arno

Gaver til gæsterne

22 posts in this topic

Nu har I jo allesammen snakket og skrevet en masse om jeres "gaver" til gæsterne, og nu er JEG også blevet "hooket" på idéen...! Men jeg skal lige bruge en hjælpende hånd og nogle tænkende/kreative hoveder!

Mine tanker omkring "projektet" er:

- det skal være en lille ting som ikke skal koste alverden

- den skal være pakket sådan ind at den lige er til at smutte i en lille bukselomme

- det skal være noget "blivende" som kan minde om festen i mange år fremover

- det skal være nogenlunde nemt at lave

- der skal på een eller anden måde være HJERTER involveret (det er festens tema)

- det skal ikke være for "sukkersødt"

Kan I hjælpe mig i gang med eet eller andet der kan rumme alle de ovennævnte ting? Eller så mange af dem som muligt? Har funderet lidt over om nogle blomsterløg kunne være sagen - men det er ikke så sjovt for dem som hverken har have eller altan... Og noget spiseligt synes jeg ikke er "lige sagen"...

HJÆÆÆÆÆÆÆLP mig endnu en gang!! Også med hensyn til indpakningen!

/arno :heppe: jobbar

post-41-1080680561.gif

0

Annonce ♥

Okay, så er jeg tilbage med en lille idé.

Jeg har siddet og kigget på dine ønsker til gaven.

Hvad med at få lavet nogle af de der små mønt-ting til at putte i indkøbsvognen?

Den er lille.

Den koster ikke så meget.

Det er noget som begge køn, mere eller mindre kan bruge.

Du kan få graveret et hjerte på (og evt Jeres monogram på den anden side)

Den er ikke for sukker sød.

Den er blivende og nem at smutte i lommen.

Kunne det være en mulighed??

Knuser

Lykke : )

:hjerte:

0

Eller hvad med en lille flad oplukker ting?

Lidt i samme stil, hvor I også kan få graveret et hjerte på....

Jeg syntes også, at den med blomsterløgene er rigtig rigtig sød, og dem der ikke har have, kan da plante dem i en urtepotte ;)

Eller hvad med små hjerte rammer?

Mener at jeg har set nogle i Tiger. Her i kunne I så sætte et sjovt billede af gæsten eller et sødt billede af Jer.....

Har set, at en herinde laver små poser med mini hjertesæber i.

Knuser

0

Annonce ♥

Okay, så er jeg tilbage med en lille idé.

Jeg har siddet og kigget på dine ønsker til gaven.

Hvad med at få lavet nogle af de der små mønt-ting til at putte i indkøbsvognen?

Den er lille.

Den koster ikke så meget.

Det er noget som begge køn, mere eller mindre kan bruge.

Du kan få graveret et hjerte på (og evt Jeres monogram på den anden side)

Den er ikke for sukker sød.

Den er blivende og nem at smutte i lommen.

Kunne det være en mulighed??

Knuser

HOLD FAST hvor er du kreativ, Lykke! :heppe:

Det er godt nok en af de bedste nye ideer jeg har hoert laenge!!!

Mette... :hjerte:

0

Ja, jeg tilslutter ig også Lykkes idé! 13 i kreativitet!

Jeghar lige surfet lidt og det ser ud til at det måske kan blive svært at beslitte mindre end 1000 stk. Kig f.eks. på http://www.aprolux.dk/noglering.htm. Jeg fandt den ved at søge på reklamegaver, mønt, indkøbsvogn etc. i kombination.

Synes virkelig det er en god idé (og I må jo snart have luret at "den slags" ellers ikke lige er min stil *GGG*)

Knus fra Nina

0

Ihhhh, tak for alle roserne, nu bliver jeg jo helt rød i kinderne :angel: smile

Så må vi bare håbe, at Arno også kan lide den http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Jeg ved, man kan få dem i vores by, og der kan man også få graveret i dem. Har en derfra med mit stjernetegn.

Jeg ved ikke om man skal bestille et x antal, men man kan da prøve at ringe og høre.

Firmaet hedder Carl Hansen Sølv i Fredericia.

Knuser

0

Annonce ♥

Mjo... Mja... Hmmm...

Hvad jeg siger til det? Jeg siger at jeg synes det er en rigtig go' idé - men for dyrt. Jeg havde maksimum tænkt på 5-10kr per gave, så det er lige i overkanten med de nøgleringe. Men idéen er go' - og det lader da til at der er andre som kan bruge den...?

Jeg har tænkt meget over min oprindelige idé med blomsterløgene. Det kan SAGTENS være at ikke alle vil tage dem med hjem, men på den anden side, så er omkostningerne ved to løg per person ikke de vilde. Så jeg tror at jeg vil se om jeg kan finde nogle go'e og billige blomsterløg. Helst nogle blomster som blomstrer i maj måned (hvad så end det er for nogle), eller i juli (min fødselsdagsmåned). Og så pakke dem ind i en lille tyl-ting - evt. med et stykke indpakket chokolade eller sådan noget...

Flere idéer modtages GERNE!

/arno :super:

:harpe:

0

Arno, jeg er vild med den idé med blomsterløgene. Jeg synes det er helt vildt sødt.

Ligegyldigt hvad I ville vælge, er der nok nogen der "glemmer" at tage den med.

De andre idéer var nu også gode

:hjerte: CHarlotte

0

Hej Arno.

Som sagt syntes jeg, at blomsterløgene er en rigtig sødt ide - og igen, dem der ikke har have eller lign. kan plante dem i en potte ;) smile

Mht "mønt"nøgleringene, tror jeg altså ikke at de er særlig dyre.....

Hvad de koster, skal jeg ikke kunne sige, men mit indtryk var, at de ikke kostede alverden. Man kan da altid ringe til Carl Hansen Sølv og forhøre om en pris, hvis det var.

Andre ideer........

Det kunne være, selv at kaste sig over chokoladen i form af konfekt som ved jule tid. Køb noget marcipan, nugat, nødder, og overtrakschokolade i forskellige farver.

Når du har lavet konfekt, kan du overtrakke dem med fx en mørk chokolade og bagefter bruge hvid- eller lyschokolade til at "tegne" et hjerte med.

Jeg har set, at man i Panduro Hobby kan købe gennemsigtige poser til fx snoller med fx hjerter på. Dem kunne du købe, og putte det hjemmelavede konfekt i, og binde et sød bånd omkring :super:

Hvis de poser er for dyre, kan man i Tiger købe tre ruller celofan for en tiér, det kan du bruge til at pakke omkring konfekten, og igen binde med et sødt bånd, og evt pynte med hjerte klistermærker.

Knuser

0

Annonce ♥

Kære Lykke!

TAK for dine SUPER-idéer!! Du har lige givet mig en super-duper-billig løsning/alternativ til tyl omkring mine små blomsterløg!!! Gennemsigtigt indpakningsfolie er jo lige så godt som tyl - og en del billigere, når det er købt i Tiger eller lign steder!! Så dén idé ER købt...! :super:

Vil få min toastmaster til at nævne de små blomsterpakker i sin velkomsttale til gæsterne - så ved de hvad det er for noget. Og dem som bliver tilovers efter festen, fordi gæsterne ikke vil have dem, kan vi tage med hjem og plante i en altankasse til et lille "forårsminde" til næste maj! - ikke så ringe en tanke... Så er der i hvert fald noget at se frem til, året efter B-dagen!

TAK for din SUPER inspiration!!! :specool:

/arno

0

Hej Arno

Hvis du går ind på www.google.dk og søger på nøglering(e) kommer der en masse hjemmesider frem, hvor man kan få fremstillet nøgleringe, eller oplukkere eller ligthere (og meget meget mere)

Det er ikke særlig dyrt, på nogle af siderne kan du søge under priser, og der har de mange gode ting til mellem 5 og 10 kr.

Det er bare at gå igang, jeg kunne slet ikke stoppe igen, da jeg først var gået i gang...

God fornøjelse

Line

0

Er der nogle af jer herinde som har bestilt de der nøgleringe til indkøbskurvene, så i ved hvad det koster ??

Syntes den ide er helt vildt fin..

Men har spurgt ret mange virksomheder, og deres priser er ikke sååå sjove igen syntes jeg. De skal have opstartsgebyr mv..

0

Annonce ♥

Hej allesammen!

Jeg har undersøgt det med vognmønterne hos jydsk emblem fabrik og de laver minimum 100 stk. De koster så 10,- kr. stk. og der er et opstartsgebyr på 500,- kr.

Vi synes jo ellers også at det var alletiders gode ide, men ikke til den pris.

:iloveyou:

Mia

0

Ingen mønter/nøgleringe til vores bryllup - det er for dyrt. En go' idé, men for dyrt.

Jeg er i gang med at finde blomsterløg til min idé med blomsterløg/ris i en lille celofan-pakke. Nemt, billigt og så gør det ikke så meget hvis folk ikke tager den med hjem bagefter, for vi kan bruge dem allesammen selv... :iloveyou:

arno/Mette

0

Hej Arno.

Dejligt I har funden en løsning.

Syntes som sagt også at det er en rigtig sød ide :balloon:

Og er sikker på, at det vil se flot ud på bordene ;)

Og man kunne jo bruge dem som bordkort (ved godt, du har dine flotte hjerter til glasene ;) )

Skriver I egentlig en lille hilsen ved? - altså på colofan poserne med blomster løg i.

Knuser

0

Annonce ♥

Hmm, hvad med noget i stilen med, tak fordi I ville være med til at fejre vores store dag, og gøre den til noget ganske særligt. Disse små blomsterløg, håber vi I vil plante, og når de spire til næste år tænke på denne dejlige dag?!?

Det er lidt sent, så jeg er ikke i super topform, men noget i den retning måske...........

Knuser

0

:lol: Har lige læst alle jeres gode idéer igennem. Jeg havde selv tænkt at der skulle være en lille gave til hver gæst. Jeg ville folde en lille æske hvori der kunne være et stykke hjertechokolade. :)

Det med chokoladen er jeg dog blivet lidt i tvilv om, for vi skal giftes i august, og hvis det er meget varmt så smelter det nok... Jeg synes faktiks at blomster idéen er meget sød.

Arno du spørger hvad man skal skrive. Jammen hvorfor ikke skrive "tak fordi du ville komme og fejre os på denne kærlighedsdag, et lille minde du skal have. Kærligst jeres navne" :balloon:

0