Thilde86

Til jer der skal borgerligt vies

52 posts in this topic

wup wup en tråd for os som skal borgerligt viet :(

vi skal borgerlige vies fordi vi ikke er medle af folkekirken. jeg prøver desperat at finde en kommune der vil vie os ude (har også lavet en tråd med andres erfarring), men det er endnu ikke lykkeds for mig... øvøv, så vi ender nok også, oppe på rådhuset. syntes det følelse lidt somom det bare skal overståes, fordi det er så kort en cermoni. og nu er det jo vores rigtige bryllup og det ville da være dejligt, hvis der var noget mere personligt over det. har tænk på at inviterer alle der op og måske gøre det specielt på den måde.

jeg er i gang med at sy min egen, hvide kjole, for vi har også krav på hvid kjole. :thumbsupsmileyanim: og så tænker vi har holde en reception for alle inviterede og en middagsfast for ores nærmeste familie, da vi som mange andre er unge forelskede, som lever af kærlighed og havregrød. haha!!

jeg gad godt høre lidt om, hvad i andre har tænkt jer at gøre med jeres vielse, på rådhuset? måske også lidt mere om hvordan det foregår, måske er det helt anderledes end man går og tænker. bare fordi man har en idé om at vielse på rådhuset er 2. rangs vielse. hvilket jeg ikke syntes, men man kan stadig føle det, når man siger det til folk, og de så prøver med: " nåhh. og der er ikke nogen mulighed for, at det kan blive i en kirke?" eller "det var da syndt" eller "en af jer kan da bare melde sig ind i folkekirken".... har i andre også oplevet det, eller er det bare mig. syntes bare at nogen prøver at lægge en dæmper på ens bryllup, somom det ikke er lige så meget værd.... uhh nu køre jeg også bare afsted... men hvis man kigger på det rent tekninsk, så er man først gift, når man har underkrevet nogle papier og det er om der foregår i kirken eller på rådhuset. nu er jeg sikkert kørt ud af et spor, men der må være andre der har det på amme måde, eller ville der ikke være så mange som føler en trang til at være med i en gruppe for dem der skal borgerligt vies. jeg ved debatten har været oppe før, men jeg ville ønske, at de to bryllupsformer ville bliver set som lige værdige. hvordan har i det med det??

0

Annonce ♥

Jamen her hører jeg også til :thumbsupsmileyanim:

Vi skal vies på Århus Rådhus den 1. august, klokken 11.15 :cheerleader3: For os er det det 'rigtige' bryllup :sm: Men derfor bliver der ikke sparet hverken på planlægningen eller storhed :sm:

Vi har ikke valgt at blive viet på rådhuset, vi har bare ikke andre muligheder:

- Vi er ikke medlem af folkekirken eller andre trossamfund

- Århus kommune vier ikke udendørs :cheerleader3:

Så for os skal den bare have hele armen, så længe pengepungen følger med :loveboard:

Jeg skal have en traditionel ivory farvet brudekjole på, og min kære husbond skal have jakkesæt af en art. Vi sover hver for sig natten til brylluppet.

Vi skal jo vies ret tidligt, var for sent ude, ville ellers helst have haft klokken 14 :denmarkflag: Bagefter tager vi hjem til vores hus og holder en reception for 40 af de nærmeste venner/familie hvor der vil være noget spiseligt, lidt at drikke osv. :heart:

Klokken 17.00 sendes familien hjem :( Også drager vi + vores venner mod festlokalet som ligger 2 minutter fra vores hus, her skal vi nyde en middag, også bare feste og danse hele natten lang :carrot: :thumbsupsmileyanim:

Jeg og min kæreste skal også vies på århus rådhus - forhåbentligt d. 19.09.09. Men jeg troede at man først kunne bestille tid 4 mdr. før når man afleverer ægteskabsbevillingen(hedder det sådan?) Men nu ser jeg at I allerede har styr på tidspunktet.....Hvordan det? For vil virkelig også gerne først vies kl. 14....

0

Jeg og min kæreste skal også vies på århus rådhus - forhåbentligt d. 19.09.09. Men jeg troede at man først kunne bestille tid 4 mdr. før når man afleverer ægteskabsbevillingen(hedder det sådan?) Men nu ser jeg at I allerede har styr på tidspunktet.....Hvordan det? For vil virkelig også gerne først vies kl. 14....

Jeg ringede bare derind, og bestilte datoen. Vi kunne dog ikke selv bestemme tidspunktet på dagen. :(

0

Jamen her hører jeg også til :cheerleader3:

Vi skal vies på Århus Rådhus den 1. august, klokken 11.15 :denmarkflag: For os er det det 'rigtige' bryllup :shooter: Men derfor bliver der ikke sparet hverken på planlægningen eller storhed :pokey:

Vi har ikke valgt at blive viet på rådhuset, vi har bare ikke andre muligheder:

- Vi er ikke medlem af folkekirken eller andre trossamfund

- Århus kommune vier ikke udendørs :cheerleader3:

Så for os skal den bare have hele armen, så længe pengepungen følger med :cheerleader3:

Jeg skal have en traditionel ivory farvet brudekjole på, og min kære husbond skal have jakkesæt af en art. Vi sover hver for sig natten til brylluppet.

Vi skal jo vies ret tidligt, var for sent ude, ville ellers helst have haft klokken 14 :cheerleader3: Bagefter tager vi hjem til vores hus og holder en reception for 40 af de nærmeste venner/familie hvor der vil være noget spiseligt, lidt at drikke osv. :o

Klokken 17.00 sendes familien hjem :thumbsupsmileyanim: Også drager vi + vores venner mod festlokalet som ligger 2 minutter fra vores hus, her skal vi nyde en middag, også bare feste og danse hele natten lang :carrot: :denmarkflag:

Vi ringede bare derind, og fik at vide at om lørdagen viede de kun fra 10-12.. Og så havde vi faktisk selv frit valg.

0

Annonce ♥

Uhhh melder mig også lige på banen her..

vi skal også giftes på rådhus da ingen af os er troende og det ligger slet ikk til familien med et kirkebryllup.

vi skal giftes den 19.09.09 på esbjerg ting og arresthus.

vi regner med at holde åbenthus for 50-60 venner og familie og bare holde det helt nede på jorden med hjemmelavet buffet og masser af hygge og go stemning.

jeg skal hen og købe min kjole idag og den er en helt enkel slank champagne farvet silkekjole..

havde ellers besluttet mig for at jeg ikk skulle være hvid brud men grøn.. meeen man har et standpunkt til man tager et nyt :thumbsupsmileyanim:

hilsen minniemig

0

Hej

Vi skal vies på rådhuset d. 2. maj med et hold venner som vidner. Ingen andre kender til planerne. Vi har købt fantastiske ringe (som gerne skulle være på trapperne!) og noget lækkert tøj, men ikke traditionelt brudetøj.

Jeg må indrømme, at turen på rådhuset i første omgang for os er en sikring af vores familie. Vi skal have vores "rigtige" bryllup -som vi kalder det - med velsignelse i kirken august 2010. Vi vil gerne have tid til at planlægge (har bare sådan et gen)

MEN vigtigt at slå fast, jeg IKKE synes, det ene generelt har større værdi end det andet... Kirke/rådhus. Vi handler blot på vores drømme og synes, andre skal gøre det samme om det så hedder udenfor, i udlandet, kirke eller rådhus...

Synes det er synd og ærgerligt, du, Jennifer, oplever folk reager så ufølsomt overfor jeres drømme og ønsker.

0

Jamen jeg kan også være med her :thumbsupsmileyanim:

Min kæreste og jeg skal giftes på Odense rådhus d. 28.05.2009. Det min kærestes fars fødselsdag, som desværre er død og på den måde er han med os den dag :loveboard:

Da det jo er en torsdag vi skal vies, så har vi valgt at holde festen om lørdagen i mine forældres have. Vi bliver omkring 60 personer, så det skal nok blive godt.

Jeg skal ikke have den store hvide kjole på, jeg skal ud og finde en sød kjole snart.

:iloveyou:

Kh.

Maria

0

Vi skal giftes på Århus Rådhus d. 20. juni 2009, så der er ikke så længe til.

De eneste der er inviteret er vores forældre med påhæng, hvor vi efter vielsen meget uformelt fejrer dette med sen brunch/frokost på en cafe.

Resten får det først at vide bagefter.

Vi vil gerne giftes i kirke med den helt store fest engang, men pengene er ikke til det lige nu... men vi håber at den dag engang kommer.

Vi har dog besluttet os for at købe nogle smukke ringe :balloons:

Weekenden efter holder vi 2*30 års fødselsdag i haven for venner hvor vi lige kan give dem med medbragt peber, en lang næse :thumbsupsmileyanim: når vi viser dem ringene :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Vi skal vies i Dyrehaven foran Errimetage Slottet den 25/7 2009, det var her min kæreste friede, så for os var det, det perfekte sted!

Vi stiller nogle borde op med drikkelse og frugt og kage, så gæsterne har noget at nyde mens vi får taget billeder. Efter vielsen skal vi holde fest på restaurant Auberge på Østerbro i København. Vi har valgt den borgerlige vielse, da vi ikke er så meget for kirker, og gerne ville vies i det fri. Håber SÅ meget på godt vejr, men er sikker på at det bliver vores livs dag alligevel, hvis det regner.

0

Vi skal vies på Aalborg Rådhus den 27. marts 2010. Vi kender endnu ikke tidspunktet, da vi har ønsket at det skal være mellem kl. 12-12.30.

Vi har valgt en borgerlig vielse, da jeg ikke er medlem af folkekirken og derfor ikke vil have en kirkelig vielse.

Vi sparer ikke på noget bare fordi det er en borgerlig vielse. Jeg skal i en stor hvid brudekjole og Michael skal i et flot jakkesæt med smokingskjorte. Vi holder reception for ca. 100 venner, familie og kollegaer. Og fest for 30 gæster i et selskabslokale på San Giovanni i Aalborg.

0

Vi skal borgerligt vies d. 4. juni 2011.

Jeg håber at kunne få lov til at vi kan blive viet uden for rådhuset, men nu må vi se..

Det bliver et mellemtings-bryllup. Jeg skal have hvid kjole på, min kæreste skal bare have alm. nyt, pænt tøj på, som selvfølgelig passer til kjolen, men ikke noget smoking eller kjole og hvidt til ham :cheerleader3:

Festen bliver bare hyggelig med helstegt pattegris og fest :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hej alle sammen,

Skønt at vi "borgerlige" piger kan udveksle idéer og få inspiration. Vi skal ligeledes giftes på Rådhuset d. 26/6 - 10, da vi ingen tilknytning har til kirken. I Odense er det desværre ikke muligt at få et giftefoged ud, og vi er så derfor nødsaget til at blive viet kl. 10 om morgenen.

Hvordan dagen skal forløbe har jeg ikke helt fastslået, da vi ikke har så meget at gøre godt med.

Nu hvor budgettet ikke er det helt store er jeg hurtigt gået hen og blevet kreativ. Her er hvad jeg har gjort for at spare.

- Leje et festlokale gennem familiens boligselskab - kun 950 kr. fra fre - man.

- Låner mit slør af min moster, sparer derved ca. 1000 kr.

- Køber al sodavand og evt. chokolade i Tyskland

- Bruger mine kontakter; gammelskole veninde kan lære os brudevalsen, anden klassekam. spiller klassisk trompet, og kan spille brudevalsen og svigermor er godt kendt i den lokale Bazar, hvor vi kan få leveret store frugtfade til små penge.

- Bestiller forret, buffet, dessert, natmad inkl. 1/1 vin til 179 kr. pr. person (maden er testet og smager skønt).

- Pynt i lokalet bliver med stofrester fra ex Stof 2000. Vil spørge om de har noget billigt hvidt stof, og så har man ikke papirduge.

- Lysestager bliver fra forskellige hjem, blomster bliver løskøbte fra blomstertorvet hvor vi selv lavet små dekorationer

- Og så tager vi ikke på hotel - så er de penge også sparet.

- Min forlovelsesring er også min vielsesring

Håber noget kan inspirere - det handler om at låne, udnytte kontakter og spørge omkring sig hvis man mangler råd til noget.

Er der nogler der har idéer til hvordan man kan gøre Rådhusvielsen lidt romantisk? Jeg skal have brudekjole på og slør, jeg går ikke så meget op i "Rådhus dresscode". Vi skal alligevel holde fest om aftenen for ca. 50 personer.

0

Melder mig lige på banen her :iloveyou:

Vi skal giftes på københavns rådhus d 3 juli kl 10, vi har så lejet ajax klubhus hvor vi sætter nogle store festtelte op ude i haven, og der er gæsterne inviteret fra kl. 15, hvor vi starter med bryllupskage, Asti og forhåbenligt en masse sommerhygge, overvejer lidt lege i haven osv.

Kl 18-18.30 tiden vil der blive tændt op i en stor grill, hvor vi har hyret en kok til at stå og grille hele aftenen, tilbehøret vil være en masse forskellige lækre salater, vi selv vil lave til dagen.

Vi tager til tyskland og køber alle drikkevare, snas og andre godter....

Vi lejer nogle store højtalere som vi sætter vores mac til, så køre musikken derfra.

Vi bliver imellem 50-60 mennesker og for os handler det mest om bare at ha en super hyggelig og afslappet dag/aften, med vores venner og familie og så skal der bare gives gas til den lyse morgen :loveboard:

0

Hæj.... her kan jeg da også være med :angry:

Vi skal vies på Ribe rådhus d. 2. juli 2010. Det er en fredag, men datoen passer os rigtig godt. Det er nemlig den dato vi blev forlovet på, for 14 år siden :cheerleader3:

Vi skal være hjemme ved mine forældre hele dagen, sammen med 17 gæster. Det bliver en lille fest, og så holder vi en kombineret indflytterfest og efterbryllup i efteråret :unsure:

0

Jeg er ogaå med her, vi skal vies d.4 september. Vi håber meget på at det bliver på stranden men kommunen vil ikke love noget, de siger dog at det er en mulighed hvis vi er i god tid. Og det er vi, faktisk i for god til. For vi kan ikke få svar før 4mdr. før. Så må desværre vente 1 mdr mere. Jeg spurtge på borger service om vi kunne få et tidspunkt allerede nu, men det kunne vi heller ikke. Så nu venter jeg på besked om vi kan blive viet på Stranden( det er inden for kommune grænsen) og om det kan blive kl. 15.00( jeg ved at de vier på rådhuset mellem kl. 10 og 12). Jeg har dog også sendt vores ønske på mail til borgmesteren, som er en frisk ung kvinde, håber hun forstår mit ønske, og dermed også mit problem. Jeg kan jo ikke skrive tekst i invitationerne før jeg ved mere.

0

Annonce ♥

Jeg vil da også godt være med til at holde tråden i gang :-D

Vi skal vies lørdag d. 10. Juli i Aalborg kommune. Jeg har truffet aftale med et byrådsmedlem jeg kender der skal vie os der hvor festen skal holdes. MEN i Aab kommune skal man vies på rådhuset, så hvis ikke han kan kringle os udenom skal vi lige forbi rådhuset fredag formiddag, men så gentage det lørdag med lidt mere "fylde" på... Så det vi regner med fremover - og det alle vores gæster vil vide - er at vi bliver gift lørdag.. Hold kæft kommunerne er godt nok noget besværlige nogle gange...

Nå, men kjolen syr jeg selv. Den store drømmekjole med blonder, perler og hele molitjavsen. Hans tøj er bare en sort skjorte og cowboybukser... Ganske afslappet, som vi gerne vil have det hele - pånær min kjole :-D Den VIL jeg bare have...

Jeg gør min entré i (det flot pyntede) forsamlingshus til "love lift us op where we belong" og går mellem de to langborde vi skal sidde ved. Så får jeg også en lille gang... Men derefter vil vi bare have en ganske afslappet fest hvor folk kan slå sig løs. Det bliver buffet, rigeligt med drikkevarer, og folk må gerne selv tage diverse "sjove" drikke med. Musikken bliver jukebox.

Det er planen for vores store dag indtil videre..

Er der nogler der har idéer til hvordan man kan gøre Rådhusvielsen lidt romantisk? Jeg skal have brudekjole på og slør, jeg går ikke så meget op i "Rådhus dresscode". Vi skal alligevel holde fest om aftenen for ca. 50 personer.

Måske kan I snakke med den der skal vie jer (I kan vist godt aftale en bestemt det skal være) om I måske kan spille noget romantisk musik i baggrunden. Du kan lade gommen ankomme først - ligesom i en kirke - så du får din egen entré. Og snak med "vieren" om hvad vedkommende siger. Det kan tit blive tørt og kedeligt. Måske vil I læse noget for hinanden ved vielsen... Gøre det mere personligt på den måde.

0

Jeg vil da også godt være med til at holde tråden i gang :-D

Vi skal vies lørdag d. 10. Juli i Aalborg kommune. Jeg har truffet aftale med et byrådsmedlem jeg kender der skal vie os der hvor festen skal holdes. MEN i Aab kommune skal man vies på rådhuset, så hvis ikke han kan kringle os udenom skal vi lige forbi rådhuset fredag formiddag, men så gentage det lørdag med lidt mere "fylde" på... Så det vi regner med fremover - og det alle vores gæster vil vide - er at vi bliver gift lørdag.. Hold kæft kommunerne er godt nok noget besværlige nogle gange...

Nå, men kjolen syr jeg selv. Den store drømmekjole med blonder, perler og hele molitjavsen. Hans tøj er bare en sort skjorte og cowboybukser... Ganske afslappet, som vi gerne vil have det hele - pånær min kjole :-D Den VIL jeg bare have...

Jeg gør min entré i (det flot pyntede) forsamlingshus til "love lift us op where we belong" og går mellem de to langborde vi skal sidde ved. Så får jeg også en lille gang... Men derefter vil vi bare have en ganske afslappet fest hvor folk kan slå sig løs. Det bliver buffet, rigeligt med drikkevarer, og folk må gerne selv tage diverse "sjove" drikke med. Musikken bliver jukebox.

Det er planen for vores store dag indtil videre..

Måske kan I snakke med den der skal vie jer (I kan vist godt aftale en bestemt det skal være) om I måske kan spille noget romantisk musik i baggrunden. Du kan lade gommen ankomme først - ligesom i en kirke - så du får din egen entré. Og snak med "vieren" om hvad vedkommende siger. Det kan tit blive tørt og kedeligt. Måske vil I læse noget for hinanden ved vielsen... Gøre det mere personligt på den måde.

Jeg vil have at min far fører mig op. Min kommende mand, hans far og bror venter oppe foran. Min far, jeg, min søster og vores 2 børn kommer sammen. Så tager vi det som det kommer, og tager champange og kransekager med som vi kan hygge os med bagefter. Der er ingen der skal vies efter os, så vi skal ikke skynde os ud igen :angry:

Jeg fik at vide, at man kan gøære det lige som man selv vil have det. Nogle vil have musik, nogle vil have en der kommer og spiller/synger for en, nogle vil læse noget op, det er forskelligt, og vi kunne gøre det lige som vi ville have det :cheerleader3:

0

Hej

Vi skal have udendørs vielse dvs. også "rådhusvielse". Jeg får min far til at følge mig. Min lillebror spiller guitar og så fletter vi et par romantiske salmelignende ind i det hele. På den måde føler vi det bliver lidt mere romantisk. Men for os er det stedet, der gør det mest romantisk, hvis ellers vejrguderne er bare nogenlunde med os. :angry:

0

Jeg skal godt nok ikke vies på rådhus, men jeg bliver sgi´da en smule ked af det, når I siger "bare" et rådhus-bryllup...Et bryllup er altså et bryllup.. :unsure: og romantisk uanset hvad... :angry:

Jeg så et billede af en brud iført en pronovias-kreation helblonde, råhvid, - Den var da helt perfekt til et rådhus-bryllup..

Et bryllup skal være, sådan som man gerne selv vil have det..stort eller småt :cheerleader3:

Stort tillykke til jer alle :)

0

Annonce ♥

Har lige et spørgsmål til jer der skal vies på rådhuset. Har i lavet små risposer til gæsterne???

Vi har ikke lavet dem endnu, men vi regner da med at lave risposer til gæsterne :cheerleader3: Har I tjekket med rådhuset, at I må smide med ris? Det er nemlig ikke alle steder, de er lige begejstrede for det.

Edited by Damen
0

Jeg skal også borgerligt vies, og jeg glæder mig :heart:

Vi skal hverken i det store skrud eller holde fest efterfølgende. Vi bliver kun min mand og jeg. Ingen andre ved noget og dagen igennem skal vi bare hygge os, være sammen og have noget godt at spise.

:blush:

0

Så er der kommet lidt mere 'kød' på forberedelserne :unsure:

Det ligger stadig ikke fast, om vi kan få et byrådsmedlem til at vie os i skoven, som vi gerne vil. Vi er nemlig også i for gid tid, da de ikke kender deres ferie til den tid.. Hehe, fair nok..

Hvis det lykkes at blive viet i skoven, så er det der romantikken får frit løb. resten af dagen bliver bare fest og sjov og ballade :bearhug:

Drømmen er, at jeg vil komme ridende til vielsesstedet, på den hest jeg har fået af min kommende mand :) Der kunne godt komme til at være noget romantisk musik når de kan se jeg kommer.. resten af vielsen bliver bare au naturel. Påtænker at binde nogle blomster i træerne omkring stedet, men eller ingenting. det bliver en kort vielse uden sange osv..

Festen bliver holdt i telt på en lokale boldbane, som vi vil leje. Der er et klubhus, hvor vi kan trække strøm fra til lys og jukebox. Der bliver sat terassevarmere op, for det er d. 4. juni, og der er vejret aldrig til at regne med.. Er det nogensinde det? :respekt:

Menuen bliver helstegt pattegris med salatbar og dessert og natmad tror jeg selv jeg laver. Dessert: fragilité med flødeskum og friske jordbær. Natmad: Hjemmelavet pizza. Mums.. Drikkevarer købes i Tyskland.

Er ikke sikker på der bliver nogen forret.. ? Laver nogle pindemadder og noget frugt og stiller noget kold Asti frem til ventetiden/receptionen, mens vi får taget billeder.. Kæresten kan ikke lide ordet reception, så jeg kalder det ventetid.. han synes det bliver for pompøst med reception, men det er jo hvad man forestilller sig med en reception..

Festen bliver som sagt i telt, som jeg selv pynter op og dækker bord osv.. Blomsterdekorationer bliver bare enkelte blomter og ting fra skoven i forskellige vaser. For at spare penge skal brudebuketten helle rikke bestilles osm brudebuket, men bare som alm. buket, og så kan jeg sq selv give den en tur med gaffatape og silkebånd :shooter:

Det bliver lidt utraditionelt - uden brudevals og sådan, men med masser af underholdning. det bliver nok den størte udgiftpost, for det skal bare være sjovt! Der er ikke så mange børn i familien endnu, men dem der er, er velkomne, og så kan de løbe og lege og spille bold udenfor teltet, så de ikke skal sidde på deres pind og kede sig.

Jeg lurer lidt på at få en bartender ud for at lave cocktails.. Nogen erfaringer med det?

Folk kan selv administrere øl, vin, vand og likør, men tænker det kunne være fedt at have en bartender til at stå at lave drinks - bare 3-4 forskellige at vælge imellem..

Vi sover hjemme, og spiser fælles morgenmad, enten hjemme eller i teltet.. Tager ikke på bryllupsrejse, og vi har ikke haft nogen forlovelsesringe - pengene bruger vi til ønske-vielsesringene i stedet :hug:

Hvis det går helt i vasken med at blive viet i skoven, så må det blive rådhuset, og så må vi rokere lidt rundt på dagen, men så går det nok også med det :)

0

:hug: ER FULDSTÆNDIG ENIG MED DIG LENE BJ: Ønsker alle en fantastisk bryllupsdag uanset om man bliver viet det ene eller det andet sted, så er det bare SÅ DEJLIGT. STORT TILLYKKE HERFRA....... :respekt:

Jeg skal godt nok ikke vies på rådhus, men jeg bliver sgi´da en smule ked af det, når I siger "bare" et rådhus-bryllup...Et bryllup er altså et bryllup.. :shooter: og romantisk uanset hvad... :bearhug:

Jeg så et billede af en brud iført en pronovias-kreation helblonde, råhvid, - Den var da helt perfekt til et rådhus-bryllup..

Et bryllup skal være, sådan som man gerne selv vil have det..stort eller småt :)

Stort tillykke til jer alle :unsure:

0