Guest cmus

du godeste jeg lignede jo en overpyntet lagkage

11 indlæg i dette emne

Hejsa

Taenkte lige jeg ville vaenne denne lille tanke med jer. Alle brude er smukke siger man! Og hold da op hvor er her mange billeder af smukke kjoler herinde. Nogle meget klassiske, nogle romantiske og nogle ganske moderne.... Smukke smukke smukke. Jeg har selv koebt kjole som ligger et sted mellem noget romatisk og noget moderne. Jeg elsker min kjole, maa jeg lige understrege.

Nu kommer problematikken, eller det er egentlig ikke en aktuel problematik, men maaske ud i fremtiden. Nogle gange naar jeg ser billeder af brude fra eksempelvis firserne, saa taenker jeg oh my god, hvordan kan man finde paa at tage saadan en kjole paa til sit bryllup. Eksempelvis (sorry hvis jeg stoeder nogen, Prinsesse Dianas kjole). Men det var jo moden dengang og helt sikkert ane smuk.... Og saa er det jeg frygter, hvad vil jeg og andre mon taenke ved synet af vores bryllupsbilleder, 10 til 15 aar ude i fremtiden????? "Du godeste jeg lignede jo en overpyntet lagkage". Hele problematikken laegger op til spoergsmaalet, hvor modig (ang kjolevalg) toer man vaere? Hvad taenker I?

hilsner

Charlotte

Redigeret af cmus
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt NØJAGTIG det samme!!

Det er også derfor, at jeg fx. ikke er gået fuldstændig over gevind i mit valg af farver og måder at lave mine kreative ting på (indbydelser, gaveæsker og alt det dér). Jeg ville faktisk gerne ha' gået mere amok rent grafisk (når jeg nu også lever af det), men jeg sad længe og tænkte over, hvad jeg også ville kunne holde ud at glo på om 20 år. Og selvom man ikke tænker over det, så skifter moden også inde for det, så derfor gik jeg udelukkende efter det klassiske.

Det er lidt samme måde, jeg køber kjole, tror jeg. Den skal være klassisk så vidt mulig (enkel i snittet), dog uden at være kedelig. Jeg synes, at stilen/moden, der er for tiden, ikke er fuldstændig outreret, men den har heller ikke de specifikke indslag som fx. brede skuldre eller pufærmer, som man så i firserne og halvfemserne. Jeg tror, at man hvis man går efter det klassiske i en bred forstand, går man ikke helt forkert i byen. Derudover er der altså ikke noget at gøre ved det! Vi elskede jo også vores BALL-trøjer i firserne og vores kulsorte cowboybukser i halvfemserne, men synes i dag at det ligner noget, der er løgn. Sådan er vilkårene jo.

Og så gør det jo heller ikke noget, at man bare tænker sig en LILLE smule om. Tænk engang, hvis man kom til at ligne Gitte Nielsen, Diana eller.... GYYYYS .... Jannie Spies...!

post-28894-1207914956.jpg

Hvis du kigger i en anden tråd herinde (om kendtes bryllupper), vil du se, at Dronning Margrethe og de fleste af de kongelige (som må formodes at klæde sig klassisk og konservativt) har haft kjoler på, der faktisk ville gå den dag i dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hejsa

Taenkte lige jeg ville vaenne denne lille tanke med jer. Alle brude er smukke siger man! Og hold da op hvor er her mange billeder af smukke kjoler herinde. Nogle meget klassiske, nogle romantiske og nogle ganske moderne.... Smukke smukke smukke. Jeg har selv koebt kjole som ligger et sted mellem noget romatisk og noget moderne. Jeg elsker min kjole, maa jeg lige understrege.

Nu kommer problematikken, eller det er egentlig ikke en aktuel problematik, men maaske ud i fremtiden. Nogle gange naar jeg ser billeder af brude fra eksempelvis firserne, saa taenker jeg oh my god, hvordan kan man finde paa at tage saadan en kjole paa til sit bryllup. Eksempelvis (sorry hvis jeg stoeder nogen, Prinsesse Dianas kjole). Men det var jo moden dengang og helt sikkert ane smuk.... Og saa er det jeg frygter, hvad vil jeg og andre mon taenke ved synet af vores bryllupsbilleder, 10 til 15 aar ude i fremtiden????? "Du godeste jeg lignede jo en overpyntet lagkage". Hele problematikken laegger op til spoergsmaalet, hvor modig (ang kjolevalg) toer man vaere? Hvad taenker I?

hilsner

Charlotte

Sådan har jeg også tænk - og derfor var jeg også helt sikker på at jeg skulle have en enkel og meget klassisk kjole.

Indil jeg kom i én.... Det var simpelhen for kedeligt. Jeg er endt i en tul sag med masser af lyserøde blomster som helt sikkert ikke er mordere om nogle år, men pyt med det JEG ELSKER MIN KJOLE

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg også godt tænkt på - man skulle gerne kunne kigge på sine bryllupsbilleder om 20 år og stadig tænke; hold kæft hvor er den kjole smuk...og andre skal også helst tænke det ;)

Jeg vil ikke sige at det var den afgørende faktor for at jeg fravalgte tyldrømmen, men tanken strejfede mig helt sikkert. Min kjole er klassisk uden at være kedelig, anderledes uden at være for meget og elegant, men med frække detaljer...I LÅÅÅVE IT :carrot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at jeg finder en kjole hvor jeg ikke vil gyse når jeg fremover kigger billederne fra den store dag. Jeg satser nu også på en enkel brudekjole og ikke at ligne en overdimensioneret candyflossmarengstingest. Er egentlig mere bekymret for mit hår :S

/Chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjovt så forskellige man er. Jeg har aldrig skænket det en tanke, men valgt en kjole jeg synes passer til min personlighed, og som jeg synes var super smuk og hele prinsessedrømmen.

Prøvede også klassiske råhvide kjoler, men det var bare slet ikke mig.

Kh

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm den vinkel vil jeg slet ikke bruge kræfter på! Det er nu der er bryllup og det er nu man skal i drømmekjolen! Så kan ikke se hvorfor man skulle bekymre sig om hvordan den ser ud om 20 år. Sådan er det jo med alt... Tror det er ligegyldigt hvad du vælger for en kjole, så vil den stadig have præg af den tid vi lever i nu! Jeg har valgt 100% med hjertet - også trods rædselsfunde 80er kjoler som skrækeksempel. Synes heller ikke jeg så for spids ud til min konfirmation - men var da smart dengang...tror jeg da ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså mode og stil skifter jo hele tiden og jeg har da til tide fundet tøj inde bag i mit skab hvor jeg overvejer hvordan i alverden jeg da kunne finde på at tage sådan noget på ever. Men jeg var jo glad for det den gang og det var sikkert også vældig moderne.

Man er jo nødt til at leve i nuet. Jeg skænkede det ikke en tanke om min kjole ville se "forfærdelig ud" om 20 år når man kigger på billeder og jeg ville heller ikke skænke det en tanke hvis jeg skulle købe kjole igen.

Alle herinde vælger vel en kjole de er super glad for og næsten ikke kan vente med at have på og vise til deres kommende mand, man skal da ikke vælge efter hvordan man tror moden bliver om 10-15-20 år.

Forhåbentlig ødelægger det ikke mindet om den dejlige dag man havde at kjolen ikke er så neutral at den kunne passe ind i alle tidaldre.

Ja det er bare min mening. Vælg med hjertet og mavefornemmelsen når du vælger kjole og ikke efter hvad folk dog vil sige om den når I har sølvbryllup.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha, der var en, der nævnte konfirmationskjole, og så kom jeg til at grine, for MIN kjole (den 38 år gamle af min mors) kommer faktisk til at ligne min konfi-kjole *griner* I hvert fald hvid og med bånd rundt om maven *griner*

I får da lige et par fotos:

Konfirmationen 1987 / Bryllup 2008

post-18806-1207923427.jpg post-18806-1207923496.jpg

Betyder det så, at det er klassisk?! :thumbsupsmileyanim:

Og ja, jeg tror sagtens, jeg kan klare at se på brudekjolen igen om 20 år, for der er det med båndet sikkert ganske moderne igen *griner*

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tror næsten at uanset hvilken kjole man vælger så vil den - for ikke at tale om hår og make-up være totalt out-datet om 20 år!!! Er fuldstændig enig med jer som skriver at man da ikke kan vælge efter hvad der er smart til den tid!!!

Da jeg prøvede kjoler sagde en af ekspedienterne til mig at hvis jeg valgte at få taget slæbet af så ville jehg måske fortryde det om 5 år, fordi ens ønsker ændrer sig med tiden - COME ON - hvis man ikke har andet at gå op i om 5, eller 20 år, så har man sgu for lidt indhold i sit liv. Ja undskyld mig, men der er da ikke noget sjovere end at sidde og kigge på gamle festbilleder af folks tøj og hår, og briller - hi hi! SÅ mon ikke andre vil tænke det samme og more sig over det! morer mig da også over min egen konfirmationskjole, men det gør mig da slet ikke fortvivlet...

Vi skal sgu finde hvad vi synes er fantastisk NU

Blot min uforbeholdne mening :thumbsupsmileyanim:

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal det jo også tilføjes at 80erne ligesom er KENDETEGNET ved at være lidt overdrevet, frem for så mange andre årtier. Jeg tror ikke vores kjoler vil se ligeså voldsomme ud om 20 år fra nu, som 80er kjolerne gør idag. Men udover dét, så er det godt nok det mindste jeg overhovedet bryder min zilla hjerne med. Så har man da simpelthen for meget tid, hvis man går og bekymrer sig om ens kjole også ser smart ud om 20 år. Vorherre bevares!

Redigeret af stinnebabe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer