Sign in to follow this  
Followers 0
Ulrikke og Jonas

Feststedet. Er jeg bare for utoldmodig...?

32 posts in this topic

Hej piger

Jeg er ved, at være lidt træt af dem på det hotel, hvor vi skal holde vores fest.

Det første der skete var i påsken, hvor jeg ringer for, at snakke med hende der skulle ordne det med vores fest.

Men da jeg ringer derhen, fik jeg den besked, at hun har sagt op, og ikke var der længere, og mere kunne de ikke sige :loveboard:

Jeg blev mildest sagt pænt overresket. Dog havde jeg hendes private nr, så jeg ringede hjem til hende, og spurgte om hun vidste hvem der så

skulle stå for festen.

Det skulle ejeren af hotellet, og så ringede jeg tilbage, og fik da en hurtig aftale om, at vi skulle mødes og se på meny.

Men men men hun havde aldrig selv stået for sådan en fest på hotellet før....Vi fik aftalt en meny som de så skulle komme med et tilbud på. Efter 14 dage ringede jeg og rykkede, da der var gået 14 dage igen, ringede jeg endnu engang og rykkede, og så kom den. Kan det virkelig passe, at man skal ringe igen og igen? Jeg er godt klar over, at de har meget at se til men alligevel. Efter en uges tid ringede jeg så i fredags, og bad om at få udspecificeret prisen menyen, men jeg har ikke hørt noget fra dem endnu. Er jeg bare for utoldmodig, eller er det meget rimligt, at man skal vente flere uger på svar??

Oplever I det samme?

Hilsen Ulrikke

Edited by Ulrikke og Jonas
0

Annonce ♥

Hej piger

Jeg er ved, at være lidt træt af dem på det hotel, hvor vi skal holde vores fest.

Det første der skete var i påsken, hvor jeg ringer for, at snakke med hende der skulle ordne det med vores fest.

Men da jeg ringer derhen, fik jeg den besked, at hun har sagt op, og ikke var der længere, og mere kunne de ikke sige :loveboard:

Jeg blev mildest sagt pænt overresket. Dog havde jeg hendes private nr, så jeg ringede hjem til hende, og spurgte om hun vidste hvem der så

skulle stå for festen.

Det skulle ejeren af hotellet, og så ringede jeg tilbage, og fik da en hurtig aftale om, at vi skulle mødes og se på meny.

Men men men hun havde aldrig selv stået for sådan en fest på hotellet før....Vi fik aftalt en meny som de så skulle komme med et tilbud på. Efter 14 dage ringede jeg og rykkede, da der var gået 14 dage igen, ringede jeg endnu engang og rykkede, og så kom den. Kan det virkelig passe, at man skal ringe igen og igen? Jeg er godt klar over, at de har meget at se til men alligevel. Efter en uges tid ringede jeg så i fredags, og bad om at få udspecificeret prisen menyen, men jeg har ikke hørt noget fra dem endnu. Er jeg bare for utoldmodig, eller er det meget rimligt, at man skal vente flere uger på svar??

Oplever I det samme?

Hilsen Ulrikke

Uh! Det lyder altså ikke så godt... du er BESTEMT ikke for utålmodig! Håber du har mulighed for at finde et andet sted, for det dér er bare FOR dårlig service. Hvis ikke... tja, så synes jeg du skulle ringe og fortælle, at du rent faktisk skal bruge en del penge deres sted, og derfor forventer at blive behandlet bedre.

0

Annonce ♥

jeg synes også det er virkelig dårlig service, og jeg synes da klart at du skal meddele dem det. For det er da virkelig trist og kedeligt, at skulle gå og være både irriteret og nervøs ang feststedet.

0

Ihh altså tak for jeres besvarelser!!

Jeg har også snakket med min mor i dag, og hun synes også det er for dårligt.

Jeg er bare ikke så god til det der med, at ringe og give folk en skideballe, og heller ikke på en pæn måde.

Efter jeg skrev det første indlæg, har jeg så læst at det er sådan hos dem, at hvis festen vare over 7 timer,

så skal man betale 125 kr per time per person, det bliver altså for over 10000 kr i timen. :cheerleader3:

Men det vil vi ikke gå med til, så på fredag ringer min far heldigvis og snakker med dem. :cheerleader3:

Man ja ellers må vi finde et andet sted...det er bare noget l.....for alle invitationerne er sendt ud og der er kun 3 mdr til bryllupet

Men tak for svarene og knus til jer :loveboard:

0

Nej jeg mener ikke du er utålmodig. Hvis det havde handlet om at du havde "bombarderet" hotellet med detaljer som man typisk først aftaler op til festen kunne der måske have været noget om snakken men drøftelser om menu er vel praktisk talt noget man tager stilling til samtidig med at man booker stedet. Det er heller ikke opløftende for dig/jer at hotellet/ejeren ikke vender tilbage for det kan næsten kun tages som udtryk for mangl. engagement.

Med hensyn til det med de 125 kr. i timen for tid over 7 timer kan jeg kun sige: Jeg fatter ikke hvordan nogle restauratører/hoteller kan komme på den tanke at et bryllupsarrangement kan holdes indenfor 7 timer. Det næste er: Har I ikke indgået en aftale med feststedet. Der bør det vel fremgå af. Jeg har så selv oplevet brudepar der har betalt 10.000 kr. for en ekstratime, men det er de blevet orienteret om fra starten da de bookede og kalkuleret med.

Hvor skal I holde festen ? Jeg tænker ikke på selve feststedet men det geografiske. Det kunne jo måske e være en meget god ide at have noget i baghånden eller at tænke i andre baner. Medmindre vi taler om et festtelt i en have kan man ikke sige at tiden arbejder for jer.

0

Nej jeg mener ikke du er utålmodig. Hvis det havde handlet om at du havde "bombarderet" hotellet med detaljer som man typisk først aftaler op til festen kunne der måske have været noget om snakken men drøftelser om menu er vel praktisk talt noget man tager stilling til samtidig med at man booker stedet. Det er heller ikke opløftende for dig/jer at hotellet/ejeren ikke vender tilbage for det kan næsten kun tages som udtryk for mangl. engagement.

Med hensyn til det med de 125 kr. i timen for tid over 7 timer kan jeg kun sige: Jeg fatter ikke hvordan nogle restauratører/hoteller kan komme på den tanke at et bryllupsarrangement kan holdes indenfor 7 timer. Det næste er: Har I ikke indgået en aftale med feststedet. Der bør det vel fremgå af. Jeg har så selv oplevet brudepar der har betalt 10.000 kr. for en ekstratime, men det er de blevet orienteret om fra starten da de bookede og kalkuleret med.

Hvor skal I holde festen ? Jeg tænker ikke på selve feststedet men det geografiske. Det kunne jo måske e være en meget god ide at have noget i baghånden eller at tænke i andre baner. Medmindre vi taler om et festtelt i en have kan man ikke sige at tiden arbejder for jer.

Syntes absolut heller ikke i er urimelige. Som diskobil skriver ja så det nok bare svært at finde noget andet så tæt på dagen. Vi har erfaret at det har været umuligt for vores vedkommende og vi står så pt uden sted da vi blev brændt af hos det oprindelige.

Og ja hvem hulen holder bryllup hvor man losser gæsterne ud efter 7 timer??? Den ting fatter jeg bare slet ikke.. Vi vil da kunne feste og danse natten lang...

0

Annonce ♥

Vi skal holde festen på Bornholm, så det er ikke fordi, det vrimler med steder, man kan holde en stor fest. Men jeg har et andet sted i tankerne, og dem vil jeg ringe til i morgen.

Min fornemmelse er også helt klart, at de nok ikke rigtig lige kan overkomme den fest, efter at de mangler en i personalet.

Er bare rimelig træt af dem nu, og jeg synes det tager temmelig meget på min energi....

Tak for jeres opbakning den er godt nok guld værd!!

0

Ihh altså tak for jeres besvarelser!!

Jeg har også snakket med min mor i dag, og hun synes også det er for dårligt.

Jeg er bare ikke så god til det der med, at ringe og give folk en skideballe, og heller ikke på en pæn måde.

Efter jeg skrev det første indlæg, har jeg så læst at det er sådan hos dem, at hvis festen vare over 7 timer,

så skal man betale 125 kr per time per person, det bliver altså for over 10000 kr i timen. :cheerleader3:

Men det vil vi ikke gå med til, så på fredag ringer min far heldigvis og snakker med dem. :cheerleader3:

Man ja ellers må vi finde et andet sted...det er bare noget l.....for alle invitationerne er sendt ud og der er kun 3 mdr til bryllupet

Men tak for svarene og knus til jer :loveboard:

Du er bestemt ikke urimelige og jeg synes at det er en god ide at din far ringer og taler med dem for det kan jo være at det kan få dem til at løbe lidt stærkere-for nu er der jo ikke så lang tid til jeres bryllup.

Jeg synes godt nok at 10000 kr i timen lyder helt vildt-håber at I kan få dem på andre tanker

0

Ja ja så skete det jeg havde frygtet. Min far ringede for, at tale med hende, der skulle ordne festen (vi kalder hende lige for Janne) og det var ikke just en positiv samtale.

Dog fik vi at vide, at vi ikke skulle betale de ekstra 10000 kr i timen. Men da han rykkede på en efterspørgsel, for at få udspecifiseret menuen, sagde hun at det kunne hun slet ikke forstå, hvad vi skulle bruge den til. Min far sagde at ligemeget om hun kunne forstå det eller ej, så ville vi stadig gerne have den. For det kunne jo være, at vi ville ændre på menuen inden, at vi lavede den endelig aftale om menuen. Så var hun så strid at sige at, ja det håbede hun sandelig ikke, for nu var der jo også lavet aftale om prøve middag. Undskyld mig men er prøve middagen ikke netop for, at finde ud af om man overhovedet vil have det. :cheerleader3:

Jeg snakkede lidt frem og tilbage med min far, som ellers normalt ikke er den der hidser sig op, men han synes ikke at Janne var særlig venlig.

Han spurgte mig om vi havde skrevet under på en aftale, for ellers synes han, at vi skulle prøve, at finde et andet sted.

Puha tænte jeg lad os i en fart finde et andet sted. Men jeg blev i tvivl om, jeg havde skrevet under på nogen aftale.

Så jeg ringede til hende der havde sagt op (og hende navngiver jeg lige Anne) Hun var bare super sød, og fortalte at vi ikke havde skrevet under på noget. Hun kunne så fortælle mig, at efter at hun havde sagt op, var der flere der var smuttet fordi hende Janne, var rigtig strid imod personalet.

Så nu kan jeg jo godt ligge 2 og 2 sammen og regne ud, at Janne må være rigtig presset, når de mangler personale, og så skal jeg ikke nyde noget af, at holde min fest der.

Men nej hvor bliver man rundtosset af sådan en omgang. :wacko: Vi har så ringet til to hoteller som arbejder sammen, og de havde ingen fester den dag, og vi kunne komme og se begge steder, for at se hvad vi synes bedst om. :loveboard:

Nu ved jeg så bare ikke lige...hvad gør man med det andet sted, skal man ringe og sige det til dem, eller kan man sende dem en mail...?

0

Hej...

mht. til det rent praktiske, så er en mundtlig aftale lige så bindende som en skriftlig!

når det er sagt, vil jeg mene at de forsinkelser der har været, og manglende samarbejdsvillighed, må betegnes som mangler ved opfyldelsen af jeres aftale (eller anteceperet misligholdelse)(afhængigt af de konkrete aftaleforhold).

I er derfor i jeres gode ret til at hæve aftalen, og blot informere dem om at i hæver denne aftale og jeres samarbejde hermed må anses for at være sluttet.

ifølge aftaleretlige principper, kan i kræve erstatning og få godtgjort evt. udgifter i får udover dem i ville have med det gamle feststed. dette kan dog være svært at få medhold i 1. fordi i ikke har aftale på skrift. 2 grundet de lidt uklare aftaleforhold pga. manglende klar aftale.

I skal dog ikke være bange for at hæve aftalen og så bare lade det være ved dette!!!

dette er de umiddelbare juridiske apekter ved jeres aftale, og håber det gør beslutningen lidt nemmere, i forhold til at i nu ved hvad i "må"

Jeg håber i får et dejligt nyt feststed og et dejligt bryllup

Knus Janice

0

Annonce ♥

:cheerleader3:

Hvor er det egentligt godt, at I fandt ud af alt dette nu! :loveboard:

Jeg håber, I får en fantastisk fest på det nye sted - vi vil gerne se billeder af det sted, I nu vælger :cheerleader3:

:cheerleader3:

0

PS. Jeg ville sende en mail!

så har i også en skriftlig bekræftigelse af jeres ophævelse

Tusind tak for den besvarelse du er kommet med! Det var rigtig rat at vide, for sådan noget har jeg altså ikke styr på.

Jeg håber da heller ikke, at vi får flere problemer. Og vi har så absolut ingen hensigter om, at skulle søge om erstatning. Det jeg bere er bange for det er om de kan finde på at kræve, at vi betaler noget til dem...evt for den aftalte prøvemiddag...hmm vi skal nok finde ud af det.

0

Annonce ♥

ifølge aftaleretlige principper, kan i kræve erstatning og få godtgjort evt. udgifter i får udover dem i ville have med det gamle feststed. dette kan dog være svært at få medhold i 1. fordi i ikke har aftale på skrift. 2 grundet de lidt uklare aftaleforhold pga. manglende klar aftale.

Knus Janice

Om der så var lavet en egentlig aftale tror jeg bare feststederne ville grine af jer hvis I gjorde et sådant krav gældende og der er næppe nogle advokater som ville føre sådan en sag; fordi det rent faktisk er jer og ikke feststedet der opsiger aftalen. Jeg ville sende en mail til dem hvor I bekræfter at "aftalen" er ophævet og at de kan disponere til anden side den dag.

I er meget heldige at I kan finde hele 2 steder som har mulighed for at holde festen så det er da bare at køre på.

0

Nu er jeg jo selv bornholmer, så jeg bliver helt nysgerrig på hvilket hotel det er?? :cheerleader3: Narh ingen negativ namedropping her.

Men hvis det er I ikke finder noget andet, så kan jeg godt anbefale bolsterbjerg. Jeg var engang til et bryllup der og det var bare alletiders og hyggelige lokaler.

Jeg håber det lykkes for jer, rigtig meget held og lykke :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Nu er jeg jo selv bornholmer, så jeg bliver helt nysgerrig på hvilket hotel det er?? :thumbsupsmileyanim: Narh ingen negativ namedropping her.

Men hvis det er I ikke finder noget andet, så kan jeg godt anbefale bolsterbjerg. Jeg var engang til et bryllup der og det var bare alletiders og hyggelige lokaler.

Jeg håber det lykkes for jer, rigtig meget held og lykke :thumbsupsmileyanim:

Jeg tør egentlig ikke, at skrive navnet på hotellet her, ikke før vi har fået afsluttet det. Bolsterbjerg er også et rigtig hyggeligt sted. Men nu holdt min søster sit bryllup der, og egentlig vil jeg forfærtelig gerne at der er udsigt til vandet. Men både hotel griffen og fredensborg har udsig til vandet og de har ingen fester den dag :thumbsupsmileyanim:

0

Som ovenfor beskrevet er der nogle juridiske rettigheder i har mulighed for at udnytte i sådan en situation. Er dog i tvivl om det kan betale sig at gøre brug af dem, da det vil tage tid og kræfter - og det har I nok ikkr brug for lige nu. Dog skal man ikke lade sig koste rundt med, så I må gøre op med jer selv om I vil gøre mere ved det, eventuelt efterfølgende?

Synes dog at en email er det bedste at aflyse med, eventuelt suppleret af en opringning! Så har jeres på det rene, og hvis der er ballade fra hotellets side, er I juridisk bedst stillet.

SÅ nu håber jeg bare for jer at I kan finde et andet sted I er helt tilfredse med og som behandler jer ordentligt! Håber I får en fantastisk og uforglemmelig bryllupsdag! Held og lykke.

Mvh

Christina

0

Som ovenfor beskrevet er der nogle juridiske rettigheder i har mulighed for at udnytte i sådan en situation. Er dog i tvivl om det kan betale sig at gøre brug af dem, da det vil tage tid og kræfter - og det har I nok ikkr brug for lige nu. Dog skal man ikke lade sig koste rundt med, så I må gøre op med jer selv om I vil gøre mere ved det, eventuelt efterfølgende?

Synes dog at en email er det bedste at aflyse med, eventuelt suppleret af en opringning! Så har jeres på det rene, og hvis der er ballade fra hotellets side, er I juridisk bedst stillet.

SÅ nu håber jeg bare for jer at I kan finde et andet sted I er helt tilfredse med og som behandler jer ordentligt! Håber I får en fantastisk og uforglemmelig bryllupsdag! Held og lykke.

Mvh

Christina

Tak for dit svar.

Jeg synes at jeg bliver klogere og klogere!

Vi vil slet slet ikke ligge sag an imod dem....vi vil bare rigtig gerne hurtigt ud af det, og uden at skulle betale nogle penge.

Ved du noget om de kan kræve at vi betaler noget? Vi har ikke godtkendt nogen menu og heller ikke aftalt noget som helst om pris for festen....

Jeg er meget sikker på at vi nok skal få en ordentlig behandling det andet sted. De har allerede været meget behjælpelige.

0

[ Vi har ikke godtkendt nogen menu og heller ikke aftalt noget som helst om pris for festen....

Jeg er meget sikker på at vi nok skal få en ordentlig behandling det andet sted. De har allerede været meget behjælpelige.

Så har I vel i principppet ikke indgået en egentlig aftale med stedet og er frit stillet. En mundtlig aftale er som udgangspunkt bindende men der er ingen steder som indgår aftaler uden at der indgår et priselement.

0