Maria_Sohnemann

Undskyld, men er der nogen, der har erfaring med p-stav???

12 indlæg i dette emne

Ja, som titlen så pænt siger det, så vil jeg gerne høre fra andre, der muligvis har haft/ har en p-stav.

Jeg fik min sidste år i marts, simpelthen fordi jeg ikke kunne holde styr på mine p-piller, og derfor heller ikke min mens.

Jeg fik den i, og jeg fik at vide, at det godt kunne blive meget uregelmæssigt det første halve år. Det resulterede i, at de første 8 mdr, havde jeg min mens med kun et par dages mellemrum - havde det konstant.

Nu er det så vendt fuldstændig! Jeg er gået snart en måned over tiden - har ikke haft det i 2 mdr., og havde samme problem sidste gang, jeg skulle ind i den periode. Det var dog kun 2 uger over tiden. Det blev resulterede i, at jeg måtte tage en graviditetstest sidste gang, og den var negativ. Nu står jeg i samme båd igen. Jeg bliver nødt til at tage en test for at være sikker, så det er det første, jeg gør i morgen... SUK!

Men hvad er jeres erfaringer?! :)

Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, som titlen så pænt siger det, så vil jeg gerne høre fra andre, der muligvis har haft/ har en p-stav.

Jeg fik min sidste år i marts, simpelthen fordi jeg ikke kunne holde styr på mine p-piller, og derfor heller ikke min mens.

Jeg fik den i, og jeg fik at vide, at det godt kunne blive meget uregelmæssigt det første halve år. Det resulterede i, at de første 8 mdr, havde jeg min mens med kun et par dages mellemrum - havde det konstant.

Nu er det så vendt fuldstændig! Jeg er gået snart en måned over tiden - har ikke haft det i 2 mdr., og havde samme problem sidste gang, jeg skulle ind i den periode. Det var dog kun 2 uger over tiden. Det blev resulterede i, at jeg måtte tage en graviditetstest sidste gang, og den var negativ. Nu står jeg i samme båd igen. Jeg bliver nødt til at tage en test for at være sikker, så det er det første, jeg gør i morgen... SUK!

Men hvad er jeres erfaringer?! :)

Maria

Sorry to say - p piller her

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved at flere og flere læger og gynækolger går væk fra at bruge dem... Mange gange er de ikke til at finde igen, og de giver mange gener, såsom hyppig menstration eller manglende menstration...

Har flere veninder som har haft sådan en stav, og alle har været utilfredse med den..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået er det en af fordelene ved staven at mens kun kommer ca. hver 3. måned!!! Det var ihvertfald grunden til at en af mine veninder fik den sat i og hun har kun sin mens ca. hver 3.-4. måned, så jeg tror ikke at du skal bekymre dig... men ellers ville jeg kontakte lægen og snakke med ham/hende om det!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min læge anbefalede mig heller ikke p-stav. Jeg kan ikke tåle for meget hormon, så derfro var p-piller udelukket for mig. Jeg kan kun tale for spiral! -Det er så nemt. Den sættes op og holder i 5 år, så selvom den koster over 1000 kr. er det jo billigt i forhold til 5 års forbrug af p-piller. Der er kun så meget hormon på, som kan sidde på et tændstiks-hoved, og det er nok, fordi den sidder lige nøjagtig hvor den skal.

Og så kommer det bedste: Jeg har slet ikke mens længere!!! Ifølge min læge er det helt normalt for mange, og hvor fedt er det lige!! Det gjorde så, at jeg det første års tid jævnligt tog graviditetstests, men nu tænker jeg ikke over det. jeg stoler bare på at det virker.

I modsætning til tidligere, kan man idag sagtens bruge spiral selvom man ikke har født endnu.

Af ulemper er der kun den ene, at i nogle (meget få) stillinger kan Kim indimellem mærke den.. Men det kommer jo også an på størrelse osv. Det er meget sjældent han oplever det længere, eller også tænker han ikke så meget over det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv prøvet staven, men ar også kun hært dårligt om den, så jeg blev på pillen har dog overvejet p-sprøjten. Flere af mine veninder har nu prøvet det i et par år og været ovenud lykkelig for den og så koster den kun 100 kr. hver tredje måned og de har ikke haft deres mens en eneste gang efter de startede på den

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da bidrage med lidt positivt, for jeg har kun været glad for min. Jeg er på min anden stav, og har kun været glad for den, da jeg slap for voldsomme migræne anfald (som min læge mente skyldtes p-pillerne) og uvisheden hver gang jeg glemte en pille (Jeg kan være meget glemsom engang imellem) Det første år blødte jeg overhoved ikke, men nu er det blevet mere eller mindre regelmæssigt (dog i langt mindre voldsomt end før pinden). Det går mig ikke på, da det heller ikke før jeg begyndte på P-piller var regelmæssigt.

Har dog godt nok tænkt over at lige med hensyn til brylluppet ville det have været rart med P-pillerne, da man så kunne være 100% sikker på at det ikke ville være den tid på måneden.

Tror P-pinden er en smags sag, hvis man kan leve med den uregelmæssige blødning og man er lidt glemsom syntes jeg det er en ganske udmærket løsning. Jeg har ikke på noget tidspunkt været nervøs fordi jeg ikke blødte og dermed troede jeg var gravid, for ham der satte pinden ind var en af de førenede inden for forskningen omkring P-pinden og han overbeviste mig om at risikoen var så minimal at jeg ikke behøvede at bekymre mig.

Jeg har heller ikke oplevet overdreven blødning, og pind nr 2 sidder stadig hvor pind nr 1 oprindeligt blev sat ind.

Mange bekymringer kan selvfølgeligt være vildt ubehageligt, og hvis du går og bekymre dig hver måned kan du jo overveje om det er den rigtige prævention for dig, men sandsynligheden for at du er gravid er svimlende lille - hvis den overhoved er der. Især når du jo har oplevet at din cyklus har ændret sig, for så virker pinden jo.

Lisbeth

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en p-ring jeg er nemlig både overfølsom og glemsom - ikke så god en kombination!! :cheerleader3:

Men den her er ret nem - det er en gummiring man sætter op i stil med en tampon og så sidder den der i 3 uger. Man piller den ud, venter en uge og sætter en ny i.

Meget nemt... ikke nemt at glemme og man har styr på mens.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft p-stav, men fik den taget ud efter lidt over et år da jeg plet-blødte stortset hele tiden... Der var seriøst kun ca. en uge ud af hver måned hvor jeg ikke plet-blødte. Det var slet ikke fedt.

Efter at havde været hormon-fri i et års tid prøvede jeg p-ringen og den fungerede vildt godt i et års tid. Men så røg mit sex-drive... Min forlovede og jeg plejede at være meget aktive ;) men lige så langsomt blev det til en træls pligt. Jeg kunne helt ærligt ikke se hvorfor vi skulle knokle sådan rundt når jeg kunne sove i stedet. :cheerleader3:

Da det gik op for mig stoppede jeg øjeblikkeligt. Heldigvis forsvant den bivirkning 1-2 uger efter jeg stoppede.

Men hvis man ikke har den trælse reaktion kan jeg klart anbefale p-ringen. Jeg slap for alt besværet med piller, samtidigt med at jeg fik en regelmæssig mens jeg nærmest kunne sætte uret efter. ;)

Jeg er tilbage på p-piller nu, men håber stadigt på et alternativ til alle de piller der skal sluges med den form for prævention.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer