AnnaK

Anna & Kent 14.06.2008

129 posts in this topic

:cheerleader3: Hej

Så er der 3½ 2½ 2 1 måned 2 uger 1 uge ½ døgn til at vi skal vies i kirken og jeg har allerede fået nogle af de store opgaver løst, så jeg putter dem lige herind - for inspiration for dem, som måtte trænge og så har jeg også lidt styr på det selv. :ilovebryllupsklar:

Jeg synes, at der er rigtig mange af jer herinde, som har været fantastisk flittige, kreative og opfindsomme, så jeg håber at jeg kan give lidt igen.

Bryllupslisten:

Jeg har ændret på bryllupslisten, så den passer ind hos mig, jeg fandt hos Hyland (som har set den andre steder)

Hjemmeside: Anna & Kent's bryllup 14.06.2008

Fastsæt dato og tidspunkt: 14.06.08 kl. 11.00

Reserver kirke: Lyngå kirke

Lav et bryllupsbudget 100.000 ca.

Lav Gæsteliste: gjort – 90 gæster

Reserver festlokale: Pøt Mølle Kro

Book fotograf: Focusfoto fra Skanderborg http://www.focusfoto.dk/

Bestil tid hos frisøren: Gjort og aflyst igen, nyt sted fundet

Book musik til festen: Gjort -Bryllupspianist (kl. 13 til 19)

Brudekjolen Yes købt – den hænger herhjemme nu!!

Skoene Gjort - Ivory

tilbehøret 6 stropløse bh anskaffet 3 købt på Ebay, 3 lånekøbt hos butik i Randers. Endte med at købe en af dem jeg havde lånt i Randers.

Køb tøj til brudgom: købt, men har ikke fået billede ind.

Køb vielsesringene: Købt 11.000 bobs!

Skriv en ønskeliste: ongoing

Design invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort: JA mangler selvf. takkekort

Send invitationerne ud Sendt 2. april

Vælg forlover: Bliver der en? Nej

Vælg 2 vidner: Ja

Vælg en toastmaster: Ja, vores ven Lektor Ramsdal har takket ja.

Vælge gavekoordinator: Min mor - så er det jo et plus hvis hun tjekker post. (det havde hun lige glemt i 14 dage!!)

Fastsæt/bestil bryllupsmenuen: Gjort –Luksus Buffet, med nogle af De 5 Gaardes produkter

Bestil bryllupskagen: leveres af feststedet - det bliver en BryllupsKajEtagekage

Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne): Lyserødt

Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt bordpynt og kirkepynt): næsten helst på plads

Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken: I al sin glans, Op al den ting, Vi har valgt blandt mange og alterlyset i Herrens hus

Forbered tale/event til din tilkommende: Er ved at lave fotomontage- Tjek den er her

Sy risposer eller design anden pynt: Ikke gjort - ikke besluttet mig for hvad der skal laves ud over risposer. Har købt organza poser i lyserød til at komme chokoladeknapper i til pynt på borderne.

Lær at danse brudevals: Ikke gjort – det må han vel kunne huske. Det skal vi i aften (13/6)!!

Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet. (f.eks. skal efternavn i pas ændres, hvis en eller begge skifter efternavn ifm. brylluppet): Done, Vi skal alle have Kent mellemnavn til efternavn.

Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken: Tid bestilt til 29. juni med præsten- Rigtig hyggeligt besøg!

Aftal detaljer med fotografen: Gjort - mægtig fin fyr. 3 timer ved kirke/feststed

Aftal detaljer med frisøren: Done

Aftal aftenens forløb med toastmasteren: Ikke gjort... TJEK

Lav bordplan: Tjek

Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer: Tjek

Køb morgengaver: Han har købt - jeg har bestilt noget. TJEK

Køb engangskameraer til at lægge på bordene: indkøb 4, men ved ikke om det skal være den type.

Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet: Delvis gjort

Prøv tøjet en sidste gang måske det skal finjusteres: gjort et par gange..

Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden: Alt var helt klart.

Flere ting følger og selvfølgelig også billeder!

Vi skal velsignes den 14.06.2008. Vi har kendt hinanden i snart 8 år og har to drenge på 4 og 2 år. Vi har været kollegaer til 1. april, hvor han skiftede job. Vi lærte hinanden at kende, fordi vi var kollegaer, men det var ikke kærlighed ved første blik! Han skulle nemlig giftes 3 måneder efter jeg startede på firmaet. Dog varede det ægteskab kun 4 måneder, da hun fandt en anden !?! For at gøre den historie temmelig kort, fik vi så øje på hinanden og i løbet af et ½ år havde vi fundet sammen. (Jeg er ikke typen, som går og lurer på om en "afsat" mand kunne være noget for mig, så det var først da han var ude af det forhold, han kom i betragtning.)

Da vi for 5 år siden skulle købe hus, var bankdamen meget opsat på, at vi skulle gifte os, men vi syntes ikke, at vi ville til at holde stor fest, jeg syntes, at det var for tæt på det første ægteskab og havde heller ikke lyst til at være højgravid brud, så vi tog i stilhed forbi rådhuset.

Den 14.06.2008 er femårs dagen for vores rådhusvielse og dengang lavede vi den aftale, at vi ville holde et dejligt bryllup på femårs dagen – her vil vores familier og kollegaer så også blive bekendt med at vi rent faktisk er gift. Velsignelsen i kirken har hele tiden været en stor ting for mig og det er faktisk det som betyder mest for mig. Vi holder meget af vores præst og jeg glæder mig meget til blive "rigtigt" gift.

Da vi, venner og søskende har små børn, har vi valgt at de skal med. Dagen er også planlagt efter det (det tog godt nok gommen lidt tænke tid, da det ikke kommer til at ske helt traditionelt). Vi holder nemlig ikke bryllupsmiddag, men bryllupsfrokost.

Vi skal i kirke kl. 11 og bagefter holder vi bryllupsfrokost kl. 13, så kaffe og natmad kl. ca 19. Det vil være med en buffet og pianist – bryllupskagen vil sikkert blive rigtig flot, for i stedet for brudefigurer vil Hr. og Fru Kaj-kage være på toppen.

post-25741-1204753368.jpg

Edited by AnnaK
0

Annonce ♥

Min kjole!

Jeg fandt min kjole første sted jeg var henne at besøge. Det var 6. kjole jeg prøvede og både min veninde og jeg var helt solgte.

Jeg læste Ying's tråd mht kjolevalg og hun skriver

"Her er modelbilledet... Jeg skænkede ikke denne kjole en tanke, da jeg så den i kataloget.. Og jeg har altså set det katalog maaange gange... Synes slet ikke dette billede lever op til den virkelige kjole.."

Ying ser i øvrigt hamrende godt ud!!

Jeg havde det på samme måde, da jeg så billedet fra Sincerity af "min" kjole. Jeg ville ikke engang ha' sagt - ok den kan jeg da godt prøve, hvis jeg havde set billedet inden.

Jeg har sat Sincerity's billede ind, så I kan se hvordan den ser ud fra producentens side.

kjolen.jpg

Det er selvfølgelig ikke mit hår på det billede, hvor kjolen ses bagfra, det var bare for at prøve en idé til håropsætning.

Her er et par frisure, som jeg har I tankerne - Jeg ved ikke helt, hvad der passer bedst, men det aftaler jeg vel nærmere med frisøren om om en måned eller to.

opsat_haar.jpg

Jeg skal ikke have slør på, men jeg er vild med nr. 3.

Edited by AnnaK
0

Velkommen til!!!! :cheerleader3:

Glæder mig til at følge din tråd! Der er jo ikke længe til!

Hvor er det vildt at man efter 3 mdr. ægteskab kan finde en anden.... jeg forstår det simpelthen ikke.

Men som sagt jeg glæder mig til at følge dig.

Knus Nathasia

0

Annonce ♥

Velkommen til :cheerleader3:

Sikke en historie med hvordan i mødte hinanden. Men nu kan man da sige at det var godt hun fandt en anden, ellers havde i jo ikke fået hinanden. Men hold da op - tænk sig at finde en anden efter at have været gift i 3 måneder.

Det er en meget smuk kjole du har købt dig, og Kaj kagerne er da perfekte :rolleyes:

0

LYSERØDT

Jeg er normalt ikke til det lyserøde, men efter jeg var omkring istockphoto.com (inspiration fra aceren !)

Invitation_for.jpg

faldt jeg for et lyserødt vectordesign, som jeg anskaffede mig og da det er lyserødt, bliver alt andet også lyserød.

Jeg starter med mine halvt færdige invitationer. Jeg har lavet to udgaver og jeg ikke har bestemt mig for hvilken jeg skal bruge og jeg er heller ikke helt færdig med alle detaljer. Men her er mine foreløbige bud:

bk_invitation_front1.jpg

invitation_front.jpg

Min brudebuket skal også være lyserød - mine foreløbige favoritbuketter:

bk_blomster.jpg

Den første er pt. den jeg går efter. Interflora har et lille hæfte med brudebukketter, hvor der er en sød hvid buket, som ligner lidt.

:cheerleader3: Mine drenge skal også have lidt lyserødt på. Jeg regner med at de skal matche slips med deres fader. Vi har ikke købt endnu, men tanken går lidt efter dette.

drengetoej.jpg

Det første slips med blomsterne er min favorit, men sættet kommer med et hvidt slips og det har jeg overvejet at farve (?)

Vi havde egentlig snakket om at det skulle være brune farver til gom og svende, men kan ikke helt finde ud af om vi kan få noget der er ens i farverne uden at skulle betale en bondegård.

Noget som ikke skal være lyserødt er ringene - dette er vores valg so far - igen ikke indkøbt endnu:

bk_ring.jpg

Edited by AnnaK
0

Hej Anna og velkommen til.

Super smuk kjole - hold da helt op :cheerleader3: Og så er det allerede om 3 måneders tid du skal have den på. ¨

Det bliver spændende at se, hvad der ellers sker i din planlægning.

Kh Ditte

0

Annonce ♥

Der arbejdes hårdt på at få invitationerne klar til prøvetryk.

Vi har besluttet os for at lave et lille vejviserkort, gæsteliste og ønskeliste på udover den teksten.

Jeg vil lige have en lille pause, så jeg synes lige at jeg vil putte et nyttigt link ind. Her har jeg fundet min font.

Hjemmesiden hedder - www.dafont.com

og her er et par smagsprøver på hvad man kan finde:

bk_skrifter01.jpg

bk_skrifter02.jpg

bk_skrifter03.jpg

Man henter skrifttypen ved at gemme den på pc'en - åbner .zip-filen og gemmer den i en ny mappe på sin pc. Så åbner man sit kontrolpanel, åbner "skrifttyper" og trækker eller kopier sine nye filer over i den mappe. Vupti så har du nye skrifttyper i word og alle andre programmer.

0

SUPER smuk kjole.........og meget søde indbydelser. :)

Kan se, at du også har været ved at arbejde i "dafont".......havde du også problemer med at finde skrift typer hvor Æ,Ø og Å var i ?

Som du nok kan høre, har jeg haft svært ved at finde en skrift, som jeg synes om, som har æ, ø og å.

Mange hilsner

Trine

0

Hej Trine,

Tak og ja, jeg ved godt, at der mangler et par danske tegn, men jeg arbejder i Illustrator, så hvis der mangler æ ø å, så laver jeg dem selv, der er jo ikke så meget tekst. Det er lidt svært at skrive Lyngå og Pøt Mølle Kro, når de tegn mangler.

Man kan selv lave de manglende tegn, men da jeg hurtigt kan skabe bogstaverne selv i IA, så har jeg ikke sat mig ind i, hvordan man tilføjer dem.

... jeg var lige inde at tjekke dafont.com igen - Et lille tip for ikke at spilde flere timer derinde kunne være at udfylde "custom preview" med fx "æ ø å Bryllupsklar 2008 &" så kan du få et hurtig overblik over hvilken skrifttype, der indeholder æøå, samt hvordan tal og & tegnet ser ud.

Edited by AnnaK
0

Jeg blev grebet e-bay feberen og har bestilt nogle ting derfra. Mine smykker kom så i dag…

Jeg har bestilt twisters til de små brudepige/blomsterpiger på 2, 4 og 5 år. Altså ikke mine egne, for jeg har jo to drenge, som skal være brudesvende. Men jeg har tænkt mig at lave en lille speciel invitation til de små bryllupstossede piger, hvor jeg vil sende 4 hårtwisters til dem.

Jeg ved stadig ikke, hvordan mit hår skal sidde, men jeg skulle lige prøve at sætte dem i.

Pris ca 95 kr for kammen og ca. 210 for twisterne (12 lyserøde blomster og 6 perletwister + 6 klare blomster gratis med i købet) I alt 24 twisters.

bk_smykker01akj.jpg

bk_smykker02akj.jpg

bk_haar01.jpg

Jeg venter stadig på mine 100 lyserøde organza poser, men der er jo ikke engang gået en uge!

0

Annonce ♥

:smilie_oster05: Hej tak for jeres hilsner - jeg er lidt bagud med at fylde ting ind, men jeg regner med at få lidt styr på det i påsken. Jeg har stadig ikke fået min invitationer skrevet ud... men det kommer jeg vil til...

0

LYSERØDT

Jeg er normalt ikke til det lyserøde, men efter jeg var omkring istockphoto.com (inspiration fra AnnaPerenna) faldt jeg for et lyserødt vectordesign, som jeg anskaffede mig og da det er lyserødt, bliver alt andet også lyserød.

Jeg starter med mine halvt færdige invitationer. Jeg har lavet to udgaver og jeg ikke har bestemt mig for hvilken jeg skal bruge og jeg er heller ikke helt færdig med alle detaljer. Men her er mine foreløbige bud:

Først et forsinket VELKOMMEN..dejlige ideer du har..og sikke flot tøj i har valgt...viiildt romantisk..dit flotte mønsker er jeg vild med....vil du ha`det en anden farve, så kan jeg godt hjælpe dig... :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Tak Jeg ved ikke om jeg får brug for det, jeg havde jo ikke regnet med at skulle have bling bling i.

Jeg kan selv ændre farverne i AI, men jeg synes, at det lyserøde tema er helt sødt med to drenge er vi jo ikke særlig piget her i familien. Ikke engang vores vovse kan jeg regne med, da det er en sort labrador han. :thumbsupsmileyanim:

Her er et par farveprøver....

bk_design.jpg

De er også flotte i de andre farver, men nu bliver det lyserødt. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeannette: Tak - Uha der længe til for dit vedkommende. Jeg har selvfølgelig selv ventet 5 år - hvordan det ellers har kunnet lade sige gøre.

Jeg er glad for at jeg ikke kom herind før sept./okt. 2007 ellers havde jeg fået ventefnidder. Det er først efter at jeg kom herind at jeg er blevet helt bryllupstosset! :thumbsupsmileyanim:

Reinhold: 10-4 lad os gøre det! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeannette: Tak - Uha der længe til for dit vedkommende. Jeg har selvfølgelig selv ventet 5 år - hvordan det ellers har kunnet lade sige gøre.

Jeg er glad for at jeg ikke kom herind før sept./okt. 2007 ellers havde jeg fået ventefnidder. Det er først efter at jeg kom herind at jeg er blevet helt bryllupstosset! :bearhug:

Reinhold: 10-4 lad os gøre det! :thumbsupsmileyanim:

Hej Anne

Der er også 2010-brud herinde... så jeg er ikke total bryllups-skruk :cheerleader3:

Jeannette

0

Lige et par billeder og menuen fra Pøt Mølle Kro.

bk_pmk04.jpg

Lokalet indefra

bk_pmk01.jpg

Lokalet udefra

bk_pmk02.jpg

Her ses terrassen lidt bedre

bk_pmk03.jpg

Dette lille rum bliver omdannet til legerum. Det bliver brugt til gaverum til bryllupper på stedet, men vi må finde et andet sted til gaverne, da vi synes at et rum, hvor der kun er udgang ind mod festlokalet er helt fint.

Vi skal tage billederne med fotografen ved kirken og her ved søen, så vi håber virkelig på super solskin den 14. Juni, da det bare er så skønt et område. Vi var mødtes med fotografen i onsdags, det er godt at få styr på hvordan det foregår. Han kommer i ca. 3 timer.

Vi har som tidligere skrevet valgt at holde brylluppet om dagen, så efter kirken regner vi med at vi skal have buffet kl. 13 – så må de taler og sange der kommer flettes ind på bedste vis.

Menuen vi har valgt er:

Luksus Buffet

Med nogle af De 5 Gaardes produkter

· Laks, råmarineret i Egesnaps fra de 5 Gaarde, serveret med artiskok terrin.

· Hjemmevarm røget sandart, serveret med rygeostecreme.

· Parmaskinke på sprød salat med marineret Kristine ost fra Gyllingnæs.

· Let ristet oksespegepølse fra De 5 Gaarde, på leje af sprødsalat à la meditarene.

· Helstegt krondyrsfilet, serveret med glaseret kastanier, druer og valnødder.

· Helstegt vildsvineryg, serveret med bagte løg og kartoffelstrudel.

· Fersk stegt kylling fra Frijsenborg, på leje af æble og pærer flamberet i calvados.

· Fersk kylling fra Frijsenborg, braiseret i orla bryg fra De 5 Gaarde og krydderurter, serveret med årstidens salat.

· Ølkage bagt med Didrik luxusbryg fra De 5 Gaarde, serveret med hjemmelavet vanillie is.

· Rugbrødslagkage, serveret med hyben kompot.

· Frugttærte serveret med creme fraiche.

· Hertil serveres brød fra De 5 Gaarde.

Edited by AnnaK
0