MariaFrb

Festlokale i Storkøbenhavn?

20 indlæg i dette emne

Hej med jer,

Vi er vist ved at have besluttet os for, hvordan vi gerne vil have, vores bryllup skal være. Vi er nået frem til, at økonomien IKKE er til den store fest, så vi forsøger at lave et billigt-budget-bryllup.

Derfor leder vi nu efter et hyggeligt lokale i Storkøbenhavn. Stedet er underordnet, bare det er hyggeligt og billigt - og meget gerne med have/terrasse. Vi vil nemlig gerne holde grillfest. Der skal være plads til ca. 50 mennesker (vi forsøger at 'hugge' godt i gæstelisten, for vi ville allerhelst have 100 mennesker med ;-)

De bedste hilsner,

Maria - der kæmper for, at vi kan holde noget afslappet/ hyggeligt til sommer, men som (suk) nok er alt-alt for sent ude...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver du også spejderhytte. Hvad forstår du ved Storkøbenhavn. Taler vi Københavns Amt eller vil I også gerne længere ud. "det grønne" er svært at finde i storkøbenhavn hvis man ikke vil have en feststedsløsning men selv vil sørge for mad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu skriver du også spejderhytte. Hvad forstår du ved Storkøbenhavn. Taler vi Københavns Amt eller vil I også gerne længere ud. "det grønne" er svært at finde i storkøbenhavn hvis man ikke vil have en feststedsløsning men selv vil sørge for mad.

Jeg skrev Storkøbenhavn og mente S-togsområdet, men nu jeg tænker over det, så var jeg til bryllup i Humlebæk, og der var det forholdsvist nemt at komme til og fra.

Det vigtigste er bare, at vores venner og familie (hvor mange ikke har bil) kan komme nemt dertil. Så tæt på tog eller (ofte-kørende) busser som muligt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu skriver du også spejderhytte. Hvad forstår du ved Storkøbenhavn. Taler vi Københavns Amt eller vil I også gerne længere ud. "det grønne" er svært at finde i storkøbenhavn hvis man ikke vil have en feststedsløsning men selv vil sørge for mad.

Jeg skrev Storkøbenhavn og mente S-togsområdet, men nu jeg tænker over det, så var jeg til bryllup i Humlebæk, og der var det forholdsvist nemt at komme til og fra.

Det vigtigste er bare, at vores venner og familie (hvor mange ikke har bil) kan komme nemt dertil. Så tæt på tog eller (ofte-kørende) busser som muligt...

Okey - Så er Vig udelukket. Der ligger ellers en fed spejderhytte hvor folk også kan overnatte, men det er håbløst uden bil. Det samme med Havnsø og Kulhuse.

Ishøj Forsamlingshus kunne være en mulighed. Mener der er baghave til. Der ligger også nogle gode steder i Helsingør (Damgården m.v). Herudover skulle I måske kigge på Sengeløse Kro. Kroen er nedlagt og lokalerne bruges i dag som selskabslokaler. Jeg spillede åbent hus derude for nylig hvor der nok var været 2-300 fodboldgæster i løbet af dagen og 80 om aftenen. Til et bryllup vil jeg tro at der kan være ca. 60. Odd Fellow i Hillerød er også godt men der er ingen have. Dvs. alt er indendørs. Jeg ville nok kigge på Sengeløse kro ud fra dine ønsker, men jeg har ingen ide om hvordan det er med offentlig transport derude.

Herstedøster og Herstedvester forsamlingshuse kunne også være en mulighed. Har dog ikke selv været derude endnu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Tjek halvvandet.dk ud - de har bl.a et ret hyggeligt arabisk telt (kan ikke huske om det er stort nok til 50 - ellers har de andre lokaler lige ud til vandet).

Vesterbro Kulturhus har en stor rustik sal - ved ikke om der er have til - men tjek stedet ud alligevel.

Vanløse kulturhus har et lokale med panoramavinduer ud mod en slags gård...stadig ikke noget grønt - hm.

Jeg skriver igen , hvis jeg kommer i tanker om noget. Vi leder selv efter lokaler - og det er ikke nemt. Rigtigt meget er booket 9/8 + nogle steder åbenbart holder ferie!

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kulturhuset Islands Brygge ligger lige ud til Bryggen! Superlækkert.

Link

Hegnslund - super smukt sted - ikke det billigste.

http://www.hegnslund.dk/

Dansk Vincenter - vingårds-agtigt, men festen skal slutte ved 23tiden

http://www.vincenter.dk/

Kostalden i Brøndbyvester

http://www.brondby.dk/Hovedmenu/Kultur/Udlejning/Leje%20af%20lokaler/Selskabslokale.aspx

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, mine links virker vist ikke..mærkeligt. Så må du bare google dig frem - måske jeg har ikke gjort det korrekt

Det er helt i orden - navnene er der, så jeg kan selv google dem :-)

Tak for inspirationen allesammen! Jeg er helt skudt i Salon K (Huset i Magstræde) og Kulturhuset på Islandsbrygge. Jeg ved så ikke, om det liiige er muligt med fx "grill-bryllup", men vi har jo heldigvis et helt år (næsten halvandet!) at kaste os rundt i budgetter, gæstelister og alt det andet :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nå, mine links virker vist ikke..mærkeligt. Så må du bare google dig frem - måske jeg har ikke gjort det korrekt

Det er helt i orden - navnene er der, så jeg kan selv google dem :-)

Tak for inspirationen allesammen! Jeg er helt skudt i Salon K (Huset i Magstræde) og Kulturhuset på Islandsbrygge. Jeg ved så ikke, om det liiige er muligt med fx "grill-bryllup", men vi har jo heldigvis et helt år (næsten halvandet!) at kaste os rundt i budgetter, gæstelister og alt det andet :-)

Faktisk har jeg lige snakket med en der arrangerer grillfester - han er meget til det alternative og utraditionelle...han kunne sikkert være interesant og inspirerende at få en snak med.

- jeg sender dig lige en pm med hans nummer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nå, mine links virker vist ikke..mærkeligt. Så må du bare google dig frem - måske jeg har ikke gjort det korrekt

Det er helt i orden - navnene er der, så jeg kan selv google dem :-)

Tak for inspirationen allesammen! Jeg er helt skudt i Salon K (Huset i Magstræde) og Kulturhuset på Islandsbrygge. Jeg ved så ikke, om det liiige er muligt med fx "grill-bryllup", men vi har jo heldigvis et helt år (næsten halvandet!) at kaste os rundt i budgetter, gæstelister og alt det andet :-)

Man kan selv "have mad med" i Salon K: Kokkekunsten stod i ihverfald selv for det derinde da jeg spillede firmafest for dem derinde. De havde vist også selv drikkevarer med. Umiddelbart er Salon K: vist ikke lige til udendørs grill, da det ligger inde i en gård på 1. eller 2. sal. Men jeg skal da ikke kunne sige det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Man kan selv "have mad med" i Salon K: Kokkekunsten stod i ihverfald selv for det derinde da jeg spillede firmafest for dem derinde. De havde vist også selv drikkevarer med. Umiddelbart er Salon K: vist ikke lige til udendørs grill, da det ligger inde i en gård på 1. eller 2. sal. Men jeg skal da ikke kunne sige det.

Nej, det er lige dét, der er problemet med Salon K - at det er på 1./2. sal. Det er ikke lige der, gæsterne har mulighed for at sidde udendørs rundt om grillen ;-)

Nu får vi se. Jeg tjekker lige Nikas grill-mand og får noget inspiration - og så må det jo lige diskuteres med min kæreste. GODT, det først bliver næste år, vi skal giftes!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det godt må være lidt uden for KBH, er der Havarthigaarden, som er en gammel gård, der er restaureret og lavet til lækre festlokaler med masser af grønne områder omkring gården, herunder en hyggelig gårdsplads, en "rigtig" have med havemøbler og en dejlig skov i baghaven.

Vi skal holde vores bryllup dér til juli og skal have grillbuffet :thumbsupsmileyanim:

Havarthigaarden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænkte lige på at hvis i gerne vil have en spejderhytte med overnatning og mange af jeres gæster ikke har bil, hvad så med at arrangere bustransport? Det koster selvfølgelig lidt ekstra, men med lokalepriserne i København, kan det måske godt betale sig.

Jeg ved ikke hvor I skal vies, men bussen kunne da snildt hente selskabet ved kirken eller rådhuset og køre dem til f.eks. Solborgen i Vig.

Vi har selv arrangeret bustransport fra reception til kirke og fra kirke til fest, da ruten går fra Ølstykke til Roskilde til København. Vi har fået flere bud på omkring 3.000 kr. for den tur, hvor vi beslaglægger bussen i ca. 3 timer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havarthigården er et fedt sted men jeg mener at kunne huske at man skal være ude ret tidligt. Alle de fester jeg har haft deroppe er så også startet meget tidligt om eftermiddagen.

Det er Solborgen jeg tænker på i ovenstående når jeg skriver Vig. Det er et fedt sted at holde (og spille) bryllup fordi man har alt for sig selv, kan holde fest til langt ud på natten/morgenstunden. Gæsterne kan nemlig overnatte og skal ikke haste afsted om søndagen (medmindre de selv vil). Jeg var selv ved at komme i tidsbekneb deroppe engang fordi jeg skulle videre til en konfirmation om søndagen på Vestegnen der startede allerede kl. 12, og de havde først lyst til at slutte kl. 9 (jeg kunne have stoppet før men det kunne jo ikke svare sig at sove). Jeg har også selv anbefalet stedet til flere herinde som efterfølgende har holdt deres fest deroppe og været rigtig glade for det. Bussen er som du siger hurtigt tjent ind fordi man sparer på prisen for sted og overnatning. Det er også som at der er et bedre "sammenhold" i selskabet når man flytter dem fra vante omgivelser til et sted som Solborgen og ingen skal tænke på at de skal køre hjem medmindre de selv vil køre. Uanset hvor man kommer fra er der faktisk ikke langt derop i bil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havarthigården er et fedt sted men jeg mener at kunne huske at man skal være ude ret tidligt. Alle de fester jeg har haft deroppe er så også startet meget tidligt om eftermiddagen.

Det er Solborgen jeg tænker på i ovenstående når jeg skriver Vig. Det er et fedt sted at holde (og spille) bryllup fordi man har alt for sig selv, kan holde fest til langt ud på natten/morgenstunden. Gæsterne kan nemlig overnatte og skal ikke haste afsted om søndagen (medmindre de selv vil). Jeg var selv ved at komme i tidsbekneb deroppe engang fordi jeg skulle videre til en konfirmation om søndagen på Vestegnen der startede allerede kl. 12, og de havde først lyst til at slutte kl. 9 (jeg kunne have stoppet før men det kunne jo ikke svare sig at sove). Jeg har også selv anbefalet stedet til flere herinde som efterfølgende har holdt deres fest deroppe og været rigtig glade for det. Bussen er som du siger hurtigt tjent ind fordi man sparer på prisen for sted og overnatning. Det er også som at der er et bedre "sammenhold" i selskabet når man flytter dem fra vante omgivelser til et sted som Solborgen og ingen skal tænke på at de skal køre hjem medmindre de selv vil køre. Uanset hvor man kommer fra er der faktisk ikke langt derop i bil.

Ikke længere :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er nemlig ikke særlig dyrt at leje en bus til samtlige gæster!

Overnatning for gæsterne tror jeg ikke, vi har brug for. Jeg har altid gerne villet holde en laaaang og skøn fest, når brylluppet skulle stå, men nu hvor vi er i slutningen af 20'erne (og de fleste af vores venner/familie ligeså), så er der børneboom, og jeg tvivler på, at der er ret mange, der har lyst til at feste hele natten i en spejderhytte - tror, de fleste gerne vil hjem til egen seng (og børn).

Derfor hælder jeg nok mest til et festlokale, hvor vi godt må smides ud et sted efter midnat. Dels fordi jeg ikke tror, folk gider blive, og dels fordi vi ikke behøver sørge for rengøring, hvis vi lejer et sted for en aften. Det gør vi med spejderhytte, og jeg tror ikke, at jeg orker at stå med ansvar for rengøring dagen efter, hvis hytten er for langt væk fra indre by (vi har ikke bil). Så skulle jeg rydde op samme aften, men dét er sgu heller ikke spor sjov, hvis man skal have bare lidt energi til bryllupsnatten...

Men jeg vil liiiige tjekke de steder ud, I har linket til! Det lyder ret godt, hvis der er grillfest-mulighed på Havarthigården!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ja, det er nemlig ikke særlig dyrt at leje en bus til samtlige gæster!

Overnatning for gæsterne tror jeg ikke, vi har brug for. Jeg har altid gerne villet holde en laaaang og skøn fest, når brylluppet skulle stå, men nu hvor vi er i slutningen af 20'erne (og de fleste af vores venner/familie ligeså), så er der børneboom, og jeg tvivler på, at der er ret mange, der har lyst til at feste hele natten i en spejderhytte - tror, de fleste gerne vil hjem til egen seng (og børn).

Derfor hælder jeg nok mest til et festlokale, hvor vi godt må smides ud et sted efter midnat. Dels fordi jeg ikke tror, folk gider blive, og dels fordi vi ikke behøver sørge for rengøring, hvis vi lejer et sted for en aften. Det gør vi med spejderhytte, og jeg tror ikke, at jeg orker at stå med ansvar for rengøring dagen efter, hvis hytten er for langt væk fra indre by (vi har ikke bil). Så skulle jeg rydde op samme aften, men dét er sgu heller ikke spor sjov, hvis man skal have bare lidt energi til bryllupsnatten...

Men jeg vil liiiige tjekke de steder ud, I har linket til! Det lyder ret godt, hvis der er grillfest-mulighed på Havarthigården!

De kriterier, kan Havarthigaarden ikke helt opfylde... Blandt andet skal man selv rydde op dagen derpå. Det vil sige at borde og stole skal stilles på plads, køkkenet skal være rent - og servicet selvfølgelig, men man skal ike støvsuge og vaske gulve og rengøre badeværelser osv.

Det med at ordne køkken og stille borde og stole på plads, kunne man måske betale sig fra?

Held og lykke med at finde det helt perfekte sted :cheerleader3:

:thumbsupsmileyanim:

Redigeret af FynboBredahl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer