Guest toxp

Pia & Poul - den 23. maj 2009

765 posts in this topic

Annonce ♥

Og så dam, dam daaaaaa til invitationerne...

Jeg har selvfølgelig glemt at tage billede af en blærerække inden de røg i kuverter, men det er der jo ikke noget at gøre ved - heldigvis, har vi fået trykt for mange eksemplarer - så jeg har en at lege med...!!!

post-33530-1232050565.jpg

Jeg kan ikke tage billeder med blitz, for så kan man ikke se effekterne og vandmærkerne, derfor den lidt grynede kvalitet - men jeg har også en pdf med invitationen, så den får i lige lov at se :thumbsupsmileyanim:

Først for og bagsiden:

post-33530-1232050992.jpg

Og så midten:

post-33530-1232051023.jpg

De er kvadratiske 14x14 og umulige at finde kuverter til :thumbsupsmileyanim: Så det er blevet til omformede C5 kuverter - men dem, er der ikke så meget spræl i... Vi har udstanset et par hjerter i højre hjørne, men ellers er det bare en kvadratisk kuvert i hvid :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde slet ikke regnet med, at lysegrøn skulle være den nye farve i temaet, men min grafiker-veninde synes, at foråret skal afspejles i invitationen, og det kan jeg jo godt se fornuften i :cheerleader3::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Så tror jeg vist ikke, at jeg har flere billeder i denne omgang :cheerleader3:

Wauw flotte invitationer

hvor har du snirkelmønstret/billedet fra - noget du tilfældigt har fundet på nettet?

0

Hej Pia.

Jeg istemmer lige - woooooow fede sko du har købt i London - og så kan jeg selvfølgelig også rigtig godt lide dine guldsko (har lige købt de samme, hihi)

Lyder også bare super fedt med jeres bryllupsrejser - elsker selv Rom, fed by :cheerleader3:.

Knus fra Anja ;)

0

Hvor er begge par sko bare lækre :) Yummy, me like :):)

Ville ønske at jeg kunne gå i sådan nogle, men det er manden vist bare for lille til. Ser måske ikke så godt ud på billederne at jeg er meget højere end ham.

Håber ellers at alt går godt, både i planlægningen og på arbejdsfronten.

- Og skal vi så iøvrigt ikke snart se en pariserkage-prøvemodel? :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Feeede sko :thumbsupsmileyanim:

De sidste kunne jeg godt bruge, hvis de kun havde en hæl på 3-4cm :(

Stod faktisk lige ved siden af kæresten i sidste uge iført støvler med 7 cm hæl - og så er vi ca. lige høje... Overvejer at smide indlæg i hans sko, så han lige kan vokse en halv cm på dagen...

Ikke så tosset et køb... Ville være dejligt med en så høj hæl, så jeg kunne komme lidt op til kæresten. Jeg er dog ikke helt så god til at gå på sådanne hæle...men måske man skulle forsøge sig - bare for sjov.

Lækre er de i hvert tilfælde.

Hvad angår navneændringen må jeg være dig svar skyldig...

Vi skifter selv navne - jeg tager kærestens mellemnavn og han mit efternavn. Det hele er gået igennem, og vi har vores prøvelsesattest....så...igen - må være dig svar skyldig.

Vi har også fået prøvelsesattesten, hvor der bare står, at vi har søgt om navneændring på dagen, men der står ikke noget om, hvornår og hvordan vi ved, om det går igennem - men det finder jeg nok ud af... Ellers må jeg jo ringe til kirken - det er bare ikke der vi skal giftes, såååå vi har intet forhold eller kontakt dertil :sm:

Hej søde.

Gud, hvor var jeg dog langt bagud......!!!

Det er ikke sådan når man ikke har været på BK i nogle måneder...... :denmarkflag:

Jakkesættet og invitationerne ser bare super godt ud......

Det samme med jeres feststed - og super at I kan feste til langt ud på natten.... :thumbsupsmileyanim:

Super lækker menu I har valgt

Og rigtig rigtig flot prøvekage du har fået bikset sammen......

Ringene fra Chanti er bare gudeskønne - jeg har også haft et godt øje til dem, men kæresten ville gerne have en guldfarve med også, så det blev desværre nogle andre.....men de er godkendt. :cheerleader3:

:cheerleader3: til dig at du kan nå alt det din personlige træner sætter dig til.....tror jeg var skulket for længe siden.....men super at det hjælper.

Glæder mig iøvrigt til at se hvordan både dine chokolader og gaveæsker kommer til at se ud.

Gaveæskerne er under produktion nu, jeg samlede dem alle og de står nu i spænd i kommoden. Jeg mangler lige panodilerne til dem, så er de klar til at blive lukket og få sløjfe på - navneskiltene er nemlig også kreeret. Og her i weekenden fik jeg lavet havldelen af chokoladerne, så det går den rette vej :loveboard:

0

Fede sko du har købt i London :(

:thumbsupsmileyanim: 75 dage :cheerleader3:

WOW - FEDE sko :cheerleader3::denmarkflag::loveboard: De er super-nice, begge par :thumbsupsmileyanim:

knus Camilla... der ville ønske at hun lige havde været en tur i London :hug:

Øj hvor er de lækre de stiletter :sm:
Lækre, lækre sko :sm::heart::kiss:

Tak tøser - nu skal jeg bare lige lære at danse i dem + give manden lidt substral, så han lige vokser mig lidt mere over hovedet :sm:

0

Hej Pia :denmarkflag:

Sikre nogle lækre sko du har fået fingre i :(

Jeg er bare helt vild med det sidste par - de er da bare SÅ flotte :cheerleader3:

Thank you honey :loveboard:

Super flotte sko!! :thumbsupsmileyanim:

Wauw flotte invitationer

hvor har du snirkelmønstret/billedet fra - noget du tilfældigt har fundet på nettet?

Jeg har haft en grafiker-veninde til at hjælpe mig, så det er hende, der har lavet mønstret - jeg tror måske, at hun selv har tegnet det - hun er lidt en stjerne :cheerleader3:

Hej Pia.

Jeg istemmer lige - woooooow fede sko du har købt i London - og så kan jeg selvfølgelig også rigtig godt lide dine guldsko (har lige købt de samme, hihi)

Lyder også bare super fedt med jeres bryllupsrejser - elsker selv Rom, fed by :thumbsupsmileyanim:.

Knus fra Anja ;)

Kom til at bestille guldskoene i sølv også, så nu venter jeg i spænding på dem :sm:

0

Annonce ♥

Hvor er begge par sko bare lækre :thumbsupsmileyanim: Yummy, me like :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Ville ønske at jeg kunne gå i sådan nogle, men det er manden vist bare for lille til. Ser måske ikke så godt ud på billederne at jeg er meget højere end ham.

Håber ellers at alt går godt, både i planlægningen og på arbejdsfronten.

- Og skal vi så iøvrigt ikke snart se en pariserkage-prøvemodel? :(

Jeg har lige haft en sludder med min chef igen - og det ser ud til, at jeg får mulighed for at rokere internt i huset. Det kunne være så fedt!!!! Chefen for den afdeling, jeg gerne vil sidde i, vil tage fat i mig i løbet af ugen, så vi kan finde ud af, om han kan / vil tilbyde mig noget, som jeg er interesseret i - så det lysner :cheerleader3:

Pariser-kagen kan jeg desværre ikke teste, for har jeg først samlet stativet, så kan det vist ikke skilles igen, og jeg har ikke helt opbevaringsplads til det i to måneder.

Jeg synes faktisk, at det rykker godt nu. Vi har modtaget prøvelsesattesten, og kæresten har sendt en meter lang mail afsted til kirkekontoret med en lang række spørgsmål om oppyntning, receptionen, selve vielsen etc. - de har ikke svaret endnu, så han har lovet at ringe til dem - de taler jo helst tysk, så det er bedst , at de ikke skal høre på mit gebrokne syv-tals tysk fra folkeskolen...

Vi havde tidligt SU i går, men mangler stadig seks svar - lidt irriterende, at folk ikke kan overholde en deadline. To af dem er lovligt undskyldt - det er veninders kærester - og skal jeg være helt ærlig, er jeg ikke sikker på, at den ene også hører ind under kategorien kæreste og to måneder... men jeg rykker dem nu alligevel, for vores bordplan ligner et potentielt mareridt...

0

Feeeeeeede sko.... lige min stil ;)

Kunne man få lov til at se dem i guld på?? Altså dem fra Kina? Jeg overvejer selv sko meget magen til, men jeg er spændt på hvordan det ser ud med tærerne mellem remmene...

Og ja også lige et tillykke med milepælen :(

Edited by Kinai
0

Milepæl...nu er der ikke længe til!!

Jeg er tilhænger af at uddelegere arb.opgaver - så kan meget vel forstå, at du giver din mand dem...tysk eller ikke tysk... Fnis...

Æv hvor ærgeligt med de to par, der mangler tilbagemelding. Kan vel forstå at det er irriterende. Dels af respekt, men også pga. den bordplan. Jeg er så småt begyndt at drømme om den om natten. Har sparket til den lange om, at vi nok snart må se at komme i gang med den.......men..........

Tillykke med chefens beslutning. Det er da rart, at du kan blive i firmaet men rokere. Må man spørge om virksomhedens navn / område? Du nævnte den off. finansverden....

0

Annonce ♥

Feeeeeeede sko.... lige min stil ;)

Kunne man få lov til at se dem i guld på?? Altså dem fra Kina? Jeg overvejer selv sko meget magen til, men jeg er spændt på hvordan det ser ud med tærerne mellem remmene...

Og ja også lige et tillykke med milepælen :(

Jeg skal nok prøve at tage et billede med mine fødder - men guld-udgaven er lige en halv størrelse for lille til, at jeg tør løbe an med den, derfor sølv-udgaven...

Den er undervejs, og så snart jeg har den hjemme, skal jeg nok lege hjemme-fotograf :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg er tilhænger af at uddelegere arb.opgaver - så kan meget vel forstå, at du giver din mand dem...tysk eller ikke tysk... Fnis...

Æv hvor ærgeligt med de to par, der mangler tilbagemelding. Kan vel forstå at det er irriterende. Dels af respekt, men også pga. den bordplan. Jeg er så småt begyndt at drømme om den om natten. Har sparket til den lange om, at vi nok snart må se at komme i gang med den.......men..........

Tillykke med chefens beslutning. Det er da rart, at du kan blive i firmaet men rokere. Må man spørge om virksomhedens navn / område? Du nævnte den off. finansverden....

Uddelegering er vist en nødvendighed, hvis man skal overleve bryllupsplanlægningen helt op til uden at få stress - jeg har lovet kæresten, at vi laver en liste til ham med datoer for, hvornår hvad skal være afsluttet, så han har noget at forholde sig til. Håber, at vi får lavet den i aften!

Vi prøvede at lave et udkast til bordplanen i weekenden - og det blev allerede besværligt der, for der er bare nogle vedhæng og en enkelt svigerinde, der er besværlige at placere - og hvem skal man så ofre for dem...

Jeg tror lige, at jeg holder mit firmas navn for sig selv indtil videre - ved jo ikke, om der er nogen, der kender nogen inden for murene, og det er meget konfidentielt internt, at jeg er på vej til en rokade :( Men jeg lover at afsløre det, når alt er på plads igen :thumbsupsmileyanim::)

0

Uddelegering er vist en nødvendighed, hvis man skal overleve bryllupsplanlægningen helt op til uden at få stress - jeg har lovet kæresten, at vi laver en liste til ham med datoer for, hvornår hvad skal være afsluttet, så han har noget at forholde sig til. Håber, at vi får lavet den i aften!

Vi prøvede at lave et udkast til bordplanen i weekenden - og det blev allerede besværligt der, for der er bare nogle vedhæng og en enkelt svigerinde, der er besværlige at placere - og hvem skal man så ofre for dem...

Jeg tror lige, at jeg holder mit firmas navn for sig selv indtil videre - ved jo ikke, om der er nogen, der kender nogen inden for murene, og det er meget konfidentielt internt, at jeg er på vej til en rokade :cheerleader3: Men jeg lover at afsløre det, når alt er på plads igen :cheerleader3::)

Ihh, hvor lyder det spændende med rokade! :(:thumbsupsmileyanim:

Øv med bordplanen - håber det kan løses uden at ofrene bliver for store :thumbsupsmileyanim:

Kram Heidi

0

Så er rokaden næsten gået i orden, men er stadig MEGET hemmelig - uha det er skidt, for jeg har jo bare lys til at fortælle alle mine veninder på arbejdet om, at jeg nu rykker rundt i huset - men jeg har fået mundkurv på til engang efter påske...

Den største udfordring er egentlig, at min mellemleder ikke ved, at jeg rykker væk (det er faktisk primært pga ham, at jeg vil væk!!!) - så han sidder gladeligt og udstikker opgaver, som han forventer, at jeg løser over sommeren eller på den anden side af sommerferien... Har lidt ondt af ham, selvom han er piv-irriterende - for han ved jo ikke, at hele hans afdeling falder fra hinanden lige om lidt, når jeg smutter samtidig med en anden kollega...

Men sådan er det jo enhver er sig selv nærmest - og det er jo ikke min skyld, at cheferne ikke informerer ham :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Synes godt nok stadig, at der mangler meget - har lidt mig selv mistænkt for, at jeg panikker over, at vi stort set ikke har nogen weekender tilbage før brylluppet, hvor vi ikke har ret mange planer...

Reelt set har vi to frie weekender - den ene er den sidste weekend inden brylluppet (hvor kæresten skal på PA) og den anden weekend er den første weekend i maj. Det stresser mig en lille smule...for jeg ved jo godt, at kæresten dermed ikke er til nogen som helst hjælp i den sidste weekend - hele lørdagen er han væk, og søndag ligger han lig på sofaen med cola og chips.

Jeg har mig selv mistænkt for, at det er chokoladerne + gaveæskerne, der er de primære årsager til mit snigende stress og "åhhh nej, jeg kan ikke nå det hele"-følelse. Så jeg har besluttet af fredagens bytur skal være stille og rolig, så jeg kan stå tidligt op lørdag og komme igang + have hele søndagen til rådighed.

Min søde mor har tilbudt at komme over og hjælpe en dag, mens jeg er på arbejde - men jeg synes bare, at det ville være forkert, hvis hun skulle sidde og binde sløjfer og klippe chokoladepapir alene - vi skal som minimum gøre det sammen!

Så jeg skal rykke i weekenden!!!!!!!!!!!!!!!

Udover snigende bryllupsstress, så har sviger potentielt meldt deres ankomst i påsken - som nogen måske erindrer, så har forholdet til dem ikke været helt gnidningsløst siden jul - så det er ikke fordi jeg hopper af begejstring, især ikke fordi, at vi faktisk ikke ved helt sikkert, om de kommer eller om de forventet 24 timers oppasning i de dage de er her - de er nemlig ikke specielt selvkørende!!!

Ellers går det faktisk meget godt, og kæresten mener vist, at vi er på forkant med planlægningen - men han skal jo heller ikke binde 66 sløjfer til gaveæskerne...

Men det kan jo være, at han faktisk har ret!!!

Igår fleksede jeg i hvert fald en times tid fra jobbet, så jeg kunne køre til Albertslund efter kagegrej fra kagebutikken - der skal nemlig laves prøvekage i påsken. Jeg lover at poste billeder...

Jeg købte ikke noget super-spændende: rød pastafarve, fondant, firkantet bageform og to påske-kanin-udstikkere. Meeeeen jeg faldt jo også lige over en topfigur, som jeg ellers ikke havde planer om...

Vi skal jo have eiffelkagen, men for at der er kage nok til alle, så laver jeg også en 35x35 kage til at stille foran tårnet. Der kommer ikke til at være så meget andet til receptionen end kage, så jeg har regnet med 5x5 cm pr. stykke, er simpelthen så nervøs for, at der ikke er nok!!!!

Vi bliver 66 til selve festen. Derudover er der ca. 50 ekstra receptionsgæster = 116 gæster - mens mine tre kager baseret på 5x5 løsningen giver 126 sttkker kage... Skal jeg overveje at lave en større en foran???

Nå men planen er, at den forreste kage skal pyntes ca. sådan her:

post-33530-1238661229.jpg

Med den her figur:

post-33530-1238661237.jpg

Og så skal topfiguren stå i det modsatte hjørne af roserne, der bliver mørkerøde...

Kæresten synes jo lidt, at det kun er mig, der reelt vil giftes, og det har han måske ret i. Desuden synes sviger jo til tider, at jeg er en dominerende hejre, så det skal de da have bekræftet hihihi :thumbsupsmileyanim::):biggrin::)

0

Hov glemte helt det allervigtigste!!!!

Jeg var i biffen med min barndomsveninde i går - og hun har lovet at tage alle de opgaver på sig, som jeg overhoevedet kunne ønske mig - det er så fedt!!!!!!!!!!!!!!

Hun har lovet at komme dagen inden og hjælpe med alt det, der nok mangler der!!! Desuden har hun sagt ja til at:

- sove hos mig den sidste nat, så vi kan hygge om aftenen og gøre os lækre sammen om lørdagen

- være kageansvarlig på dagen = samle kagen lige før receptionen, så jeg kan slappe af

PLUS ikke mindst så har hun lovet at synge en sang i kirken - jeg er lige igang med at kreere en liste af muligheder til hende. Så kan hun frit vælge, hvad hun selv synes ligger bedst til hendes stemme! Hun har sunget i supermange musicals - og var vores egen superstjerne i gymnasiet - så det er så FEDT!!!

Listen er her:

Come what may - Moulin Rouge

From this Moment - Shania Twain

A whole new world - fra Aladdin

Your Song - Elton John / Moulin Rouge

The Rose - Bette Midler

All I ask of you - kærlighedstemaet fra Phantom of the Opera

Det betyder også, at jeg skal bryde mit løfte om, at al kontakt til kirken går via kæresten, fordi jeg ikke taler tysk. Jeg er nødt til at krydse fingre for, at præsten godt kan forstå min danske mail - for jeg er jo nødt til at cleare med ham uden om kæresten, ellers går overraskelsesmomentet ligesom af...

Uhhhhh det bliver sunshine :thumbsupsmileyanim::biggrin::bearhug:

0

Sikke du rykker Pia! :biggrin:

Er sikker på at du nok skal nå det hele, ellers kommer jeg gerne og binder en sløjfe eller to, dog ikke lige de næste par dage :heart:

Fantastisk topfigur, den kan forhåbentlig bringe et lille smil frem på svigers læbe :thumbsupsmileyanim:

Fedt at jobsituationen nu rykker i den rigtige retning :bearhug:

Cool at veninden er klar til at påtage sig en masse opgaver samt synge for jer :bearhug:

Hmm kan ikke huske mere. Har postet en opskrift på hyldeblomstmousse i en anden tråd

:griner:-

0

Annonce ♥

Så er rokaden næsten gået i orden, men er stadig MEGET hemmelig - uha det er skidt, for jeg har jo bare lys til at fortælle alle mine veninder på arbejdet om, at jeg nu rykker rundt i huset - men jeg har fået mundkurv på til engang efter påske...

Den største udfordring er egentlig, at min mellemleder ikke ved, at jeg rykker væk (det er faktisk primært pga ham, at jeg vil væk!!!) - så han sidder gladeligt og udstikker opgaver, som han forventer, at jeg løser over sommeren eller på den anden side af sommerferien... Har lidt ondt af ham, selvom han er piv-irriterende - for han ved jo ikke, at hele hans afdeling falder fra hinanden lige om lidt, når jeg smutter samtidig med en anden kollega...

Men sådan er det jo enhver er sig selv nærmest - og det er jo ikke min skyld, at cheferne ikke informerer ham :thumbsupsmileyanim:

Hola.... Måtte lige følge op siden jeg har været herinde sidst. Hvad angår at nævne firmaets navn, så behøver du nu ikke det for mig. Det var mere for at få en idé om, hvilket område i den branche, du beskæftiger dig med.

Sikker mange ting, der er sket siden sidst...

Kan du have en herlig fredag - solen skinner fint.

0

Sikke du rykker Pia! :bearhug:

Er sikker på at du nok skal nå det hele, ellers kommer jeg gerne og binder en sløjfe eller to, dog ikke lige de næste par dage :heart:

Fantastisk topfigur, den kan forhåbentlig bringe et lille smil frem på svigers læbe :thumbsupsmileyanim:

Fedt at jobsituationen nu rykker i den rigtige retning

Cool at veninden er klar til at påtage sig en masse opgaver samt synge for jer

Hmm kan ikke huske mere. Har postet en opskrift på hyldeblomstmousse i en anden tråd

:griner:-

Har nu fået bundet samtlige sløjfer - 10 æsker i timen, så det tog sin tid.... Jeg tester hyldeblomsten i næste uge - glæder mig :balloons::cheerleader3: :cheerleader3:

Hold da op... Der sker ellers noget... tror da ikke du skal stresse sådan som du rykker i planlægningen!

Super fin kage idé... og glæder mig virkelig til at se eifeltårnet! :biggrin:

Total sej topfigur! :bearhug:

Er selv meget spændt på tårnet - faktisk på grænsen til nervøs!!!!!!!!!!!!!!!!

Men sådan er det jo enhver er sig selv nærmest - og det er jo ikke min skyld, at cheferne ikke informerer ham :cheerleader3:

Hola.... Måtte lige følge op siden jeg har været herinde sidst. Hvad angår at nævne firmaets navn, så behøver du nu ikke det for mig. Det var mere for at få en idé om, hvilket område i den branche, du beskæftiger dig med.

Sikker mange ting, der er sket siden sidst...

Kan du have en herlig fredag - solen skinner fint.

Den korte version af mit arbejde er en variant over dansk eksportstøtte...jeg sidder med ansvaret for at analysere den politiske og økonomiske risiko i Latinamerika og Afrika...

Hav en dejlig weekend - og påskeferie, hvis du er så heldig :cheerleader3::)

0

Så har jeg endelig fået lavet alle mine gaveæsker færdige - det er virkelig dejligt, for de har været en potentiel stressfaktor af den meget simple grund, at vi kun har to ledige weekender inden brylluppet - og eftersom der nok også er to PA'er, så ligger de jo nok der...

Nå men her er de - jeg beklager billedekvaliteten, men det er taget med mobilen, og den er ikke så god til at stille skarpt.

post-33530-1238835436.jpg

post-33530-1238835445.jpg

Og så selvfølgelig blærerækken - som er blevet til blæreskuffen, det er dog kun ca. 2/3 der er her - resten er i en anden skuffe...

post-33530-1238835452.jpg

0

Desuden er jeg ca. halvvejs med chokoladerne - de er begyndt at irritere mig en anelse, så jeg håber på, at få dem lavet færdig her i weekenden - hvis det lykkes, så har jeg faktisk ikke flere hængepartier lige nu...

Min veninde har lovet at lave et udkast til kirkehæfter, menu-hæfter og en funky bordplan, så før hun kommer med det, så kan jeg ikke printe, klippe og folde mere ahhhhhh...

Vi mangler stadig en del ting, men det er primært telefon-opkald etc... Vi har bestilt bus og danseundervisning, så må vi se, om vi har talentet til at afvige fra den traditionelle brudevals - eller om vi må opgive de kreative planer??!!

Men her er der i hvert fald billeder af chokoladen - jeg har lavet tre æsker og mangler tre...

post-33530-1238835958.jpg

0