Betinsen

Seriøst HJÆLP!

12 indlæg i dette emne

Kære ALLE jer!

Jeg har længe gået og puslet med min "Bryllups-huske-to-do-bog" .... Men den er VÆK!

Jeg ved ikke om jeg har mistet den under vores lige overstået flytning - eller om den er i min bil (som jeg lige er kørt galt i...! :thumbsupsmileyanim::) )

Summa sumarum er...

Jeg havde noteret alt det jeg skulle spørge feststedet om, som vi har møde med IDAG! Og nu kan jeg bare ingenting huske :bearhug::)

Jeg er temmelig presset og har bar brug for hjælp...

Kan I hjælpe mig? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TUSIND TAK!!!!!

Så er jeg igang! TAK!

Ihhh hvor træls!

Jeg prøver med lidt spørgsmål.

Husk spørgsmål om:

- servering, ankomst, lukning af bar, musik mm.

Må der kastes ris indenfor?

Duge og servietter.

Borddækning og pynt.

Kan ikke lige komme på mere.

Knus Nathasia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

M1974 herinde fra har en rigtig god liste i sin tråd efter hun sidst var henne og besøge feststedet. Her er lige lidt jeg har nuppet fra hendes tråd:

Hvad tid skal man være ude dagen efter?

Hvor stor indflydelse har man på bordpynt?

Hvis man selv kommer med blomster, hvornår skal det så afleveres?

Kan vi aflevere specielle ønsker til den fri bar?

Velkomstdrink?

Kan vi få stilt velkomstposer på værelserne til gæsterne?

Sidste frist for endelig antal gæster?

Afholder I normalt prøvemiddag?

Hvilke vine serveres der?

Kan jeg aflevere blomster til værelserne dagen før?

Er det muligt at se de forskellige værelser?

Kan vi bytte rundt på de forskellige retter fra menuforslaget?

Hvis vi nu gerne vil have noget dessert med rabarber, er det så muligt?

Kan der bliver serveret kaffe/the om eftermiddagen til de gæster der kører der op tidligt? Hvis, hvad koster det?

Og der kom så også lidt forslag til hende:

Må man stå på stolene og kaste ris indenfor (ifbm brudevalsen)

Har feststedet et aflåst sted, hvor I kan opbevare gaverne?

Er der et sluttidspunkt for festen?

Hvad koster det for extra timer oveni basisarrangement?

Betaler man efter forbrug under middagen hvis gæster drikker både vin og øl/sodavand ( det skal vi )

hvilke duge bruger I?

hvordan former I servietter?

bordopstilling?

hvordan blir velkomsten serveret?

hvornår skal I gå til bord for at det ikke blir for sent ( 18.15 senest søde! )

Sørg for at der er dækket op når gæsterne begynder at komme så tjenerne ikke vimser rundt..

hvornår skal de ha bordkort etc?

Er der andre selskaber den aften? Hvor mange tjenere regner de med at ha på ( cirka 20 mand pr tjener max)

hvad koster forplejning til musikken?

er hovedretten tallerken eller fadservering?

har I specielle gæster? - der kun drikker hvid, rød, alkoholfri, vegetar etc...

hvornår må musikeren komme og stille op?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MY GOD!!!!

Du er fantastisk!!!!

Puhh ha! Nu kan jeg mærke mit blodtryk er ved at blive normalt igen! :)

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK!!!!!!!!!!

:thumbsupsmileyanim::):)

M1974 herinde fra har en rigtig god liste i sin tråd efter hun sidst var henne og besøge feststedet. Her er lige lidt jeg har nuppet fra hendes tråd:

Hvad tid skal man være ude dagen efter?

Hvor stor indflydelse har man på bordpynt?

Hvis man selv kommer med blomster, hvornår skal det så afleveres?

Kan vi aflevere specielle ønsker til den fri bar?

Velkomstdrink?

Kan vi få stilt velkomstposer på værelserne til gæsterne?

Sidste frist for endelig antal gæster?

Afholder I normalt prøvemiddag?

Hvilke vine serveres der?

Kan jeg aflevere blomster til værelserne dagen før?

Er det muligt at se de forskellige værelser?

Kan vi bytte rundt på de forskellige retter fra menuforslaget?

Hvis vi nu gerne vil have noget dessert med rabarber, er det så muligt?

Kan der bliver serveret kaffe/the om eftermiddagen til de gæster der kører der op tidligt? Hvis, hvad koster det?

Og der kom så også lidt forslag til hende:

Må man stå på stolene og kaste ris indenfor (ifbm brudevalsen)

Har feststedet et aflåst sted, hvor I kan opbevare gaverne?

Er der et sluttidspunkt for festen?

Hvad koster det for extra timer oveni basisarrangement?

Betaler man efter forbrug under middagen hvis gæster drikker både vin og øl/sodavand ( det skal vi )

hvilke duge bruger I?

hvordan former I servietter?

bordopstilling?

hvordan blir velkomsten serveret?

hvornår skal I gå til bord for at det ikke blir for sent ( 18.15 senest søde! )

Sørg for at der er dækket op når gæsterne begynder at komme så tjenerne ikke vimser rundt..

hvornår skal de ha bordkort etc?

Er der andre selskaber den aften? Hvor mange tjenere regner de med at ha på ( cirka 20 mand pr tjener max)

hvad koster forplejning til musikken?

er hovedretten tallerken eller fadservering?

har I specielle gæster? - der kun drikker hvid, rød, alkoholfri, vegetar etc...

hvornår må musikeren komme og stille op?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
TUSIND TAK!!!!!

Så er jeg igang! TAK!

Ihhh hvor træls!

Jeg prøver med lidt spørgsmål.

Husk spørgsmål om:

- servering, ankomst, lukning af bar, musik mm.

Må der kastes ris indenfor?

Duge og servietter.

Borddækning og pynt.

Kan ikke lige komme på mere.

Knus Nathasia

* farvevalg af servietter/duge

* hvordan servietterne skal foldes

* om der er nogle diabetikere/vegetarer/allergikere til stede som gæster

* giv besked om der er kørestolsbruger

* tid for velkomstdrink

* gavebord

* hvor musikken skal placeres

* hvad tid der serveres natmad

* deadline for hvornår der skal afleveres bordkort/menukort og div

* dato for prøvemiddag

* Menuen vælges og vine

* må man stå på stolene. ( ´mest brugt når brudeparret skal op og kysse )

* rygepolitik

* hvornår skal musikken stoppe.

* hvad tid kan gæsterne indlogere sig på deres værelser ( gælder kun ved overnatning )

* skal der selv sørges for slik, chips, chokolade osv .

Det var lidt her fra mig. Håber det kan bruges.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
MY GOD!!!!

Du er fantastisk!!!!

Puhh ha! Nu kan jeg mærke mit blodtryk er ved at blive normalt igen! :bearhug:

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK!!!!!!!!!!

:thumbsupsmileyanim::):)

M1974 herinde fra har en rigtig god liste i sin tråd efter hun sidst var henne og besøge feststedet. Her er lige lidt jeg har nuppet fra hendes tråd:

Hvad tid skal man være ude dagen efter?

Hvor stor indflydelse har man på bordpynt?

Hvis man selv kommer med blomster, hvornår skal det så afleveres?

Kan vi aflevere specielle ønsker til den fri bar?

Velkomstdrink?

Kan vi få stilt velkomstposer på værelserne til gæsterne?

Sidste frist for endelig antal gæster?

Afholder I normalt prøvemiddag?

Hvilke vine serveres der?

Kan jeg aflevere blomster til værelserne dagen før?

Er det muligt at se de forskellige værelser?

Kan vi bytte rundt på de forskellige retter fra menuforslaget?

Hvis vi nu gerne vil have noget dessert med rabarber, er det så muligt?

Kan der bliver serveret kaffe/the om eftermiddagen til de gæster der kører der op tidligt? Hvis, hvad koster det?

Og der kom så også lidt forslag til hende:

Må man stå på stolene og kaste ris indenfor (ifbm brudevalsen)

Har feststedet et aflåst sted, hvor I kan opbevare gaverne?

Er der et sluttidspunkt for festen?

Hvad koster det for extra timer oveni basisarrangement?

Betaler man efter forbrug under middagen hvis gæster drikker både vin og øl/sodavand ( det skal vi )

hvilke duge bruger I?

hvordan former I servietter?

bordopstilling?

hvordan blir velkomsten serveret?

hvornår skal I gå til bord for at det ikke blir for sent ( 18.15 senest søde! )

Sørg for at der er dækket op når gæsterne begynder at komme så tjenerne ikke vimser rundt..

hvornår skal de ha bordkort etc?

Er der andre selskaber den aften? Hvor mange tjenere regner de med at ha på ( cirka 20 mand pr tjener max)

hvad koster forplejning til musikken?

er hovedretten tallerken eller fadservering?

har I specielle gæster? - der kun drikker hvid, rød, alkoholfri, vegetar etc...

hvornår må musikeren komme og stille op?

Dejligt du kan bruge det og at blodtrykket er ved at falde igen :)

God fornøjelse med mødet med feststedet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind TAK!! :bearhug:

MY GOD!!!!

Du er fantastisk!!!!

Puhh ha! Nu kan jeg mærke mit blodtryk er ved at blive normalt igen! :blush:

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK!!!!!!!!!!

:thumbsupsmileyanim::):)

M1974 herinde fra har en rigtig god liste i sin tråd efter hun sidst var henne og besøge feststedet. Her er lige lidt jeg har nuppet fra hendes tråd:

Hvad tid skal man være ude dagen efter?

Hvor stor indflydelse har man på bordpynt?

Hvis man selv kommer med blomster, hvornår skal det så afleveres?

Kan vi aflevere specielle ønsker til den fri bar?

Velkomstdrink?

Kan vi få stilt velkomstposer på værelserne til gæsterne?

Sidste frist for endelig antal gæster?

Afholder I normalt prøvemiddag?

Hvilke vine serveres der?

Kan jeg aflevere blomster til værelserne dagen før?

Er det muligt at se de forskellige værelser?

Kan vi bytte rundt på de forskellige retter fra menuforslaget?

Hvis vi nu gerne vil have noget dessert med rabarber, er det så muligt?

Kan der bliver serveret kaffe/the om eftermiddagen til de gæster der kører der op tidligt? Hvis, hvad koster det?

Og der kom så også lidt forslag til hende:

Må man stå på stolene og kaste ris indenfor (ifbm brudevalsen)

Har feststedet et aflåst sted, hvor I kan opbevare gaverne?

Er der et sluttidspunkt for festen?

Hvad koster det for extra timer oveni basisarrangement?

Betaler man efter forbrug under middagen hvis gæster drikker både vin og øl/sodavand ( det skal vi )

hvilke duge bruger I?

hvordan former I servietter?

bordopstilling?

hvordan blir velkomsten serveret?

hvornår skal I gå til bord for at det ikke blir for sent ( 18.15 senest søde! )

Sørg for at der er dækket op når gæsterne begynder at komme så tjenerne ikke vimser rundt..

hvornår skal de ha bordkort etc?

Er der andre selskaber den aften? Hvor mange tjenere regner de med at ha på ( cirka 20 mand pr tjener max)

hvad koster forplejning til musikken?

er hovedretten tallerken eller fadservering?

har I specielle gæster? - der kun drikker hvid, rød, alkoholfri, vegetar etc...

hvornår må musikeren komme og stille op?

Dejligt du kan bruge det og at blodtrykket er ved at falde igen :)

God fornøjelse med mødet med feststedet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor irriterende at miste sin planlægning-"bibel" så tæt på et møde med feststedet. Men så er det godt at der er dette forum med så mange hjælpende hænder. :thumbsupsmileyanim:

Jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpen. Vi er endnu ikke kommet så langt i vores planlægning, så det var gode råd at få.

Skulle jeg selv på et tidspunkt gå i stå, ved man jo hvor man kan hente hjælp. :)

Knus til alle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er der et sluttidspunkt for festen?

Hvad koster det for extra timer oveni basisarrangement?

Og en væsentlig ting i den sammenhæng: Hvornår skal man give besked om hvorvidt man ønsker at forlænge. Nogle steder er det noget som skal meddeles inden festens start. Ikke særlig smart da man aldrig på forhånd kan vide hvordan en fest udvikler sig men det har noget at gøre med at stedet skal sikre sig at have personale til det. En anden væsentlig ting i den sammenhæng er hvor fastlåst natmaden er. Nogle gange er det smart at servere natmad kl. 2, andre gange senere. Det er svært at sige på forhånd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv øv at miste alt hvad man skal huske ... MEN super god tråd. Og sikke en masse man skal huske, bliver helt træt i hovedet ...

Redigeret af Haverholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer