Guest toxp

Pia & Poul - den 23. maj 2009

765 posts in this topic

Så må det være nu, at jeg skal til at dele min planlægning med alle I andre - min kommende mand mener vist, at jeg er gået helt i selvsving, men så er det jo dejligt at se, at man langt fra er den eneste :)

Læs om frieriet HER

Dato og tidspunkt for brylluppet - 23. maj 2009

Kirken

Skt. Petri Kirke i København kl. 13.30 - Skt. Petri er den tyske kirke i KBH, så vi er blevet medlem af den tyske menighed. Det er lidt en tilfældighed, vi var inde at se den kirke vi rent geografisk er tilknyttet. Der kunne jeg simpelthen ikke se mig selv som lykkelig brud på vej ned ad kirkegulvet, for det var dækket af linolium - det er simpelthen for uromantisk!!! Desværre er det næsten umuligt at få lov til at blive gift i de pæne og romantiske kirker i København og på Frederiksberg, hvis man ikke kan mønstre en eller anden form for tilknytning - og det er jo svært som tilflyttere fra provinsen. Så derfor den smukke Skt Petri Kirke - tyskerne ville gerne have os. Jeg taler ikke fem ord tysk, så jeg er spændt på, om præsten lever op til sit løfte om kun at tale dansk :)

Salmerne lader vente på sig, men jeg er i dybe overvejelser om at gå ned ad kirkegulvet med min far til tonerne af Pachelbels Canon in D

Ringene er ikke købt endnu, Poul ville ikke tage dyre ringe med til Paris, hvor han friede. Men han er tilgivet :denmarkflag:

Inspiration til ringene kan ses HER

Receptionen

I Christian V's sal i forbindelse med kirken og i den skønne have, hvis vejret tillader det

Personlige Anton B - grand cru

Vandflasker med monogram Inspiration

Og selvfølgelig ... Asti

Bryllupskage - jeg er gået i skarp træning... Potentielle kager

Fotograf - Fotohajerne skal tage de officielle billeder - og jeg er indtil videre ovenud tilfreds (se længere nede...) Tjek deres hjemmeside ud :denmarkflag:

Festen

Charlottenlund Fort - fra omkring kl. 18.00 til vi ikke orker mere

Gæsteliste- 79 gæster pt.

Farvetema – Hvid, creme og guld

Menuen hedder vist månedens menu, i det tilbud vi har modtaget, men de har lovet at tage hensyn til min kræsenhed, hvis jeg ikke kan lide det :bestwishes:

Musik til festen - Søren Okholm solo under middagen og senere med sit lille band :blink:Søren Okholm og hans trio

Bruden

Brudekjolen - lidt inspiration HER

Brudeskoene - Inspirationen er på plads, lavere hæle søges...

Brudebuketten - inspiration HER og flere HER

Frisør - Lou a Lou på Frederiksberg

Hårinspiration - HER, HER og lidt mere HER

Gommen

Han har lovet at købe et superlækkert jakkesæt. Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe ham med lidt inspiration

Invitationer og andet kreativt

Invitationer

Bordkort

Kirkehæfter

Menuhæfter

Bordplanen bliver et større menageri... Vi skal sidde ved seks runde borde, men 10 ved hvert og et enkelt firkantet bord med resten afgæsterne (nok også 10). Det er den eneste mulighed, der er på Charlottenlund Fort, når vi bliver så mange og helst ikke vil sidde i E eller ved lange borde.

Jeg stemmer klart for, at hovedbordet bliver os og vores bedste venner - mens mine og Pouls forældre, kan sidde med deres venner eller søskende. På den måde er jeg overbevist om, at alle får en meget federe fest!

Undervejs i den store proces af planlægning er jeg jo udstationeret i to måneder, hvorfor jeg i skrivende stund er væk fra min dejlige kæreste. For at han ikke skal glemme mig, har jeg lavet en 10 ugers kalender med superflotte fotos - tak til Kamilla fra Fotohajerne :cheerleader3:

En smagsprøve på kalenderen kan ses HER og HER

Edited by toxp
0

Annonce ♥

Jubiii... Endnu en 09-brud...!! Vi er bare så mange efterhånden, så du er absolut ikke den første der er helt og aldeles bryllupsskruk i goooood tid ;)

Glæder mig til at følge med i hvad du finder på - det tegner lækkert allerede!!

0

Annonce ♥

Tak allesammen - det er jo et helt fantastisk forum og ja vanedannende, gad vide hvad chefen ville sige - hmmmm :)

Anyway - jeg fandt lige lidt billeder af Skt. Petri, så dem vil jeg lige se, om mine computermæssige evner formår at uploade...

Det er den mest fantastiske kirke, og så ligger den midt i byen!!!

post-33530-1210684627.jpg post-33530-1210684660.jpg

post-33530-1210684643.jpg post-33530-1210684650.jpg

0

Annonce ♥

Så er der kun et år til, at det er min tur :bearhug:

Så det vil jeg fejre med at opdatere lidt på planlægningen med billeder etc...

Lægger ud med et billede af min kommende og jeg - så er vi ikke helt fremmede længere :bearhug:

post-33530-1211557011.jpg

Og så en smule om os...

Jeg er selv 28 år med en intenst ønske om at blive gift inden jeg runder de magiske 30 - og det ser jo ud til at lykkes. Jeg mister en masse "street credit", når jeg skriver om, hvad jeg arbejder med - men alligevel... Jeg har læst statskundskab, og fik job allerede inden jeg afsluttede studierne i 2005 - hvilket jo var helt perfekt.

Meeeen det betyder også, at jeg lever med den lidet flatterende titel af senioranalytiker i Eksport Kredit Fonden - ved godt det lyder kedeligt, men meget fedt, når man sidder med det overordnede ansvar for forretninger i Latinamerika og Afrika Syd for Sahara, og man en sjælden gang imellem kan overbevise chefen om, at man simpelthen er nødt til at tage til Den Dominikanske Republik for at tjekke situationen ud derude :)

Kæresten og nu kommende mand er marketingmand hos Hewlett Packard, og forsømmer aldrig chancen for at prakke en diverse HP-reklameting på...

Han er fra verdens mindste by på den jyske hede, mens jeg selv er født og opvokset i Odense. Men vi mødtes altså først, da vi begge var flyttet til København for at sætte skub i karrieredrømmene!

Vi havde vores første date i Amager Strandpark - hvor vi nåede det hele rundt et par gange uden pinlige pauser og sluttede af med, at Poul gav is - så var jeg solgt, for hvem kan modstå en dejlig mand, der er til at snakke med uden problemer og som giver is :bearhug: Det er to år siden lige om lidt, og nu deler vi både gæld, bil og bolig på Frederiksberg og har sat et stort kryds i kalenderen ved den 23. maj 2009 :fløjt:

Edited by toxp
0

Så er der kun et år til, at det er min tur :bearhug:

Så det vil jeg fejre med at opdatere lidt på planlægningen med billeder etc...

Lægger ud med et billede af min kommende og jeg - så er vi ikke helt fremmede længere :)

post-33530-1211557011.jpg

Skønt billede :bearhug:

... og så er der lige nøjagtigt et år til jeres store dag :bearhug:

0

Annonce ♥

Hov, her har jeg da ikke lige været forbi...

Dejligt med endnu en 2009-brud - Og det bliver jo kun bedre af at du også er maj-brud :bearhug: Så kan vi følges næsten hele vejen :sm:

Hvor ser feststedet godt ud!

Yeeeehaaaa - godt at der bliver flere og flere af os 2009'ere, der har et helt år med planlægning foran os :kiss:

0

Hov, her har jeg da ikke lige været forbi...

Dejligt med endnu en 2009-brud - Og det bliver jo kun bedre af at du også er maj-brud :bearhug: Så kan vi følges næsten hele vejen :griner:-

Hvor ser feststedet godt ud!

Yeeeehaaaa - godt at der bliver flere og flere af os 2009'ere, der har et helt år med planlægning foran os :kiss:

Nemlig :sm: Så kan vi nå at få ALLE detaljerne på plads :loveboard::bearhug:

(var der nogen der sagde Zilla?? :sm::unsure: )

0

Annonce ♥

Så har jeg også forsøgt at fange en fotograf :cheerleader3:

Har ringet og skrevet til Helle Æbeltoft fra Cofoto - så nu krydser jeg fingre for, at hun melder positivt tilbage! Har luret lidt rundt herinde. Jeg synes hendes billeder er superflotte og der er rigtig god omtale af hende - sååååå... :thumbsupsmileyanim:

Det er endnu ikke besluttet, om vi skal have den store eller den lille pakke. Jeg er selvfølgelig fortaler for den store pakke, men kæresten er vist ikke helt enig!!! Synes man får rigtig meget for relativt få ekstra kroner!

0

Det er så første gang, jeg er i din tråd! Sikke et smuk sted, brylluppet skal holdes.

Jeg har set, at du et sted spørger efter en skabelon til nogle lommetørklædeholdere. Jeg har denne her liggende, som du eventuelt kan bruge...

Ellers har jeg også lavet en foldevejledning til en, der ser anderledes ud. Den ligger i denne tråd.

post-23150-1213534421.jpg

0

Annonce ♥

Det er så første gang, jeg er i din tråd! Sikke et smuk sted, brylluppet skal holdes.

Jeg har set, at du et sted spørger efter en skabelon til nogle lommetørklædeholdere. Jeg har denne her liggende, som du eventuelt kan bruge...

Ellers har jeg også lavet en foldevejledning til en, der ser anderledes ud. Den ligger i denne tråd.

Tusind tak - jeg prøver mig frem, og ellers må jeg jo ty til vejledningen :cheerleader3:

0

Vi har også været i Paris på ferie for et par år tilbage (6!) super dejlig by! :thumbsupsmileyanim:

Vi fik også vores forældre placeret ved et andet bord i stedet for at de skulle sidde ved vores og det fungerede rigtig godt. Vi havde 7 x 10-personers bord.

0