Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Deapige

Blev pludselig i tvivl...!!

8 posts in this topic

Vi er gift på forhånd og skal kirkeligt velsignes....

Bliver man så stadig ført op af sin far og alt det her??

Jeg vil jo gerne at det eneste der er ændret, er at man ikke bliver tilspurgt....men er det sådan det forgår??

HJÆLP!

0

Annonce ♥

Ja selve kirkehandlingen er ikke anderledes, vi var til bryllup for to år siden og der vidste vi ikke at de var gift et år i forvejen og det var først da præsten siger noget i stil med "der bliver jo ikke noget med at jeg tilspørger......, men i får hermed kirkens velsignelse" først der gik det op for hele selskabet at det yndige par var gift INGEN vidste det!!!

0

Ja selve kirkehandlingen er ikke anderledes, vi var til bryllup for to år siden og der vidste vi ikke at de var gift et år i forvejen og det var først da præsten siger noget i stil med "der bliver jo ikke noget med at jeg tilspørger......, men i får hermed kirkens velsignelse" først der gik det op for hele selskabet at det yndige par var gift INGEN vidste det!!!

MANGE TAK for dit svar....nu er jeg helt rolig igen...!

0

Hejsa

Vi fik den kirkelige velsignelse i november sidste år.

Det var som det helt traditionelle bryllup, hvor min far fulgte mig op. Kunne i øvrigt ikke forestille mig det anderledes. Det var også et stort ønske fra min mands side.

0

Annonce ♥

Hej!

Hvis du har en salmebog (ny) hjemme, kan du se alle ritualer - står bagerst.

Jeg mener også at velsignelsen indeholder det samme som en vielse - salmer, præstens tale mm. - altså lige bortset fra vielsen.

Mange knus

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

altså nu bliver jeg en smule forvirret .. vores præst siger han spørger os een gang,.. og dejligt er det jo ..

0

Vi skal også velsignes, men er blevet lovet af kordegnen, at man kan bede præsten om at tilspørge... - men kun én gang - kan ikke lige huske hvilket spørgsmål - men, det er vigtigt for mig at sige JA i kirken også, og det får jeg lov til :ilovebryllupsklar:

0

Vi er gift på forhånd og skal kirkeligt velsignes....

Bliver man så stadig ført op af sin far og alt det her??

Jeg vil jo gerne at det eneste der er ændret, er at man ikke bliver tilspurgt....men er det sådan det forgår??

HJÆLP!

Min søster og hendes mand blev kirkeligt velsignet i forbindelse med deres søns barnedåb. Det var lige som et hvilket som helst andet bryllup, lige med undtagelse af at, i stedet for den sædvanlige tilspørgelse, spurgte præsten. vil i modtage kirkens velsignelse på jeres ægteskab. Dette skulle de jo så svare JA til.

Men ellers lige så smukt, dejligt og traditionelt som et hvilket som helst andet bryllup.

Knus

0

Annonce ♥