Betina82

Overskydende skat :)

41 indlæg i dette emne

Så loggede jeg lige på skat og så til min kæmpe glæde at jeg skal have lidt over 50.000 tilbage i skat, jeg vidste at jeg skulle have omkring de 25 men havde ik regnet med så meget... så jubiii falder jo perfekt oveni bryllup og huskøb... Men så står der at de tilbageholder for at se om jeg skylder skat penge, det ved jeg at jeg gør hele 1010 kr for en parkeringsbøde som jeg af princip nægtede at betale, jeg kan også se at denne står i skattemappen, men hvor længe tilbageholde de for at finde ud af noget som de jo tydeligvis selv ved????

Jeg har talt med andre som skal have penge tilbage og hos nogle står der det samme og hos andre står der at de blive udbetalt her den 19... Men er der nogen af jer som ved om jeg kan være så heldig at jeg får dem inden den 12 april (bryllupsdatoen) for det ville da bare være super lækkert... :cheerleader3:

Eller skal jeg skyde en hvid pil efter det?

Redigeret af Betina82
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med de mange penge :)

Jeg har selv fået/får en del tilbage og fik også først en brev hvor der stod at pengene blev holdt tilbage for at tjekke for eventuel gæld.

Ca. en uge efter fik jeg brev fra SKAT igen om at nu var alt iorden og at pengene blev overført til min konto indenfor 14 dage.

Nu hvor jeg tænker over det, skulle jeg måske tjekke min konto for at tjekke det..

Jeg håber at pengene kommer inden brylluppet, det ville jo være super :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

TILLYKKE med de mange penge.. Det kunne da være super at få dem lige før bryllupet men det ser du jo nok til.

Jeg skal også have penge tilbage skat. Jeg har fået noget af det af vide men mangler fra mit køresel osv så det bliver spændende hvor meget det bliver ialt..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså.... vi har slet intet fået endnu - logger i bare på skat sådan bare lige for at se, om der skulle være nyt, eller har I fået noget på forhånd? :blush:

Dorte.

Hej Dorte.

Både den kommende og jeg har bestilt tast-selv-kode på skats hjemmeside. Vi gjorde det simpelhen af ren og skær nysgerrighed! :) Dejligt - dejligt, der var gode nyheder til os.

Kan du lade være?! :cheerleader3:

/Marie

0

Del dette indlæg

Altså.... vi har slet intet fået endnu - logger i bare på skat sådan bare lige for at se, om der skulle være nyt, eller har I fået noget på forhånd? :cheerleader3:

Dorte.

Du logger bare ind på skat under tast selv borger :)

Det er nemlig super fedt... Gid pengene kom i morgen - haha - og ja klart jeg skal ud og shoppe, men vidste nu godt at der kom en god slat, jeg havde ringet i januar og sat min indkomst meget højere end den har været i 2007, men det var nu mest for at være sikker på ikke at få et smæk nu her, men kunne allerede se i august hvor det bar hen af, og tænkte at nu hvor jeg ikke kan finde ud af at spare op (hihi -shoppe-gen) så var det her jo en ok måde at gøre det på (desværre ikke med nogle renter)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FEEEDT med sådan en opsparring :cheerleader3: jeg skal have 2500 tilbage... men har fået en efterregning fra kommunen pg ade mener jeg ike har betalt nok i børnehave/vuggestue ifh til min indkomst... det koster mig så lige 9900 :blush: så der ryger lige samtlige børnepenge (rigtig surt)

men ok reelt mister vi dem ikke ud af vores løn fx.... men sådan noget er bare SÅ surt...

Nå fedt med SÅ mange penge tilbage... måske man skulle gøre det samme :) jeg er også ret spændt på hvornår mon pengene kommer til udbetaling??

0

Del dette indlæg

Altså.... vi har slet intet fået endnu - logger i bare på skat sådan bare lige for at se, om der skulle være nyt, eller har I fået noget på forhånd? :(

Dorte.

Du logger bare ind på skat under tast selv borger :boohoo:

Det er nemlig super fedt... Gid pengene kom i morgen - haha - og ja klart jeg skal ud og shoppe, men vidste nu godt at der kom en god slat, jeg havde ringet i januar og sat min indkomst meget højere end den har været i 2007, men det var nu mest for at være sikker på ikke at få et smæk nu her, men kunne allerede se i august hvor det bar hen af, og tænkte at nu hvor jeg ikke kan finde ud af at spare op (hihi -shoppe-gen) så var det her jo en ok måde at gøre det på (desværre ikke med nogle renter)

Ahaaaaaaaaaaa!!!! :):blush::) OG TAK!!!

Jamen, jamen - jeg skulle jo bare lige indtaste mit befordringsfradrag, og så var den dér.

Kun et par tusind - men dé skal da nok gå til noget lækkert, nødvendigt, bryllupsrelateret bling-bling..... :cheerleader3:

Dorte.

0

Del dette indlæg

Altså.... vi har slet intet fået endnu - logger i bare på skat sådan bare lige for at se, om der skulle være nyt, eller har I fået noget på forhånd? :cheerleader3:

Dorte.

50.000 i overskydende skat lyder af meget for en almindelig lønmodtager. Der skal mere end bare en for høj forskudsregistrering af løn til. Typisk: At man ikke har foretaget fradrag for renteudgifter (og der skal vi over 120.000 kr. i renteudgifter), eller - som en herfra - måske har haft to ejendomme i størstedelen af året men kun har været forskudsregistreret med den ene, eller hvis man helt har undladt at bruge sit månedlige fradrag på 8-10.000 kr. pr. måned.

Hov der stod jo noget med huskøb. Muligvis du ikke har været forskudsregistreret med renteudgifterne men her taler vi vel ikke om renteudgifter for et helt år + at ejendomsværdiskatten går fra.

Hvis du ikke har betalt parkeringsbøden og dermed har off. restancer skal den ind og vende opkrævningsafdelingen og det kan godt tage tid, hvor lang tid ved jeg ikke men så må man selv presse på.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dorte.

50.000 i overskydende skat lyder af meget for en almindelig lønmodtager. Der skal mere end bare en for høj forskudsregistrering af løn til. Typisk: At man ikke har foretaget fradrag for renteudgifter (og der skal vi over 120.000 kr. i renteudgifter), eller - som en herfra - måske har haft to ejendomme i størstedelen af året men kun har været forskudsregistreret med den ene, eller hvis man helt har undladt at bruge sit månedlige fradrag på 8-10.000 kr. pr. måned.

Hov der stod jo noget med huskøb. Muligvis du ikke har været forskudsregistreret med renteudgifterne men her taler vi vel ikke om renteudgifter for et helt år + at ejendomsværdiskatten går fra.

Hvis du ikke har betalt parkeringsbøden og dermed har off. restancer skal den ind og vende opkrævningsafdelingen og det kan godt tage tid, hvor lang tid ved jeg ikke men så må man selv presse på.

Altså, Discobil, jeg bliver altid så imponeret over at du stiller din viden til rådighed gratis her på disse sider :blush:

Vi skal have ca 15.000 kr tilbage til sammen. Så nogle af dem blive brugt på en ny bærebar PC og resten bliver gemt som buffer og kan så omsættes efter brylluppet, hvis de ikke er kommet i brug inden.

0

Del dette indlæg

Dorte.

Jeg aner ikke hvorfor .. umiddelbart ved jeg blot at min indkomst har været al for højt sat, men har lige været inde og tjekke igen og der står stadig det samme beløb i overskydende skat - så jeg er ligeglad med hvordan det er sket - jeg ved bare at det er sket :blush: Og når jeg ser på min forskudsopgørelse står der hvor meget de har anslået at jeg skulle betale og jeg kigger alle lønsedler igennem og der kan jeg se hvor meget jeg har betalt, så har jeg kigget alle årsudskrifter igennem fra osv... den ser altså god nok ud...

0

Del dette indlæg

Tillykke med de mange penge :bestwishes:

Jeg har selv fået/får en del tilbage og fik også først en brev hvor der stod at pengene blev holdt tilbage for at tjekke for eventuel gæld.

Ca. en uge efter fik jeg brev fra SKAT igen om at nu var alt iorden og at pengene blev overført til min konto indenfor 14 dage.

Nu hvor jeg tænker over det, skulle jeg måske tjekke min konto for at tjekke det..

Jeg håber at pengene kommer inden brylluppet, det ville jo være super :thumbsupsmileyanim:

Så huskede jeg at tjekke det med pengene, de var sørme gået ind, så det tog ca. 2 dage, havde dog heller ikke nogen restancer. :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får også penge tilbage i skat.. det er bare super lækkert.. :thumbsupsmileyanim:

Jeg får lidt over 5600 kr og min mand får lidt over 8100 kr.. Så det er vi meget glade for. Det er også lige halvdelen til udbetalingen af vores kommende bil. Vi skal bare lige være enige om hvilken bil vi vil have først..

Rigtig god påske til jer alle sammen

:easter1:

0

Del dette indlæg

Der kan desværre godt gå rigtig lang tid før man får sine skattenpenge, hvis de er holdt tilbage pga en eventuel restance til det offentlige.

Kommunerne får i disse dage en melding fra SKAT om at der er overskydende skat for 2007. De skal så herefter tage stilling til om de vil have pengene - hvis de vil, giver de en tilbage melding til SKAT om hvor mange penge de vil have. Og SKAT tager så igen herefter stilling til om det er i orden.

Og først herefter bliver de eventuelt resterende penge sendt til borgeren.

Man får intet ud af at ringe til kommunen eller SKAT - det tar' den tid det skal ta'...

Ved nogen går det hurtigt og andre tja der kan det snildt tage en måned..

0

Del dette indlæg

Min bankrådgiver har nu regnet det igennem og den er altså god nok... Jubii Bent fik lige gjort mig helt nervøs... :bestwishes:

Til OHM:

Du skriver at der snildt kan gå en måned, det er for mig også helt fint, men jeg frygter jo mere at der kan gå op til 6 måneder? Det kan der måske ikke? (Lyder til at du har styr på processen) :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg har lidt styr på det.. (uden at skræmme folk helt væk - så er jeg pantefoged i det offentlige)

Men der kan være mange ting der spiller ind, men en månedstid eller to, så burde du have pengene på kontoen. Måske endda noget før.

0

Del dette indlæg

Ja, jeg har lidt styr på det.. (uden at skræmme folk helt væk - så er jeg pantefoged i det offentlige)

Men der kan være mange ting der spiller ind, men en månedstid eller to, så burde du have pengene på kontoen. Måske endda noget før.

Det "sjove" er jo at jeg i skattemappen kan se præcis hvad jeg skylder og derved må skat jo være bekendt med det, det er også skat inddrivelse som står for det, så det burde jo være lige til, men åbenbart ikke, men det er da en rar trøst at du skrive en måned eller 2 :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det tager ikke 6 måneder. Der kan du være helt rolig. Max. 1-2 måneder.

Jamen det er jo fint hvis det passer. Du må enten have været forskudsregistreret med en "codyl" renteindtægt o.l. eller ganske enkelt ikke have brugt nogle - en del - af dine månedlige fradrag. Bare det ikke handler om at en arbejdsgiver har indberettet forkert til Skat (håber ikke jeg gør dig urolig igen).

PS. Det er jo altid sjovt at beskæftige sig med sit eget fag på en anden måde eller fra en anden vinkel end man plejer. Det er jo altid sundt at have benene på jorden. Det gælder såvel her som på Amino, omend sidstnævnte godt kan gå hen og blive en tidsstjæler af og til fordi mange tror at man kan hente alle oplysninger på internettet, og dermed gøre alt selv indenfor skat og rådgivning.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jubiiii .... overskydende skat.

Jeg har ikke orket at beregne og/eller tjekke, om jeg skulle have penge tilbage - en fornemmelse hos mig sagde, at det nok sådan ca. gik lige op. Hvor imod min mand har indberettet kørsel, så han var klar over, at han i modsætning til sidste år skulle have penge tilbage.

I Påsken skulle jeg lige tjekke forbruget på min konto - og stor var glæden, da Skattefar havde sat lidt over 15 tusinde ind på min konto, og knapt 11 tusinde på min mands.

Til sammen har vi altså betalt over 2.000 for meget i skat hver måned sidste år.... Pyh.... det giver stof til eftertanke, for vi har som sådan ikke manglet dem.

Og I kan tro, at der var været gang i de "små hjerneceller" siden, for nu skal der powershoppes !!!!!!!

mange glade hilsner

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer