marmari

Maria og Jesper 08.03-2008

479 posts in this topic

Annonce ♥

Behøver jeg at sige, at Fuerteventura er meget øde?

Så da vi pludselig så et hus, der lignede en café, midt i ingenting, på toppen af et bjerg, skulle vi jo selvfølgelig undersøge det nærmere.

Det VAR sådan et kaffe-udsigtssted, men hold fast, hvor det stormede!

Se Jespers skjorte

post-31425-1207469959.jpg

Og så kommer der også lige noget udsigt.

post-31425-1207470204.jpg

0

Og mere udsigt...

post-31425-1207470484.jpg

her kan man lige nede til højre ane et stykke af den vej vi er kørt op ad.

post-31425-1207470421.jpg

Jeg har sådan en eller anden fascination af højder og udsigte. Synes det er fantastisk at stå højt oppe og kunne kigge ned på en lille bitte verden nedenunder. En eller anden gang i mit liv, bliver jeg nødt til at prøve og flyve i luftballon!!!

0

Efter udsigten kørte vi til Bentacuria, der er Fuerteventuras gamle hovedstad.

Der var en mini park med et lille museum, hvor de havde udstillinger vedrørende gammelt håndværk - keramik, vævning og sådan noget

post-31425-1207470745.jpg

Og så var der en gammel kirke, som faktisk så ud af noget mere indeni end udenpå, men der gik en sur dame rundt derinde og sagde "no no!" hvis man ville tage billeder.

post-31425-1207470794.jpg

0

Annonce ♥

Man kunne nemlig bestille take-away picnic poser på hotellet, hvis man ikke var hjemme til frokost.

Og den havde vi store forventninger til.

...

det skulle vi nu ikke ha haft. (der er fjernet ½ liter vand og en trekantsandwich med skinke)

post-31425-1207471348.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Derefter kørte vi helt op på nordspidsen af øen.

post-31425-1207473287.jpg

Af en eller anden grund, er det altis mig, der kører, når vi er på ferie. Måske fordi 1) Jeg er en spade til at læse kort :thumbsupsmileyanim: 2) jeg kan godt undvære en øl til frokost :thumbsupsmileyanim:

Men synes aktisk det er meget hyggeligt.

0

Annonce ♥

Oppe på nordsiden, er der en strand, hvor surfere også valfarter til.

Her er det dog kite-surfing

post-31425-1207473691.jpg

post-31425-1207473720.jpg

Øen der stikker op ude i vandet er Isla de Los Lobos. Nærmest bare en klippe, men man kan sejle derud og se på søløver, der holder til derude.

post-31425-1207473706.jpg

0

Annonce ♥

Vi nåede hele Fuerteventura rundt på en dag, og kan konstatere, at der ikke ser så forskelligt ud, alt efter hvilken ende af øen man befinder sig på.

Jeg har både prøvet at køre rundt på Tenerife og Gran canaria, og må indrømme, at jeg til enhver tid vil vælge et af de to steder igen frem for fuerteventura. Der er meget mere bjergkørsel på små snørklede veje (og masser af spænding, når man møder en modkørende bus!) og små hyggelige byer, hvor man næsten med sikkerhed kan finde en eller anden lille lokal restaurant, hvor man ikke forstår et ord af, hvad de siger de serverer.

Fuerteventura er meget øde og gold at køre rundt på, de små byer vi kom igennem så forladte og ikke særligt velholdte ud, og så blæser det alle steder!

Når det så er sagt, så skal det også lige nævnes at hotellet bestemt ikke fejlede noget, det var beregnet til totalt afslapning, og det var jo også det, vi gjorde mest. Det var kun den dag vi var ude at køre, vi ikke lå og dasede i flere timer ved poolen.

0

Der ER bare et eller andet ved den måde månen giver genskin i vandet på!

post-31425-1207475690.jpg

Wauw det er helt kunstigt ud, rigtig smukt.

Og hvor ser det ud til at I har haft en rigtig dejlig honeymoon. Grinte for vildt da du satte billedet ind fra Jespers bagholdsangreb hihi.

Kram til dig

0