Maria&Claus

Sover I hjemme på bryllupsnatten?

27 indlæg i dette emne

Nu er vi en af dem som holder et bryllup på lavt budget og vil så høre om dem af jer, som også gør det, om I sover hjemme på bryllupsnatten for at spare penge?

Vi vil nok sove hjemme, for man kan jo sagtens gøre soveværelset romantisk og hyggeligt med bl.a. rosenblade og stearinlys :thumbsupsmileyanim:

Knus Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan da sagtens sove hjemme, det handler jo ikke om omgivelser men om jer to og ja det der :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::cheerleader3:

Vi sover på den kro hvor vielsen finder sted, men det er simpelthen fordi at vi holder brylluppet 20 km fra os selv og halvdelen af gæsterne kommer over 50 km væk fra så de sover der, og så vil vi gerne spise morgenmad med dem dagen efter..

Men hvis der ikke var så mange der skulle overnatte og vi havde noget kortere hjem - ja så kunne vi sagtens have fundet på at sove i egen seng..

I kan da bare sørge for at have en flaske champagne på køl - lav et fad med lidt lækkert frugt og stil det i køleskabet til når I kommer hjem og natten.. Stearinlys klar i soveværelset og evt. lidt satin sengelinned og VUPTI så er der ingen forskel på at sove ude bortset fra en pris på ca. 1500 kr. :respekt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu er vi en af dem som holder et bryllup på lavt budget og vil så høre om dem af jer, som også gør det, om I sover hjemme på bryllupsnatten for at spare penge?

Vi vil nok sove hjemme, for man kan jo sagtens gøre soveværelset romantisk og hyggeligt med bl.a. rosenblade og stearinlys :thumbsupsmileyanim:

Knus Maria

Det lyder faktisk rigtig hyggeligt og romantisk :respekt: Mig og kæresten har bestemt, at vi booker et hotelværelse, bare for at gøre noget lidt ud over det sædvanlige, men også lidt for muligheden for at få serveret lækker morgenmad dagen efter :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne sagtens finde på at sove hjemme, hvis vi holdt festen i nærheden, i stedet har vi booket et motelværelse til 800 kr for os begge, der regner vi også med en del af gæsterne overnatter, så kan vi spise brunch sammen søndag formiddag. Men god ide med at få nogle til at gøre det hyggeligt for jer... i kan jo udlicitere opgaven til nogen gode venner mens i får taget billeder?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal sove hjemme hos mine forældre, for vi skal nemlig holde festen i et telt i deres have. Der er ca. 25-30 km. til det nærmeste hotel og eftersom vi regner med at skulle være med til festen lige indtil de sidste gæster tager hjem, så gider vi ikke til at bruge ½ time på transport og mange penge på et værelse, som vi måske kun kommer til at bruge ganske få timer.

Jeg tror det ender med, at min mor laver en fin opredning på 2 madrasser til os - måske ikke så romantisk, men nu har vi været sammen i næsten 7 år og har (snart) 2 børn sammen, så det med bryllupsnatten betyder ikke rigtigt noget for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sover hjemme.. Vi vil alligevel skulle køre et stykke for at komme til et hotel, så vi har valgt at tage hjem og sove. Jeg har også ret svært ved at falde i søvn i andre senge end min egen, så det er egentlig helt fint for mig, at skulle sove herhjemme..

Og man kan nemlig gøre soveværelset rigtig romantisk og hyggeligt.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu er vi en af dem som holder et bryllup på lavt budget og vil så høre om dem af jer, som også gør det, om I sover hjemme på bryllupsnatten for at spare penge?

Vi vil nok sove hjemme, for man kan jo sagtens gøre soveværelset romantisk og hyggeligt med bl.a. rosenblade og stearinlys :cheerleader3:

Knus Maria

Vi skal sove på det sted hvor festen holdes men havde vi ikke denne mulighed så ville jeg klart vælge at sove hjemme det er da mindst ligeså hyggeligt og romantisk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal sove hjemme... Skulle lige æde den, fordi jeg egentligt ikke gider at tage hjem til en (måske) rodet lejlighed og selv at skulle lave morgenmad næste morgen.

Det er nu ikke for at spare, men det er det mest "fornuftige". Vi regner med at feste til 3-4 stykker og vi skal mødes og rydde op med "holdet" næste morgen kl.11, hvor vi så alle spiser morgenmad sammen. Så et hotelværelse til 1500kr vil næsten være dumt.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa .. Vi sover også hjemme og der ellers en 25 km hjem til os fra festen... men men vi regner ikke med at feste til lang ud på natten og vil bare gerne

hygge og nyde vores første aften uden lille baby. det er da også af økonomiske grunde, og samtidig som andre siger det, at det er åndsvagt at leje os in på et hotel for så få timer.

Vi skal stadig op om morgenen da vi skal ud til fest stedet og spise moegen/brunch med de fleste før de kører hjem vi skal rydde op og ja bette pige babyen er nok også sulten efter bryst...

Vi kunne faktisk godt sove på fest stedet men da det er ret alternativt er der intet bad.... så vil jeg hellere hjem til mit helt nye badeværelse med bade kar :D

uhh glæder mig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal sove på et hotel der samarbejder med det sted hvor vi skal holde festen. Da vi skal holde festen et godrt stykke fra hvor vi selv bor og ret langt fra vores forældre, havde vi regnet med at skulle sove på hotel i nærheden. Vi fandt dog efterfølgende ud af at vores overnatning bliver helt gratis, så det var jo en dejlig overraskelse :-)... :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder festen på en lejrskole, hvor alle gæster kan overnatte - og det gør vi også selv. Jeg regner med at finde ud af at få pyntet et af værelserne op.... :cheerleader3:

Hvis der lå et hotel lige ved siden af, så ville vi vælge en overnatningn dér - men der er ca 15 km til det nærmeste, og hvem gider lige holde sig ædru for at køre?

Jeg hørte i weekenden fra en kusine, som havde været til bryllup sidste år, at nogle af gæsterne havde lejet en campingvogn til brudeparret. Den var så pyntet efter ale kunstens regler med tyl, stearinlys, champagne og alt - sikke en god idé! Måske man skulle lade et ord falde i familien om det.... :cheerleader3:

Dorte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix! vi overlader vores hus til de mange gæster der har brug for overnatning og så sover vi på hotel. I modsætning til mange andre herinde, har vi ikke lyst til at spise morgenmad sammen med en masse mennesker, men har bare lyst til at være os to :cheerleader3:

Så de må klare sig selv her hjemme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sover hjemme. Ikke for at spare penge eller fordi det er det nemmeste - men fordi vi gerne vil sove i vores egen seng! Det lyder rigtig "sat" og lidt som om vi er 200 år begge ( og vi er kun 32 og 34 ) men vi har det bedst i vores egen seng. Vi regner med at køre fra festen omkring natmadstid og så tror jeg vi er byneklar . Vi har ikke de store forventninger til bryllupsnatten, men til dagene efter....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeps, vi sover hjemme, men vi holder også festen hjemme, så jeg vil hellere trisse op i seng end ud af huset midt om natten. Vores gæster overnatter også hos os enten i telt i haven eller på madras i stuen :thumbsupsmileyanim:

Men så kan vi til gengæld regne med fred og ro på bryllupsrejsen :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej vi sover også hjemme,det er også mest af økonomiske grunde, jeg ville gerne sove på et lækkeret hotelværelse, men der er alt for langt og et et sted skulle vi jo spare, men jeg vil se om jeg ikke kan gøre et eller andet romantiks, hvis altså jeg kan få lov

knus louise

PS, det med få lov, betyder om der kommer nogen og laver rav hjemme ved os eller der ikke gør

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sover på et hotel :thumbsupsmileyanim::rolleyes::cheerleader3::cheerleader3: ..

Festen bliver holdt hjemme i vores egen have og så syntes vi ikke at det er så vildt fedt at skulle sove hjemme også,

Min mor (og måske nogle af de andre gæster) sover hjemme hos os, min mor gør det for at være der når vores datter vågner, hun er ved nogle naboer som har passet hende....

Gitte k.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hejsa

håber at få et par kloge ord fra alle jer derude. min kæreste og jeg skal giftes om et års tid, men planlægningen er så småt i gang. Vi er i tvivl om hvor vi skal holde festen. skal det være på et hotel hvor man bare køber sig til en af de der færdig pakker, eller skal det være et sted hvor vi selv skal stå for alt. hvad er jeres erfaringer?

Vi har lejet vores ynglings sommerhus lige ned til vandet på fyn til bryllupsnatten og ugen efter. Det ligger i nærheden af hvor festen skal holdes. Et ældre men skide hyggeligt sommerhus.

Helle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sover også hjemme. Planen er at vi laver det rigtigt romantisk og hyggeligt med champagne, frugter og lys klar til om aftenen og alt indkøbt til et lækkert morgenmåltid næste dag. Det er af flere grunde, både fordi at vi ikke har lyst til at sove i det fælleshus vi har lejet som lokale og fordi vi begge sover bedst i egen seng.

(Der er ingen der får mig til at indrømme, at det har noget som helst med at gøre at jeg ikke vil lade vores katte være alene hjemme på vores bryllupsnat. :cheerleader3: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer