Guest louih02

første udkast til talen til min kommende mand

15 indlæg i dette emne

Hej piger... og meget gerne hvis der også er fyre herinde...

Jeg har lavet første udkast til talen til min kæreste, men er lidt i tvivl om det bliver for sukker sødt...

Gider I ikke læse den igennem og give ærlig feedback :thumbsupsmileyanim:

Louise

Her kommer den:

Kære Kasper

For en lille måned siden sad jeg og kiggede på gamle billeder fra gymnasietiden – det der virkelig slog mig var, hvor ung du - og jeg – så ud! Vi lignede jo blot to børn. Men faktisk var vi jo heller ikke andet end to store børn, da vi mødte hinanden!

Og som du ved, så vokser børn op og bliver voksne, ofte uden nogen rigtig opdager det… Det er også overgået mig ikke at opdage at vi faktisk er gået hen og blevet voksne sammen – eller i hvert fald delvist.

Ifølge Mia skal der nemlig 4 ting til før man er rigtig voksen:

1. Man skal blive færdig med sin uddannelse

2. Man skal købe hus

3. man skal få børn …

4. og endelig skal man blive gift.

Så I dag er jeg delvist rykket op i de voksnes rækker ved at gifte mig med dig. Jeg må sige, at hvis det føles sådan her at blive delvist voksen, så glæder jeg mig til at blive helt voksen, det må jo være fantastisk!

I dag har du gjort mig lykkelig ved at gifte dig med mig, men i dag er kun en bekræftelse på al den glæde og lykke du fylder mig med til dagligt.

Det er ofte de små ting i hverdagen, som giver mig kriller i maven eller får mig spontant til at smile fjoget ud i luften af småforelskelse og lykke; Det er de små sedler du ofte har skrevet til mig og lagt på min hovedpude, hvis du skal på døgnvagt, så der er en lille tanke fra dig når jeg skal i seng. En sød sms, hvor der står at du savner mig, eller når du stormer op af trappen for hurtigt at komme hjem og give mig et knus… og ikke mindst da du for nylig kørte hjem mellem arbejde og teater, selvom du vidste du så ville komme for sent, bare for lige at se mig og få et kys. Det fylder mig med varme når du gør sådan nogle søde små ting – det elsker jeg dig for!

Men udover de små ting i hverdagen, så fylder du mit hjerte med varme og kærlighed ved at være den kærlige, tillidsvækkende, åbne, lattermilde og omsorgsfulde person du er.

Men allermest tror jeg nu nok jeg elsker dig, fordi du gør noget ved mig! Du får mig til at føle mig mere hel som menneske ved at give mig fornyet styrke og tro på at den jeg er, er helt speciel og helt som jeg skal være – Du giver mig selvtillid og får til at føle mig smuk og unik.

Kære Kasper jeg glæder mig derfor over, at vi i dag har sagt ja til at vokse videre op sammen. Og til at blive udfordret af dig og sammen med dig, til at rejse sammen på kortere og længere rejer, og til at leve sammen med dig med alt hvad det indebærer af op og nedture, glæder og sorger. Jeg ved at vil være der for hinanden og klare de udfordringer som livet vil byde på.

Ingen i verden kunne gøre mig mere tryg at skulle gennem sammen livet med.

Jeg elsker dig min kære skat.

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

det er en smuk tale, men du har ret i at den kan virke meget sukkersød. Jeg tror dog ikke at det er for meget, for den har lige den rette længde, hvis du havde skrevet bare fem linier mere,så tror jeg at det ville være for meget.

Men jeg synes at den er god, en virkelig ros til manden i dit liv, og det er jo del bryllupstaler skal handle om.

Den er sød, men pga længden ikke FOR sød.

Synes den er rigtig god præcist som den er, og så kan jeg rigtig godt lide at du kommer med eksempler på hvad det er han gør for dig som betyder så meget for dig, det er nogle rigtig søde og rørende eksempler du kommer med - og sikke en romantisk mand du har.

Held og lykke med det hele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Louise

Arrrjjjj ok der fik jeg en ordentlig klump i halsen.... :cheerleader3:

Sidder selv og er ved at lave talen og tænkte jeg lige kunne søge lidt inspiration - du fanger rigtigt godt det jeg lige savner med ikke at snakke om konkrete eksempler men om følelsen af ham...

Virkelig flot tale... :biggrin:

:kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er en rigtigt godt udkast! Den rammer plet fordi den er så inderlig og dybfølt. Jeg er et ekstremt følsomt menneske selv og jeg ville stortude hvis nogen holdt sådan en tale for mig - og jeg ville heller ikke selv kunne holde den uden at tude :biggrin:

Men super flot og rørende.

/ Chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tilslutter mig koret: Pragtfuld tale, lige tilpas og meget meget sigende. Den må du ikke lave meget om på!!

Lige en enkelt ting: Og som du ved, så vokser børn op og bliver voksne Denne sætning kunne måske ændres til "Som du ved, bliver børn voksne med tiden" Det andet er lidt en gentagelse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der slet ikke noget I synes skal rettes til???

Kan det passe :cheerleader3:

Louise

Hej(:

Jeg synes som de andre at du har skrevet en rigtig fin tale, men synes du skal tænke på hvilken karakter klicheerne ex. ind i de voksnes rækker. Jeg er ikke meget for klicheer, da jeg synes de har tendens til at generalisere... men man er ikke i tvivl om at du elsker gemalen :cheerleader3:

kærlig hilsen

Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer