Guest Fia1979

Flabet svar på invitation

101 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har lige et par små kommentarer til dit svar, som jeg synes, du generelt har holdt i en meget sober tone, hvilket er utroligt flot, når jeg tænker på, hvor rasende, du må være. Men der er ingen grund til, at du bringer dig ned på hans plan.

Din tekst:

"Vi beklager de gener vores invitation har givet jer, dette har naturligvis ikke været vores hensigt. Vi har skam ikke inviteret til bryllup for at genere nogen, men simpelthen fordi vi ønsker at fejre denne store dag i vores liv, og dele dagen med de af vores familie og venner der har lyst til at deltage. Vi betragter svaret som et afbud og ønsker jer derfor en god ferie. "

Jeg vil tage "skam" ud i første linie - det lille ord giver dit svar en lidt uforskammet tone.

Så vil jeg udskifte ordet betragter - i sidste linie - med tolker, og tage sætningen med god ferie ud.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad fanden gik der lige galt der???? :thumbsupsmileyanim:

Hvis det var mig, var de røget ud til højre og det havde ikke været med et så pænt svar, som I vil gi.

Men dette kommer selvfølgelig også fra en, som ikke har inviteret sine egne søskende med til bryllup, så hvad ved jeg om det.

I skal gøre nødagtig det, der føles rigtigt for jer..

Og I skal være fælles om den beslutning.

Pøj Pøj med det. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Føj for en opførsel, det kan man godt nok ikke tillade sig. Jeg er glad for det ikke er mig der skal svare tilbage på den mail, for jeg havde dælme ikke givet den for lidt. Men det er jo familie, og dem vælger man desværre ikke selv, og alligevel skal man udholde dem resten af livet!! Så når det er sagt.....syntes jeg dit svar er rigtig godt. Og jeg er spændt på hvad de mon melder tilbage??

Knus Nymann

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1000 tak for ALLE svar dem er vi bægge her hjemme meget glade for.

Der er skedt lidt mere i sagen, skal nok opdatere jer, men lige nu skal jeg lige rumme det og tænke. Ikke vild krise eller noget, trænger bare til at puste ud. :thumbsupsmileyanim:

Har du fået pustet ud. Er vildt nysgerrig og håber på, at det er noget positivt, der er sket.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for ALLE svar dem er vi bægge her hjemme meget glade for.

Der er skedt lidt mere i sagen, skal nok opdatere jer, men lige nu skal jeg lige rumme det og tænke. Ikke vild krise eller noget, trænger bare til at puste ud. :thumbsupsmileyanim:

Har du fået pustet ud. Er vildt nysgerrig og håber på, at det er noget positivt, der er sket.

Ja jeg er også heeeeeeeelt vildt nysgerrig! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1000 tak for ALLE svar dem er vi bægge her hjemme meget glade for.

Der er skedt lidt mere i sagen, skal nok opdatere jer, men lige nu skal jeg lige rumme det og tænke. Ikke vild krise eller noget, trænger bare til at puste ud. :bearhug:

[size="3"]Ihh hvor er jeg nysgerrig-hvad er der sket??????????????[/size]

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes det er et helt i orden svar - måske kunner der tilføjes:

Men ændrer I alligevel mening, så meld tilbage.

Hvis I ikke allerede har svaret tilbage, vil jeg lige tilslutte mig ovenstående - glæder mig til at høre den spændende opdate :bearhug:

Redigeret af smilla77
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag modtaget en sådan mail som svar på vores invitation til vores bryllup, af min kommendes mands bror.

Hej ….

Tak for invitationen men vi har flere problemer med den. For det første så har vi ikke noget tøj der er ”elegant”, Så det kan godt blive dyrt. Derefter har vi det problem at ….. ikke har nogen kæreste der hedder Camilla, så han skal ud at lede efter en der hedder dette. Der ud over gider i ikke beskæftige jer med at finde …. Adresse, det lover ikke godt for fremtidige familierelationer.

Samtidig vil i giftes i ferieperioden så det betyder at vi må se om vi kan komme af med vores planlagte ferie, tak for det.

NB for øvrigt tillykke med din beslutning, bare det er den rigtige

Med venlig hilsen

….

Vi har ledt efter adressen til ……(nivø). Men da det brev mine svigerforældre sende 14 dage inden vi sende invitationerne ud kom retur med forkert adresse, valde vi at lægge det i forældrenes kuvert.

Vi har kun mødt Kamilla 2 gange og var der for ikke klar over at hun staves med K!

Hvad ville i svare på sådan en mail, jeg ved ikke hvad vi skal gøre, jeg er så ked af det…

Hold da op hvor ville jeg blive tosset, jeg ville bede om en undskyldning. Det ligger helt stramt. Magen til uforskammet opførsel har jeg da aldrig oplevet.

Hvis jeg ikke fik en undskyldning, ville jeg ikke invitere ham med.

Hårdt men man skal fanme ikke finde sig i alt. Selvom det er familie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener i om dette svar?

Vi beklager de gener vores invitation har givet jer, dette har naturligvis ikke været vores hensigt. Vi har skam ikke inviteret til bryllup for at genere nogen, men simpelthen fordi vi ønsker at fejre denne store dag i vores liv, og dele dagen med de af vores familie og venner der har lyst til at deltage. Vi betragter svaret som et afbud og ønsker jer derfor en god ferie.

Det er et rigtig fint svar.. det ville jeg også selv have gjort på den måde. Der er ingen grund til at synke helt ned på det nederste niveau som de er på....

Har I sendt det til dem.... lad høre, er da vildt spændt på hvad han siger til det....

Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vilken røvbanan, hans mor borde ta ham over knæet og give ham en endeful!!!!

Det er da en ære at blive inviteret til et bryllup, det siger at man er glad for en person og vil dele en stor og speciell dag med dem og at de betyder noget for en. Og skal deres ferie vare noget I skal bekymre jer om??? Oførskammet, og så reagerer jeg på den siste sættning, tillykke hvis det er den riktige besluttning?!?! Kømpefjolser. Jeg håber at det går godt for jer og at jeres dag bliver vidunderlig, med eller uden barnlige familjemedlemmer. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag modtaget en sådan mail som svar på vores invitation til vores bryllup, af min kommendes mands bror.

Hej ….

Tak for invitationen men vi har flere problemer med den. For det første så har vi ikke noget tøj der er ”elegant”, Så det kan godt blive dyrt. Derefter har vi det problem at ….. ikke har nogen kæreste der hedder Camilla, så han skal ud at lede efter en der hedder dette. Der ud over gider i ikke beskæftige jer med at finde …. Adresse, det lover ikke godt for fremtidige familierelationer.

Samtidig vil i giftes i ferieperioden så det betyder at vi må se om vi kan komme af med vores planlagte ferie, tak for det.

NB for øvrigt tillykke med din beslutning, bare det er den rigtige

Med venlig hilsen

….

Vi har ledt efter adressen til ……(nivø). Men da det brev mine svigerforældre sende 14 dage inden vi sende invitationerne ud kom retur med forkert adresse, valde vi at lægge det i forældrenes kuvert.

Vi har kun mødt Kamilla 2 gange og var der for ikke klar over at hun staves med K!

Hvad ville i svare på sådan en mail, jeg ved ikke hvad vi skal gøre, jeg er så ked af det…

Jeg kan kun tilslutte mig alle de andre og deres mening om denne sag.... - for pokker da, hvad er det for noget ????

Vedr. CAMILLA/KAMILLA.... - sådan noget fis...

Hvis ma skal blive SÅ sur over en stavefejl, kom jeg da aldrig nogen steder....

Ja, selv en af mine nærmeste veninder sendte mig (os) en bryllupsinvitation, og mit navn blev stavet maJa... - mit stavet maYa !!!

Det kan da være lidt irriterende, men COME ON !!!!! ... Heldigvis er Michael aldrig gået ud for at lede efter en MAJA, men beholder sin helt egen MAYA med Y.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld undskyld undskyld.

Jeg har slet ikke set at tråden levede i nu før der var en der gav min en pm. Jeg arbejder lige pt 6 dage om ugen og kommer først sendt hjem, så har næsten ikke været her inde.

Men her kommer det:

Min kommende mand (P) har fået lov at bestemme hvad der skulle ske i sagen og har ført ordet. Han startede med at skrive stort set det jeg skrev.

Broden reagerede super hurtigt, fortalte at vi kun kunne regne med at det var et afbud hvis vi ikke vil have dem med. Og at P ikke kunne være bekendt at vise mig mailen da det jo var prevat.

Så skrev vi til ham at vi jo bægge havde inviteret ham så derfor var jeg da også intraseret i hvad han svarede på VORES invitation.

Han skrev at han kun skrev sidste linie fordi han syntes det var for hurtigt vi ville giftes.

P skrev til ham at vi den dag vi bliver gift har været i 3 år, 4 måneder, 2 dage og at vi så har været forlovet i 1 år og 4 måneder (-1 dag). Og at han selv var gift og havde fået deres første barn da de havde kendt hinanden så længe.

Så skrev broden at så var tiden gået stærkt og så sendt han deres farmors dåbsatest som han havde, vi skal bruge til at skifte navn med.

Og det er nok det tætteste vi kommer på en undskylning.

De kommer med, vi bevare kontakten men på lavt blus, vi tager ikke til almindelige fødselsdage ved dem. men kan stadig være i rum med dem ved forældrene. Og sådan vil P gerne have det, han har ikke så meget familie ud over hans underlige bror og hans gamle forældre.

Jeg syntes det er en okay løsning og tror det er den bedste for P. Håber bare at broren har fattet budskabet om at det ikke er okay at opføre sig sådan.

Senere har vi så fundet ud af at de ikke skulle på ferie, men at konen havde svært ved at få fri fra arbejdet :respekt:

Håber det hjælper på nyskerigheden. Og tak for jeres bekymring og svar :rolleyes:

Redigeret af Fia1979
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Undskyld undskyld undskyld.

Jeg har slet ikke set at tråden levede i nu før der var en der gav min en pm. Jeg arbejder lige pt 6 dage om ugen og kommer først sendt hjem, så har næsten ikke været her inde.

Men her kommer det:

Min kommende mand (P) har fået lov at bestemme hvad der skulle ske i sagen og har ført ordet. Han startede med at skrive stort set det jeg skrev.

Broden reagerede super hurtigt, fortalte at vi kun kunne regne med at det var et afbud hvis vi ikke vil have dem med. Og at P ikke kunne være bekendt at vise mig mailen da det jo var prevat.

Så skrev vi til ham at vi jo bægge havde inviteret ham så derfor var jeg da også intraseret i hvad han svarede på VORES invitation.

Han skrev at han kun skrev sidste linie fordi han syntes det var for hurtigt vi ville giftes.

P skrev til ham at vi den dag vi bliver gift har været i 3 år, 4 måneder, 2 dage og at vi så har været forlovet i 1 år og 4 måneder (-1 dag). Og at han selv var gift og havde fået deres første barn da de havde kendt hinanden så længe.

Så skrev broden at så var tiden gået stærkt og så sendt han deres farmors dåbsatest som han havde, vi skal bruge til at skifte navn med.

Og det er nok det tætteste vi kommer på en undskylning.

Vi bevare kontakten men på lavt blus, vi tager ikke til almindelige fødselsdage ved dem. men kan stadig være i rum med dem ved forældrene. Og sådan vil P gerne have det, han har ikke så meget familie ud over hans underlige bror og hans gamle forældre.

Jeg syntes det er en okay løsning og tror det er den bedste for P. Håber bare at broren har fattet budskabet om at det ikke er okay at opføre sig sådan.

Senere har vi så fundet ud af at de ikke skulle på ferie, men at konen havde svært ved at få fri fra arbejdet :respekt:

Håber det hjælper på nyskerigheden. Og tak for jeres bekymring og svar :rolleyes:

Gud fri mig vel.. det var sgu da en lam undskydlning. stakkels din kommende at ha en bror som ham :cheerleader3:

Ærgeligt at det endte med at han ikk ville med, det var da en plat måde at gøre det på!! Men det jo hans tab... Håber din kommende kan acceptere brorens valg og alligevel ha en fantastik dag :respekt:

Tak for updaten..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer