Posted April 2, 2004 · Report post Hejsa Jeg har set, at I er fuld af gode ideer, så jeg tænkte, der var nogen der havde et godt forslag. Havde det været et forårsbryllup, kunne det have været "Det er idag et vejr". Det ville jeg synes var super hyggeligt, Men eftersom brylluppet er den 28. august, passer den ligesom ikke... Er der nogen gode ideer? Det må godt være lidt anderledes... På forhånd tak! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 2, 2004 · Report post Hejsa. Jeg var til bryllup for et par år siden, hvor brudeparret havde valgt at velkomstsangen var "When I´m sixtyfour" med Beatles...den kunne den lidt ældre generation jo også synge med på. Vi har selv snakket om at stjæle ideen til vores bryllup...og måske vælge Svantes vise med Dissing som velbekomme, han synger jo netop "om lidt er kaffen klar". Glæder mig til at læse andre gode råd i denne tråd. KH Rikke 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 2, 2004 · Report post Hej Jeg har fundet en side, hvor der er alverdens sange :song: - måske også en for jer !! Siden hedder: http://festlige-sange.dk/ Håber I finder noget I kan lide !! Hilsen Redhead 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 2, 2004 · Report post Svantes vise med Dissing som velbekomme, han synger jo netop "om lidt er kaffen klar". Men så tjek lige gæstelisten for "Nina'er" inden i vælger den. Åhhhhh - hvor jeg dog ikke bryder mig om altid at blive grinet/blinket/vinket til når "Nina går i bad...." *GG*Men det må der jo være andre herinde der kan skrive under på. For der er da en hel del med det lille navn herinde http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif Knus fra Nina 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 2, 2004 · Report post Hej Nina...som er gået i bad ;) Der er ikke nogen på gæstelisten ved navnet Nina så ingen pegen fingre i vores forsamling...ti...hi...kan godt forstå du er træt af det. KH Rikke 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 2, 2004 · Report post Jeg vil male dagen blå...... hedder rigtig regnvejrs dag i november den egner sig måske heller ikke, men det er godt nok en skøn sang, si' til hvis nogen vil ha' teksten!!! ;) p.nille 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 2, 2004 · Report post Hej Rikke og P.Nille (og alle i andre) Svantes Vise og Regnvejrsdag i November er lige netop den slags sange, jeg synes er rigtig gode og hyggelige! Så kom endelig med flere forslag - nu går det lige så godt! KH Musling 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 2, 2004 · Report post okay jeg tænker videre................. ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 4, 2004 · Report post Jeg overvejer at bruge "Forelskelsessang". Bedre kendt som "Du kom med alt det der var dig...." (Højskolesangbogen nr. 509) Den er smuk, "folkelig" og passer til et bryllup da den handler om kærlighed. Kh Linse :hjerte: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2004 · Report post Hej. Jeg har planlagt at vi skal starte med at synge "visen om de atten svaner". Den synes jeg er helt fantastisk sød. Lotte72 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 15, 2004 · Report post Vi havde selv skrevet en præsentationssang som velkomst sang til vores bryllup... Vi havde skrevet en linje om hver gæst... linjen var så understreget og lagt under vedkommendes tallerken... da vi var 121 var sangen ret lang.. men folk syntes det var sjovt, og så havde alle lige en " startreplik" hvis de ikke kendte hende overfor... Vi skrev den på jeg er havren, som er en kedelig, men let tilgængelig sang ! Et af versene lyder Ella hun kan strikke mange lapper ( Gommens farmor der strikker til børn i afrika) Lillian hun er jersey-yver-tapper ( Hun er bondekone ) Anne Jette klipper hundens hår ( Hundefrisør) Aksel får en lille lagetår ( Laver lage på en sildefabrik ) Det er bare en lidt anderledes idè som jeg hermed giver videre... Knus Dyv 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 16, 2004 · Report post hallo girls. Faldt over disse 2 på [/i]festsange.dk Velkommen. Melodi: Oppe i Norge. Er i i stemmning? Er alle parate ? Har I taget smilet på og medbragt højt humør ? Så´ det på tide, at festen kan starte, og vi hilser på hinanden, som sig hør og bør. \:FOLK FRA NÆR OG FJERN, VÆR VELKOMMEN HER. LAD OS HÆVE GLASSENE OG SKÅLE MED MANÈR ! :\ Velkommen. Melodi: Katinka, Katinka. Velkommen, velkommen spænd livremmen ud, for nu skal der spises og drikkes, I ønskes velkommen af gom og af brud, og senere skal ballerne vrikkes. Men først skal vi ha´os en ret eller to, hvad mon det er, er det so eller ko, Velkommen, velkommen spænd livremmen ud, for nu skal der spises og drikkes. Synes faktisk at de klinger begge to.. Knuz tina 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 16, 2004 · Report post Jeg overvejer at bruge "Forelskelsessang". Bedre kendt som "Du kom med alt det der var dig...." (Højskolesangbogen nr. 509) Den er smuk, "folkelig" og passer til et bryllup da den handler om kærlighed. Kh Linse :hjerte: Helt enig!!!Den er altså knald god. Tror da også jeg vil overveje den. camilla :specool: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 19, 2004 · Report post Du kom med alt det der var dig...."Det er en fantastisk sang, men da vi ikke skal have levende musik men MP3-filer på en bærbar, tror jeg den bliver lidt svær at synge... Hvad tror I? Kan man finde sådan noget på MP3 måske?? :piano: Ellers kunne det sagtens blive: Er i i stemmning? Er alle parate ? Har I taget smilet på og medbragt højt humør ? Osv... Skal man også have en tak-for-mad-sang, når man er færdige med middagen?Mange hilsner Therese 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 19, 2004 · Report post Skal man også have en tak-for-mad-sang, når man er færdige med middagen? skal og skal...... det må da være op til en selv!!! Vi skal hverken have velkommen eller velbekommen sange!!! ;) p.nille 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 20, 2004 · Report post Hvad med en sagn på melodien "Marken er mejet" - med giffen gaffen giffen gaffen giffen gaffen guf 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 20, 2004 · Report post Hej Fandt disse 2 velkommen og velbekommen -sange. Melodien er til begge: Jeg plukker fløjlsgræs Velkommen Vi si'r velkommen til vore gæster Det er en glæde at se Jer her For det er én af de store fester Vi fejrer sammen med alle Jer I dag er vi blevet mand og kone Det blev bevidnet af alle her Nu synger vi sammen glædens tone som glædens kor vil vi bruge jer Og når vi nu har få't sagt velkommen Så er det meste jo op til jer Nu skal I hygge jer, fylde vommen Og husk at væde er godt især ! Så er det vist ved at vær' på tide Nu er vi nået til vores mål For nu skal vi ikke læng're sidde Nu skal vi rejse og og si' SKÅL Velbekommen Nu vil vi sige Jer velbekomme Har I nu fået alt hvad I ku'? Ja, fadene er vist blevet tomme Der skulle dog være vin endnu! Så er det bare at fylde glas'ne Og husk at skåle så tit I kan For man kan sige, at det er pas'ne Vi fejrer vi er blev't kon' og mand Og for at fejre er det nødvendigt At man har masser af godt humør Ja så er det faktisk ganske heldigt For godt humør løber I ej tør Så er det vist ved at vær' på tide Nu er vi nået til vores mål For nu skal vi ikke læng're sidde Nu skal vi rejse os og si' SKÅL Hilsen Redhead 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 20, 2004 · Report post Hej Linse. Jeg er også helt vild med Du kom med alt det der var dig. Jeg regner med at vi skal synge den i kirken. Marlene. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 20, 2004 · Report post Måske dem vi vil bruge.... VELKOMMEN-SANG (Melodi: Du må få min sofacykel…) VÆR VELKOMMEN alle gæster! I forstår, Vi har glædet os i mange, mange år! Alting har vi lagt til rette, så I nok skal blive mætte. Måske også overrislet, før I går. Vi har inviteret, ordnet og gjort klar! Det, der mangler, tror vi, at I alle har: Lysten, sulten, tørsten, kraften til en rigtig, festlig aften, så vi kan si’ ”Tak til alle jer, som bar!” I kan glæde jer til både tørt og vådt. Løber tænderne i vand, så er det godt! Her vil alting blive passet. Lad os sammen løfte glasset! Vi gi’r festen en gang ’velkomst-uppercut’! VELBEKOMME-SANG! (Melodi: Tssu må få min Zofazykel ) Vi har spist og drukket dejligt – absolut er nu tiden inde til at slå en…smut rundt til alle vore venner - også dem, I ikke kender - Det er svært, når man ustands’lig bliver budt. Denne vise bliver bordets sidste sang! Nu er festen nemlig kommet godt i gang. Vi har siddet ned så længe, at de fleste vist må trænge til forandring – Det er vort ræsonnement! Dersom nogen føler mindste sult og tørst, må de styre sig – Vi andre kommer først! Vi har få’t så hatten passer. Vi skal ud og se på das’er! Lige nu er maven den, der føles størst! Lad os suge sidste dråbe af vort glas! Vi vil håbe, alle føler sig tilpas. Dersom glassene er tomme, si’r vi TAK og VELBEKOMME! Vi går ind og ud og finder næste plads! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 21, 2004 · Report post Svantes vise med Dissing som velbekomme, han synger jo netop "om lidt er kaffen klar". Men så tjek lige gæstelisten for "Nina'er" inden i vælger den. Åhhhhh - hvor jeg dog ikke bryder mig om altid at blive grinet/blinket/vinket til når "Nina går i bad...." *GG*Men det må der jo være andre herinde der kan skrive under på. For der er da en hel del med det lille navn herinde Knus fra Nina *g* Det må være ligesom jeg har det når der til fester bliver spillet "Hvorfor går Louise til bal?"...Er snart ved at være grundigt træt af alle skal stikke og prikke og blinke når der bliver sunget diverse ting om Louise... *g* Mon ok... Mht spørgsmålet, hvad så med "Velkommen i den grønne lund"? Den har jeg set brugt mange steder, og jeg synes nu den er så køn... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites