Jeppesen

Mette og Flemmings bryllup 9. maj 2009!

1,226 posts in this topic

Så har jeg lavet et udkast til en tale...

Utroligt som en dag under dynen kan sætte gang i skrivningen :hug:

Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til den - og rettelsesforslag er meget velkomne :hug:

Her er den:

Ja, selvom man siger at bruden ikke behøver at holde en tale, så har jeg altså lige et par ting jeg gerne vil have lov at sige.

Først en stor tak til alle jer som sidder her i dag. Det er skønt at have så mange glade mennesker til at hjælpe med at fejre dagen, og jeg ved at vi begge er rigtig glade for at vil hjælpe os med at fejre vores bryllup.

Tusind tak for alle de fine gaver, som vi jo ikke rigtig har nået at se endnu. Men vi kan i hvert fald se at der er mange.

Tak for en super hyggelig polterabend - det var en rigtig dejlig dag.

Tak til jer far og mor, for opbakningen indtil nu, og fordi I altid er der.

Det er et stort privilegie at vide at man har opbakning uanset hvad man render ind i.

Tak for at I har taget så godt imod Flemming. Jeg ved at I også er glade for ham, og er glad for at I har fundet så godt sammen, selvom det til tider har krævet lidt specielle opdragelsesmidler, såsom stik med gaffel og trusler om kamp på svellen.

Tak til jer Lisbeth og Sv. Aage. For at være de bedste svigerforældre man kan ønske sig.

Hvis der findes et svigerlotteri, så har jeg virkelig vundet hovedgevinsten!

Tak for den måde I har budt mig velkommen på, og for at tage mit parti når ham der den umulige han driller 

Tak for at I altid er der når vi har brug for hjælp, eller bare skal skvaldre lidt.

Og så til dig Flemming:

Du skal jo så absolut også have et par ord med på vejen.

Det er efterhånden godt 9 år siden vi stødte på hinanden. Utroligt så hurtigt det går.

Jeg må indrømme at jeg på ingen måde havde overvejet at det var dagen hvor jeg skulle møde min kommende mand - den der fastelavnsdag for 9 år siden, hvor jeg trak i min fars dykkerudstyr og hoppede på ryggen af en lettere forvildet rød hest med crepepapir i halen.

Det var lidt af en udfordring at udsætte stakkels Leditche for, og derfor lagde jeg ikke så meget mærke til de tilskuere der var.

Du fik vist lige et hej med på vejen, da vi var ved at ride dig ned, men det var også det.

Men du fik øje på mig, og det var jo også det væsentlige.

Det er ikke nogen hemmelighed at det tog et par forsøg, før jeg havde vænnet mig til tanken og sagde ja til at gå med dig i biografen. Jeg syntes jo ikke lige at jeg manglede en kæreste.

Men du blev heldigvis ved, og som det så ofte siden har vist sig, så vidste du bedre end mig, hvad det var jeg havde brug for.

Vi har i dag sagt ja til at elske hinanden i medgang og modgang og på godt og på ondt.

Og der findes ikke noget i verden, der gør mig gladere og mere lykkelig end at tænke på, at jeg skal være sammen med dig resten af mine dage.

Jeg føler at jeg har fundet min anden halvdel.

Vi er meget forskellige - så forskellige at det indimellem vil slå gnister, men det er ok, for jeg ved at du altid vil være der, og ikke kan skræmmes væk, uanset hvor forskelligt vi ser tingene...

Du er min bedste ven

Du er min faste klippe, når alting ryster omkring mig

Du er min hidsigprop når jeg selv lukker af, og bider tingene i mig.

Du er min drillepind, når jeg trænger til et skub, eller hverdagen bliver grå.

Du er det uventede knus, som gør himlen endnu mere blå.

Du er min største konkurrent til ringridningerne – og heldigvis min prinsgemal til de fleste præmieuddelinger

Du er min hjælper, min stalddreng og min coach i forhold til hestene.

Du er der altid for mig, og er altid klar til at tage en kamp for min skyld.

Om det så er mod de andre på opvarmningsbanerne eller i kampen med at få selvtilliden til at kunne gå ind og springe de der store spring inde på banen.

Du er den der kender mig bedst i hele verden – og du er her endnu  Tak for det.

Jeg håber at jeg kan være alle de skønne ting for dig også.

Du er det bedste jeg ved!

Jeg elsker dig, Flemming – og jeg glæder mig til at dele resten af mit liv med dig!

0

Annonce ♥

Meget meget smuk og personlig tale :( Den kommer til at gøre DYBT indtryk!!

Hov, - glemte helt at ønske dig rigtigt god bedring!! ;)

Hej Oldie

Tusind tak for dit svar :loveflag:

Det er så skønt at kunne få andres meninger herinde.

Tror egentlig også selv at jeg synes den er på plads.

Ved dog ikke om den er lige til den lange side.... Men det må jeg jo lige have set på.

Og tak for god bedringen :hug:

Jeg tror altså at min skræk for at blive syg gør det hele lidt værre.

Så jeg har bestemt at lige meget hvad der sker, så skal vi nok få holdt bryllup på lørdag :hug:

Hvis jeg mister stemmen, hvilket det tyder på lige nu, så må toastmasteren læse min tale for mig.

Og en af de der rigtig slemme gang influenzaer som jeg har talent for, det får jeg da ikke :hug:

det har jeg nemlig lige haft...

0

Så er der kun tre dage til....herligt. Det bliver så dejligt for jer... Du må være spændt til bristepunktet!!

Rigtig god bedring til dig. Håber du får nydt de sidste tre dage og ikke bliver for stresset.

0

Annonce ♥

Ihh, søde Mette, ikke også dig :loveflag:

Gammaglobulin!!

Sig til lægen at det er en sprøjte du gerne vil have, det hjalp mig rigtig meget :hug: Håber også at théen, varmen, solhatten og alt det andet virker, jeg krydser ihvertfald alt hvad jeg kan for at du kan nå at blive rask!

Det er et superflot ur de har fået købt, det kan han kun blive glad for :hug:

Lækker tale !!

Nøj hvor er den god :heart: Jeg ville ønske at jeg kunn eholde en sådan tale, men der ville kun komme snot og tårer.. Den er personlig på den gode måde, - synes nemlig godt at en tale kan være det på den dårlige måde, så er det bare sødsuppe bræk, mne det er din overhovedet ikke :hug:

Håber at du får slappet af og er i bedring

:(

0

Tak for alle kommentarerne :loveflag:

Jeg er glad for at I kan lide talen.

Og Jannie, det lyder til at det er det samme vi kigger efter - er nemlig slet ikke til sødsuppe, men omvendt så er der jo også nogle søde ting man vil have sagt. Er glad for at du synes det er ramt ok :hug:

Jeg synes at det går lidt bedre.

Er mest ru i halsen nu. Så mon ikke det går.

Tror også at jeg stresser mig selv til at få det værre, fordi jeg er så bange for at blive syg :(

Så måske springer jeg bare lægen over og slapper heeelt af de næste par dage.

Fik det fatisk lidt bedre nu da jeg har vendt det med både Flemming og min mor.

Vi skal nok blive gift på lørdag. Og jeg bliver da ikke så syg at jeg slet ikke kan være med.

Det er jo worst-worst case scenario, og det skal jeg godt nok være uheldig for at komme ud for.

En ru/øm hals skulle jeg nok kunne komme igennem med :hug: Men helt rask ville selvfølgelig være det fedeste :hug:

0

Jeg tror altså at min skræk for at blive syg gør det hele lidt værre.

Så jeg har bestemt at lige meget hvad der sker, så skal vi nok få holdt bryllup på lørdag :hug:>>> God beslutning

Hvis jeg mister stemmen, hvilket det tyder på lige nu, så må toastmasteren læse min tale for mig.

Og en af de der rigtig slemme gang influenzaer som jeg har talent for, det får jeg da ikke :hug:

det har jeg nemlig lige haft...

Håber du kan sætte tempoet en smule ned (ved godt hvordan en bridezilla har det i ugen op til *g*) og pas dine sengetider (sagde den gamle "tante" *g*) - så er jeg sikker på du får samlet energi nok til at kunne være en strålende brud ;)

Tak for din meget søde hilsen i min tråd :hug:

Jeg kan læse ud af din tale at det er ringridning og hopheste du gør i *s* - selv har jeg ikke redet en del år efter hånden, men er avler og gør det ret godt (og så tror alle ikke-heste straks man bliver rig af det *rofl* ;)).

/vinker

0

Annonce ♥

Hold da op... så er det allerede maj... og ja nu er der snart lørdag :hug: Du bliver en vidunderlig smuk brud og jeg er sikker på at Flemming vil tabe både næse og mund over at se sin smukke prinsesse svæve op ad gulvet på lørdag... huuuh den smukke tale du har skrevet ville jeg ikke kunne holde uden at stå og være grim af tårer og udtværet mascara, men hatten af for dig :hug:

Jeg håber at du får en helt fantastisk dag og jeg glæder mig til at se billeder og læse beretning :(

På forhånd et stort tillykke herfra :hug:

Hilsen Chalotte

0

Kære Mette.

Du ser bare super sexy ud i din kjole, den ser bare ud til lige at være dig :hug:

Jeg vil være den første til at ønske dig og Flemming tillykke med brylluppet - jeg skal på weekendophold i morgen tidlig til søndag, så jeg kommer ikke i nærheden af bryllupsklar i den tid :hug:

Stort tillykke med kærligheden og må JERES dag blive alt dét, I har drømt om og meget mere til :hug:

0

Mette, jeg synes altså, at du ser så skøn ud i den kjole! Den er virkelig flot til dig! Wauw, siger jeg bare!!!!

Du har en flot og feminin krop :hug:

...og så er det så vildt, at der kun er to dage til, at det er din tur. Nyd de sidste par dage! :hug:

0

Annonce ♥

STORT TILLYKKE MED BRYLLUPPET I MORGEN.

Hej søde..

Ønsker jer et fantastisk bryllup i morgen.. jeg er nok ikke så meget ved comp. i dag så

må hellere gøre det nu hehe. NYD DAGEN...

HVOR ER DET VILD VI SKAL GIFTES I MORGEN.

med vores dejlige mænder hehe :griner:-

:rolleyes::balloons::rolleyes::bearhug:

0

:rolleyes: I MORGEN :balloons::bearhug: I MORGEN :griner:-:) I MORGEN :):) I MORGEN :):blush: I MORGEN :super::cheerleader3: I MORGEN :cheerleader3:

ET KÆMPE TILLYKKE PÅ FORHÅND - JEG VED NEMLIG IKKE, OM JEG KAN KOMME TIL AT LOGGE PÅ I MORGEN - SÅ HELLERE TAGE GLÆDERNE PÅ FORSKUD!!!!

JEG GLÆDER MIG ALLEREDE TIL AT SE BILLEDER OG LÆSE DIN FANTASTISKE BERETNING :rolleyes:

KNUS OG KRAM

PIA :denmarkflag::denmarkflag:

0

STORT TILLYKKE MED BRYLLUPPET I MORGEN.

Hej søde..

Ønsker jer et fantastisk bryllup i morgen.. jeg er nok ikke så meget ved comp. i dag så

må hellere gøre det nu hehe. NYD DAGEN...

HVOR ER DET VILD VI SKAL GIFTES I MORGEN.

med vores dejlige mænder hehe

:)

I MORGEN :bearhug:

ET KÆMPE TILLYKKE PÅ FORHÅND - JEG VED NEMLIG IKKE, OM JEG KAN KOMME TIL AT LOGGE PÅ I MORGEN - SÅ HELLERE TAGE GLÆDERNE PÅ FORSKUD!!!!

JEG GLÆDER MIG ALLEREDE TIL AT SE BILLEDER OG LÆSE DIN FANTASTISKE BERETNING :rolleyes:

KNUS OG KRAM

PIA :griner:-

Tusind tak begge to :)

(har lige været nødt til at fjerne nogle af alle jeres søde smileys - sorry!)

Og tillykke til dig også Tina!

Jeg kender godt det der med ikke at være ved computeren. Synes godt nok at der er meget at se til lige i de her dage :cheerleader3:

Men vi når det nok :rolleyes:

En lille opdatering:

I går fik ordnet en masse forskelligt - vi fik købt ind til frugtfade, hentet blomster til kagen, købt champagne/sodavand og alt muligt andet.

Og vi fik hentet kopper, tallerkener og skeer, og var ude og aflevere bordkort + gelantineblomsterne + bordhæfter + en stor bordplan til Hotel Hanstholm.

Ham der modtog det (overtjeneren vist nok) virkede meget lidt interesseret, men mon ikke det lykkes alligevel.

Det håber jeg.

I dag har vi så knoklet løs siden i morges.

Min kusine har været her i formiddags og kagerne er nu lagt sammen og har fået smørcreme ovenpå.

Jeg har fået plantet nogle planter om, så der er pænt herinde, vi har fået sat telt op i gårdspladsen - og lagt masser af sand og fliser på kanterne, da det var ved at prøve at blæse væk :) - vi har fået sat borde og stole ind i teltet, lagt duge på, lavet høje vaser med blomster i (2 til hvert bord).

Det har vores forældre og min lillebror + kæreste været her til at hjælpe med.

Og så har de lavet klar til æresport omme i vores container/skur - men det ved vi selvfølgelig ikke, næsten ;)

Og vi har fået et par ekstra flagstænger op :balloons:

Nu er vi så ved at få gjort hele hytten ren.

Flemming vasker gulv, og som den supportende hustru jeg snart bliver, så sidder jeg her på BK og holder øje med at han gør det ordentligt :super:

Om lidt kommer kusinen igen og så skal vi spise noget hente-aftensmad af en slags, og derefter pynte kagerne med sugarpaste og blomster.

Og senere når det er gjort så satser jeg på at vi simpelthen bestemmer at nu er vi færdige.

Gider ikke rende forvildet rundt hele aftenen.

Men lad os nu se om det holder stik ;)

Lige nu synes jeg det hele er lidt diffust :blush:

Jeg ved godt at jeg skal giftes i morgen, men på en eller anden måde, så føler jeg stadig at der er længe til endnu...

Håber virkelig at jeg snart får det ind i hovedet, så jeg bliver helt klar til i morgen.

Men mon ikke fornemmelsen snart indfinder sig.

Alt bliver jo lidt forvirret så længe der er så mange mennesker omkring en. Og siden kl. 8 i morges har der været mennesker her.

Så nu skal der ro på.

Vi er dog lige kommet i tanke om at vi ikke har fået hævet penge til musikere osv. så det skal vi godt nok have set på.

Håber at man kan hæve temmelig mange penge i vores bank :)

Nå, kommer nok ikke herind mere før brylluppet.

Vi ses :cheerleader3:

0

Absolut fantastisk tale du har fået lavet og hold da helt fast hvor har i bare nået meget!!!! Kan godt forstå, hvis i ikke gider stå og svede over kødgryderne i aften....

Håber i får en ovenud fantastisk dag i morgen og krydser fingre for at vejret bliver skønt... :rolleyes:

0

Annonce ♥

Tak for din "last minute update," synes simpelthen at det er så hyggeligt at følge med i de sidste detaljer op til. :griner:-

Ønsker jer en fantastisk dag i morgen, og glæder mig rigtig meget til at se billeder fra jeres opdækning med de fine, fine krea-blomster. :balloons:

Er du klar frøken brud, for om ganske få timer så er det sq nu??? :bearhug::rolleyes::rolleyes:

0

Ih altså, så er det imorgen :rolleyes:

Kan godt forstå at du føler at der er lang tid til, men imorgen er altså dagen og nøj hvor jeg misunder dig :balloons: NYD DET!!

Kigger herind igen imorgen til en rigtig lykønskning og håber inderligt på at der kommer en globryllupsgæst eller to, der vil lægge et billede ind her af jer to skønne og smukke mennesker :rolleyes:

0

Hej Mette

Jeg når desværre ikke herind i morgen før meget sent - har bl.a. en prøveopsætning i morgen.

Så jeg vil allerede nu ønske dig og Flemming et stort tillykke med dagen i morgen. Husk at nyde dagen i fulde drag...

Jeg håber at du har sluppet for sygdom...

:rolleyes::balloons::rolleyes:

0

Stort tillykke med dagen i dag! :rolleyes: Håber, vejret er lidt bedre hos jer (eller i hvert fald bliver det), end her hos os, hvor der er blæst og masser af regn... Håber, I får en rigtig god dag!

0

Annonce ♥

Kære Mette.

Stoooooooooooooooooooooooooort tillykke med jeres forestående bryllup. Håber det må blive den mest fantastiske dag i dit liv, og din mand bliver da bare SÅ rørt at din meget meget smukke tale (og jeg synes da også helt klart, at den er lige i øjet, uden alt for meget sødsuppe :balloons:).

Glæder mig rigtig meget til at se billeder fra dagen og høre, hvordan det hele spændte af :rolleyes:

Knus og :rolleyes: fra

Anja

0

:rolleyes: Stort tillykke med jeres bryllup i dag. :rolleyes:

Får helt sommerfugle i maven ved tanken om at jeg gennemgik de samme ting som dig, for en uge siden.

Jeg håber at i får en lige så fantastisk dag som os! :balloons:

0