arno

Hus køb

33 indlæg i dette emne

Årh, Mette....... :boohoo:

Rigtigt rigtigt hjerteligt tillykke med det pragtfulde hus!!!! -HAHA-:griner:--HAHA-:biggrin:

Hvor er det dog fantastisk.... jeg VIDSTE bare at der lå et dejligt hus derude og bare ventede og ventede på dig og Dan. Og så er det endda minimalt hvad der skal laves i forhold til det andet.

Det kommer I til at blive sindsygt glade og og jeg er ret sikker på at de næste to måneder nok skal gå lynende stærkt med alt det praktiske I skal nå i forbindelse med flytningen. Og tænk engang..... I når at få sensommeren i den skønne have med! :badgirl:

Jeg har i flere perioder været på Flyvestation Karup for mange år siden og jeg husker ganske godt Frederiks - en smadderhyggelig by, hvor man fik en dejlig "hjem-fornemmelse" i maven.

Endnu engang hjerteligt tillykke, Mette...... jeg glæder mig vildt meget til at høre om flytningen og jeres oplevelser når I er rykket ind og rigtigt mærker på egen krop hvor skønt det er at være hus-ejer.

Kæmpe :) fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt vild med 1.salen-sikke lækre rum men jeg ville dog desværre aldrig kunne bo på landet(som jeg ville kalde det)for jeg er jo en by-pige(københavner)og i københavn er husene meget dyre men er dog flyttet i en ejerlejlighed på amager....lige overfor amager strandpark-SKØNT :biggrin:

He he..... vi ville også have forsvoret at vi nogensinde skulle forlade København og bylivet..... manden er ærke-amagerkaner.

Vi boede i en kæmpe lejllighed på Amagerbrogade lige over for Hveensvej og har i lange perioder ledt efter noget Blomsterkvarteret, Eberts Villaby og Italienskvarteret.

Men vi endte simpelthen med det mest vidunderlige gamle hus fra 1902 i den gamle del af Taastrup Stationsby lige bag HoB - et køb vi på ingen måde har fortrudt..... og slet ikke sådan en pragtfuld morgen hvor jeg sidder på terassen med lap-toppen og skriver samtidig med at jeg kan se en flok røde egern drøne rundt i de nyudsprungne træer i bunden af haven.

-HAHA- fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med huskøbet. Hver er det bare et super lækkert hus! Hvor stort er det og hvor mange værelser ?

Jeg husker stadig følelsen af at have købt huset, det var så surrealistisk, gik helt rndt i en rus i lang tid, men der gik også næsten et halvt år fra vi havde skrevet under til vi overtpg huset. Nu er det lidt over en måned siden vi flyttede ind og vi nyder det i fulde drag. Er simpelthen så glade for huset og haven. Bare det at have ens eget, der er simpelthn pragtfuldt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej Arno

Stort TILLYKKE -HAHA-

Jeg synes, det er en rigtig god ide at vente med at renovere køkkenet. Indtil du/I har prøvet at bruge køkkenet, så ved I, hvad der fungerer og hvad der er uhensigtsmæssigt.

Min erfaring siger, at hvis man renoverer et så vitalt rum, så er det vigtigt, at arbejdsgangene bliver hensigtsmæssige, og ikke kun styres af smarte køkkensælgere, glitrede boligmagasiner og vilde drømme.

Vi selv flyttede ind vi vores bolig uden så meget som at male på væggene. Det var vigtigt for os at finde ud af, hvordan lyset var i de forskellige rum, inden vi malede det hele hvidt. Nå, ja flere rum er her snart 2 år efter endnu ikke malet, men vi slap da for stresset ved indflytningen, og de forbedringer, vi laver hen ad vejen, er nøje overvejet, så på den måde undgår vi fejlinvesteringer (både tid og penge).

Endnu en gang tillykke

mvh

goodbyehansen

Tak skal du ha' :biggrin: Vi svømmer stadigvæk rundt på en lyserød sky af glæde, og glæder os VILDT til at flytte derud. Men der er to måneder til, så vi forsøger at slå koldt vand i blodet...

Ja vi venter som sagt med køkkenet. Vi skal have fundet ud af hvilke funktioner vi gerne vil have, og hvordan det hele skal se ud. Og vi har ikke travlt. Køkkenet fungerer som det er. Og et stort plus er, at NÅR vi skal i gang med køkkenet, så er der et lille te-køkken i annex'et, som vi kan bruge imens køkkenet bliver lavet. Det er rigtig smart.

Jeg tror såmænd heller ikke at der skal males ret meget inden vi flytter ind. Det hele er så pænt og dejligt, så vi får at se hvordan det ser ud når de har flyttet deres ting.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke uenig. Min erfaring er så at hvis man ikke får lavet tingene i forbindelse med at man flytter ind eller i tæt tidsmæssig tilknytning hertil, så får man det aldrig gjort.

Det kan være rigtigt nok. Og vi får også lavet de mest vigtige ting stort set med det samme - der er et par vinduer som skal skiftes. Men køkkenet lader vi være det første år. Vi skal lige lære huset at kende før vi smider så mange penge efter et nyt køkken.

Arrrj hvor FEDT!!! Ih hvor lækkert !!

Frederiks er rigtig fin by! De unge derude har et MEGA godt sammenhold, super sted at få børn!! Jeg har flere veninde der kommer derudefra og alle kender hinanden derude og alle de unge har det her netværk der er trygt pga forældrene. Derudover er forbindelsen til Viborg i fht gymnasie, handelsskole - shopping etc. super fine og bestemt til at finde ud af!! (jae ok I skal lige have børn først meeeeen ;))

Anna

Ha ha - ja vi skal vist liiiiige have børn :biggrin: Men det er dejligt at høre erfaringer fra andre mht Frederiks. Ingen af os kender rigtigt Frederiks, men vi har et rigtig godt indtryk af byen. Det er en lille perle midt i Jylland, som vi glæder os til at lære bedre at kende.

Jeg er helt vild med 1.salen-sikke lækre rum men jeg ville dog desværre aldrig kunne bo på landet(som jeg ville kalde det)for jeg er jo en by-pige(københavner)og i københavn er husene meget dyre men er dog flyttet i en ejerlejlighed på amager....lige overfor amager strandpark-SKØNT -HAHA-

Tja... Det ER jo lidt langt ude, men Frederiks ligger dog ret centralt i forhold til et par større byer. Jeg glæder mig i hvert fald til at flytte derud. Jeg har selv boet i Berlin, og var da også glad for de muligheder som en storby kan tilbyde. Men Jeg ville ikke bryde mig om at skulle bo i en stor by resten af mit liv. Jeg har det meget bedre med at bo i et mindre samfund, hvor alle kender alle. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige - det ville være trist hvis vi allesammen skulle bo i Kbh! :badgirl:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Årh, Mette....... :hug:

Rigtigt rigtigt hjerteligt tillykke med det pragtfulde hus!!!! -HAHA-:griner:-:boohoo::biggrin:

Hvor er det dog fantastisk.... jeg VIDSTE bare at der lå et dejligt hus derude og bare ventede og ventede på dig og Dan. Og så er det endda minimalt hvad der skal laves i forhold til det andet.

Det kommer I til at blive sindsygt glade og og jeg er ret sikker på at de næste to måneder nok skal gå lynende stærkt med alt det praktiske I skal nå i forbindelse med flytningen. Og tænk engang..... I når at få sensommeren i den skønne have med! :badgirl:

Jeg har i flere perioder været på Flyvestation Karup for mange år siden og jeg husker ganske godt Frederiks - en smadderhyggelig by, hvor man fik en dejlig "hjem-fornemmelse" i maven.

Endnu engang hjerteligt tillykke, Mette...... jeg glæder mig vildt meget til at høre om flytningen og jeres oplevelser når I er rykket ind og rigtigt mærker på egen krop hvor skønt det er at være hus-ejer.

Kæmpe :boohoo: fra Marianne

Taaaark... -HAHA- Det er da godt nok helt vidunderligt, at mennesker som man møder på et Internet forum kan glæde sig SÅ meget med een... :) Det varmer virkelig!

Og ja - huset ER virkelig fantastisk. Jeg glæder mig enormt meget til at få nøglerne, og til at rode rundt med at flytte alt på plads. Glæder mig til at få besøg af venner, familie og bekendte, og til at gå og nusse med haven og huset. Det bliver VIDUNDERLIGT. Og det er et rigtig godt tidspunkt vi overtager huset på - det passer rigtig godt ift min ferie.

Frederiks ER virkelig en hyggelig by, og den er slet ikke så lille som vi først troede. Der er jo rent faktisk en del ting i byen, så det skal vi nok blive glade for. Jeg føler mig i hvert fald meget hjemme der allerede.

Endnu en gang tak for dine søde ord :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Stort tillykke med huskøbet. Hver er det bare et super lækkert hus! Hvor stort er det og hvor mange værelser ?

Jeg husker stadig følelsen af at have købt huset, det var så surrealistisk, gik helt rndt i en rus i lang tid, men der gik også næsten et halvt år fra vi havde skrevet under til vi overtpg huset. Nu er det lidt over en måned siden vi flyttede ind og vi nyder det i fulde drag. Er simpelthen så glade for huset og haven. Bare det at have ens eget, der er simpelthn pragtfuldt.

Selve huset er på 122 m2 (72 i stue etage og 50 på 1. sal) - og med 72 m2 kælder under (fuld kælder). Derudover er der et annex på 103 m2... Så mon ikke vi liiiiiiiiiige klarer os mht pladsen?? :biggrin:

Værelser er der nok af - 1. sal rummer to store værelser + et repos rum som er stort nok til at kunne bruges som værelse også, og trapperum. Stuen rummer et værelse/spisestue, stor stue, køkken og trapperum. Kælderen rummer stort vaskerum, trapperum, badeværelse, værelse, og walkin-closet. Annex'et rummer stort værelse/gildesal, lille værelse, te-køkken, lille "for-kontor", flot toilet, og stort kontor.

Glæder mig også afsindigt til at flytte ind... Det er bare dejligt, det hus. Lige som det skal være.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::badgirl::cheerleader3::cheerleader3: :carrot: :smolf: :cheerleader3:

Så har vi skrevet under på huset, og hvor ER det dog bare dejligt...!!

Nu kan vi bare krydse fingre for, at vores advokat ikke finder noget forkert i købsaftalen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer