Guest MC-pigen

Gæster til polterabend, der IKKE skal med til jeres bryllup?

25 indlæg i dette emne

Ja, overskriften siger jo sig selv:

Tror I, der kommer nogen til jeres polterabend (eller har I ønsket at få inviteret nogen), som I ikke har inviteret til jeres bryllup?

Og hvad er jeres holdning til dette?

Jeg tænker lidt, at hvis man ikke bliver inviteret til et (stort) bryllup, så føler man sig måske ikke så "vigtig" og gider måske så heller ikke deltage i/betale til en polterabend?

Andre siger, at de da smadder gerne vil med til polterabend, selvom de ikke er inviteret til festen?

hvad hvis man bliver inviteret til eftermiddagereception, men ikke til aftenfesten?

Hvad siger I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg ikke selv holde polterabend men der sker vel ikke noget ved at jeres venner eller I inviterer nogen som ikke er inviteret til festen-de kan jo altid sige nej hvis de er fornærmede over at de ikke er inviteret til selve brylluppet-man kan jo heller ikke invitere alle for et bryllup er jo dyrt og det kan de jo nok godt forstå

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min bedste veninde bad mig lave en liste med naven og nummer til dem jeg gerne ville se til PA af dem er der 5 der er inviteret (incl søstre) til bryllupet, resten er rigtig gode veninder, som desværre er meldt fra da vi har valgt at holde et lille bryllup...

Jeg håber da de resterende 7 kommer ;) Men det vil tiden jo vise... Men kender jeg dem ret, så vil de MEGET gerne komme :thumbsupsmileyanim: Det har de da i hvert fald sagt ;)

knus

Redigeret af thea1980
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke sat nogen på min liste som ikke også er inviteret til brylluppet...alle dem jeg kunne komme i tanker om er allerede inviteret :rolleyes:

Jeg har selv prøvet at stå på den anden side af sådan en invitation...en tidligere veninde, vil nok nærmere kalde hende bekendt, havde via en fælles veninde givet udtryk for at hun gerne ville se mig til polterabend. Jeg takkede prompte nej! Jeg ser hende aldrig, og kan derfor ikke se idéen i at bruge en masse penge (SU) på et sådan arrangement...hun blev vist lidt fornærmet :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan godt forstå at dem der holder lidt mere intime bryllupper, gerne vil inviterer nogle veninder med kun til PA...men skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er lidt mærkeligt at deltage i så bryllupsrelateret en ting som PA men ikke at være inviteret til brylluppet. Og det har ikke noget med at være tøsefornærmet at gøre ;)

Det må da også være lidt akavet for bruden...min veninde havde faktisk en del med til sin PA som ikke var inviteret til brylluppet - det måtte hun da høre en del for den aften... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er så en af dem, der har valgt at invitere nogen med til min PA, som ikke skal med til brylluppet. Det er 2 fra min mødregruppe, som jeg svinger rigtig godt med, og som jeg gerne vil dele denne dag med. :thumbsupsmileyanim: Jeg var selv med til den enes PA sidste sommer og det var sjovt også selv om jeg ikke skulle med til brylluppet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har selv været inviteret til en PA uden at være inviteret til det store hurlumhej om aften, men jeg kom til "glo"-bryllup. jeg havde det fint nok med det. det var en barndoms veninde, som jeg ikke rigtig ser så meget mere. så det var da rart at være inviteret til PA og helt forståeligt at jeg ikke var inviteret til festen. ved ikke om det er mærkeligt, men jeg havde det helt fint med det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ses med temmelig mange mennesker ved forskellige anledninger og det er langt fra alle jeg har inviteret til bryllup. Alligevel vil jeg da rigtig gerne dele min PA med dem og de er selvfølgelig alle velkomne til receptionen.

Jeg fandt af omveje ud af at min svigermor er inviteret.. det syntes jeg ikke er ret fedt(!!!!!) og det fortalte jeg en af mine veninder. Svaret var: "bare rolig der kommer så mange at du ikke lægger mærke til hende!" Så jeg må jo gå ud fra at de har fundet frem til de fleste af dem jeg ses med.

Så uuuha nu glæder jeg mig bare vildt meget og det er SVÆRT at blande sig uden om!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æhhh er det bare mig, eller har bruden egentlig noget at bestemme over sin PA??? Er det ikke venner/familie der arrangerer den (uden bruden ved noget om det, eller ikke burde vide). Troede at det var meningen. Jeg ville da nok lure noget hvis der kom nogen til min PA som ikke var inviteret med til brylluppet... jeg ville nok have dårlig samvittighed over de ikke skulle med.

Til dig med Svigermoren der skal med - arrrgh! det sætter jo lidt en dæmper på det hele. Kan godt forstå du ikke er okay med det, det ville jeg heller ikke være. Regner da heller ikke med at min mor skal med til hans PA! Og selvfølgelig lægger du da mærke til hende.Tag ikke fejl - jeg synes godt om min svigermor, men lige til en PA gider jeg ikke se hende!

/Chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg godt nok inviteret alle med til brylluppet, som jeg overhovedet kunne forestille mig at have med på PA. Men hvis vi skulle holde en meget lille fest, kun med de nærmeste, ville jeg da stadig gerne have flere veninder med på PA som nok ikke ville blive inviteret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke sat nogen på min liste som ikke også er inviteret til brylluppet...alle dem jeg kunne komme i tanker om er allerede inviteret :cheerleader3:

Jeg har selv prøvet at stå på den anden side af sådan en invitation...en tidligere veninde, vil nok nærmere kalde hende bekendt, havde via en fælles veninde givet udtryk for at hun gerne ville se mig til polterabend. Jeg takkede prompte nej! Jeg ser hende aldrig, og kan derfor ikke se idéen i at bruge en masse penge (SU) på et sådan arrangement...hun blev vist lidt fornærmet :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan godt forstå at dem der holder lidt mere intime bryllupper, gerne vil inviterer nogle veninder med kun til PA...men skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er lidt mærkeligt at deltage i så bryllupsrelateret en ting som PA men ikke at være inviteret til brylluppet. Og det har ikke noget med at være tøsefornærmet at gøre ;)

Det må da også være lidt akavet for bruden...min veninde havde faktisk en del med til sin PA som ikke var inviteret til brylluppet - det måtte hun da høre en del for den aften... :thumbsupsmileyanim:

Kan godt forstå din (og måske andres) holdning.. til dels.. For vi skal holde intimt bryllup, har virkelig ikk råd til at alle mine søde veninder skal med, desværre... Og de har udtrykt at de gladeligt vil holde PA for mig, selvom de godt ved de ikk er inviteret til bryllup.. De er dog mere end velkomne til glo-bryllup hvis de har lyst, og det ved de oz godt :cheerleader3:

Og så har vi snakket om at der måske ska holdes noget efter-bryllup :cheerleader3: Men nogle tøser kan selvføli godt bl fornærmet, men så har jeg det sådan med mine vennder, så er de ikk SÅ tætte med mig ;) for de ved hvordan vi holder det :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har ikke sat nogen på min liste som ikke også er inviteret til brylluppet...alle dem jeg kunne komme i tanker om er allerede inviteret :cheerleader3:

Jeg har selv prøvet at stå på den anden side af sådan en invitation...en tidligere veninde, vil nok nærmere kalde hende bekendt, havde via en fælles veninde givet udtryk for at hun gerne ville se mig til polterabend. Jeg takkede prompte nej! Jeg ser hende aldrig, og kan derfor ikke se idéen i at bruge en masse penge (SU) på et sådan arrangement...hun blev vist lidt fornærmet :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan godt forstå at dem der holder lidt mere intime bryllupper, gerne vil inviterer nogle veninder med kun til PA...men skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er lidt mærkeligt at deltage i så bryllupsrelateret en ting som PA men ikke at være inviteret til brylluppet. Og det har ikke noget med at være tøsefornærmet at gøre ;)

Det må da også være lidt akavet for bruden...min veninde havde faktisk en del med til sin PA som ikke var inviteret til brylluppet - det måtte hun da høre en del for den aften... :thumbsupsmileyanim:

Kan godt forstå din (og måske andres) holdning.. til dels.. For vi skal holde intimt bryllup, har virkelig ikk råd til at alle mine søde veninder skal med, desværre... Og de har udtrykt at de gladeligt vil holde PA for mig, selvom de godt ved de ikk er inviteret til bryllup.. De er dog mere end velkomne til glo-bryllup hvis de har lyst, og det ved de oz godt :cheerleader3:

Og så har vi snakket om at der måske ska holdes noget efter-bryllup :cheerleader3: Men nogle tøser kan selvføli godt bl fornærmet, men så har jeg det sådan med mine vennder, så er de ikk SÅ tætte med mig ;) for de ved hvordan vi holder det :kiss:

Det kommer jo også meget an på hvordan omgangstonen er i kredsen af veninder, og hvor godt I kender hinanden. I dit tilfælde lyder det da helt sikkert som om at det ikke bliver akavet, idet dine veninder selv har meldt ud at de vil holde tamtam for dig :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En af min kærestes rigtig gode barndomskammerater (Kasper) skulle giftes sidste år, og de havde ikke set hinanden i et stykke tid, fordi ham og hans kæreste var flyttet et godt stykke fra KBH, hvor vi bor. Men de talte jævnligt i telefon sammen.

En dag da vi er hjemme hos en af Michaels (min kæreste) kammerater og hans kæreste, spørger de så, om vi skal med til Kaspers bryllup. Men vi har ikke fået en invitation til deres bryllup, så vi venter lidt på invitationen, men den kommer ikke. Kaspers bror ringer dog til Michael for at invitere ham til Kaspers PA. Han tror nemlig at Michael er inviteret til brylluppet. :loveboard: Michael svarer at han gerne vil deltage, men beslutter sig for at ringe til Kasper, for det kunne jo være at hans invitation er blevet væk med posten. Men Kasper nævner ikke engang at han skal giftes i telefonen, så Michael kan godt regne ud, at han ikke er inviteret. Han beslutter derfor ikke at deltage i Kaspers PA - mest pga. skuffelsen over ikke at være inviteret, da han stadig så Kasper som en rigtig god ven. Der går ikke mere end et par måneder, før Michael hører fra en fælles bekendt, at Helle (Kaspers kone) er gravid. Det har han heller ikke fortalt de gange Michael har talt i telefon med ham. Michael bliver endnu mere skuffet, men bliver i hvert fald bekræftet i, at han gjorde det rigtige i ikke at deltage i Kaspers PA.

Jeg vil derfor sige, at det nok kommer an på ens relation til den der skal poltes, om man har lyst til at deltage i arrangementet eller ej, hvis man ikke er inviteret til brylluppet. Personligt har jeg selv deltaget i en studiekammerats PA selvom jeg ikke var inviteret til hendes bryllup. Men det havde jeg heller ikke forventet, at jeg ville blive. Jeg ville bare gerne være med til at give hende en dejlig dag, fordi jeg synes om hende.

:cheerleader3: Helle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa.

ivores tilfælde har jeg lavet en liste over hvem jeg gerne ville ha med på min polterarbent, og der er da et par stykker der ikke skal med til bryllup, men har fået snust mig frem til at dem der ikke skal med til bryllup, nok kommer til globryllup i kirken. ellers har jeg tænkt mig at invitere dem til efterbryllup, så bliver de da ikke helt snydt.

knus Gitte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har rigtig mange veninder og skulle vi invitere dem alle til vores bryllup ville det slet ikke blive det intime og personlige bryllup jeg har drømt om-ikke desto mindre var de inviteret til min PA, da jeg ved de kendte min holdning til bryllupet og antal gæster, tror jeg slet ikke de er skuffet over at de ikke skal med til bryllupet. Jeg har faktisk selv arrangeret PA for en veninde, selvom jeg ikke var inviteret til bryllupet. Hun havde ingen søskende eller veninder i Århus så det tog jeg mig af og det var en sand fornøjelse at glæde hende med en dejlig PA-også selvom jeg ikke skulle deltage i bryllupet-når alt kommer til alt så er det da en ære at få lov at tage del i en PA for en veninde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er blevet bedt om at lave en liste over dem jeg forestiller mig, skal med til min polterabend og den liste indeholder udelukkende personer der også er inviteret til brylluppet.

Jeg synes der er stor forskel på, at holde et lille intimt bryllup og så stadig invitere veninder med til PA der ikke skal med til brylluppet, de kender jo formentlig til det lille intime bryllup og ved, at de ikke er "valgt" fra, men at bryllupsformen er som den er. Holder man et stort bryllup hvor man inviterer en del fra vennekredsen, synes jeg man bør holde sig til de der også er inviteret til brylluppet. Såfremt man ikke gør det, kan man jo tage en snak med de der ikke skal med til bryllup, således de er klar over, at de er velkomen til PA, men ikke er inviteret til brylluppet.

Jeg har nemlig oplevet en PA hvor der var inviteret nogle veninder der ikke var inviteret til brylluppet. PA blev afholdt ret tidligt inden brylluppet så de "officielle" invitationer var ikke sendt ud endnu, men der var nogle stykker der blev ret skuffede over at være inviteret til PA og derefter valgt fra til brylluppet og jeg kan godt forstå, at de er blevet skuffede, det koster jo immervæk nogle penge at stable sådan en dag på benene og hvis man så regner med en invitation til bryllup, men den udebliver, kan jeg godt forstå, at man føler sig trådt på.

Det er naturligvis en smagssag for den enkelte og man må jo gå ud fra, at enhver kender sin egen omgangskreds bedst så man er rustet til at vælge til og fra.

Jeg synes det er rart at blive bedt om en liste, så jeg ved, at der ikke bliver glemt nogen, eller der kommer nogen, som jeg ikke lige havde forestillet mig skulle med.. F.eks min mor... GYS. :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min verden, holder man pa, for budeparet og gæsternes skyld. Altså blandt andet for at gæster har mødt hinanden før.... Og det er helt ok at lade en af gæsterne vide at man ønsker sig en pa (host host, vil du stå for det)... Det er nok fedest at være med hvis det er ens veninde der skal giftes, men det er også fedt at have lidt historie med de andre gæster. Der ud over mener jeg at "de gamle " altså mor, svigermor, moster og diverse tanter, kan gå tideligt hjem, hvis de ikke er "ønsket", men faktisk kan jeg ikke se hvorfor de ikke skulle med. Men det er nok fordi pa i min optik er både for brud/gom og gæster.... tja...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min verden, holder man pa, for budeparet og gæsternes skyld. Altså blandt andet for at gæster har mødt hinanden før.... Og det er helt ok at lade en af gæsterne vide at man ønsker sig en pa (host host, vil du stå for det)... Det er nok fedest at være med hvis det er ens veninde der skal giftes, men det er også fedt at have lidt historie med de andre gæster. Der ud over mener jeg at "de gamle " altså mor, svigermor, moster og diverse tanter, kan gå tideligt hjem, hvis de ikke er "ønsket", men faktisk kan jeg ikke se hvorfor de ikke skulle med. Men det er nok fordi pa i min optik er både for brud/gom og gæster.... tja...

Kunne ikke ha skrevet det andre selv ... Præcis sådan jog også har det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg var til min venindes PA for nogle år siden og der var kun gæster med der også skulle til brylluppet.

Hvis jeg var bruden ville jeg have dårlig samvittighed over hvis der kom nogen som ikke blev inviteret med til brylluppet også. For som mange siger er det altså mange penge man bruger på sådan en dag.

Så når jeg på et tidspunkt skal have en ( hø hø eller regner med at jeg får en ) så vil jeg da sige at jeg helst vil se folk som også bliver inviteret med.

Og forresten var min venindes svigermor og mor også med og de gik på samme tid som os andre...det var en super fantastisk dag også selvom de "gamle" var med :loveshower: hov og hendes mormor var da også med...men ok hun er så også mere frisk end nogle af de unge og køre gerne ræs med de unge gutter ved lyskrydsene :fløjt:

Nej forventer da også at min mor og svigermor skal med til min :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er så en af dem, der har valgt at invitere nogen med til min PA, som ikke skal med til brylluppet. Det er 2 fra min mødregruppe, som jeg svinger rigtig godt med, og som jeg gerne vil dele denne dag med. thumbsupsmileyanim.gif Jeg var selv med til den enes PA sidste sommer og det var sjovt også selv om jeg ikke skulle med til brylluppet cheerleader3.gif

Syntes dette lyder som en rigtig god ide at invitere andre med til PA som desv. Ikke er "råd" til på selve bryllupsdagen..

Hvis de er rigtige venninder, ved de os at de betyder mere for dig, men at man jo´ikke kan invitere ALLE til sit bryllup... 0:)

Hilsen J.S.J. - rimelig forståelig over denne situation.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer