Sign in to follow this  
Followers 0
Guest MC-pigen

SKAL han/man have en vielsesring?

20 posts in this topic

Er der nogen her, hvis mand IKKE skal have en vielsesring? Altså så det kun er "fruen", der har en ring?

Og er der nogen, der slet ikke skal have nogen som helst ringe - hverken ham eller hende?

Vi/jeg er i syv sind med hensyn til ringene...

Jeg har selv en meget smuk og speciel ring, jeg fik, da min tilkommende friede. Han har ingen forlovelsesring.

1) Skal vi mon finde en ring til ham, der matcher min, og så nøjes med dem?

2) Skal vi finde helt nye vielsesringe til os begge?

3) Skal jeg beholde min ring - og så får han slet ikke nogen?

Jeg vil egentlig også gerne have en helt traditionel, glat rødguldsring - den er han også med på, MEN...

A) Hvad så med min forlovelsesring? Jeg har jo også andre skønne, betysningsfulde ringe, jeg gerne vil have på ind

imellem - og min forlovelsesring kan ikke sidde på samme finger som en anden.

B) Han har job + MEGA fritidsinteresse, hvor det er farligt at have ring på. Derfor vil han ofte ikke kunne have den

på/eller være nødt til at have den i en halskæde. Han vil godt have en ring, men måske i virkeligheden mest for min

skyld.

Hvad ville I gøre? Hvad gør I?

0

Annonce ♥

Jeg fik en smuk smuk ring da han friede til mig. Den beholder jeg på højre hånd. Og på bryllupsdagen får jeg så en vielsesring på venstre hånd.

Min kæreste er ikke så meget til smykker - så han har valgt ikke at få en ring. (desværre...)

Jeg er lidt ked af det, for på en eller anden måde (måske lidt gammeldags) så viset det jo at han er optaget og at vi hører sammen... Men igen, det er jo heller ikke fedt at bruge en masse penge på en ring som ligger i skuffen..

Så her bliver det kun mig der skal have ring på!

0

Hos os er det kun mig der skal have en ring. Jeg har ikke nogen forlovelsesring og er egentlig ikke så meget til smykker, men synes jeg skulle ha en vielsesring. Manden er slet ikke til smykker, går dårligt nok med ur, så han vil helst ikke ha en ring, hvilket er fint med mig. Så kan jeg jo få nøjagtig den ring jeg gerne vil have, uden at skulle tage hensyn til mandens stil (næsten) :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg fik en super smuk ring da han friede. Den beholder jeg på venstre ringefinger.

Vi får så begge to helt glatte rødguldsringe som skal sidde på højre ringefinger. Så jeg beholder min forlovelsesring, og har også vielsesringen på den anden hånd.

Det er kun mig der har en forlovelsesring.

0

Jeg har ingen forlovelsesring. Vi blev enige om at de ringe Johnny havde købt (lang tid efter vi havde besluttet os for at blive gift, havde sat datoen, var begyndt på planlægningen osv.) skulle bruges som vielsesringe i stedet for at vi tog dem på som forlovelsesring (jeg var gravid og derfor ville der alligevel komme til at gå nogen måneder før vi kunne bestille min ring i den rigtige størrelse.....).

Vi nøjes altså med én ring hver. Johnny har også et job, hvor han ikke må have ring på, så derfor kommer han nok til at have den i en kæde en stor del af tiden, men vi ville alligevel begge gerne have en.

Hvis jeg havde fået en forlovelsesring, så ville jeg nøjes med den og så bare købe en glat ring til Johnny.

0

Min kommende mand har ligeledes et job hvor det kan være farligt at gå med ring, og derfor har jeg sagt til ham at det er 100% op til ham om han overhovedet vil have en ring,jeg er ligeglad. Men han vil gerne have en, og så kommer den bare til at ligge i hans pung når han er på arbejde.

Min ring har jeg allerede, det er en ring jeg har fået lavet, med tre gamle diamanter som oprindelig sad i en broche jeg arvede fra en gammel dame mine forældre var værge for engang. Jeg har ikke nogen forlovelses ring, og skal heller ikke have det.

Vi regner så med på et tidspunkt at skulle ud og finde en ring til min kæreste som ligner min, altså hvis han holder fast i at han også vil have en ring.

Mht at din forlovelsesring ikke passer på andre fingre, så kan sådan nogen jo ændres i størrelsen. Min skal også laves mindre, for den er blevet alt for stor til mig.

0

Annonce ♥

ingen af os skal have ringe. min mands arbejde tillader det ikke og smykker er slet ikke ham. jeg arbejder på sygehus og må derfor heller ikke have ring på. selv om jeg så kunne tage den af og på hver dag, vælger jeg ikke at få nogen, da jeg heller ikke er til smykker, hvilket vil sige den kommer til at ligge hjemme på hylden og aldrig komme i brug.

der er mange der siger at det er forkert ikke at have ringe, men det har vi altså valgt.

knus nanna

0

Min kæreste må heller ikke have ring på, på sit job og derfor siger han, at han efter en periode, vil glemme at tage den på og så vil den til sidst ligge hen... Vi har valgt at købe en enkelt guldring, som han symbolsk skal have på i kirken og så har vi i stedet fundet et rigtig flot ur, hvor jeg har fået graveret tekst på bagsiden... det er vores geniale løsning... tihi!!!

knus Melanie

0

Annonce ♥

Min kæreste må heller ikke have ring på, på sit job og derfor siger han, at han efter en periode, vil glemme at tage den på og så vil den til sidst ligge hen... Vi har valgt at købe en enkelt guldring, som han symbolsk skal have på i kirken og så har vi i stedet fundet et rigtig flot ur, hvor jeg har fået graveret tekst på bagsiden... det er vores geniale løsning... tihi!!!

knus Melanie

Kanon idé.... :rolleyes:

0

Synes det er svært at råde dig, for det er helt hvad I selv føler for, men kan fortælle om hvad vi har :rolleyes:

Her er det oz kun mig der har forlovelsesring. Den blver vielses-ring osse, da vi simpelt ikk har råd til ring nr 2.

Min mand har ingen ring, men vi har lige fundet en som matcher min i tykkelse og kun koster omkring 1000 kr på Chanti.dk, så snakkede om at vi gør det. Og så påtænker jeg (uden hans viden selvfølgelig ;)) at give ham en flot guldkæde i morgengave, som han kan hænge sin ring i, når han er på arbejde, for ellers blir den ødelagt :) (han er maler)

Det er det vi tænker :) Håber du kan bruge det i dine overvejelser..

0

Hejsa

Vi er lidt i samme situation som jer. Min kæreste har også et job, hvor han ikke kan gå med ring. :)

Vi fik begge en ring da vi blev forlovet for 2 år siden. Men min kærestes ring har måske været brugt 10 gange på de 2 år - derfor får vi graveret en dato mere i hans ring, så både forlovelses- og vielsesdatoen står der. Og dermed er det kun mig som skal have en ny ring her hjemme hos os.

Og det er ok - så kan jeg jo tillade mig at vælge en lidt dyrere ring. :rolleyes:

Knus Anja

0

Annonce ♥

Synes det er svært at råde dig, for det er helt hvad I selv føler for, men kan fortælle om hvad vi har :thumbsupsmileyanim:

Her er det oz kun mig der har forlovelsesring. Den blver vielses-ring osse, da vi simpelt ikk har råd til ring nr 2.

Min mand har ingen ring, men vi har lige fundet en som matcher min i tykkelse og kun koster omkring 1000 kr på Chanti.dk, så snakkede om at vi gør det. Og så påtænker jeg (uden hans viden selvfølgelig ;)) at give ham en flot guldkæde i morgengave, som han kan hænge sin ring i, når han er på arbejde, for ellers blir den ødelagt :rolleyes: (han er maler)

Det er det vi tænker :cheerleader3: Håber du kan bruge det i dine overvejelser..

Det er sådan en god idé med halskæden i morgengave - det har jeg også tænkt mig at give ham, uanset hvad vi ellers finder på. Håber jeg også kan få råd til at give ham en forlænget weekend i Paris - vi skal nemli' ikke på bryllupsrejse.

0

Er der nogen her, hvis mand IKKE skal have en vielsesring? Altså så det kun er "fruen", der har en ring?

Og er der nogen, der slet ikke skal have nogen som helst ringe - hverken ham eller hende?

Vi/jeg er i syv sind med hensyn til ringene...

Jeg har selv en meget smuk og speciel ring, jeg fik, da min tilkommende friede. Han har ingen forlovelsesring.

1) Skal vi mon finde en ring til ham, der matcher min, og så nøjes med dem?

2) Skal vi finde helt nye vielsesringe til os begge?

3) Skal jeg beholde min ring - og så får han slet ikke nogen?

Jeg vil egentlig også gerne have en helt traditionel, glat rødguldsring - den er han også med på, MEN...

A) Hvad så med min forlovelsesring? Jeg har jo også andre skønne, betysningsfulde ringe, jeg gerne vil have på ind

imellem - og min forlovelsesring kan ikke sidde på samme finger som en anden.

B) Han har job + MEGA fritidsinteresse, hvor det er farligt at have ring på. Derfor vil han ofte ikke kunne have den

på/eller være nødt til at have den i en halskæde. Han vil godt have en ring, men måske i virkeligheden mest for min

skyld.

Hvad ville I gøre? Hvad gør I?

Hej

Jeg fik en fantastisk smuk forlovelsesring af min kæreste, da han friede og vi får begge en vielsesring, der skal sidde på højre hånd. Min kæreste kommer også kun til at bære sin ring når han ikke er på arbejde, ( han er landmand)men det er hans eget ønske og det er fint for mig at han ønsker at passe ekstra på sin ring :cheerleader3:

Jeg har på et tidspunkt hørt om tilfælde, hvor mænd- og kvinder ikke ønsker at bære en "traditionel" vielsesring. Der valgte de bl.a. løsningen med en ring i en kæde om halsen ELLER en tatovering, der er udformet som en ring på fingeren...

Der er i hvert fald ingen der siger at man SKAL bære en "traditionel ring for at være gift... :cheerleader3:

0

altså da vi i 2006 blev viet på rådhuset da vi synes at ringene måtte vente og da vi troede min mand kunne hve det på, på arbejde men det kan han ikke, men til genglæd har det armbånd på i samme øjeblik han går ud af døren for arbejdet.... vi snakkede også om han ikke skulle have ring.... MEN han ville have det, da han er træt af folk spørger os hvorfor har i ikke ring på, hver gang svare vi vi har armbånd på, dog er de ikke ens men de passer til os, nu har vi så valgt at få en ring for symbolets skyld men for slippe for alle de spørgsmål, så vi valgte også en ring manden havde sine krav og jeg mine dag min mand gav mig den smukkest ring til mig da han kom hjem fra irak, i guld.. vi har valgt to i titaninum (pga metalets virkning) og min er så med diamant og der er guld ring om den

0

Heller ingen ringe hos os.

Manden går aldrig med nogen form for smykker ej heller ur. Det er uhensigtsmæssigt både i job og fritid for ham.

Jeg fik en smuk ring, da han uventet friede, og har ved andre tidligere lejligheder fået ringe, så fingrene er "fyldt" op.

Tænker dog ind i mellem på en glat guldring til os begge, der symboliserer samhørigheden (hedder det ikke sådan ?). Men da det ikke er praktisk muligt, så er synes jeg det er bedst som det er - altså ingen vielsesringe til os.

mvh

goodbyehansen

0

Annonce ♥