Sign in to follow this  
Followers 0
Betina82

Bryllupskage

19 posts in this topic

Hey piger..

Jeg har læst utallige besvarelser om dette emne, og så har jeg ringet rundt til dem der bliver anbefalet som billige.. Jeg synes nu ikke at en stk. pris på ca. 50 kr. per person er vildt billig.. Jeg har ringet til Føtex og Bilka som begge bliver skrevet om som værende billige, de tager 50 kr. stykket, så har jeg ringet til guldbageren også her 50 kr. per styk, jeg har derudover ringet til utallige bagere og jeg kan ikke komme under 45 kr per styk... Vi skal bruge bryllupskage til 55 personer, og jeg har slet ikke tid til selv at kreere en og kender heller ingen som har tid til det... Muffins osv er jeg heller ikke meget for.. vil bare gerne have en kage i 3 lag som ikke skal pyntes overdrevet meget.. :cheerleader3:

Jeg vil meget gerne ned omkring de 30 kr. per styk.. hvilket jeg synes er en fair pris.. Så hvis nogen af jer har haft held med at finde en billig leverandør omkring Storkøbenhavn så skriv endelig.... :ilovebryllupsklar:

Vi skal holde festen i Farum.. Så en leverandør fra enten Nordsjælland eller Storkøbenhavn må være at foretrække...

Vi har været til utallige bryllupper for bare få år siden og når jeg har talt med dem gav de allesammen omkring de 25-35 kr. per styk.. og der vil jeg også gerne ned omkring..

Så PLEASE hjælp mig..

0

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig enig!

Vi har selv været på bryllupskage jagt, og synes godt nok det bliver lidt halvdyrt.. Har dog ikke fundet en pris til under 55 kr, og det var endda uden pynt m.m.

Så jeg følger også glædeligt med i denne tråd... Tror bare ikke rigtigt man kan få dem billigere end 50kr per pers. Desværre..

0

Annonce ♥

Et tip hvis du selv er lidt snild på fingerne.

Du kan ringe til en bage og bes´tille en kage magen til en bryllupskage, men sige at det er til en fødselsdag, firmafest...eller.Så mangler kagen selvfølgelig den "rigtige" pynt, men prisen falder MEGET når man tager ordet Bryllup ud af samtalen. Hvis du er snild på fingerne kan du selv pynte kage rigtigt

Desværre synes jeg det gør sig gældende mange steder.

0

Annonce ♥

eg har lige haft ringet til bilka og føtex, bilka skal have 40 pr. pers. og føtex 50, så kan simpelthen ikke forstå hvordan nogen har kunnet få i føtex til 13 kr. kuverten...

Vi købte en "flad" - altså i modsætning til en lagdelt - fra Føtex i Holme, Århus. Vi gav 12,- pr. kuvert!

Der ligger et billede nederst på siden her

0

eg har lige haft ringet til bilka og føtex, bilka skal have 40 pr. pers. og føtex 50, så kan simpelthen ikke forstå hvordan nogen har kunnet få i føtex til 13 kr. kuverten...

Vi købte en "flad" - altså i modsætning til en lagdelt - fra Føtex i Holme, Århus. Vi gav 12,- pr. kuvert!

Der ligger et billede nederst på siden her

Jeg havde egentlig forestillet mig, at vores bryllupskage skulle være i etager - men det kunne da godt være, at man skulle gå på kompromis og bestille en flad - for det er da godt nok en noget mere "spiselig" :thumbsupsmileyanim: pris!!! - Og jeres er forøvrigt super flot!

Hvad var der i jeres kage??

0

Hvad var der i jeres kage??

Hmm... Jeg er næsten sikker på, at den var sådan her:

Nederste bund var en chokolade brownie. Dernæst et lag af champagnecreme med stykker af mørk chokolade. Så en almindelig lagkagebund, så et lag med creme med stykker af frisk jordbær... Sådan noget i den stil... Vi bad så bare om at få den overtrukket med hvid marcipan, og så pyntede vi den selv (bandt et satinbånd rundt om, og lagde en blomst på :thumbsupsmileyanim:)

0

Annonce ♥

Vi er nogen af dem, der fik det billigt i Føtex. Jeg mener, vi gav 29 kr pr. person og så kunne vi helt selv bestemme, hvordan vi ville have, kagen skulle se ud. Så jeg forstår ikke, at de tager så meget for det andre steder. Vores blev købt i Kolding.

0

Hej du..

Jeg er bekendt med en dygtig bager/konditor der kan levere til 35,- kr stk, men han bor i Køge..

Giv lyd hvis du vil vide mere..

KH Dorte

Lyd lyd lyd - jeg vil gerne høre mere, da vores fest er i Vallø og derfor ret tæt på Køge.

Edited by Pernille §:)
0

Hmm... jeg ved ikke, om hende her kan gøre det billigere, men hendes kager er EDDERma.... i orden! Hun er min kommendes exkone, og hun skal lave til vores. Hun kommer til at lave en helt speciel topfigur af sukkerstads til os, og det bliver noget med jordbær i, men tjek hendes hjemmeside for lidt inspiration. Hun bor på Østerbro.

Kagezonen

Hendes mail er: rina@kagezonen.dk

0

Annonce ♥

Som de fleste andre siger så bliver kagen en del billigere, hvis den kun er i et lag, og man så undlader at sige ordet bryllup! (firmafester kan jo have alt fra 20-200 pers :thumbsupsmileyanim: )

Vil man gerne have illusionen om en kage i lag, kan man købe 3 kager, tage et bord, og still 2 gulvspande i forskellig højde på bordet, smide en dug hen over der passer i farvetemaet, og så stille kagerne trip-trap ned af...

Vi bestilte kagebundene hos en bager (30 kr pr stk for 50*40 cm, vi købte 9 så vi havde til 3 kager) og lavede så bare fyldet selv og pyntede med hvid suga-paste og sorte bånd. Det gjorde at vores kage incl prøvekager kom til at koste 1000 kr. Vi havde ca 140 til reception, og der var en stor kage tilbage...

Og der var mange der kom hen og spurgte hvilken bager vi havde købt kagen hos, for det var en af de bedste de havde smagt... hehe...

knus

Stine

0

Hvis nogen kender noget til billige kager på Fyn, så giv endelig lyd også!

Her er vi nemlig også udelukkende i 50 kr per snude klassen :cheerleader3:

Jeg kan klart anbefale hjertebageriet i Tarup centret, Odense.

Efter at have prøvesmagt mange forskellige kager, endte vi med at "designe" kagen efter vores ønsker og smagsløg, og det kommer til at koste 57 kr. pr. pers, hvilket hun var bange for var for dyrt for os.

da vi prøvesmagte kagen var vi helt solgt. den var ligesom vi gerne ville have den, og vi havde lyst til mere kage. den eneste gang jeg har prøvet det, var da jeg smagte Pernille§´s kage til zillamøde. mums.

Desuden var er vildt mange kunder i butikken, og en masse lækre kager... :cheerleader3:

0