Guest toxp

Pia & Poul - den 23. maj 2009

765 posts in this topic

Annonce ♥

Glad for at jeg kan hjælpe dig til en roligere nattesøvn ;) :cheerleader3:

Tak søde Ann - du er en ven i nøden :cheerleader3:

Jeg har så fundet frem til, hvem i DK, der forhandler foreverbridals / foreveryours - skrevet til dem og fået at vide, at de ikke har denne kjole, men at jeg da er velkommen til at komme og se an anden to-farvet kjole...

Men, men, men det er jo ikke det, det handler om - det er jo den her kjole - og ikke en hvilken som helst anden to-farvet...

Så der røg jeg lige tilbage til min store kærlighed til Linea R...

Træls de ikke har den, og ja der er jo mange to-farvede, men det er jo ikke den. Men Linea R laver også nogle vildt smukke kjoler!!! :(

Glæder mig til at se invitationsudkastene :)

Er også lidt ærgerlig - men nu skal jeg heldigvis ikke selv betale kjolen, så Linea R... :cheerleader3:

Og nu til invitationerne - Du skal da ikke snydes :cheerleader3::):biggrin:

Dejligt med at kjolen bliver betalt :) Det gør min også (af mine forældre) :)

Flotte invitationsudkast!! De er rigtig flotte begge 2. Jeg synes modsat de andre ikke at den i farver ligner et rejsekatalog... Og hvis den gør, så synes jeg egentlig det er lidt fedt, eftersom temaet jo er paris og der rejser man jo til. Det vil nok bare virker mere gennemført hehe. Men er også ret vild med den i sort hvid. Har du evt. prøvet med sepiafarver (bruntonede billeder)?? Det tror jeg også kunne være rigtig flot - og vil gerne prøve at gøre det for dig hvis du vil ha' det?.... Man kan også give billederne farve efter jeres temafarver (hvis i har sådanne, kan ikke lige huske det sorry)...?

Men kan rigtig godt lide dine udkast!! Me like!! :(

Edited by AnnWP
0

Annonce ♥

Super flotte invitationer... Personligt minder den i farver mig meget om en brochure eller rejsekatalog... Men det kan godt være, det bare er mig, der får de associationer...

Tak - konstruktiv kritik er altid meget velkommer - vil jo helst ikke have, at gæsterne tror de skal på ferie :(:)

Helt vildt fedt!!!!

Er klart til den i sort/hvid... Det ser bare vildt flot ud... :):):)

Tak søde :cheerleader3: Jeg har arbejdet lidt videre med konceptet - så må jeg jo se, om det rykker :cheerleader3:

Ser rigtig flot ud, jeg er også mest til sort/hvid, ser meget elegant ud :cheerleader3:

Tak - Elegant er godt :(

Det ser flot ud med udkastet og jeg er som de andre mest til den sort/hvide, da den anden, som Helle også siger,minder lidt om et rejsekatalog.

Tak smukke - jeg går videre med ikke-farvede koncepter :cheerleader3:

0

Glad for at jeg kan hjælpe dig til en roligere nattesøvn ;) :cheerleader3:

Tak søde Ann - du er en ven i nøden :cheerleader3:

Jeg har så fundet frem til, hvem i DK, der forhandler foreverbridals / foreveryours - skrevet til dem og fået at vide, at de ikke har denne kjole, men at jeg da er velkommen til at komme og se an anden to-farvet kjole...

Men, men, men det er jo ikke det, det handler om - det er jo den her kjole - og ikke en hvilken som helst anden to-farvet...

Så der røg jeg lige tilbage til min store kærlighed til Linea R...

Træls de ikke har den, og ja der er jo mange to-farvede, men det er jo ikke den. Men Linea R laver også nogle vildt smukke kjoler!!! :(

Glæder mig til at se invitationsudkastene :)

Er også lidt ærgerlig - men nu skal jeg heldigvis ikke selv betale kjolen, så Linea R... :cheerleader3:

Og nu til invitationerne - Du skal da ikke snydes :cheerleader3::):biggrin:

Dejligt med at kjolen bliver betalt :) Det gør min også (af mine forældre) :)

Det samme her - det er også forældrene, der ligger dankortet til afbenyttelse på kjole-siden

Flotte invitationsudkast!! De er rigtig flotte begge 2. Jeg synes modsat de andre ikke at den i farver ligner et rejsekatalog... Og hvis den gør, så synes jeg egentlig det er lidt fedt, eftersom temaet jo er paris og der rejser man jo til. Det vil nok bare virker mere gennemført hehe. Men er også ret vild med den i sort hvid. Har du evt. prøvet med sepiafarver (bruntonede billeder)?? Det tror jeg også kunne være rigtig flot - og vil gerne prøve at gøre det for dig hvis du vil ha' det?.... Man kan også give billederne farve efter jeres temafarver (hvis i har sådanne, kan ikke lige huske det sorry)...?

Men kan rigtig godt lide dine udkast!! Me like!! :(

Tak for de søde ord og for tippet med Sepia... Jeg har lige surfet nettet tyndt efter guidelines til sepia i GIMP (hvorfor betale for photoshop, når man kan få GIMP gratis - og alligevel er en spade til at bruge det...)

Så nu har jeg lavet et udkast i sepia, som jeg selvfølgelig er klar på at dele

0

Nu har jeg jo så fulgt Anns gode råd og leget lidt med sepia-farver, hun har ret - det er ret fedt!!!

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes, at monogrammet skal være på forsiden eller blot inde i selve inviationen. Synes måske, at det bliver for dominerende på forsiden... :cheerleader3:

Kunne supergodt tænke mig, at selve kortet bliver i noget papir med lidt struktur - mens jeg gerne vil have billederne blanke/glatte og navnet trykt med sådan noget guld-noget, så det er lidt tykt (hvis nogen forstår mig...)

Jeg har tænkt på, at jeg jo evt. kunne klistre billedstrimlen på efterfølgende - så kan den jo sagtens blive i andet materiale. Men er der nogen, der har en ide om, hvad det evt. koster og hvor man kan få lavet guldtrykket (hvis man ikke selv kan...)

post-33530-1224092709.jpg

post-33530-1224092729.jpg

0

Hej Pia (the overseas Linea co shopper :) )

Ved desværre ikke hvordan man kan få trykt med gulddetaljer. Men jeg synes det lyder som en rigtig god ide at lave billedstrimlen på blankt papir og klistre den på :cheerleader3:

Jeg var først mest til den i farver (synes ikke den var rejsekatalog-agtig) men den sidste er da bare supergod! :):)

Glæder mig til at se hvad det ender med.

Kan godt lide at jeres monogram sidder bagpå!

0

Annonce ♥

Glad for at du kunne bruge tippet!! :cheerleader3:

Det er en rigtig flot invitationsudkast du har fået lavet!! :) Og tror det vil blive VILDT flot med guldskrift, men ved desværre ikke hvor man kan få det lavet... Evt et trykkeri (f.eks. et reklametrykkeri)?

Er helt vild med den stribe af billeder!!! :):)

0

Jeg synes, dit sidste invitations-udkast er super fint! Rigtig flot med de brun-tonede billeder... Ved ikke, om det kan fungere, men tænkte på om det måske kunne give lidt mere balance og fremhæve selve invitationsteksten lidt, hvis monogrammet er i en brun nuance også? Evt. som en form for vandmærke, så det ikke virker så fremtrædende... Ved ikke, om det vil blive for brunt det hele så...

Eller, hvis I finder et sted, hvor de kan trykke guld-farvet, om det så evt. kunne være fedt med monogrammet i guld også?

0

Annonce ♥

Hej Pia (the overseas Linea co shopper :( )

Ved desværre ikke hvordan man kan få trykt med gulddetaljer. Men jeg synes det lyder som en rigtig god ide at lave billedstrimlen på blankt papir og klistre den på :cheerleader3:

Jeg var først mest til den i farver (synes ikke den var rejsekatalog-agtig) men den sidste er da bare supergod! :):)

Glæder mig til at se hvad det ender med.

Kan godt lide at jeres monogram sidder bagpå!

Tak søde :(

Det er jo pludselig gået op for mig, at jeg ikke bare kan ligge på den lade side, hvis jeg ikke skal stresse uafbrudt i 2009 frem mod maj :cheerleader3:

Jeg tror, at jeg sender det hele videre til grafikerveninden - hun må kunne se det fra den prof. vinkel, som det nogengange er ret svært at grave frem selv :)

0

Jeg er helt vild med det sidste udkast i de brune toner - det er SÅ flot! :)

Jeg aner ikke, hvad der "trykkemæssigt" kan lade sig gøre, men flot ser det altså ud! :cheerleader3:

Tak :)

Jeg overvejer også lidt, om man måske kan få lavet et gummistempel i den rette størrelse. Har engang set nogen lave noget med gummistempler, special-lim, guldglimmer og en slags hårtørrer?? Så kan det være, at jeg kan få stillet min guldsult på den måde :)

Tror mest jeg er til den farvede indbydelse og så kun jeres monogram i lille...

Tak - måske jeg også skulle spørge kæresten ??!! :(:):(

0

Glad for at du kunne bruge tippet!! :cheerleader3:

Det er en rigtig flot invitationsudkast du har fået lavet!! :( Og tror det vil blive VILDT flot med guldskrift, men ved desværre ikke hvor man kan få det lavet... Evt et trykkeri (f.eks. et reklametrykkeri)?

Er helt vild med den stribe af billeder!!! :(:cheerleader3:

Jamen det er jo nærmest forummet i sin bedste og fineste form, når man kan bruge kommentarer til at forfine sine sager :cheerleader3:

Følte mig som total computer-spasser, da jeg sad på arbejdet og forsøgte at følge den amerikanske meget udførlige online-guideline, som selvfølgelig krævede lyd - hej kolleger - det er meget arbejdsrelateret ifht min sidste analyse af situationen her i regionen, at jeg kan finde ud af at lave sepia-farver :):):)

0

Jeg synes, dit sidste invitations-udkast er super fint! Rigtig flot med de brun-tonede billeder... Ved ikke, om det kan fungere, men tænkte på om det måske kunne give lidt mere balance og fremhæve selve invitationsteksten lidt, hvis monogrammet er i en brun nuance også? Evt. som en form for vandmærke, så det ikke virker så fremtrædende... Ved ikke, om det vil blive for brunt det hele så...

Eller, hvis I finder et sted, hvor de kan trykke guld-farvet, om det så evt. kunne være fedt med monogrammet i guld også?

Tusind tak Helle :cheerleader3:

Jeg har selv tænkt på, at monogrammet bliver meget fremtrædende. Har overvejet at rykke det til lille monogram på bagsiden (i guld yeeeehaaaa) eller alternativt at lave det som vandmærke - må vist lige have fat i den danske trykker-stand, før jeg tager stilling til, hvad det skal være, der kunne nemlig også tænkes at være et økonomisk issue at tage højde for :) :) :)

0

Annonce ♥

Tak - måske jeg også skulle spørge kæresten ??!! :cheerleader3::):)

Synes jeg lyder som en god ide...

Det kunne jo være at han havde en mening...

0

Kære Pia,

Bliver rigtigt godt med jeres franske tema - tror jeres gæster vil anerkende jeres kreativitet :cheerleader3:

Tiden flyver afsted nu - inden du ser dig om, står du og Poul i den smukke, smukke kirke i Københavns midte omgivet af jeres kære. :)

Glæder mig til at se, hvilken kjole du ender med at vælge, dine bud indtil nu er superflotte. :)

Jeg har boet et stenkast fra Skt.Petri, jeg har gået på fritidshjem som barn længere nede ad Skt. Peders stræde, inden jeg opdagede "klubben" på Nørrevold: Thomas P. Hejle.

Kan du hygge dig?

Kærlig hilsen

Rikke Marie

0

Kære Pia,

Bliver rigtigt godt med jeres franske tema - tror jeres gæster vil anerkende jeres kreativitet :cheerleader3:

Tiden flyver afsted nu - inden du ser dig om, står du og Poul i den smukke, smukke kirke i Københavns midte omgivet af jeres kære. :)

Glæder mig til at se, hvilken kjole du ender med at vælge, dine bud indtil nu er superflotte. :)

Jeg har boet et stenkast fra Skt.Petri, jeg har gået på fritidshjem som barn længere nede ad Skt. Peders stræde, inden jeg opdagede "klubben" på Nørrevold: Thomas P. Hejle.

Kan du hygge dig?

Kærlig hilsen

Rikke Marie

Hej Pia

Super flotte indbydelser - min klare favorit er den i Sephia, farven er ikke så hård. :)

Jeg overvejser at kopier din ide, men at bruge person relaterede billeder istedet. Hvad er formatet på kortet og hvordan har du lavet det ?

Med venlig hilsen

"En helt ny bruger"

Dorthe

0

Nu har jeg jo så fulgt Anns gode råd og leget lidt med sepia-farver, hun har ret - det er ret fedt!!!

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes, at monogrammet skal være på forsiden eller blot inde i selve inviationen. Synes måske, at det bliver for dominerende på forsiden... :)

Kunne supergodt tænke mig, at selve kortet bliver i noget papir med lidt struktur - mens jeg gerne vil have billederne blanke/glatte og navnet trykt med sådan noget guld-noget, så det er lidt tykt (hvis nogen forstår mig...)

Jeg har tænkt på, at jeg jo evt. kunne klistre billedstrimlen på efterfølgende - så kan den jo sagtens blive i andet materiale. Men er der nogen, der har en ide om, hvad det evt. koster og hvor man kan få lavet guldtrykket (hvis man ikke selv kan...)

SUPER flot og helt klart min favorit :cheerleader3::):)

0

Annonce ♥

Jeg overvejer også lidt, om man måske kan få lavet et gummistempel i den rette størrelse. Har engang set nogen lave noget med gummistempler, special-lim, guldglimmer og en slags hårtørrer?? Så kan det være, at jeg kan få stillet min guldsult på den måde :)

Det der med stempler har jeg lavet på vores kuverter til STD-kortene, og skal også bruge det i eller bagpå invitationerne.

Man stempler med lim, hælder embossingpulver på og så skal det smeltes med hårtørrerdimsen :cheerleader3:

Det er rigtig nemt/sjovt (i hvert fald lige når det smelter og man har undgået at få fyldt sig selv med pulver :)) og ser helt anderledes ud end f.eks. at skrive med guldtusch.

Du kan få en speciel limtusch og så skrive selv, og ellers kan man vist købe et sæt med nogle bogstaver som man kan sætte sammen og stemple med.

Jeg har overvejet lidt at skære vores monogram ud sådan at jeg kan duppe lim igennem det og så få det lavet sølvfarvet på den måde :yeah:

Glæder mig til at se hvad du finder på!

Edited by Jeppesen
0

Tak - måske jeg også skulle spørge kæresten ??!! :):):)

Synes jeg lyder som en god ide...

Det kunne jo være at han havde en mening...

Snakkede med ham idag..

Sendte ham et par udkast eller fire og spurgte, hvad han synes bedst om - og om der var noget, han gerne ville have ændret...

Han kom så med det fedeste svar: "Pia du skal spørge mig vil du have en kung fu eller en filur - du skal ikke spørge, hvilken is jeg vil have - det kan jeg ikke tage stilling til" - :cheerleader3:

Så jeg tror vist, at det var mandat til frie hænder :)

0

Kære Pia,

Kan du hygge dig?

Kærlig hilsen

Rikke Marie

Rikke Marie, du har så evigt ret - tiden flyver afsted og om bare 14 dage, så kommer Poul herover for at holde ferie med mig - og så er det jo næsten jul og når den er overstået - ja så er det næsten maj :( :( :cheerleader3:

Jeg må jo indrømme, at jeg ikke er indfødt københavner, så jeg er lidt pas på fritidshjem i KBH og omegn :cheerleader3:

Jeg må også snart ind og lure på, hvad Monsieur Kreativ har fundet på i din tråd :)

0

Hej Pia

Super flotte indbydelser - min klare favorit er den i Sephia, farven er ikke så hård. :cheerleader3:

Jeg overvejser at kopier din ide, men at bruge person relaterede billeder istedet. Hvad er formatet på kortet og hvordan har du lavet det ?

Med venlig hilsen

"En helt ny bruger"

Dorthe

Du skal være så hjertelig velkommen :)

Kortet er såmænd bare lavet i WORD - under sidelayout skal du vælge størrelse - flere papirstørrelser - brugerdefineret. Jeg har valgt 30 x 15, så jeg altså har et dobbeltkort, når det skal trykkes. Hvis du laver to kolonner, så er du sikker på, at du ikke laver noget skævt. Desuden har jeg sat margenen til smal...

Jeg ved ikke helt, om det bliver præcis den størrelse jeg ender med - det kommer vist an på, om jeg vælger selv at skære kortene ud, eller om jeg køber dem færdige...

Billederne har jeg ændret i GIMP til Sepia og så ellers kopieret dem ind i WORD et efter et, ændret størrelsen til en fast højde på 2,5 cm og tekstombrydning "tæt", så de kan gå ind over hinanden.

Håber det var nok, ellers skriv igen :) :) :(

0

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes, at monogrammet skal være på forsiden eller blot inde i selve inviationen. Synes måske, at det bliver for dominerende på forsiden... :(

SUPER flot og helt klart min favorit :):):)

Tak søde - egentlig også dem jeg selv bedst kan lide : :cheerleader3:

0