joro

hvis i skulle vælge en NY bil ?

45 indlæg i dette emne

jeg hr fået lov at finde en bil jeg gerne vil have...

altså en mindre bil - umiddelbart skal den være sprit ny.... ellers en demo-model el.lig

- 4 eller 5 dørs

helst under 150000 - men det er mere mig der er nærrig ... (Ronnie synes jeg bare skal få "fingeren" ud og få besluttet mig og finde en ordenlig bil) :respekt:

den skal gerne kunne fragte 3 børn og nogle dage en lille (meget sammenklappelig) klapvogn og dagens indkøb eller shopping :respekt:

jeg har både kigget lidt på Suzuki Swift, Scoda Fabia, Hundai Getz ... men kom gerne med jeres bud... jeg er virkelig novice :thumbsupsmileyanim:

jeg kigger jo kun på designet - og farven :respekt:

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en suzuki swift fra 2007 - den er lige solgt. Der var simpelthen ikke plads til vores klapvogn i bagarummet og det kunne jeg ikke leve med. Bilen var rigtig fin og havde vi ikke skulle hav klapvognen med var den perfekt.

Har til gengæld lige fået en VW Polo 5 dørs fra 2003 og den er jeg super glad for.

Suzuki har vist lige lavet en model som hedder sx4 - diesel. Den skulle være meget rummelig - eller hvad det hedder på "bilsprog"!

Britta

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, jeg ville kigge på Autoindeks, og der ligger Toyota tit helt i top i forhold til forskellige parametre (f.eks. ganske få reperationer og god service), så jeg ville klart vælge en Toyota, evt. en Corolla eller en Auris. De er begge to ikke ret store, men kabinen er ret rummelig, dvs. man får ikke den "lille-bils-fornemmelse" som visse andre små biler har. Men de biler ligger vist også prismæssigt noget over det budget du har lagt, spørgsmålet er så om det ikke alligevel kan svare sig at investere i en dyrere, men bedre bil i længden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har pt mest kig på hyundai Getz var lige rundt og kigge lidt i morges kl 9 da jeg havde handlet.... min mor har en fra sidste år - så den kender jeg lidt....

jeg regner med at tage en rundtur rundt omkring i løbet af ugen og få prøvekørt nogle af bilerne... :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EN BERLINGO!!! :thumbsupsmileyanim:

Sådan en har vi og den er bare så lækker!! På ingen måde køn men LÆKKER!!

Vi købte en ny i sommers for 202.000 kr og jeg ELSKER den (næsten mere end manden :respekt: )

Der er god plads til børn, klapvogn og baggage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
EN BERLINGO!!! :thumbsupsmileyanim:

Sådan en har vi og den er bare så lækker!! På ingen måde køn men LÆKKER!!

Vi købte en ny i sommers for 202.000 kr og jeg ELSKER den (næsten mere end manden :respekt: )

Der er god plads til børn, klapvogn og baggage.

Vi har en kia carnival nu - så den kunne vi jo bare beholde - i hvertilfælde hvis den skulle skiftes ud med en berlingo... som bare slet ikke er mig :respekt: synes ikke de er kønne ;)

Det "skal" være en lille bil.... også fordi jeg først fik mit kørekort i efteråret sideste år.. og allerede nu har lavet en del dumme skader på vores Kia - fordi den er alt for stor for mig....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige bestilt en Kia Picanto Active - fordi den kan køre 20 km på literen og fordi den er billig i anskaffelse.

Derudover kan man købe en billig forsikring til 3700 kr i året - og ja, det er kasko!

Desuden er grøn afgift på 520 kr i året... :thumbsupsmileyanim:

Om den er velegnet til tre børn, ved jeg ikke, men i hvert fald har den fem døre. Vi skifter i hvert fald ikke bilen ud, når der kommer børn...

Prisen: 135.000 kr med 3 års forsikring - og vinterdæk og jydekrog.

Vi glæder os til at få den!

Nu ville jeg heller ikke give 200.000 kr for en ny bil - det var et ultimativt krav fra min side....

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har lige bestilt en Kia Picanto Active - fordi den kan køre 20 km på literen og fordi den er billig i anskaffelse.

Derudover kan man købe en billig forsikring til 3700 kr i året - og ja, det er kasko!

Desuden er grøn afgift på 520 kr i året... :thumbsupsmileyanim:

Om den er velegnet til tre børn, ved jeg ikke, men i hvert fald har den fem døre. Vi skifter i hvert fald ikke bilen ud, når der kommer børn...

Prisen: 135.000 kr med 3 års forsikring - og vinterdæk og jydekrog.

Vi glæder os til at få den!

Nu ville jeg heller ikke give 200.000 kr for en ny bil - det var et ultimativt krav fra min side....

Ja den har jeg også haft kig på - men som suzuki swif'en er den for lille - ellers var den en klar mulighed - da vi jo nu har Kia - og den har nu være ganske udemærket :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige bestilt en Kia Picanto Active - fordi den kan køre 20 km på literen og fordi den er billig i anskaffelse.

Derudover kan man købe en billig forsikring til 3700 kr i året - og ja, det er kasko!

Desuden er grøn afgift på 520 kr i året... :thumbsupsmileyanim:

Om den er velegnet til tre børn, ved jeg ikke, men i hvert fald har den fem døre. Vi skifter i hvert fald ikke bilen ud, når der kommer børn...

Prisen: 135.000 kr med 3 års forsikring - og vinterdæk og jydekrog.

Vi glæder os til at få den!

Nu ville jeg heller ikke give 200.000 kr for en ny bil - det var et ultimativt krav fra min side....

Ja den har jeg også haft kig på - men som suzuki swif'en er den for lille - ellers var den en klar mulighed - da vi jo nu har Kia - og den har nu være ganske udemærket :cheerleader3:

Det lyder godt, at I er tilfreds med jeres Kia - så ser det lovende ud for os med Picantoen :cheerleader3:

Held og lykke med din søgen efter den perfekte bil (jeg synes også, det var svært at finde en i junglen!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige købt en Peugeot 206 5dørs Diesel. Den er super lækker!!!!

Vi har fået anhægertræk på, så vi kan have barnevogn hægende bagpå(når vi engang får børn), men skal ikke kunne sige om der er plads til en klapvogn i bagagerummet. Tror det næsten.

Her er et billede af en peugeot206 (ikke vores, vores er grå):

post-30921-1205076123.jpg

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det "skal" være en lille bil.... også fordi jeg først fik mit kørekort i efteråret sideste år.. og allerede nu har lavet en del dumme skader på vores Kia - fordi den er alt for stor for mig....

Husk nu at nu kortet er i hus, så vil du automatisk blive mere og mere rutineret for hver dag der går og du vil blive god til at håndtere den store bil. Alt begyndelse er svær men øvelse gør jo som bekendt mester.

Jeg synes at det ville være ærgerligt for jer på den konto at gå af med den store bil, når I nu har tre børn og faktisk har brug for den megen plads.

Jeg kører selv i en stor Nissan Primera (med bakkamera - guld værd når man bor og skal parkere inde midt i København! :thumbsupsmileyanim: ) og kan (og vil!) aldrig i livet undvære den plads der er i den til unger, hund, indkøb o.s.v....

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det "skal" være en lille bil.... også fordi jeg først fik mit kørekort i efteråret sideste år.. og allerede nu har lavet en del dumme skader på vores Kia - fordi den er alt for stor for mig....

Husk nu at nu kortet er i hus, så vil du automatisk blive mere og mere rutineret for hver dag der går og du vil blive god til at håndtere den store bil. Alt begyndelse er svær men øvelse gør jo som bekendt mester.

Jeg synes at det ville være ærgerligt for jer på den konto at gå af med den store bil, når I nu har tre børn og faktisk har brug for den megen plads.

Jeg kører selv i en stor Nissan Primera (med bakkamera - guld værd når man bor og skal parkere inde midt i København! :cheerleader3: ) og kan (og vil!) aldrig i livet undvære den plads der er i den til unger, hund, indkøb o.s.v....

:blink: fra Marianne

Jeg har haft kørekort siden august/september 07.. og jeg kan stadig ikek lide bilen... jeg er sindsyg utryk...

jeg køre i den - næsten hver dag - har efter hånden lavet mange tridser og hakker.. og en stor grim skade :loveboard:

bilen ER for stor til mig... jeg kan ikke magte den...

og hunden - det er så sjældent han køre med - så det synes jeg ikke er det vi har stort behov for....

i 14 dage kørte vi i min fars ældre Ford Mondeo - og her sag ungerne fint - og jeg elskede den bil!!! meget bedre og overskueligt for mig.... hvilket også smittede af på min humør og i den grad mindre angst...

den dag jeg skulle aflevere min fars bil tilbage og få min egen retur - var jeg atter "dårlig" og død-nervøs for den store bil... ;)

Jeg har i dag prøvekørt Getz'en og den var/er PERFEKT - jeg er dybt forelsket :cheerleader3: dog får ronnie ret - han er sg så klog :oops: det bliver en 1,5 diselmotor - super kvik lille bil :cheerleader3: jeg ville ha nøjdes med en 1,1 ;)

desværre er den sorte udsolgt :rolleyes: det var den jeg ville ha.... med spoiler og 16'' alu'er :cheerleader3:

men har så istedet kig på en "Himmelblå" ...

Så nu er kia'en sat til salg... så krydser vi bare for den snart bliver solgt :cheerleader3: for jeg tror bestemt vi har fundet 'min' bil :griner:-

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
i 14 dage kørte vi i min fars ældre Ford Mondeo - og her sag ungerne fint - og jeg elskede den bil!!! meget bedre og overskueligt for mig.... hvilket også smittede af på min humør og i den grad mindre angst...

den dag jeg skulle aflevere min fars bil tilbage og få min egen retur - var jeg atter "dårlig" og død-nervøs for den store bil... ;)

Mondeoen er simpelthen også en super-lækker bil! :cheerleader3:

Det er i øvrigt samme størrelse/klasse som min Primera og den har noget mere plads end f.eks. en Getz

Har du overvejet en to-tre år gammel bil i den størrelse i stedet for?

Jeg ved bare at jeg ville dybt frustreret over at mangle den plads jeg har i min bil, og jeg har endda kun to efterhånden store unger....

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi HAR 3 børn - men vi bor på landet og børnehaven i en by og skolen i en anden

da vores den størreste starter i skole til sommer skal vi køre i to biler....(fordi jeg møder kl 7 i samme by som børnehaven - mens R møder kl 8 = skoletid) så det vil blive sjælden at vi skal køre alle 5 sammen - og så vil Getzen være fin... den er/skal være MIN lille bil lige som jeg altid har ønsket mig... jeg har ikke behov for en stor se-mig-jeg-har-stor-bil-og-meget-plads ...

Selv R har vist sovet på bil-prøvningen og er heller ikke i tvivl om at Getz'en er super fin til mig :cheerleader3:

han har nærmest brugt hele sin arbejdsdag for at finde en køber til Kia'en - så jeg kan få min bil :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi HAR 3 børn - men vi bor på landet og børnehaven i en by og skolen i en anden

da vores den størreste starter i skole til sommer skal vi køre i to biler....(fordi jeg møder kl 7 i samme by som børnehaven - mens R møder kl 8 = skoletid) så det vil blive sjælden at vi skal køre alle 5 sammen - og så vil Getzen være fin... den er/skal være MIN lille bil lige som jeg altid har ønsket mig... jeg har ikke behov for en stor se-mig-jeg-har-stor-bil-og-meget-plads ...

Selv R har vist sovet på bil-prøvningen og er heller ikke i tvivl om at Getz'en er super fin til mig :cheerleader3:

han har nærmest brugt hele sin arbejdsdag for at finde en køber til Kia'en - så jeg kan få min bil :bearhug:

Øh..... nu er det ikke lige mindreværdskomplekser der er årsagen til at jeg har en stor bil..... jeg kan ikke undvære den megen plads og kunne slet ikke dengang jeg skulle have barne-/klapvogn med.

Det var derfor jeg vovede at gå imod strømmen og fortælle min oplevelse - bare som en hjælp og lidt input fra en anden synsvinkel.

Men når I skal have to biler (hvilket jeg ikke lige havde fanget i første omgang) så er den lille bil da et glimrende valg.....

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en getz og jeg må sige at jeg på ingen måde fortryder at vi har solgt den igen. Den var dyr i drift og vedligeholdelse i forhold til almindelig service. Brændstofforbruget passer ikke med de oplysninger man får når man køber den. Vores var oplyst til at skulle køre 20 km/L men kørte kun 15 uanset hvordan man kørte bilen. Når man sælger den igen, er prisen ikke særlig god og i forhold til sikkerheden, har den kun fået 4 stjerner i en test.

Vi har købt en peugeot 307 HDI stationcar og der har vi fået noget for pengene. Den holder en god brændstofsøkonomi og er faktisk billligere at køre end getzen og så er der plads til børn og barnevogn :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
vi HAR 3 børn - men vi bor på landet og børnehaven i en by og skolen i en anden

da vores den størreste starter i skole til sommer skal vi køre i to biler....(fordi jeg møder kl 7 i samme by som børnehaven - mens R møder kl 8 = skoletid) så det vil blive sjælden at vi skal køre alle 5 sammen - og så vil Getzen være fin... den er/skal være MIN lille bil lige som jeg altid har ønsket mig... jeg har ikke behov for en stor se-mig-jeg-har-stor-bil-og-meget-plads ...

Selv R har vist sovet på bil-prøvningen og er heller ikke i tvivl om at Getz'en er super fin til mig :loveboard:

han har nærmest brugt hele sin arbejdsdag for at finde en køber til Kia'en - så jeg kan få min bil :cheerleader3:

Øh..... nu er det ikke lige mindreværdskomplekser der er årsagen til at jeg har en stor bil..... jeg kan ikke undvære den megen plads og kunne slet ikke dengang jeg skulle have barne-/klapvogn med.

Det var derfor jeg vovede at gå imod strømmen og fortælle min oplevelse - bare som en hjælp og lidt input fra en anden synsvinkel.

Men når I skal have to biler (hvilket jeg ikke lige havde fanget i første omgang) så er den lille bil da et glimrende valg.....

:cheerleader3: fra Marianne

No-hard-feelings :huh: var har jo selv en stor bil nu . og det har været fedt at have den mens behovet var der . (tvillingklapvog mm) - men vi har bare aldrig tvillingevogn eller barenevogn med mere... så er det i al fal så sjældent at det nærmest ku ha været foruden ;)

Men nu må vi se... kia'en skal jo lige sælges før vi kan købe en anden :fløjt:

Det med benzin økonominen snyder ved getzen har jeg så også hørt fra en kollega... så det skal der i hvertfald kigges nærmere på :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber at du snart finder dig en rigtig lækker bil, som du bliver glad for :cheerleader3:

Husk at flashe billeder af den når du har truffet valget og købt den! :loveboard:

Stort :cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MAZDA 2!!

- charme - selvtillid - rummelig -

Vi købte en splinter ny Mazda 2 i efteråret, og HOLD DA OP hvor er det bare en lækker bette bil!! Vi gik efter en bil med plads - men den skulle samtidig heller ikke være for stor.

I vores Mazda 2 kan der sagtens sidde 5 personer i alt - bare ikke hvis vi skal på langtur til Italien :thumbsupsmileyanim:) Men den er virkelig rummelig, og en VIDUNDERLIG bil!

P.S Husk lige at "prutte" om prisen på jeres bil - det kan godt svare sig. Vi sparede omkring 25.000kr på en helt ny bil!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
[Øh..... nu er det ikke lige mindreværdskomplekser der er årsagen til at jeg har en stor bil..... jeg kan ikke undvære den megen plads og kunne slet ikke dengang jeg skulle have barne-/klapvogn med.

Det var derfor jeg vovede at gå imod strømmen og fortælle min oplevelse - bare som en hjælp og lidt input fra en anden synsvinkel.

Men når I skal have to biler (hvilket jeg ikke lige havde fanget i første omgang) så er den lille bil da et glimrende valg.....

:thumbsupsmileyanim: fra Marianne

Det samme her. Jeg kører p.t. i en Saab 9000 og der er ikke meget bagagerumsplads. Dels i det daglige hvor jeg kører rundt med alverdens happengut (computer, sager, bøger m.v.) men også i weekenderne hvor vi godt ville have mulighed for at kunne have et lille anlæg i bilen hvis det skulle blive nødvendigt at supplere Diskobil'en en dag. Der savner man stationcaren. Når det så er sagt følte jeg mig noget lost da jeg engang fik stillet en lille Skoda lånebil til rådighed i forbindelse med reparation. Det var som at køre i en gang plastik. Man træder og træder men der sker intet. Umiddelbart bliver det nok en jeep af en slags. En WW Touareg var nok det jeg helst ville have men de koster en krig. Særligt på hvide plader.

Men beslutter vi os en dag for at få en bil mere (udover den nuværende/nye og Diskobil'en) og derved ikke har behov for så stort et bagagerum i den sidste så vil jeg klart gå efter en Cabriolet.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer