Guest k madsen

Små babyer til festen

14 posts in this topic

Vi skal giftes d. 21/6 2008, og har inviteret 70 personer hvor de fleste er unge mennesker.

Der er fire par, som har et lille barn med i alderen 1-5 mdr.

Vi tilbyder et værelse på kroen hvor festen skal holdes så forældrene kan tage en barnepige med til festen.

Kan vi godt tillade os at forvente at de får barnet passet under festen eller er jeg for sippet???

Det skal lige nævnes at jeg selv er mor, og ville gerne have taget imod sådan et tilbud, hvis det var os, der var inviteret til bryllup, da vores søn var helt spæd.

Der er ikke rigtig plads til fire barnevogne mm. i lokalet, og vil da også mene at der er mere ro til de små børn andetsteds.

Hvad mener i?????

0

Annonce ♥

jeg syns du skal sige til dem der har småfolk med at i gerne vil have at de tager en barnepige med, som de kan have på værelserne, så kan forældrene smutte op til dem når de har lyst, og barnepigen kan lige ringe til dem hvis der er noget.

det syns jeg godt at du kan sige at det er fordi i ikke har ret meget plads der

Knus louise

0

Ja det syntes jeg godt du kan sige. I har jo allerede gjort et stort forabejde for dem ved at booke værelse. Det syntes jeg da er rigtig flot af jer. Jeg er også selv mor og ville bestemt sige ja til jeres tilbud. Det er jo jeres dag.

Helle

Edited by olsen76
0

Vi skal giftes d. 21/6 2008, og har inviteret 70 personer hvor de fleste er unge mennesker.

Vi tilbyder et værelse på kroen hvor festen skal holdes så forældrene kan tage en barnepige med til festen.

Kan vi godt tillade os at forvente at de får barnet passet under festen eller er jeg for sippet???

Det skal lige nævnes at jeg selv er mor, og ville gerne have taget imod sådan et tilbud, hvis det var os, der var inviteret til bryllup, da vores søn var helt spæd.

Der er ikke rigtig plads til fire barnevogne mm. i lokalet, og vil da også mene at der er mere ro til de små børn andetsteds.

Hvad mener i?????

Jeg synes det er en genial idé :cheerleader3: Jeg ville helt klart benytte mig af det hvis det var.

Forældrene kan stadigvæk føle at de er til fest, men samtidig lige gå hen til værelses og amme eller lige tjekke om alt er vel m.m. Men spørgsmålet om I kan forvente at de får dem passet under festen, er svært at svare på.... Men synes da I skal fortælle dem, hvordan I ønsker det.

0

Annonce ♥

Jeg synes sagtens du kan fortælle dem om, at I har et værelse til en barnepige.. JEg synes det lyder som et rigtig godt tilbud! :cheerleader3: Noget andet I kan gøre, for at gøre det lettere for forældrene, er, at placere dem tæt på udgangen, så de kan gå lettere til og fra festen, så de kan se til de små pus, uden det er for forstyrrende til festen.. :rolleyes:

0

Det er så fint af jer, at I har arrangeret et værelse til børn og barnepiger!

Men måske kan I ikke forvente, at børnene bliver der under hele festen, medmindre I gør det helt tydeligt.....

Jeg kender i hvet fald nogle forældrepar, der ville opfatte det som vejledende - de ville bruge barnepigen og værelset, når barnet skulle sove eller ammes, men hvis barnet var veltilpas, ville de have barnet på skødet. Og hvis barnet kun lod sig trøste af mor, ja så ville de tage barnet med ned til festen.

Desværre skal nogle have mere end et vink med en vognstang....! :rolleyes:

Det drejer sig nok om at få det formuleret ret præcist.

Jeg synes, I tilbyder nogle virkelig fine betingelser! :cheerleader3:

Dorte.

0

Først må jeg sige, at jeg synes det er et rigtig fint tilbud til forældrene.

For mit vedkommende havde det bare aldrig fungeret, og det er ikke et spørgsmål om "et vink med en vognstang". Jeg synes I skal gøre det helt klart i jeres invitationer - eller på anden måde - så kan forældrene selv vurdere om det kan lade sig gøre. Jeg kan kun tale for mig selv og sige at jeg desværre havde været nød til at vælge brylluppet fra. Men jeg håber det kommer til at fungere så I får den dag i ønsker jer.

Maja

0

Annonce ♥

Vi har lidt samme problem hos os. Der er 7 børn som er under et halv år, og muligheden for at der kommer til at holde en vognpark af barnevogne er ret stor. Vi har sagt til alle, at vi som udgangspunkt gerne vil have festen børnefri, men hvis der er en lille som ikke kan undvære sin mor endnu, så skal barnet selvfølgelig med. Umiddelbart vælger alle at få passet deres barn, hvis de kan undvære amning. Min bror og svigerinde har termin dagen før vores bryllup, men allerede nu, er hun sygemeldt, så chancen for at hun føder inden er rigtig stor, og de har med sikkerhed en lille bitte en med.

Vi holder også festen på et hotel, og de har også bestilt et værelse til hendes lillesøster som så vil passe den lille ovre på værelset, og så give besked, når det er madtid, og min svigerinde kan ligeledes gå over og hvile sig. Det synes jeg er en god løsning, men de har selv valgt den, det er ikke noget jeg har bedt dem om, så derfor er det også lidt nemmere. Jeg ved at jeg nok ikke kommer til at se ret meget til min svigerinde, men min bror kan være der hele dagen, og min svigerinde, vil være der så meget som hun orker, og det er vist den bedste løsning i den her situation.

;)

0

ja jeg er både for og i mod....

sidst jeg var til bryllup, var vores søn 12 dage gammel, og på det tidspunkt, havde jeg aldrig gået med til den ordning, så hellere være blevet væk. men havde han været over 3 måneder gammel, havde jeg gladeligt takket ja til den ordning... på det tidspunkt kørte vi selv et lign koncept til et par konfirmationer hvor han blev passet under frokosten, og så kom han med efter desserten ( der har han været 3-4 måneder)

så selv om babyer er babyer, vil der for mig være meget stor forskel på om mit barn var 1 eller 5 måneder gammelt. håber ingen bliver stødt over min mening

marie

0

Det er et emne med rigtig mange meninger, og jeg håber bare ikke at babyerne vil tage fokus fra os.

Vi har jo overhovedet ikke noget imod vores venner og families babyer, men vil helst undvære dem på vores bryllupsdag hvis muligt.

Jeg håber bare at et par stykker vil tage imod tilbuddet så vi kan reducere antallet af babyer under festen.

0

Annonce ♥

Hvad mener i?????

Hej

Jeg synes bestemt ikke du er sippet :cheerleader3: - jeg synes det er den helt rigtig måde at tagen den på. Som du siger 4 barnevogne osv. Desuden må det være rart for forældrene at kunne gå tilside med de små så de heller ikke er vandrepokaler mellem gæsterne. Vi har gjort det det samme til vores bryllup der har vi også tilbud et værelse og en gang mad til barne pigen.

0

Det er en fin løsning og et fint tilbud til gæsterne, men i skal være klar over at det kun er et tilbud, og at nogle af dem måske vælger brylluppet fra. Det kommer meget an på barnet (og moderen :cheerleader3: ). Jeg ville ikke selv kunne have ladet min søn være med barnepige i den alder. På den anden side kunne jeg nok slet ikke have overskuet et bryllup da han var under 3 måneder, havde det som noget katten havde slæbt ind...

0