goodbyehansen

Svigermor

37 indlæg i dette emne

Hvis din svigermor tilbyder at afholde dit bryllup - vil du så sige ja ?

he,he - mærkeligt spørgsmål ik' ?

Situationen er følgende:

Min søn og svigerdatter blev gift på rådhus for 2½ år siden - dagen før barnedåben af deres førstefødte. Det var en stille begivenhed kun med deltagelse af forældrene. Bryllupsfest blev det ikke til, men jeg inviterede efter vielsen alle (en lille meget lille flok) til brunch på byens hotel). Ægteskabet blev annonceret i forbindelse med frokosten efter barnedåben.

Min svigerdatter søn og sagde i den forbindelse til gæsterne, at der på det tidspunkt ikke var råd til bryllup, men at dette ville blive afholdt på et senere tidspunkt.

Nu er der altså gået rigtig lang tid, og økonomien er stadig ikke til de helt store udsving.

Og så er mit spørgsmål: Kan jeg som svigermor tillade mig at tilbyde af afholde et bryllup ?

Og nej - jeg forestiller mig ikke blot at stille 50-100.000 til rådighed. Men jeg forestiller mig egentlig at gå zilla en gang mere - blot på min søn og svigerdatters vegne at gå agurk en gang mere.

Er det for egoistisk ? eller for syg i hovedet ?

Skriv blot rent ud af posen. Jeg har brug for jeres ærlige input, inden jeg i weekenden enten bringer forslaget frem eller lader være.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville da være en suuuper flot gave!! Hurra for svigermor/mor - spørgsmålet jeg tænker er dog om du vil planlægge alt efter dine drømme eller din svigerdatter og søns? Og om du kan fralægge dig planlægningen hvis de ønsker det??

men igen super smuk gave!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, for søren da! DET er godt nok en flot gave!

Jeg tror måske, det kan være svært at tage imod, men når jeg havde vænnet mig til tanken, tror jeg bestemt, jeg ville sige ja tak! Men det kom også an på, som Kejzer er inde på, om jeg selv ønskede at have en finger med i spillet, eller om det ville være "forbudt" :)

Det kunne OGSÅ være fedt, hvis jeg ikke selv skulle røre en finger, men at alt fra anden side var HELT planlagt. Så ville det bare være at dukke op :cheerleader3:

Bliver spændende at høre, hvad du beslutter, og hvad parret i så fald mener om det :)

Held og lykke! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

En super smuk tanke. Men det kan være sprængfarlig vand at bade i...

Jeg kender ikke jeres forhold. Jeg har et glimrende forhold til min svigermor, men jeg tror jeg ville takke nej. Simpelthen fordi jeg ville have et anderledes bryllup end det min svigermor ville arrangere.

Jeg ville derimod blive hamrende glad og taknemlig, hvis vi fik lovning på f.ex. 50.000 vi kunne bruge til det bryllup VI gerne ville have.

Jeg synes helt klart at du skal give din svigerdatter lov til at gå zilla agurk, og så holde dig i baggrunden... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da klart du skal tilbyde.. For sikkert et flot tilbud..

Men det kommer nok an på hvordan du og din svigerdatter har det med hinanden.. Hvis min havde foreslået det havde jeg takkede nej tak. For ingen penge skulle stoppe mig i at planlægge MIT bryllup.. Men jeg har heller ikke det bedste forhold til min, hun er først for et ½ år siden begyndt at være OK med det er mig der vil være i hendes søn liv..

Men inden du snakker med dem skal du nok gøre op med hvad det er præcis du vil bestemme og hvad hun må gøre..

Hvis jeg nu havde det en del bedre med min svigermor, så ville jeg da klart overveje tilbuddet hvis man kunne blive enige om at nogle af tingene hun altså ikke skulle have indflydelse på..

Kjolen, er det dig eller hende.. Hvad med temaet? invitationer, bordkort, pynt, blomster..?

Disse ting vil jeg ikke kunne lade være med at ville i det mindste være 50% inde over.. så i snakker og beslutter sammen..

Ting som musik, stedet, kørsel, fotograf, mad ville jeg have ingen problemmer med at lade min svigermor klare for mig

En sidste ting.. Vil din svigerdatter kunne lide at sige nej Face to Face til dig..? Hvis jeg blev spurgt at min svigermor og vi sad der alle 4 så vil min kæreste blive så glad og sige tak med det samme tror jeg uden at tænke på om det var i orden med mig.. Og jeg ville ikke kunne lide at sige nej til hende bagefter.. så måske lige give dem lidt plads når i siger det.. Sige med det samme når du spørger at de ikke skal svare med det samme, at de får en tænkepause...

var dette foreståelig.. det håber jeg..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar - jeg har et par enkelte kommentarer og suppleringer:

Jeg ville i hvert fald ikke kunne nyde mit bryllup ordentligt, hvis jeg vidste at det var svigermor der var gone zilla og havde planlagt det hele... og desuden også betalt...

Det ER en fin gave, men hold op hvor det handler om jeres forhold osv...

Til Diddeskalgiftes - hvad mener du med "men hold op, hvor det handler om jeres forhold osv.." ?

- - -

Flere skriver omkring min rolle i planlægningen - tja.. som jeg skrev i går, så har jeg da tænkt mig at være overordentlig aktiv. Blot at give en pengegave er ikke i mine tanker - grundet en arv har de for få uger siden allerede fået en større pengegave til fri disposition. Jeg har nu heller ikke forestillet mig, at jeg skulle bestemme/stå for det hele. Det var nu mere et samarbejde, og jeg vil nok også spørge, om hendes mor ikke skal inddrages omkring brudekjole.

Så kom bare med flere input - hvor meget vil I kunne tolerere, at jeres svigermor (eller anden) deltager/bestemmer over jeres bryllup ?

Glæder mig til en masse flere input, da weekenden nærmer sig.

I øvrigt - rigtig god ide, med at give de unge mennesker betænkningstid, hvis jeg fremsætter tilbudet, det vil jeg gøre.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar - jeg har et par enkelte kommentarer og suppleringer:

Flere skriver omkring min rolle i planlægningen - tja.. som jeg skrev i går, så har jeg da tænkt mig at være overordentlig aktiv. Blot at give en pengegave er ikke i mine tanker - grundet en arv har de for få uger siden allerede fået en større pengegave til fri disposition. Jeg har nu heller ikke forestillet mig, at jeg skulle bestemme/stå for det hele. Det var nu mere et samarbejde, og jeg vil nok også spørge, om hendes mor ikke skal inddrages omkring brudekjole.

Så kom bare med flere input - hvor meget vil I kunne tolerere, at jeres svigermor (eller anden) deltager/bestemmer over jeres bryllup ?

Glæder mig til en masse flere input, da weekenden nærmer sig.

I øvrigt - rigtig god ide, med at give de unge mennesker betænkningstid, hvis jeg fremsætter tilbudet, det vil jeg gøre.

mvh

goodbyehansen

hejsa

altså jeg ville da blive super glad hvis svigermor deltog, men hvis det handlede om at hun skulle bestemme over mit bryllup så var det nok et NO GO!

En af min tilkommendes kollegaer blev gift sidste år - et ungt par - og hun overlod ALT jeg mener ALT pånær brudekjole til sin mor og det var hun og han meget glade for, for de gad ikke/havde ikke overskud/interesse i at planlægge det. Så det kommer vel an på hvordan din søn+svigerdatter har det med sådan noget?

Igen hvis du vil betale så du kan få dine ideer gennemført, så er det vel måske bedre du holder en kæmpefest for dig og din mand??? ja det var bare en tanke og håber ikke du bliver stødt, ked af af min besked.

krammer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa

altså jeg ville da blive super glad hvis svigermor deltog, men hvis det handlede om at hun skulle bestemme over mit bryllup så var det nok et NO GO!

En af min tilkommendes kollegaer blev gift sidste år - et ungt par - og hun overlod ALT jeg mener ALT pånær brudekjole til sin mor og det var hun og han meget glade for, for de gad ikke/havde ikke overskud/interesse i at planlægge det. Så det kommer vel an på hvordan din søn+svigerdatter har det med sådan noget?

Igen hvis du vil betale så du kan få dine ideer gennemført, så er det vel måske bedre du holder en kæmpefest for dig og din mand??? ja det var bare en tanke og håber ikke du bliver stødt, ked af af min besked.

krammer

Jeg bliver ikke stødt. Tværtimod - jeg har brug for jeres input

/goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En super flot gave.

Jeg ville dog kun tage imod den, hvis det blev et bryllup, som jeg planlagde, men svigermor hjalp til med. Jeg har haft bryllupsdrømme i mange år og jeg ville hellere vente på selv at få råd end at lade en anden bestemme.

Men det kommer jo an på, hvordan din svigerdatter og søn er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhh jeg ville have det rigtig dårligt med det :cheerleader3:

Jeg holder meget af min svigermor, men et bryllup er en meget personlig ting, og derfor mener jeg ikke at der er andre der kan/skal arrangere det. Jeg forestiller mig dig som en slags weddingplanner, men tror at det vil være svært (især fordi det er familie) at gøre tingene som de vil have deres bryllup, og ikke som man selv ønsker de skal gøre det.

En anden ting er også, hvad der sker hvis de siger fra undervejs, jeg synes det er en farlig vej at gå ned af, og det kan skabe mange gnidninger. Personligt oplevede jeg det med min mor, der havde visse ideer om mit bryllup som jeg SLET ikke delte, vi lavede ikke andet end at skændes under hele forløbet, der skulle have været en dejlig tid for os begge.

Havde du derimod været en udestående weddingplanner, så havde det nok også været nemmere at sige fra, hvis man ikke var enig med noget af det der blev foreslået. Du må ikke undervurdere din indflydelse som svigermor/mor, din mening betyder meget garanteret meget for dem, og det kan være svært at sige fra når det nu engang er dig der betaler.

Sidst men ikke mindst, så tror jeg faktisk jeg ville blive fornærmet hvis min svigermor sagde at hun ville planlægge mit bryllup, for hvorfor mener hun ikke at jeg selv kan planlægge en fantastisk fest selv...

Når det er sagt, så er det jo også forskelligt fra person til person, der er helt sikkert mange der ville synes det var en befrielse ikke at skulle planlægge et større bryllup, og tage alle de beslutninger, men så mener jeg at det må være dem der kommer til dig og beder om hjælp.

En udmelding om at du gerne vil betale brylluppet og være en del af planlægningen, synes jeg derimod ikke der kunne være noget i vejen for, så længe det er bruden der inddrager dig i planlægningen og ikke omvendt.

Jeg kan godt forstå du synes det kunne være en flot gave, men jeg synes også du tager planlægningen fra dem (sådan lyder det) og denglæde du selv havde ved at planlægge alle detajlerne ved dit eget bryllup, den skal de da også have :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG tog stadig gerne imod!

For mig er det her en fest, hvor jeg siger ja til hendes søn, og hvis MIN svigermor havde foreslået, at hun gerne ville stå for det hele, ville jeg blive super glad. JEG ville slippe for alle detaljerne, for hovedbruddene omkring mad og indkøb osv, og hvis jeg selv måtte vælge min kjole, og gommen selv måtte vælge sit tøj, ja, så kan jeg ikke se nogen problemer i det overhovedet.

Jeg ville føle mig beæret over, at svigermor ville give mig sin søn SÅ meget! :thumbsupsmileyanim: Det ville for mig virkelig være et udtryk for, at her er én, der virkelig tænker på sin søn og selvfølgelig også svigerdatter, som ville os det bedste, og som ville sørge for, at vi fik en fantastisk fest - for VORES skyld! WAU!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu vil vi fleste herinde nok sige at vi ville takke nej.. Men vi har jo alle sammen også medlt os ind i det her forum for at få endnu flere ideer og skrive med andre osv.. Vi er jo nok nogle af de værste zilla'er når det handler om at have FULD kontrol over det hele.. Det er derfor vi er her..

Dog var der mange ting som jeg godt gad slet ikke have noget med at gøre til mit bryllup, elt det med maden, trasnporten, musik.. Det kunen da være fedt hvis det var en overraskelse for selve brudeparret..

Så længe alt ting blev spurgt om godkendelse af mig.. du ved borkort, invitationer, feststed, farver og sådan, enten godkendelse eller planlægge sammen.. hvis jeg ikke havde mit kreative hoved ville jeg takke ja for tilbuddet på bagrund af din sidste kommentar og hvis det ovennævnte kunne indfries.. (og hvis jeg havde en svigermor der kunne lide mig ordenlig)

Det kan være hun måske har en ide, som at sige tema skal være gult, og festen skal holdes der på.. bla bla .. og så har du ellers frie tøjler derefter.. Synes hvertfald at du skal spørge hende/dem (mest hende..) Giv dem i det mindste tilbuddet. Det skal de have.. men også tiden til at tænke over det..

Synes det er meget stort og flot af dig.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror heller ikke at jeg -som udgangspunkt- ville lade min svigermor bestemme noget som helst :):):cheerleader3:

Det handler nok i høj grad om, hvordan du får serveret dit :) flotte tilbud. Din søn og svigerdatter skal selvfølgelig vide, at det er dem som bestemmer, men at du vil tilbyde din hjælp til eksempelvis invitationer, bordpynt og andre opgaver. Du kan jo f.eks. printe nogle billeder ud fra inspirationssiderne, og tilbyde din ekspertise.

Jeg er nu enig med de andre i, at tilbuddet skal falde om at betale brylluppet, efterfulgt af lidt betænkningstid, hvorefter I sammen skal koordinere, hvor meget de (din svigerdatter) ønsker din medvirken og hjælp. Jeg tror det er vigtigt, at du melder klokkeklart ud, at du gerne vil deltage så meget som muligt, men at det er DEM der bestemmer rammerne for hvad du skal gøre og ikke gøre. -Og at kommunikation og udmeldinger i hele forløbet er meget vigtigt for jer alle. Når I er nået lidt længere i forløbet, kan du jo godt lufte din interesse i at arrangere nogle ting uden deres medvirken, som en overraskelse.. f.eks. kørsel.

Jeg tænker i den forbindelse på de tråde herinde fra, hvor brude har været usikre på, om de kunne tillade sig at give klar besked til forældre/svigerforældre, som ville bestemme for meget, når nu disse gav store bidrag til brylluppet. -Og så skal du selvfølgelig være indstillet på at få besked på at blande dig udenom, hvis du lægger op til så klare linier imellem jer..

Omvendt er der jo også frustrerede brude, som mangler engagement fra deres forældre/svigerforældre, og det kan du jo give i den grad!! Men husk at al hjælp skal være på deres præmisser, så de ikke føler sig overvældede af en frådende zilla-svigermor/mor :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det hele! Det er virkelig en smuk gestus af dig!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er vild med både min dejlige mor og min søde svigermor, men bestemme over mit bryllup - endsige blande sig voldsomt - det skal de på ingen måde!!! Heller ikke hvis det var dem, der betalte!

Forældre og svigermekanikken skal efter min mening spørge interesseret ind og tilbyde deres hjælp - og så i øvrigt afvente mine/vores forslag m.v.

Jeg har flere veninder, der stadig i dag flere år efter deres bryllupper FORTRYDER, at de lod forældre/svigerforældre blande sig i ting (også små-ting), brudeparret inderst inde ønskede på en anden måde - blot fordi "de gamle" var medbetalere af festen.

Et bryllup er brudeparrets fest - og ikke andres. Det skal være fuldstændig på deres præmisser, og hvis nogen skal gå zilla-amok - ja, så er det da kun bruden selv.

Så kan parret selv sige til, hvis de vil have hjælp til noget, eller hvis de vil give folk lov til at tage del i forberedelserne.

Med hensyn til penge-hjælp, så ja tak, hvis giveren er velbeslået og modtageren ikke selv er det. Penge bør dog i denne sammenhæng IKKE være = magt! Det skal være en gave - og gaver bestemmer man selv, hvad man bruger til.

Jeg kender selv en mor, hvis datter snart skal giftes. Damen ved også, jeg er vordende brud, så hver gang hun ser mig, skriger og hviner hun op om, hvor langt de - ikke brudeparret, men mor og brud - er kommet i forberedelserne. Hun er totalt for meget, bestemmer alt og gommen er helt ude af billedet. Det er, som var det hende selv, der skulle giftes.

Jeg ved godt, der er mange meninger, holdninger og følelser omkring dette emne - dette var så mit (lidt skrappe - sorry) pip.

Knus MC

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har tidligere sagt til mig, at hun nød sit sølvbryllup meget mere end hendes bryllup, for brylluppet var det hendes forældre der har arrangerede og dermed også betalte, sølvbryllupet var hendes eget.

Jeg ville til enhver tid sige nej tak til tilbuddet - det er en overordentlig generøs gave du vil give, men med det forbehold at du også vil have en væsentlig andel i planlægningen, så ville jeg personligt ikke være interesseret.

Bryllupsdagen er brudeparrets dag, og jeg synes rigtig tit man læser om tilfælde, hvor brudeparrets mødre forsøger at udleve deres bryllupsdrømme igennem deres børn- og det ville jeg ikke være interesseret i.

Jeg ville desuden have rigtig svært ved at sige til mine forældre, at jeg ikke er interesseret i deres tilbud, hvis det er ensbetydende med at de også ville bestemme, da jeg tror det nemt ville kunne give nogle gnidninger, og meget nemt kunne nogle blive såret.

Så mit råd er virkelig at træde meget varsomt med at tilbyde noget, som du risikerer et blankt nej til, men som er ment som en meget stor gave... I min familie ville det nemt kunne ende med noget værre noget - men jeg kender jo ikke jeres...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til mc-pigen - du er ikke for skrap, jeg har jo brug for jeres ærlige input.

Jeg forstår jeres holdninger om, at bruden (brudeparet) selv skal bestemme - i hvert fald et stykke hen ad vejen. Men jeg er sådan generelt ikke helt enig i, at når man støtter en sag økonomisk, at man så ikke skal have indflydelse - nå, det har der jo været masser af tråde omkring, hvor jeg også har givet forsigtige pip om, at jeg godt forstår forældre/svigerforældre - men jeg har jo også erfaringen i at være forældre/svigerforældre :thumbsupsmileyanim:

/goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm jeg kan rigtig godt lide min svigermor, men hvis hun tilbød det, ville jeg takke nej. Jeg vil have lov til at gøre alt i mit tempo og ikke være styret af min svigermor og hendes smag (som ikke altid ligner min). Desuden tror jeg at hun alt for tit bagefter ville minde mig om at hun jo betalte for vores bryllup, som sådan en evig taknemmelighedsgæld og det vill jeg simpelthen ikke være med til. Jeg vil hellere bare invitere dem som gæster og så kan de nyde dagen.

MEN hvis du har et supergodt forhold til din svigerdatter og vil respektere at hendes ideer måske er langt fra dine egne i jeres samarbejde, kan det måske godt lade sig gøre..... Hvad nu hvis hun kommer og siger at hun vil være orange brud og at pynten på feststedet skal være blåt og sort... ville du respektere det??? det handler jo om at der er en hårfin grænse mellem hjælp og at ville bestemme. Tror du skal give ekstremt frie hænder ihvertfald for at det kan lade sig gøre.

Flot gestus ellers!

/Chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ku egentlig godt tænke mig at vide HVOR aktiv du havde tænkt dig at være, hvad er de forestillinger du har dig om hvad du skal lave og hjælpe til med??? For som mange af de andre siger, det er så fed en gave du kan gi din søn og svigerdatter, men det kan også godt bare ende med at virke som om det er fordi du bare gerne vil bestemme tingenes gang. Men fortæl mig hvad det er du ser dig selv lave og gøre i forbindelse med deres bryllup???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en flot gestus, men som de fleste siger, jeg ville nok takke nej. Det kommer helt an på, hvilket forhold man har til hinanden og hvilke forestillinger man gør sig om sit bryllup. Jeg er ihvertfald glad for at have styringen sammen med min kommende mand til vores dag ;)

Det kunne være du skulle tage dig en god og ærlig snak med din søn og svigerdatter om det... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tak for jeres svar - jeg har et par enkelte kommentarer og suppleringer:
Jeg ville i hvert fald ikke kunne nyde mit bryllup ordentligt, hvis jeg vidste at det var svigermor der var gone zilla og havde planlagt det hele... og desuden også betalt...

Det ER en fin gave, men hold op hvor det handler om jeres forhold osv...

Til Diddeskalgiftes - hvad mener du med "men hold op, hvor det handler om jeres forhold osv.." ?

det var en lidt hurtig besked jeg fik skrevet inden jeg skulle ud af døren - det indrømmer jeg gerne...

For det første mener jeg det handler om om hun har en indre zilla hun selv gerne vil slippe løs - for så synes jeg det ville være forkert at du overtrumfede det... For det andet mener jeg at det VIRKELIG handler om dit forhold til din svigerdatter/din søn... og deres (hendes) forhold til dig... Hvis I kan go zilla begge to i skøn symbiose så er det jo helt vildt fedt... Men jeg er bare farvet af mit eget forhold til svigermor og det ville være helt og aldeles umuligt for mig at tage imod, fordi jeg ville vide at mine ideer ikke ville blive godtaget...

Tror bare jeg ville påpege at det er svært at sige noget om, når man ikke ved hvilket forhold I har til hinanden!?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg ku egentlig godt tænke mig at vide HVOR aktiv du havde tænkt dig at være, hvad er de forestillinger du har dig om hvad du skal lave og hjælpe til med??? For som mange af de andre siger, det er så fed en gave du kan gi din søn og svigerdatter, men det kan også godt bare ende med at virke som om det er fordi du bare gerne vil bestemme tingenes gang. Men fortæl mig hvad det er du ser dig selv lave og gøre i forbindelse med deres bryllup???

Til Rog

Det gav faktisk stof til eftertanke - og hvis jeg skal være helt ærlig, så ved jeg egentlig ikke, hvad det er, jeg havde forestillet mig lave/hjælpe med. Måske ingenting, måske det hele. Og det handler nok mere om at styre frem for at bestemme - giver det mening ?

- - -

Til alle

Det måske slet ikke så god en ide, som jeg først troede. Det var også derfor, jeg gerne ville have jeres input.

Jeg tror ikke, at jeg vil bringe emnet på banen i den kommende weekend. Måske skulle jeg bare invitere min svigerdatter på en gang powershopping, wellness eller noget helt andet. Så kan jeg altid vende tilbage, når/hvis de selv på et tidspunkt ønsker et kirkebryllup med efterfølgende bryllupsfest.

Så tusind tak for jeres input - dejligt at I var ærlige på den kærlige måde.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det var en lidt hurtig besked jeg fik skrevet inden jeg skulle ud af døren - det indrømmer jeg gerne...

For det første mener jeg det handler om om hun har en indre zilla hun selv gerne vil slippe løs - for så synes jeg det ville være forkert at du overtrumfede det... For det andet mener jeg at det VIRKELIG handler om dit forhold til din svigerdatter/din søn... og deres (hendes) forhold til dig... Hvis I kan go zilla begge to i skøn symbiose så er det jo helt vildt fedt... Men jeg er bare farvet af mit eget forhold til svigermor og det ville være helt og aldeles umuligt for mig at tage imod, fordi jeg ville vide at mine ideer ikke ville blive godtaget...

Tror bare jeg ville påpege at det er svært at sige noget om, når man ikke ved hvilket forhold I har til hinanden!?

Tja - hvilket forhold har vi til hinanden - svært at sige, hvad hun mener.

Jeg synes, at det har svinget lidt. Ikke fordi jeg nogensinde har haft noget imod hende, men hun har måske i perioder synes, at min søns og mit forhold har været for tæt. (ja, ja - jeg vaskede hans tøj efter han var flyttet hjemmefra, han fik rester med hjem, jeg bestilte tid hos tandlægen osv.). Det ebbede dog langsomt ud, efter hun kom til, og nu er jeg flyttet til den anden del af landet, så navlesnoren er forlængst bristet. Heldigvis får vi tit besøg af den lille familie og ofte på hendes foranledning.

Jeg har et stort ønske om, at vi skal have det perfekte svigerdatter/svigermor forhold, og det tror jeg faktisk også, at hun har. Så det er nok blot et spørgsmål om, hvordan vi når derhen, og jeg så måske muligheden ved at tilbyde et bryllup. Om hun vil så Zilla - tja, det tror jeg faktisk, men så kommer spørgsmålet går vi så samme vej.

Så det er nok bedst at klappe hestene lidt.

/goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det var en lidt hurtig besked jeg fik skrevet inden jeg skulle ud af døren - det indrømmer jeg gerne...

For det første mener jeg det handler om om hun har en indre zilla hun selv gerne vil slippe løs - for så synes jeg det ville være forkert at du overtrumfede det... For det andet mener jeg at det VIRKELIG handler om dit forhold til din svigerdatter/din søn... og deres (hendes) forhold til dig... Hvis I kan go zilla begge to i skøn symbiose så er det jo helt vildt fedt... Men jeg er bare farvet af mit eget forhold til svigermor og det ville være helt og aldeles umuligt for mig at tage imod, fordi jeg ville vide at mine ideer ikke ville blive godtaget...

Tror bare jeg ville påpege at det er svært at sige noget om, når man ikke ved hvilket forhold I har til hinanden!?

Tja - hvilket forhold har vi til hinanden - svært at sige, hvad hun mener.

Jeg synes, at det har svinget lidt. Ikke fordi jeg nogensinde har haft noget imod hende, men hun har måske i perioder synes, at min søns og mit forhold har været for tæt. (ja, ja - jeg vaskede hans tøj efter han var flyttet hjemmefra, han fik rester med hjem, jeg bestilte tid hos tandlægen osv.). Det ebbede dog langsomt ud, efter hun kom til, og nu er jeg flyttet til den anden del af landet, så navlesnoren er forlængst bristet. Heldigvis får vi tit besøg af den lille familie og ofte på hendes foranledning.

Jeg har et stort ønske om, at vi skal have det perfekte svigerdatter/svigermor forhold, og det tror jeg faktisk også, at hun har. Så det er nok blot et spørgsmål om, hvordan vi når derhen, og jeg så måske muligheden ved at tilbyde et bryllup. Om hun vil så Zilla - tja, det tror jeg faktisk, men så kommer spørgsmålet går vi så samme vej.

Så det er nok bedst at klappe hestene lidt.

/goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer