mkris29

Prisstigninger

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har ikke oplevet det... og jeg ville godtnok også blive sur, hvis prisen stiger.. Vi har aftalt en pris for maden da vi bookede stedet, hvis de ikke kan få det til at hænge sammen, så er det deres hovedpine, så skulle de ikke have lavet aftalen...

Har I en skriftelig aftale, hvor der står hvor meget I skal give? -for så vil jeg mene, at de ikke kan sætte prisen op, mm. det er pga. ejerskifte...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have mad fra et catering firma. Vores kuvertpris er steget ca. 70kr. De har beklaget og har forklaret at det er pga. kraftigt stigende priser fra leverandører.

Jeg synes det er meget, men vi kan jo også selv se hvordan priserne på madvarer er steget stødt det sidste halve år.

Jeg tror ikke det er et fupnummer fra deres side, men realiteterne. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I inden prisstigningen havde bestilt menu og aftalt pris, så er det slet ikke OK - klag, og finde noget andet, hvis de ikke ændrer til det oprindelige tilbud. Måske er det slet ikke lovligt? (kontraktbrud) - undersøg det!

Hvis I kun havde en aftale om at være på kroen, men intet havde aftalt om pris, kan I nok ikke gøre meget andet end at blive sure - og så selvfølgelig påpege det urimelige i det - i har jo selvfølgelig skelet til prisen, da I valgte stedet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det sted vi har valgt havde en samlet menu pris sidste år på 510,- inkl drikkevare, i år er det så steget til 550,- Men da vi først har bestilt det i år, ja så er det jo til den høje pris. Jeg tror det er meget almindeligt at priserne er steget, der har jo været så meget snak om at fødevarer priserne generelt er steget. Priserne hos det lokale pizzaria er også steget voldsomt i år, men sådan er det jo bare nogle gange.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis I inden prisstigningen havde bestilt menu og aftalt pris, så er det slet ikke OK - klag, og finde noget andet, hvis de ikke ændrer til det oprindelige tilbud. Måske er det slet ikke lovligt? (kontraktbrud)

Enig. Vi holder selv helt fast i de priser vi har aftalt og givet bekræftelse på. Det betyder at dem der i 2006 har booket musik til 2009 eller 2010, og ja sådan nogle har vi faktisk, får det billigere end dem som booker 1/1 til 1 år i forvejen fordi de herved har undgået en prisregulering.

Men inden man foretager sig noget bør man måske lige granske den kontrakt der blev lavet. Hvis der her er taget forbehold for prisstigninger, evt. mindre prisstigninger er det juridisk set holdbart. Udover juraen er det også et spørgsmål om det er smart at klage over mindre prisstigninger. Dvs. stigninger som ikke forekommer væsentlige. Risikoen herved er jo at man ødelægger en i forvejen god stemning og dialog med udbyder, og måske vil have vanskeligt ved at finde andre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er steget knap hundrede kroner siden sidste år... men det vidste vi godt på forhånd...det fik vi at vide da vi ringede og bookede stedet...at det ville stige pr. 1/8 2007...så nu ligger kuvertprisen på 428 for tre retter, kaffe, og fri bar...så jeg synes stadig det er en ok pris...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at holde vores bryllup selv - men da vi kiggede på feststeder, der varslede alle prisstigninger. Faktisk forsøgte de at sælge på "lige om lidt bliver det dyrere. Skynd dig at bestil nu og få det billigere". Jeg mener bestemt, man SKAL skrive det i kontrakten, hvis de skal have lov til at sætte prisen op. Ellers gælder den pris I har underskrevet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan ihvertfald sige at hvis bageren ikke har fået indsparket et forbehold i kontrakten og derved er afskåret fra at sætte priserne op, så er det ikke en god forretning :) Såvidt jeg husker er priserne på kød m.v. også steget og derfor forstår man vel egentlig godt hvis der er taget forbehold. Vores folk bliver godt nok også dyrere og dyrere men de spiser ikke mere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar alle sammen.

Vi havde ikke valgt menu, da de den gang sagde at man først skulle det 2 mdr før bryllupsdagen. Så det er selvfølgelig lidt surt, men fødevarepriser kan man jo ikke gøre noget ved. Så vi er bare glade for at det er 38 og ikke 100 mennesker vi bliver til festen. :)

Mange hilsner Mette. Som glæder sig til den 24 maj 2008 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bookede stedet sidste år, men har først lavet aftale om menu og sådan i år. Prisen steg ca 50 pr person til årsskiftet, og det må vi jo bare tage med.

Det har svarer meget godt til vores egen situation... En lille stigning, men ikke noget jeg synes der er urimeligt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg mener bestemt, man SKAL skrive det i kontrakten, hvis de skal have lov til at sætte prisen op. Ellers gælder den pris I har underskrevet.

Ja i hvert fald som udgangspunkt!

Men der er undtagelser. Hvis nu alle madvarer i morgen stiger til det dobbelte, så ville det jo være umuligt for feststedet at overhodle aftalen uden at sætte penge til. I sådanne groteske tilfælde vil der (såfremt feststedet ikke kunne vide noget om denne udvikling da kontrakten blev indgået) være mulighed for at ophæve kontrakten under henvisning til bristede forudsætninger, som er en udledning af AFTL §36.

Bemærk - der skal være tale om VÆSENTLIGE ændringer i forudsætningerne, før forudsætningslæren kan anvendes. Nøjagtig hvor grænsen går, må afgøres af domstolene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg mener bestemt, man SKAL skrive det i kontrakten, hvis de skal have lov til at sætte prisen op. Ellers gælder den pris I har underskrevet.

Ja i hvert fald som udgangspunkt!

Men der er undtagelser. Hvis nu alle madvarer i morgen stiger til det dobbelte, så ville det jo være umuligt for feststedet at overhodle aftalen uden at sætte penge til. I sådanne groteske tilfælde vil der (såfremt feststedet ikke kunne vide noget om denne udvikling da kontrakten blev indgået) være mulighed for at ophæve kontrakten under henvisning til bristede forudsætninger, som er en udledning af AFTL §36.

Bemærk - der skal være tale om VÆSENTLIGE ændringer i forudsætningerne, før forudsætningslæren kan anvendes. Nøjagtig hvor grænsen går, må afgøres af domstolene.

Det betyder vel så også at de ikke kan komme udenom den aftalte pris uden at ophæve kontrakten, hvis de i øvrigt kan det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg talte lige med min kødgrossist i går.

Priserne på oksekød er steget kraftigt pga. en boycott af importeret okse fra Brasilien, hvorfra meget kvalitetskød ellers kommer. Det er noget med at de ikke har samme standard for reglerne omkring dyrlægekontrol, så kødet ikke bliver tjekket for salmonella og andet skidt i samme grad som kød fra andre lande.

Det er gennemgribende prisstigninger, så det påvirker hele markedet og desværre nok også priserne på bryllupsmenuer. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder af meget at det er steget med 130 kroner.... Vi skal give cirka 475 pr. couvert inklusiv fri bar til kl. 2 om natten. Det synes jeg ikke er så dyrt i forhold til at det andet sted vi så på skulle have omkring 750 kroner for nogenlunde det samme.

/Chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Altså alting stiger....og hvis aftalen ik var booket ja så er der ik noget at gøre. Er det kun mig der synes at nogle af jeres kuvertpriser lyder helt vildt??? Vi har bestilt mad hos Kokken Og Jomfruen, til 170 kr pr. kuvert, for 4 retter inkl kaffe og rødvin

Du må ikke sammenligne mange af de menu'er m.v. og priser som nævnes her med Kokken & Jomfruen. Det skal ikke være nogen hemmelighed at maden hos K&M tilberedes og laves af studentermedhjælpere o.l. og kvaliteten er nok lige et trin eller flere under dem der nævnes her. Hvad man ikke kan kritisere når man tager priserne i betragtning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg så godt lige sige at jeg har fået mad fra kokken og jomfruen mange gange før, og maden er absolut lækker. Min lillebror har været igang som kok, og der bruger de tit deres mad osv som gode eksempler så kan slet ik følge det du skriver der

ALTSÅ.... Det er jo absolut dejligt at i er glade for det sted i har valgt skal levere mad til jeres fest! :cheerleader3::cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

MEN det ændrer jo ikke på det faktum at mad leveret fra Kokken & jomfruen er samlebåndsmad og som det tidligere er nævnt er det ikke kokke der står for udførelsen af maden. derfor synes jeg bestemt ikke at mad fra kokken & jomfruen tåler sammenligning med de priser som folk har oplyst som mange er priser fra deciderede fest-steder---

Jeg forstår ikke at du skriver at din bror "har været igang som kok" og at maden blir' brugt som godt eksempel...-overfor "kokke-elever"?? På skoleophold eller? Det lyder altså bare mærkeligt i mine ører.... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det der bliver sagt er vel blot at lillebror bruger K&M's menuer (og sikkert også fleres) til egen inspiration m.v. Det kan jeg ikke se noget underligt i.

Jeg bygger ikke mine iagtagelser på deltagelse i 2 eller 3 bryllupsfester m.v. Jeg er ikke madekspert eller "madøre" men når man er ude til bryllupsfester og andre former for fester stort set samtlige weekender året rundt, så kommer der unægtelig en del indtryk ind. Det kan da godt være at man er gået hen og blevet lidt kræsen med alle de fester, men jeg vil nok ikke betegne K&M mad som "absolut lækker". Omvendt siger jeg jo heller ikke den er direkte dårlig. Plain er nok et bedre udtryk for der skal man lige tage prisfaktoren i betragtning. Som jeg sagde før kan man ikke kritisere at K&M kvaliteten ligger et eller flere trin under de øvrige steder der nævnes når man tager priserne i betragtning, for ingen tvivl om at man får meget for pengene hos K&M. Spørgsmålet er så bare om man syntes kvaliteten lever op til de forventninger og tanker man har, hvis man da har mulighed for at gøre sig sådanne overvejelser. Taler vi om et studerende par eller andre for hvem dette er afgørende for om de kan holde en fest, så er der vel egentlig ikke så meget at overveje.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer