Betinsen

Feststedet blev aflyst 2 ½ uge før! Enhvers frygt!

28 indlæg i dette emne

Kære alle tøser..

Nu må jeg hellere få lettet mit hjerte.. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har nu overstået den længte uge i mit liv længe.

Vi skal giftes d. 10 maj (om under 14 dage!!) I mandags blev jeg ringet op, af ham der ejer Hotellet og kroen, at dem som har lejet lokalerne af ham, hvor vores bryllup skulle afholdes, skal smides ud af fogeden! Hyyyyyyyyyyylll!!! :thumbsupsmileyanim:

Vi bookede alle de store ting - der imellem "hotellet og kroen" i slutningen af maj sidste år! og nu vælter det hele bare.

Jeg gik totalt i panik og ringede stortudende til min kæreste mens snottet og tårene stod ud af hovedet på mig!

Jeg sov ikke natten mellem mandag og tirsdag og næsten heller ikke mellem tirsdag og onsdag... ALT blev med ét ændret og vores bryllup skal nu afholdes i et forsamlinghus i stedet. Vi har fundet en leverandør (Gæstgivergården i Hornslet - som laver FANTASIK mad) der kommer med et "totalt koncept med kok, tjenere, pynt og drikkevarer", problemet er bare at det koster næsten 10.000 mere end hvad vi havde regnet med. Men ikke nok med, at det hele kiksede, så kan vi først få forsamlingshuset lørdag morgen kl. 8. hvor vi selv skal hjælpe med at rydde op og gøre rent... Da det er lejet ud om fredagen. Og hvis dem der har lånt det selv skal gøre rent, kan vi først få det kl 13.00 og det er ligesom liiiiiiiiiiige lidt sent, når vi skal giftes kl 15.00!

Jeg måtte løbet af 2 dage lave en masse ændringer og har nu fået næsten det hele på plads.

Nu mangler vi bare en der kan lave vres bryllupskage, da den også skulle have været derude fra.

Så hvis nogen kender en god billig bager i Randers/Hadsten/Århus området, så sig endelig til...

Jeg har bare grædt og grædt men nu er jeg ved at have overblikket igen.. Men føler mig dog stadig lidt skudt ud af kurs :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle tøser..

Nu må jeg hellere få lettet mit hjerte.. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har nu overstået den længte uge i mit liv længe.

Vi skal giftes d. 10 maj (om under 14 dage!!) I mandags blev jeg ringet op, af ham der ejer Hotellet og kroen, at dem som har lejet lokalerne af ham, hvor vores bryllup skulle afholdes, skal smides ud af fogeden! Hyyyyyyyyyyylll!!! :thumbsupsmileyanim:

Vi bookede alle de store ting - der imellem "hotellet og kroen" i slutningen af maj sidste år! og nu vælter det hele bare.

Jeg gik totalt i panik og ringede stortudende til min kæreste mens snottet og tårene stod ud af hovedet på mig!

Jeg sov ikke natten mellem mandag og tirsdag og næsten heller ikke mellem tirsdag og onsdag... ALT blev med ét ændret og vores bryllup skal nu afholdes i et forsamlinghus i stedet. Vi har fundet en leverandør (Gæstgivergården i Hornslet - som laver FANTASIK mad) der kommer med et "totalt koncept med kok, tjenere, pynt og drikkevarer", problemet er bare at det koster næsten 10.000 mere end hvad vi havde regnet med. Men ikke nok med, at det hele kiksede, så kan vi først få forsamlingshuset lørdag morgen kl. 8. hvor vi selv skal hjælpe med at rydde op og gøre rent... Da det er lejet ud om fredagen. Og hvis dem der har lånt det selv skal gøre rent, kan vi først få det kl 13.00 og det er ligesom liiiiiiiiiiige lidt sent, når vi skal giftes kl 15.00!

Jeg måtte løbet af 2 dage lave en masse ændringer og har nu fået næsten det hele på plads.

Nu mangler vi bare en der kan lave vres bryllupskage, da den også skulle have været derude fra.

Så hvis nogen kender en god billig bager i Randers/Hadsten/Århus området, så sig endelig til...

Jeg har bare grædt og grædt men nu er jeg ved at have overblikket igen.. Men føler mig dog stadig lidt skudt ud af kurs :cheerleader3::cheerleader3:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ hvor er det bare en mareridtssituation!!! Og hold k... hvor er det godt klaret, at I alligevel har kunne stable en masse på benene så kort tid før. Jeg kan desværre ikke hjælpe med kagen, men ønsker jer ALT HELD OG LYKKE for at få tingene på plads :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak skal I have!

:thumbsupsmileyanim:

Det har simpelthen været et levende mareridt.. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har fået så lidt søvn!

Nej jeg har desværre været så dum, at intet er på skrift, MEN vi havde heldigvis ikke betalt noget i depositum. Og til jer der betaler i depositum, vil jeg bare anbefale, at I laver en deal for, hvis I skulle ende i en situation som os...

Tak for jeres knus! Det varmer meget!

Føj for den da!

Du får lige en stribe af disse her: :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::kiss:

Det er da utrolig flot af dig at få det hele arrangeret om på så kort tid!!

Har du ikke nogen af aftalerne på skrift, så du kan få lidt kompensation? :kiss:

Dorte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle tøser..

Nu må jeg hellere få lettet mit hjerte.. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har nu overstået den længte uge i mit liv længe.

Vi skal giftes d. 10 maj (om under 14 dage!!) I mandags blev jeg ringet op, af ham der ejer Hotellet og kroen, at dem som har lejet lokalerne af ham, hvor vores bryllup skulle afholdes, skal smides ud af fogeden!

Dvs. vi taler om en der har lejet eller forpagtet kroen/hotellet. Det er da pænt af ejeren at ringe og fortælle det men man kan jo spørge sig selv om hvorfor denne ikke udviser lidt situationsfornemmelse og siger ok: Så lejer I af mig i stedet. De skal næppe anvendes til andet formål samme dag.

Well man må sige at det er fint at i har fundet en løsning på så kort tid og får helt sikkert en god fest alligevel. Hvad lokalerne angår kunne I måske uddelegere og alliere jer med nogle af gæsterne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Kan I ikke gøre jeres krav på de 10.000 ekstra gældende overfor det gamle feststed? De har da også vidst i længere tid at den var gal!!

Nu kan jeg ikke hjælpe til den lørdag, men prøv da at hør nogle zilla'er om de ikke kan hjælpe - hvor skal I giftes?

Og så til sidst; træk vejret.. Du får en helt fantastisk dag!

Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV for en grim situation!!

Tror ikke i skal sætte næsen op efter at få noget som helst fra det oprindelige feststed - Hvis de bliver smidt ud af fogeden ejer de jo ikke en rød reje.

Ville gerne have givet en hånd med så det forsamlingshus kommer til at ligne en milliard - men vi bor en del timers kørsel fra hinanden.

Håber det ordner sig! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!!

Allerførst får du lige en masse af dem her :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::cheerleader3::cheerleader3::kiss::kiss:

I har min fulde sympati! Min kæreste og jeg skal selv giftes den 10. maj og kan sagtens forestille mig hvor stort et chok det må være så tæt på den store dag. :bunny_4: Ville selv reagere FULDSTÆNDIGT som dig, når afmagten fuldstændig skyller over een.

Kan ikke forstå, at hotellet ikke har kontaktet jer tidligere. - Har ikke meget forstand på det at blive smidt ud af fogeden, men kan ikke forestille mig at de ikke har vidst noget tidligere.... :bearhug:

Er bare rigtig glad for at høre at i alligevel har fundet et nyt sted, selvom det hele nu bliver mere hektisk og anderledes end det i først havde planlagt.

Men som de andre, der har svaret siger, så tror jeg også at i får en rigtig dejlig dag alligevel, sammen med jeres venner og familie. Jeg vil i hvert fald sende jer en kærlig tanke på dagen! :cheerleader3:

Knus!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TAK søde!!!!

Jeg glæder mig HELT VILDT, var så sent som i aftes forbi din hjemmeside og nød lige lyden af din skønne stemme på min pc'er...

GLÆDER MIG så meget til vores surprise! (Det er kun dig, mig og præsten og resten af "zilla'erne" herinde :thumbsupsmileyanim: som ved det)

Kære Betina

Sikke noget....

Vil bare lige kaste en bemærkning om at JEG i hvert fald ikke svigter dig på din bryllupsdag- kommer som vi har planlagt :thumbsupsmileyanim:

Mange hilsner Cathrine (Rosen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV for en grim situation!!

Tror ikke i skal sætte næsen op efter at få noget som helst fra det oprindelige feststed - Hvis de bliver smidt ud af fogeden ejer de jo ikke en rød reje.

Det er rigtigt men ud fra det der bliver skrevet er det kun forpagteren der bliver smidt ud. Ejeren af feststedet er der stadigvæk og har rådighed over stedet. Det er derfor man kan undre sig over at man ikke kan lave en aftale med ham i stedet.

Og selvfølgelig svigter Rosen ikke. Det gør seriøse bryllupsleverandører ikke :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det er rigtigt men ud fra det der bliver skrevet er det kun forpagteren der bliver smidt ud. Ejeren af feststedet er der stadigvæk og har rådighed over stedet. Det er derfor man kan undre sig over at man ikke kan lave en aftale med ham i stedet.

Det kan der nemt være en (i hvert fald for for jurister) letforståelig forklaring på.

Når forpagteren/lejeren bliver smidt ud, skal hans forpagtningsaftale/lejeaftale/whatever ophæves. Der er tale om en konkurssag, og det vil sige at skifteretten er ind over og behandler sagen. Indtil boet er gjort op, er alting låst af skifteretten, herunder også rådigheden over lejemålet.Derfor er det simpelthen ikke sikkert at ejeren af lokalerne har nået at få råderet over lokalerne igen om 14 dage - skifteretten skal jo lige først nå at undersøge om han nu også rent faktisk bare skal have lokalerne tilbage, eller der kan være andre forhold, der spiller ind.

Ting tager tid, og jura kan nogle gange være noget kompliceret noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er så småt ved at være styr på det...

Der er en masse af mine veninder der har tilbudt at komme og hjælpe med at rydde op og gøre rent lørdag morgen. Jeg havde dog alrig drømt om, at jeg på min egen bryllupsdag skulle op og rydde op og vaske gulv og gøre rent efter en ungdomsfest :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::blink::bestwishes: ville ønske at de ikke skulle være der, så vi havde fredagen i ro mag til at gå og hygge om det.

Jeg må efterhånden sige, at mit bryllup kommer jeg aldrig til at glemme....

og hvor er det dog ikke særlig behageligt, at tanken "jeg glæder mig til det er overstået" strejfer mig... Forstå mig ret, jeg GLÆDER MIG HEEEEEELT VILDT, men synes godt nok at udfordringerne er mange. Min kæreste er heldigvis sød og dejlig og siger det nok skal gå, men jeg havde troet at jeg skulle gå og nyde den sidste tid uden bekymringer...

puuhh ha jeg er bare :balloons::blush::boohoo::boohoo::boohoo: :boohoo: :boohoo::boohoo::blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Der er så småt ved at være styr på det...

Der er en masse af mine veninder der har tilbudt at komme og hjælpe med at rydde op og gøre rent lørdag morgen. Jeg havde dog alrig drømt om, at jeg på min egen bryllupsdag skulle op og rydde op og vaske gulv og gøre rent efter en ungdomsfest :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::blink::bestwishes: ville ønske at de ikke skulle være der, så vi havde fredagen i ro mag til at gå og hygge om det.

Jeg må efterhånden sige, at mit bryllup kommer jeg aldrig til at glemme....

og hvor er det dog ikke særlig behageligt, at tanken "jeg glæder mig til det er overstået" strejfer mig... Forstå mig ret, jeg GLÆDER MIG HEEEEEELT VILDT, men synes godt nok at udfordringerne er mange. Min kæreste er heldigvis sød og dejlig og siger det nok skal gå, men jeg havde troet at jeg skulle gå og nyde den sidste tid uden bekymringer...

puuhh ha jeg er bare :balloons::blush::boohoo:

Kan jeg sku godt forstå.. Absolut ingen drømme situation. Vores sted er også blevet aflyst dog er der 4 mdr til men har vist sig det er totalt umuligt at finde et nyt sted fordi det er en af de helt store bryllupsdatoer så vi må nok udsætte vores. :boohoo::boohoo::boohoo:

Håber i får en fantastisk dag og at du på selve dagen kan NYDE det og ikke bare glæder dig til den er ovre..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh søde da !!!!!!!!

Hvor frygteligt !!!

Vi har bestilt vores bryllupskage hos Guldbageren i Hadsten.

Vi skal have Jordbærtærte hjerter til den nette sum af 20 kr. per person !!! Godt nok skal du selv hente men den er en super god bager !!

Ellers prøv at lure på www.desserten.dk de har nogle lækre kager som jeg sagtens syntes kan bruges som anderledes bryllupskage !!!

Mange KnuZ

Maria - som selv skal holde bryllup i Hammel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer