Guest neller23

Hvilken side skal I brude går i?

16 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger, så har vores præst sagt at for ham var der ingen rigtig eller forkert side.

Jeg har læst flere forskellige ting herinde, men kigger jeg under planlægning og traditioner i kirken, så står der at bruden skal gå i højre side.

Hvilken side skal I gå i?

Britta - som på lørdag skal op af det store gulv!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Traditionerne siger vistnok, at bruden skal gå i venstre side på vejen til alteret - men i højre side til udgangen.

Men pyt da med traditionerne!

Der er nu alligevel en lille fordel ved at følge dem: på den måde kommer du hver gang til at gå i den side, hvor gæsterne på DIN side sidder... hvis altså dine gæster kender til dén tradition! :)

Dorte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg ved ikke hvad traditionen siger med hensyn til når bruden går ind i kirken ved sin fars side, men NORMALT er det sådan at manden har damen på sin højre side... Men hvis præsten siger at det er op til jer, ja så er det jo bare at gøre hvad I føler er det rigtige.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Traditionerne siger vistnok, at bruden skal gå i venstre side på vejen til alteret - men i højre side til udgangen.

Men pyt da med traditionerne!

Dorte.

Jep den er god nok, venstre op og højre ned. Men som vores præst sagde: I er ikke mindre gift hvis I ikke vender sådan. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej søde!

Bruden skal gå på højre side - ved mandens højre arm. Det er også altid ved mandes højre arm at hans bord dame sidder.

Når du kommer op til alteret skal du sidde tættest ved alteret - over for din mand! Lidt mærkeligt - så kan gæsterne jo ikke se dig - men sådan er det :)

Når i er blevet viet, skal gommen bytte plads, så kan kommer til at sidde tætest ved alteret - til venstre hvis man står med næsten mod alteret - og have dig yderst, altså ved sin højre side.

Øhhh, gav det mening????

Håber ikke det gav mere forvirring.

Mange knus og pøj, pøj! Ha et fantastisk bryllup

:)

Camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløjsa

jeg gik i venstre side op til alteret, satte mig til venstre for alteret, rykkede en plads til højre (der var to stole) da vi var blevet gift, med min mand på venstre side, hvorefter vi gik ned med min venstre hånds i hans højre, dvs. jeg havde skiftet side, og gik nu til højre for ham.

Så på den måde fik den samme side i kirken (til venstre for alteret) fuld valuta for pengene - nemlig mig hele to gange. Forståeligt ?!?!??!

Ok: here it comes again:

ind i kirke - min højre arm i min fars venstre arm

alter - min højre arm mod min fars venstre arm

ved alteret- min højre arm mod min mand

efter vielse - min venstre arm mod min mands højre arm

ud af kirke - min venstre hånd dybt plantet i min mands højre hånd

to spitsekunders møssen i våbehuset - og så ud.

Hej fra knirke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilvenstre når jeg går ind og til højre når vi går ud.....(Det er jo også i den side af kirken MIN familie sidder)

Sådan har det også været til alle de bryllupper jeg har været til, eller sunget til....

Tak for svar tøser - gik jo den store tur op af kirkegulvet i lørdags og gik som ovenstående :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
som brud skal man bare tænke på at man skal gå i den side hvor døbefonden er både når man går ind og når man går ud, det er kvindesiden i kirken

Tihi -i vores kirke står døbefonden midt i, da den står foran en af de søjler, som er midt i kirkegangen...

Men jeg mener også, bruden traditionelt går til venstre for sin far og til højre for sin gom... Men som det også er nævnt før, så bliver man ikke mindre gift af ikke at gå på denne måde!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer