Guest Fia1979

Flabet svar på invitation

101 indlæg i dette emne

Vi har i dag modtaget en sådan mail som svar på vores invitation til vores bryllup, af min kommendes mands bror.

Hej ….

Tak for invitationen men vi har flere problemer med den. For det første så har vi ikke noget tøj der er "elegant", Så det kan godt blive dyrt. Derefter har vi det problem at ….. ikke har nogen kæreste der hedder Camilla, så han skal ud at lede efter en der hedder dette. Der ud over gider i ikke beskæftige jer med at finde …. Adresse, det lover ikke godt for fremtidige familierelationer.

Samtidig vil i giftes i ferieperioden så det betyder at vi må se om vi kan komme af med vores planlagte ferie, tak for det.

NB for øvrigt tillykke med din beslutning, bare det er den rigtige

Med venlig hilsen

….

Vi har ledt efter adressen til ……(nivø). Men da det brev mine svigerforældre sende 14 dage inden vi sende invitationerne ud kom retur med forkert adresse, valde vi at lægge det i forældrenes kuvert.

Vi har kun mødt Kamilla 2 gange og var der for ikke klar over at hun staves med K!

Hvad ville i svare på sådan en mail, jeg ved ikke hvad vi skal gøre, jeg er så ked af det…

Redigeret af misspuzzycatz
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke rigtig han/de gør det klart, om de har tænkt sig at møde op?!

Eftersom det er din mands bror, så synes jeg da helt klart, at han skal ringe sin bror op og høre, hvad i alverden, der foregår? Altså, fordi man modtager en invitation til et bryllup, behøver man vel ikke være ubehøvlet?

Lad din tilkommende tale med sin bror og tag derefter stilling. Håb på, at de er så tilpas fornærmede, at de IKKE kommer, for de vil da bare ødelægge jeres dag - i hvert fald hvis man skal tro deres svar!

Og så skal I iøvrigt ikke tænke mere på dem - det er ikke dem, I gifter jer med, og hvis de vil være sure... ja, så er det jo dem, der skal blive gode igen!

Du får lige et par krammere... :cheerleader3::shooter:

Held og lykke med det!

PS: Hvis man hænger sig i, om man bliver stavet med C eller K, så er man da ikke rigtig klog. Enhver med omløb i hovedet ville da bare melde tilbage og sige 'forresten - jeg staves med 'K'... I har vel ikke stavet forkert med vilje!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har i dag modtaget en sådan mail som svar på vores invitation til vores bryllup, af min kommendes mands bror.

Hej ….

Tak for invitationen men vi har flere problemer med den. For det første så har vi ikke noget tøj der er ”elegant”, Så det kan godt blive dyrt. Derefter har vi det problem at ….. ikke har nogen kæreste der hedder Camilla, så han skal ud at lede efter en der hedder dette. Der ud over gider i ikke beskæftige jer med at finde …. Adresse, det lover ikke godt for fremtidige familierelationer.

Samtidig vil i giftes i ferieperioden så det betyder at vi må se om vi kan komme af med vores planlagte ferie, tak for det.

NB for øvrigt tillykke med din beslutning, bare det er den rigtige

Med venlig hilsen

….

Vi har ledt efter adressen til ……(nivø). Men da det brev mine svigerforældre sende 14 dage inden vi sende invitationerne ud kom retur med forkert adresse, valde vi at lægge det i forældrenes kuvert.

Vi har kun mødt Kamilla 2 gange og var der for ikke klar over at hun staves med K!

Hvad ville i svare på sådan en mail, jeg ved ikke hvad vi skal gøre, jeg er så ked af det…

Ej hvor er det bare groft. Bliver virkelig vred på jeres vegne...

Vi har også lavet et par stavefejl her og der i vores invitationer, men det har folk da ikke taget på den måde.

Det var lige før at I skulle skrive tilbage og sige at I har fortrudt... Selvom om jeg nok ikke ville turde gøre det selv hvis det var mig...

Masser af opmuntrende tanker til jer - Og glæd jer så over de gæster som gider komme og som gider sige ordentlig tak...

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3::shooter::pokey::cheerleader3::cheerleader3:

Sikke dog et svar! :) Tror du ikke du skal lade din kæreste om at svare på den mail? Det er jo hans bror, så mon ikke han ved hvordan tingene skal siges?..

Jeg tror personligt at jeg ville være så vred og skuffet, at jeg ville have sendt en mail tilbage om, at hvis de synes det er så besværligt at komme til bryllup, så kunne de da bare blive væk.. (Men det er måske ikke den mest konstruktive måde at løse det på)

Det kunne godt være, at der ligge noget mere til grund for deres underlige svar på invitationen.. Måske snakken skal tages face-to-face, så der ikke opstår unødige misforståelser, hvilklet der jo godt kan gøre, når man kommunikere via. mail/sms...

Ja, jeg var vist ikke til megen hjælp.. Men håber I finder en løsning.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold K!!!! hvor er det flabet! Sådan en idiot!!! Var det mig var invitationen trukket tilbage. Men jeg VED godt at det ikke er så nemt. Du får en stor :cheerleader3: fra mig. Håber du kan holde hovedet mere koldt end mig... Ej altså hvor er det flabet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa... ja undskyld... men jeg sidder altså og små fniser lidt... syntes han er lidt "sjov" ham broderen... glemte han ikke at skrive hilsen din bror på 6 år? jeg kan virkelig ikke tage sådan en person seriøst... for man kan da ikke som voksen mene sådan noget? det er jo helt hen i vejret!!! lyder som om han havde sit lort den dag... ej helt ærligt... spænd nu lige buen og så kom ind i kampen igen... sikke da en spade... sikke meget han mister i sit liv hvis han skal blive sur over så lidt... tror jeg vil svare ham tilbage på en rigtig overlegen måde... der er jeg rigtig dårlig til at rede trådene og misforståelser ud, og istedet bliver jeg stædig og bliver ved med at prikke til sådan en type... vil også bare fortælle dig at jeg ikke syntes at du skal blive ked af svaret men være ked af det på hans vegne at han er så lille en person... kan ikke hjælpe dig med svaret.. men syntes din kommende mand skal tage den... vi støtter og hepper på jer :cheerleader3::shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

EEEEEEEJ jeg blir tozzet nu - det minder mig en del om min "fætter røvsnaps" ´s svar på invitationen og helt ærlig hvad bilder han sig ind?

Nu kender jeg ikke din tilkommendes forhold til hans bror, men jeg får sådan lyst til at skrive tilbage, at hvis de har det sådan, så skal de bestemt ikke anstrenge sig for at komme!!

Du får lige en kæmpe :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan kun erklære mig enig med zilla-panelet... Hvad f***** sker der for alle de fætter røvsnaps'er der findes i verden...!

Helt ærligt - hvis de ikke kan glæde sig over at man skal giftes og se bort fra deres småting og absolut VIL leve i deres egen lille verden, så må de godt bare takke nej og blive væk... Og så kan de tale om det derhjemme, hvis de har brug for det!! ARGH altså...

Men: Lad være med at bruge tid på sådan nogle irriterende dumme personer! De er slet ikke din tid (og tårer?) værd!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliv dog voksen mand!!!!!!!!!!!! :cheerleader3:

Jeg havde sgu bedt dem om at blive væk, når det er SÅÅÅÅ et stort problem.... Hvis han kan brokke sig over det ja hvad kan han så ikke.... At servietterne er den forkerte farve..... Ja goddag Tage...... Han er jo kun ude på en ting....

Tak for LORT siger jeg bare.......

Grrrr det gør mig sur..... Håber i får styr på det....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er lidt svær - og det er den kun fordi det er nær familie ellers hvis det havde været mig havde de fluks fået at vide at de ikke behøvede at komme og at den opførsel selvom det er i det skrevne ord er uforskammet og ubehøvlet.

Jeg vil endda gå så vidt som til at sige at det faktum at det er familie ikke gør sagen bedre - nok nærmest værre idet at man jo altid regner med familien som værende loyale og overbærende.

Mit råd er: Giv dig lidt tid til at køle ned og skriv evt. ned på et stykke papir hvad det er det gør ved dig og din glæde. Hold det op mod det faktum at det rent faktisk er din kommende familie der svigter og fornærmer dig og din tilkommende og gør op med om det er det værd at have dem med og evt. hvilken konsekvens det vil have for resten af familien hvis de ikke er der?.

Ring til din svigermor og forklar hende sagen, hvis hun holder af dig (og det gør hun garanteret) vil hun kunne hjælpe dig med at træffe en beslutning der er rigtig.

Hvad end det bliver til skal du huske at det er jeres store dag, så træf beslutningen i samråd med din tilkommende og evt. hvis han ved hvordan broren skal tackles så lad ham gøre det. Det er jo desværre bare ofte sådan at mænd af natur er lidt konfliktsky og for alt i verden vil undgå den, og derfor måske vil være lidt vage i forhold til at konfrontere familien.

I skal ikke havde dårlig samvittighed over at de skal ændre ferieplaner - sig til dem at det er deres eget valg og at de har muligheden for at sige nej tak til at være en del af jeres dag!

Havde lidt noget lignende med min kærestes bror der bor i schweiz og brokkede sig gevaldig over at han så skulle hjem 2 gange i løbet af kort tid. Jeg sagde ganske enkelt til ham at vi naturligvis helst så at han kom, men hvis han ikke havde lyst måtte han melde fra.

/Chalotte - der godt kan forstå din vrede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville da svare, at nu hvor I har fundet ud af at de alligevel ikke ville sætte pris på at deltage i brylluppet, så er I glade for at kunne spare de penge...

Ej, når det er din kommende mands bror, så få din kommende mand til at tage en snak med ham, for det er ikke acceptabelt at fyre sådan en mail af.

I første omgang troede jeg jo, at det var et helt forkert navn og så kunne jeg da godt forstå en form for vrissent svar, men når det bare drejer sig om at det er med K og ikke C... Jesus, så skulle jeg da ikke bestille andet end at være fornærmet på folk, for de grejer da som regel hverken mit for- eller efternavn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da bare den laveste opførsel jeg længe har hørt om :pokey: (heldigvis!).

Ligesom med Mies fætter, så forstår jeg simpelthen ikke hvordan de kan finde på at være sådan.

Der må da være noget helt galt med dem :cheerleader3:

Stort :cheerleader3: herfra. Jeg ville også blive enormt ked af sådan en uforskammet måde at svare på.

Hvad er der nu i vejen med et ganske almindeligt og høfligt "Nej tak" evt. kombineret med "Vi har bestilt ferie lige den dag" ?!?!

Jeg tror faktisk at jeg helt seriøst ville skrive til dem at de på ingen måde skal føle sig forpligtet til at deltage, samt at de da ikke behøver aflyse den planlagte ferie. Måske med en lille bemærkning om at I skam ikke har inviteret til bryllup for at genere nogen, men simpelthen fordi I ønsker at fejre en stor dag i jeres liv, og dele dagen med de af jeres familie og venner der har lyst til at deltage (alle andre kan jo så passende sende et nej tak!).

Min anden løsning ville være at skrive til dem at de slet ikke skulle bekymre sig om at dukke op.

De er ikke ønsket alligevel.

Men den er nok nemmere at hælde til, når man er helt uden for det hele, og ikke har familien i klemme :shooter:

Håber at du kommer dig hurtigt over nedturen.

Og kan komme til igen at glæde dig til at dele jeres store dag med de mennesker der virkelig holder af jer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først lige et kæmpe :cheerleader3:

Hader sådan nogle negative mennesker. Jeg synes du skal lade din kæreste tage en snak om hvor skuffet han er over at de ikke kan glæde sig til dagen og han er skuffet over svaret. Min erfaring er at det ikke er det bedste at fare i flæsket på ham selvom det er det man har mest lyst til. :shooter: Menman skal derimod fortælle ham at når han gør sådan så bliver i kede af det og skuffede og i føler ikke der er en grund til han skulle reagere sådan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej altså - hvad sker der....???

Hvorfor skulle han lige svare på den måde - kunne han ikke have fundet en lidt pænere måde at sige tingene på. Jeg synes helt sikkert at din kæreste skal tage fat i sin bror, og få den der afklaret. Havde det været mig der havde fået sådan et svar, var jeg bare eksploderet fuldstændig, og som mange så rigtig skriver, så hjælper det nok ikke meget på situationen.

Håber i finder ud af det - men for pokker en narrehat :shooter:

Masser af dem her til jer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Synes at deres flabet svar "lugter" langt væk af misundelse..........æv.....æv....

Og misundelse er en grim føle !

Kan ikke lade være med at tænke på om det virkelig er din kærestes bror der skriver ELLER om det er den "skønne" Kamilla (med K) der føre ordet.........hvordan er ham bror-mand normalt ?

Ville nok svare meget pænt og nærmest "over"sødt tilbage, at det da er MEGET træls at de ikke kan deltage...........så kunne det jo være, at de trækker i land og bliver lidt flove !!!!

Håber at det løser sig.....

Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Lige så dum som når han skriver dette brev, dog plejer han at gøre lidt for at skjule det. Fx sige en grov fornærmelse og bagefter lade som om det er for sjov...

Ja, jeg skulle LIGE til at skrive, om det kunne være udtryk for hans humor?

Har lige prøvet at tilføje et par smileys - så kunne det (næsten) gå for at være en plat og useriøs form. Se her:

Hej ….

Tak for invitationen men vi har flere problemer med den. For det første så har vi ikke noget tøj der er ”elegant”, Så det kan godt blive dyrt ;)

Derefter har vi det problem at ….. ikke har nogen kæreste der hedder Camilla, så han skal ud at lede efter en der hedder dette :shooter:

Der ud over gider i ikke beskæftige jer med at finde …. Adresse, det lover ikke godt for fremtidige familierelationer :cheerleader3:

Samtidig vil i giftes i ferieperioden så det betyder at vi må se om vi kan komme af med vores planlagte ferie, tak for det ;)

NB for øvrigt tillykke med din beslutning, bare det er den rigtige :pokey:

Med venlig hilsen

….

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold kæft, mand!!! :shooter:

Jeg sidder helt og har hjertebanken på jeres vegne!!! :cheerleader3:

Det er jo helt vildt!!! :cheerleader3:

Jeg hælder klart til, at de ikke længere er inviteret - færdig bum!

Håber I kommer jer igen ovenpå denne lorte-kommentar :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, jeg er som de andre i dybt chok! Tænk at nogle mennesker kan tillade sig at opføre sig sådan - jeg ville uden tvivl sige de ikke skal bekymre sig om at komme for de er ikke inviterede mere. Jeg var blevet stjerne-tosset! Jeg ville under ingen omstændigheder tilbringe en af de vigtigtste dage i mit liv sammen med sådanne mennesker - familie eller ej!

Kram til dig.

//Mathilde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

..........synes stadig at i skal prøve at gøre dem lidt(læses meget) flove(hvis muligt !!!!!).........Altså svare sukker-sødt og meget overdrevent tilbage, at det er da godt nok træls at de ikke kan deltage, at de vil blive savnet på sådanne en vigtig dag for jer ...og bla..bla...

Måske det vil medføre et nyt og uventet svar fra dem !!!

Tine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

He he minder lidt om min svoger, måske vi er i familie med hinanden :thumbsupsmileyanim: .

Nej der er bare nogle mennesker der er alt for dumme og barnlige. Det er som om de glemmer at en invitation faktisk ikke er et påbud om at komme til jeres fest. KAn godt forstå du er rasende og ked af det, men hvis det er sådan han normalt er er det bedste nok at lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet. Sådan et menneske kommer man ingen vejne med. Han er det jeg kalder underbemidlet.

Håber i trods alt får en super dag og vilnyde jeres palnlægning af den

Knus

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer