Guest piggalop

Hvornår viser man strømpebånd?

13 indlæg i dette emne

Hej

Jeg kom til at tænke på, at det famøse strømpebånd nok ikke er særlig rart at have på i flere timer. Derfor vil jeg kun have det på, når det skal vises frem. Er det på et bestemt tidspunkt, at gæsterne begynder at råbe "strømpebånd strømpebånd". Altså f.eks. efter desserten eller brudevalsen eller hvad?

Bettina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg tror ikke at der er noget bestemt tidspunkt hvor folk begynder at råbe det, men normalt er der når folk har fået lidt at drikke og stemningen er til det. Det er nok et sted mellem hovedret og dessert - hvor også de fleste indslag normalt ligger. Men som sagt er der ikke noget bestemt tidspunkt for den slags, det er som reglen en eller anden der begynder at råve det, og så følger resten trop...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om der er et bestemt tidspunkt, men det er mit indtryk at det godt kan hænge lidt sammen med når man alligevel er oppe og kysse på stolene.

Jeg tror at man kan tage det på, når man starter hovedretten og så kan man jo altid tage det af efter det er blevet vist.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også Sille har ret i, at en eller anden gæst pludselig kommer i tanker om det, i forbindelse med at man kysser på stolen.. Til min søsters bryllup havde alle glemt det, inklusiv hende, så det blev aldrig vist :)

I øvrigt glemmer man sltså ret hurtigt at det er der. Jeg mærkede intet til det hele dagen, og jeg blev altså gift i juli måned (indrømmet, juli 2007 var ikke den varmeste, og jeg havde faktisk nylonstrømper på... -Fordi min mand elsker at se mig i hofteholder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm de plejer mange steder at synge : "Vi vil se dit strømpebånd" på skorstensfejeren gik en tur melodien.

Nemlig!

Og DJ'en (i hvert fald ham her) synger gerne for, hvis der er nogen, der ikke ved at de skal levere en sang, før de kan forvente at få fremvist noget... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er ikke noget decideret tidspunkt for hvornaar det blir sagt/sunget, det sker naar folk har lyst eller husker det :cheerleader3:

Tror nu heller ikke du taenker ret meget over at du har det paa. Til min venindes bryllup opdagede hun ikke at hun havde tabt det foer hun blev bedt om at fremvise det, saa helt traels kan det ikke vaere :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det ogsaa er tradition i Danmark, men til min venindes bryllup herovre (i England) blev bruden sat paa en stol - efter 'the first dance' - og gommen skulle saa fjerne brudens stroempebaand med taenderne :bearhug: Ret morsomt!

Dét syntes jeg så til gengæld lyder helt vildt skægt, men det gør man desværre ikke herhjemme. Har helt sikkert ikke været til et bryllup hvor de gjorde sådan noget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer