Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Christina.kj

Hjælp til indbydelsen!

7 posts in this topic

Vi skal vies på rådhuset, og vi er så heldige at der må komme hele 80 gæster med. Det er bare sådan at vi faktisk inviterer omkring 100, dvs. der er 20 som ikke kan komme med ind. Hvad gør man lige her?

Altså det er jo ikke "normalt" at alle gæsterne er med på rådhuset, men de fleste vil gerne hvis det er muligt. Vores eneste løsning er at skrive følgende:

Vi bliver viet på Ribe Rådhus kl. 14.30.

Da der er begrænset plads i salen, kan vi ikke garantere plads til alle. Derfor er I også velkomne til at møde os udenfor.

Yderligere vil vi så sige til de nærmeste at de selvfølgelig "skal" med.

Kan man det? Og hvordan ville I reagere på sådan en invitation?

Kram Christina :biggrin:

Edited by Christina.kj
0

Annonce ♥

Kan man virkelig ikke få de sidste 20 med ind? Kan de ikke stå op som nødløsning? Evt. se om rådhuset har en have eller et sted udenfor så alle kan være med.

Jeg ville nok blive skuffet hvis jeg blev inviteret til bryllup og ikke så selbe ceramonien, som brud ville det da også ærge mig hvis nogen ikke så det...

0

Kan man virkelig ikke få de sidste 20 med ind? Kan de ikke stå op som nødløsning? Evt. se om rådhuset har en have eller et sted udenfor så alle kan være med.

Jeg ville nok blive skuffet hvis jeg blev inviteret til bryllup og ikke så selbe ceramonien, som brud ville det da også ærge mig hvis nogen ikke så det...

Det er også min tanke, men lokalet er kun godkendt til 80 pers. og der er ikke andre muligheder. Og på de fleste rådhuse kan man jo ikke have særlig mange med. Men mon jeg lige skulle prøve at ringe og høre om de kan lave en undtagelse...?? :biggrin:

0

Invitere i børn med??? For så er der ret sikkert nogle af dem med små børn der gerne springer selve ceremonien over så jeg ville simpelthen forhøre mig hos dem og der var nogle der egentligt helst ville vente ude. Det kan være svært at holde små børn stille og det kan ødelægge al fornøjelsen at forsøge så personligt ville jeg faktisk lige så gerne stå uden for og vente ved rådhuset end skulle sidde på pinde for at få ungerne til at være stille.. Selvfølgeligt afhængigt af hvor tæt man er på brudeparret :0)

0

Annonce ♥

Invitere i børn med??? For så er der ret sikkert nogle af dem med små børn der gerne springer selve ceremonien over så jeg ville simpelthen forhøre mig hos dem og der var nogle der egentligt helst ville vente ude. Det kan være svært at holde små børn stille og det kan ødelægge al fornøjelsen at forsøge så personligt ville jeg faktisk lige så gerne stå uden for og vente ved rådhuset end skulle sidde på pinde for at få ungerne til at være stille.. Selvfølgeligt afhængigt af hvor tæt man er på brudeparret :0)

Der er ikke rigtig nogen små børn i vores familie, den yngste der skal med er 7 år. Så det kan vi næsten ikke. Men tak for forslaget :biggrin:

0

Idet det er en borgerlig vielse så tror jeg egentlig ikke at folk direkte forventer at kunne komme med på rådhuset, det ville jeg i hvert fald ikke gøre hvis jeg ikke var i familie med brudeparet.

Og jeg tror ikke at der er nogen der bliver stødt over at skulle vente udenfor. Men jeg ved ikke om det er en god idé at skrive det på den måde i indbydelsen, I kan risikere at folk kommer voldsomt tidligt for at "sikre" sig en plads.

Hvorfor tager I ikke bare beslutningen om hvem der er jer nærmest og så¨invitere dem med på rådhuset og skriver til resten at de kan møde jer udenfor efter vielsen. Det tror jeg at jeg ville gøre hvis det var mig. Så har I den nærmeste familie og de bedste venner omkring jer, og resten står udenfor og venter på at I kommer ud...

0