt :cheerleader3: :yeah:

0

Ih altså Tina - det er da også rigtigt :cheerleader3::lol:

(okay det burde jeg nok have kunnet regne ud, men tror muligvis jeg har fortrængt det fordi jeg synes vi mangler en hel masse endnu :bearhug: )

Hvor er det altså sært at vi om kun 4 uger allerede er blevet gift nu :unsure: Men godt :cheerleader3: :yeah:

ja det må du nok sige søde.. :( jeg sys det er så vildt manner. det allerede er om 4 uger... uhhhhh. weeeeeee.

vi fik lige lavet eks. på bordopdækning ( kun 2 pladser ) i går og ja så lærte vi også lige brudevalsen i går aftes så den kan vi også nu hehe.

0

Annonce ♥

Søde Mette, nu er der godt nok ikke lang tid til at det er jeres tur :)

Glæder mig som et lille barn til at se billeder fra dagen, så fra min side kan det kun gå for langsomt :)

Dejligt at jeres gæster var så gode til at melde tilbage og ikke skulle have en husker og ja, antallet passer perfekt til de runde borde :)

0

Ih altså - det er jo lige før at hver dag er en mærkedag nu :bearhug:

Det går bare stærkt nu :):)

Tænk at der kun er 25 dage til :(

Jeg fik vist egentlig aldrig fortalt om min kjoleprøvning for snart to uger siden :)

Men jeg var altså deroppe og vi fik kigget på tilretning og jeg fik også valgt et slør til kjolen :)

Det blev en lille smule forvirret, tror ikke at der var sat tid nok af til det, og derfor var det ikke så fantastisk igen.

Først og fremmest var de lidt forsinket da vi kom derop.

Og så mente ekspedienten at den kun skulle tilrettes i livet, hvorefter vi skulle komme op en gang til og få vurderet hvor meget den skulle tages lægges op.

Og til sidst skulle jeg så komme tredie gang og hente den.

Det er godt nok meget i betragtning af at vi har mindst tre timers kørsel hver gang, og det tager jo også en feriedag hver gang :bearhug:

Kjolen skulle tages 4 cm. ind i taljen, og hun mente at det ville være umuligt at vurdere oplægningen samtidig, fordi at den ville komme til at sidde anderledes, når den blev rettet til.

Men min mor fik presset noget på, og så blev de enige om at hvis min mor holdt den i livet, så kunne ekspedienten godt sætte nåle i til oplægningen af det inderste lag. Men det yderste kunne de ikke lave før jeg fik den på igen efter at de tilretninger var lavet.

Så enden på det hele blev at jeg kun skal derop en gang til :)

Når jeg så kommer derop skal jeg have kjolen på, og syersken er der, så hun laver de yderste lag med det samme.

Jeg skal vist bare vente en times tid. Men så kan jeg jo passende køre en lille tur ind til Aalborg og tøffe lidt rundt :bearhug:

Tror at jeg skal alene derop (min mor er vist ved at mene at hun har set den nok nu, der var i hvert fald ikke den store begejstring over at skulle afsted igen - så jeg tager den næste tur selv ;) )

Og så skal jeg også lige have dem til at gøre noget ved den der krave-flæse, så den ligger lidt mere ned.

Men mon ikke jeg kan finde ud af det - der er jo trods alt både en ekspedient og en syerske til at hjælpe mig :)

Jeg har desværre ikke nogle billeder.

Min mor tog godt nok nogle, men det viste sig da jeg kom hjem at der kun er to taget direkte bagfra, og dem er der ikke noget nyt i, så I må vente til næste gang. Har dog fået taget et billede herhjemme af sløret, så det får I lige i morgen...

Det ser godt nok lidt sært ud med alm. tøj og slør :bearhug:

0

Jeg er blevet kjoleejer! :):):bearhug:

Da vi kom op til Skott i Rold mødte vi den samme ekspedient som sidst. Dejligt :bearhug:

Hun vidste jo hvilken kjole jeg kom for at prøve - og der var sket det fantastiske at hun havde fundet den på deres lager i den helt rigtige størrelse :yeah: :)

Den jeg prøvede sidste gang var en str. 42, og hun havde så fundet en str. 38.

Jeg fik kjolen på, og den var bare helt fuldstændig perfekt :bearhug:

Faktisk skal den kun tages ca. en cm. ind i hver side v. lænden, derudover er det kun længden der skal gøres noget ved...

Hvis jeg havde været lidt i tvivl før, så gik det i hvert fald over nu da jeg fik den rigtige størrelse på.

To størrelser gør alligevel noget forskel...

Min mor og svigermor var med, og da jeg havde fået den på sagde de begge "den er lige dig" - sjovt nok det samme som min kusine sagde første gang vi var deropppe. Så jeg tror på dem ;)

I skal da lige se et billede:

For dårligt af mig, at jeg ikke har kommenteret dig i din smukke kjole før nu. WOW!!!!!

Fantastisk. Den sidder som smuttet på dig. Lækre pige :)

0

Ih altså - det er jo lige før at hver dag er en mærkedag nu :bearhug:

Det går bare stærkt nu :):)

Tænk at der kun er 25 dage til :(

Jeg fik vist egentlig aldrig fortalt om min kjoleprøvning for snart to uger siden :)

Men jeg var altså deroppe og vi fik kigget på tilretning og jeg fik også valgt et slør til kjolen :)

Det blev en lille smule forvirret, tror ikke at der var sat tid nok af til det, og derfor var det ikke så fantastisk igen.

Først og fremmest var de lidt forsinket da vi kom derop.

Og så mente ekspedienten at den kun skulle tilrettes i livet, hvorefter vi skulle komme op en gang til og få vurderet hvor meget den skulle tages lægges op.

Og til sidst skulle jeg så komme tredie gang og hente den.

Det er godt nok meget i betragtning af at vi har mindst tre timers kørsel hver gang, og det tager jo også en feriedag hver gang :bearhug:

Kjolen skulle tages 4 cm. ind i taljen, og hun mente at det ville være umuligt at vurdere oplægningen samtidig, fordi at den ville komme til at sidde anderledes, når den blev rettet til.

Men min mor fik presset noget på, og så blev de enige om at hvis min mor holdt den i livet, så kunne ekspedienten godt sætte nåle i til oplægningen af det inderste lag. Men det yderste kunne de ikke lave før jeg fik den på igen efter at de tilretninger var lavet.

Så enden på det hele blev at jeg kun skal derop en gang til :)

Når jeg så kommer derop skal jeg have kjolen på, og syersken er der, så hun laver de yderste lag med det samme.

Jeg skal vist bare vente en times tid. Men så kan jeg jo passende køre en lille tur ind til Aalborg og tøffe lidt rundt :bearhug:

Tror at jeg skal alene derop (min mor er vist ved at mene at hun har set den nok nu, der var i hvert fald ikke den store begejstring over at skulle afsted igen - så jeg tager den næste tur selv ;) )

Og så skal jeg også lige have dem til at gøre noget ved den der krave-flæse, så den ligger lidt mere ned.

Men mon ikke jeg kan finde ud af det - der er jo trods alt både en ekspedient og en syerske til at hjælpe mig :)

Jeg har desværre ikke nogle billeder.

Min mor tog godt nok nogle, men det viste sig da jeg kom hjem at der kun er to taget direkte bagfra, og dem er der ikke noget nyt i, så I må vente til næste gang. Har dog fået taget et billede herhjemme af sløret, så det får I lige i morgen...

Det ser godt nok lidt sært ud med alm. tøj og slør :bearhug:

Jaaaaa hver dag en en milepæl søde.. det giver jeg dig fuldstændig ret i :cheerleader3: 24 dag søde. weeeeee.

uhhh, hvor vi glæder os til og se billeder manner.

0