Sign in to follow this  
Followers 0
chelle-1

receptionen

13 posts in this topic

Vi skal holde reception samme sted som vores fest om aftenen. det er en gammel gård der er bygget om, således at der er festsal i en længe og køkken osv i en anden. Vi regner så med at holde receptionen ude i den store gårdsplads. sætter nogle pavalioner op. Mit problem er så at der er ikke nok glas og tallerkner nok, så kan vi bruge papkrus og paptallerker? Der kommer nok mellem 100 og 130 til reception. Jeg regner med at vi skal have lidt frikadeller og kartoffelsalat, pølsehorn og en masse forskellige kager. Vi vil gerne holde det lidt uformelt om eftermiddagen..... Vil gerne have jeres ærlige menning!!!

0

Annonce ♥

Ja det ville jeg gøre. Faktisk gør vi det selv til vores reception. Man kan jo købe plastikglas og tallerkener i mange forskellige stile og farver.

0

Jeg synes godt man kan, men evt købe de der plastik krus der er gennemsigtige, altså ikke de hvide stribede.. og tallerkner dem af plastik, og ikke pap. Synes pap er lige "billigt" nok .. Men det af plastik er lidt finere..

Men så synes jeg sagtens man kan..

KNUS

0

Det lyder da helt fint - især også når I gerne vil holde det på et lidt uformelt plan. Dét med plastic lyder som en god ide.

0

Annonce ♥

Det kan du sagtnes. Men jeg ville også vælge plastic hvis det var. Ellers kan man være heldig, at man ved udlejnings firmaer kan leje billigt service. Det var også et alternativ, hvis du bliver enig med dig selv om, at det ikke skal være pap/ plastic. :)

Kram Heidi

0

Det kan I sagtens. Vi gør det samme. Og med den lette stående menu til sådan et arrangement, passer det næsten bedre end tungt prcelæn.

0

......eller du kunne låne dig frem til det du mangler

....evt. tage en tur til IKEA, her kan du få vinglas/glas mm til næsten ingen penge.

Synes personligt, at pap/plast ikke passer så godt til et bryllup !!!

Trine

0

Det synes jeg da sagtens, du kan. Jeg ville nok også vælge plasttallerkener frem for pap-. Ikke så meget, fordi jeg synes, de er finere, men jeg synes, de plejer at være lidt mere stive i det end dem af pap. Hvis man skal kunne stå og gå rundt med med dem, og man har noget lidt smattet, men relativt tungt som kartoffelsalat på dem, er det nok rart, at de ikke begynder at bøje lidt, hvis man har lagt mest i den ene side. Det synes jeg godt, paptallerkenerne kan finde på at gøre.

0

Annonce ♥

Jeg synes sagtens at man kan have Plastic glas og tallerkner, bare man ikke køber det billigste af det billige, men gode plastictallerkner, og så kan man jo få plastic vinglas, med fod og det hele, og der er jo ikke ret stor forskel på dem og billige almindelige glas.

Kan godt forstå at I gerne vil gøre det nemmeste muligt når der kommer så mange til receptionen...Og jeg synes ikke at det vil virke billigt med plastic.

0

Jeg synes papkrus og tallerkener bliver for ustabile når der kommer mad på. Så skal folk i hvert fald kunne side ned med det.

Men plastik er derimod meget velegnet til et udendørs stående arrangement.

Jeg synes også det er "fint" nok, og særligt hvis i gerne vil have det lidt uformelt. Hvis man skal stå og passe på servicet, tror jeg ikke man "mingler" så meget som ellers.

Jeg har lige fundet nogle billeder i fleggaard katalogget (grænsebutik)

Vinglassene fås i pakker af 12 til 20 kr og er på tilbud til 36 glas for 50kr

post-33206-1207907129.jpg

Plastiktallekenerne kan sagtens få endnu flottere hvis det er. Dem på billedet koster 50 kr for 100 stk.

post-33206-1207907147.jpg

Citti i tyskland minder, så vidt jeg ved om danske Metro i vareudvalget. (Jeg har aldrig været i Metro) Og der har de i hvert fald et kæmpe udvalg af plastikservice.

0

Tusinde tak for jeres hurtige besvarelser!!!!! :)

Ja selvfølgelig skal de da være plastik i stedet for pap!!! Og tak for oplysningen om at man kan få det i tyskland, der skal vi alligevel ned efter drikkevarer..

0

Hej du :thumbsupsmileyanim:

vi har også reception i morgen efter vielsen og fundet det fine plastik-stel frem i dagens anledning. Kun glassene til champagnen er rigtige glas, for de smager nu engang bedst.

0

Annonce ♥

Det kan i sagtens... vi har sog valgt at leje det hos et festfirma der lejer service ud, da det faktisk var ligeså billigt... det koster 1,25kr stk så tallerkner, kagegafler, champagneglas og kaffekopper og lidt teskeer til 90 personer blev omkring 500kr

Louise

0