kirstine&daniel

kager

35 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er de kager bare fine...... :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan se at jeg skal øve mig en hel del endnu.

For to uger siden lavede jeg min allerførste "rigtige" kage til min svigerfar i anledningen af hans 85 års fødselsdag.

post-30259-1206087159.jpg

Næste gang jeg skal i aktion er ved sønnikes fødselsdag i slutningen af april....

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er de kager bare fine...... :tunge:

Jeg kan se at jeg skal øve mig en hel del endnu.

For to uger siden lavede jeg min allerførste "rigtige" kage til min svigerfar i anledningen af hans 85 års fødselsdag.

post-30259-1206087159.jpg

Næste gang jeg skal i aktion er ved sønnikes fødselsdag i slutningen af april....

:heart: fra Marianne

Synes demn er rigtig flot lavet din kage -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for de søde ord, Gitte :heart:

Jeg er selv rimeligt tilfreds taget i betragtning af at det er første gang.... og hvor har du ret, man bliver totalt grebet af det med alle de skønne materialer man kan købe nu om dage til at lave de flotte kager med.

Men jeg synes nu stadig jeg har en del øvelse til gode for at nå op til både Kirstine (trådstarter) og dig.

Jeg er helt tosset med især den blå dåbkage og Marco's kage med jungledyret Hugo, de er for vildt flotte!!! :tunge:

-HAHA- fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tusind tak for de søde ord, Gitte :heart:

Jeg er selv rimeligt tilfreds taget i betragtning af at det er første gang.... og hvor har du ret, man bliver totalt grebet af det med alle de skønne materialer man kan købe nu om dage til at lave de flotte kager med.

Men jeg synes nu stadig jeg har en del øvelse til gode for at nå op til både Kirstine (trådstarter) og dig.

Jeg er helt tosset med især den blå dåbkage og Marco's kage med jungledyret Hugo, de er for vildt flotte!!! :tunge:

-HAHA- fra Marianne

Mange tak...

Ved ikke om du har set det men vi har jo et kageforum lige som dette her og der kan du hente meget insprision, gode opskrifter og hjælp til mange ting

Link til kageforum?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de søde ord, Gitte :)

Jeg er selv rimeligt tilfreds taget i betragtning af at det er første gang.... og hvor har du ret, man bliver totalt grebet af det med alle de skønne materialer man kan købe nu om dage til at lave de flotte kager med.

Men jeg synes nu stadig jeg har en del øvelse til gode for at nå op til både Kirstine (trådstarter) og dig.

Jeg er helt tosset med især den blå dåbkage og Marco's kage med jungledyret Hugo, de er for vildt flotte!!! :tunge:

-HAHA- fra Marianne

Mange tak...

Ved ikke om du har set det men vi har jo et kageforum lige som dette her og der kan du hente meget insprision, gode opskrifter og hjælp til mange ting

Link til kageforum?

Jo, jeg kender godt NCD.... er allerede tilmeldt!

Men du skal i hvert fald have en stor tak for tippet alligevel :)

Det er et skønt forum med MASSER af inspiration til både opskrifter og pyntning.

:heart: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

-HAHA-:heart::)

Hold da op, der er nogle herinde, der er gode til det :tunge:

Jeg har besluttet, at jeg og kæresten nok ikke vil købe kagen, så jeg vil forsøge på egen hånd. Jeg har lyst til selv at være lidt kreativ...

...og jeres kager er total inspirerende!

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kan jeg varmt anbefale, at du melder dig ind på det forum som Gitte har linket til, der er maasser af super-fed inspiration.

Der er masser af vejledninger til de mest basale ting som f.eks. få lagt overtrækket på kagen, eller de mere komplicerede ting som de smukkeste blomstebuketter i sukker.

En anden ting til er at jeg varmt kan anbefale at anskaffe noget ordentligt værktøj som udstikkere og lignende, sugarpaste og farvepasta fra f.eks. Kagebutikken

Jeg bestilte for 500,- materialer inden jeg lavede kagen ovenfor..... men der er jo stadig MASSER af farvepaste tilbage og udstikkerne og det øvrige værktøj bliver brugt igen og igen, så det har slet ikke været så slem en opstartsomkostning.

Rigtig god fornøjelse, og husk at vi EEEEELSKER billeder! :tunge:-HAHA-

:heart: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:):):)

Hold da op, der er nogle herinde, der er gode til det :tunge:

Jeg har besluttet, at jeg og kæresten nok ikke vil købe kagen, så jeg vil forsøge på egen hånd. Jeg har lyst til selv at være lidt kreativ...

...og jeres kager er total inspirerende!

Jeg vil bare lige sige, at det tager (desværre) lidt længere tid end man skulle regne med. Når jeg laver kager afsætter jeg generelt 10 timer til det. De sidste kager jeg lavede tog dok "kun" 8 timer. Det var bryllupskager til min bror og svigerinde.

Smider lige et link til min hjemmeside, hvor der er en hel side kun med kager... -HAHA-:heart:Vores hjemmeside med masser af kager!

Kram Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
:):):)

Hold da op, der er nogle herinde, der er gode til det :tunge:

Jeg har besluttet, at jeg og kæresten nok ikke vil købe kagen, så jeg vil forsøge på egen hånd. Jeg har lyst til selv at være lidt kreativ...

...og jeres kager er total inspirerende!

Synes det er en super idé :heart:

Inde på NCD kan du hente meget hjælp men vi har jo også kagebutikken og kagekompagniet

hvor du kan købe mange af de nødvendige ting feks. sugerpaste den laver jeg dog selv da jeg synes det er meget nemt og meget meget billiger og du kan også deltage i kagekursuser derinde....

Det er selvfølig billiger og købe mange af tingene i udlandet feks. ebay men der kan komme en told oven i, har kun købt på ebay en gang og det røg ikke i tolden -HAHA-

Ellers ligger jeg også inde med mange links til udlanske sider hvor du kan købe mange ting billiger end herhjemme, hvis du er intresseret.

Redigeret af Gitte81
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er fuldstændigt rigtigt med tidsforbruget, det skal man huske at tage i betragtning!

Jeg har vel brugt samlet en 5-6 timer på kagen med kallaerne og den er så endda lavet med færdige bunde fordi jeg var meget i tidsnød. Timerne er fordelt over flere dage, så kagen kunne nå at sætte sig inden den blev pyntet.....

:tunge: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Heidi, Gitte og Mus01!!!

Jeg er helt overvældet over den hjælp, I allerede har ydet - -HAHA-

Jeg regner med at lave nogle "afprøvninger" inden og få søster og mor til at hjælpe! I hvert fald er søster helt med på den!

Nu er alle links gemt :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil bare lige sige, at det tager (desværre) lidt længere tid end man skulle regne med. Når jeg laver kager afsætter jeg generelt 10 timer til det. De sidste kager jeg lavede tog dok "kun" 8 timer. Det var bryllupskager til min bror og svigerinde.

Smider lige et link til min hjemmeside, hvor der er en hel side kun med kager... :tunge:-HAHA-Vores hjemmeside med masser af kager!

Kram Heidi

Ja man laver ikke bare lige en kage....

Men hvis man er lidt kreativ og sætter sig rigtig ind i det synes jeg nu man lære mange af tingene hurtigt.

Den blå 6 kantet dåbskage lavede jeg sidste fredag og det var min kage nr. 10 med sugerpaste på...

Mange af tingene kan laves i forvejen jeg lavede fyldet et par dage før og smed det i fryseren ( det kan sagtens laves længer tid før ) lagkagebundene kan også laves i god tid og fryses og pynten havde jeg også lavet et par uger før det sku bruges.

Jeg synes dog selv at lagkagebundene er best når de ikke har været frosset.

Da jeg skulle lave vores bryllupskage som var min første kage lavede jeg 1 testkage først men det ville have været dejligt hvis jeg havde lavet et par stykker men det var der ikke tid til.

Jeg brugte Betty´s opskrift som hun har lavet på en super måde hvor alle tingene er beskrevet punkt for punkt og meget nem at forstå, jeg brugte dog ferskencrem istedet for hindbærmusse.

Men man kan jo bruge den opskrift man har lyst til men synes bare det er en god ide at læse bettys opskrift igennem da den fortæller meget om hvilken rækkefølge det hele skal laves i...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer