Guest AnnWP

Hvornår begynder man at prøve brudekjoler?

23 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger det. Hvornår begynder man at prøve brudekjoler??

Vil helst ikke være alt for hurtig ude, da jeg gerne vil tabe mig 10 kg mere (har tabt de første 6kg), men der er jo samtidig noget med tilretninger osv....

(Jeg skal giftes den 30 maj 2009)

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige, når du føler for det.

Nogle gør det 6 mdr. før og andre tidligere. Selv har jeg købt en kjole, fortrudt den og har prøvet kjoler igen. Jeg er også 2009 brud men ok, det er også sket for nogle af dem, der ikke har prøvet så tidligt som jeg.

Bare husk at have din mavefornemmelse ved kjolen. Det havde jeg ikke ved den første kjole, og nu er den til salg og jeg har tabt en del penge.

Men prøv kjoler, når du har lyst til det :bearhug::kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige ihvertfald ½ år før brylluppet :bearhug: Jeg startede i oktober 2007 og skal giftes den 8. august 2008. Det var mest fordi der var udsalg nogle steder, og så fandt jeg pludselig KJOLEN. Og turde så ikke vente for længe, for tænk hvis den ikke kunne fås i min str efterfølgende.

Jeg er stadig super glad for mit valg, men ville ønske jeg havde prøvet mange flere...

Så mit råd er nok at det er en god ide at starte allerede nu, for der er jo bare så mange smukke kjoler :kiss:

Held og lykke med at finde den rigtige!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg fik afvide senest 4 mnd før men fik også afvide at det var meget sent... men bemærk lige alle de lækre tilbud på

brudekjoler som kører nu..... har du is i maven så vent så lang tid som muligt fx 2 mnd før så får du din kjole til

næsten halv pris...

Ja det skulle jeg ha vidst...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man drømmer om en Benjamin Roberts kjole er der omkring 9 måneders leveringstid. Men de fleste andre mærker er der højest 4 - 5 måneders leveringstid på. Hvis man da ikke køber "prøvemodellen" - altså den man prøvede i butikken - men det er jo ikke altid, den passer i størrelsen.

Jeg begyndte at kigge på kjoler 7 måneder før brylluppet og købte den 6 måneder før.

Redigeret af gitlan
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kommer jo hele tiden nye kjoler til, så det kan jo være at du fortryder, som Pernille, hvis du køber for tidligt. Der skulle dog ikke være noget i vejen for at prøve dem lige så snart du har lyst til det. Falder du for en, kan du skriver du bare model nr. mv ned og bestiller den senere, hvis ingen senere kan måle sig med den. Forretningen vil dog gøre alt for at du slår til med det samme!!

Jeg købte min, da jeg prøvede første gang i slutningen af februar. Jeg har smidt 4-5 kg siden, men det var ingen problem under tilretningen i sidste uge. Så for mig var det 5 md før, at jeg gik i gang - jeg havde heller ikke rigtig lyst før, da jeg også ville tabe mig lidt. Kjolen er meget anderledes i de forskellige størrelser.

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er maj 2009 brud... jeg har allerede købt uuuh 3 kjoler... ved ikke lige hvad der er gået galt for mig... De 2 af dem får jeg skræddersyet i Kina og jaeh efter hvad jeg har hørt herinde er kvaliteten og modellerne nogle gange lidt for alternative så hvis kinakjolerne overhovedet ikke er i orden har jeg den jeg købte i går på udsalg :thumbsupsmileyanim: Alt i alt har alle 3 kjoler (nye) stået mig i ca. 3000 - 3500 kr. ialt.

Hvis du har lyst til at prøve kjoler - så gør det... hvis du vil vente - tjaeh så gør det :D

/chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også 2009 brud, men tror jeg starter med at kigge ca 8 mdr før den store dag.

Tror det vil komme til at passe med det for mig også.

Mine forældre har sølvbryllup til september og de vil gerne have det "overstået" før vi skal ud og kigge brudekjoler (det er dem der skal betale den og derfor også dem der skal med mig :cheerleader3: )

Så tror det bliver i månederne derefter så :)

Hej ven, jeg synes du skal begynde at prøve nu, og så skal du sende billederne til mig :bearhug::cheerleader3::):thumbsupsmileyanim: :yeah:

Hehe ja det synes du vel :cheerleader3: Meeeen du skal jo med til brylluppet, så nu må vi se om du får lov at se den inden :) hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg fik afvide senest 4 mnd før men fik også afvide at det var meget sent... men bemærk lige alle de lækre tilbud på

brudekjoler som kører nu..... har du is i maven så vent så lang tid som muligt fx 2 mnd før så får du din kjole til

næsten halv pris...

Ja det skulle jeg ha vidst...

Det vil jeg stærkt advare imod!! Det tager ofte 2-3 mdr at få kjolen hjem! og finder man ikke drømmekjolen i udsalget såe er man altså på den!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1000 tak for de mange svar. Hvad skulle jeg gøre uden jer??! :cheerleader3:

Mine forældre har sølvbryllup til september, så det vil de gerne have klaret iden jeg skal ud og prøve kjole (de skal med og de betaler :thumbsupsmileyanim: ). Synes også selv det vil være rart at have den fest klaret først :cheerleader3:

Men så passer det også med 8 mdr. hvis jeg gør det derefter :cheerleader3:

Hvor tidlig skal man bestille tid til prøvning i de forskellige butikker? Skal i hvert fald til askepot og valentino i Tønder (det har min mor sagt jeg skal fordi de har så mange rigtig flotte dernede) og så tænker jeg på Lilly i Aabenraa. Det SKAL være en lørdag, da jeg har gruppearbejde helt ind til januar (pga Bachelor-opgave).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Jeg ved ikke hvad man normalt gør, men jeg kan fortælle dig om mine oplevelser med brudekjole. Jeg skal giftes til august 2008 og jeg begyndte at kigge efter kjole i oktober 2007. Jeg har været tre forskellige steder, det ene af stederne har jeg sågar været to gange, og jeg tror jeg har prøvet 50-60 kjoler alt i alt. Havde en ide om, hvordan min kjole skulle være før jeg startede med at kigge efter kjole, men jeg endte op med noget helt andet. Så et godt råd: prøv alle de kjoler du overhovedet kan komme til!! Selvom stilen, formen, modellen måske ikke lige ser så pæn ud når den hænger på bøjlen, så prøv kjolen alligevel. Man kan blive overrasket - den kjole, som så helt vildt flot ud på modellen i bladet, kan godt gøre at man selv kommer til at ligne en sæk kartofler og andre gange kan det være, at den kjole, ekspedienten har fundet frem, ser noget kun bedstemor-agtig ud, men når man så får den på, så er det den smukkeste kjole man nogensinde har set. Man ved aldrig, det kunne jo være at det var lige akkurat den kjole, du ikke prøvede, som egentlig var drømmebrudekjolen. Nu har jeg fundet drømmekjolen, og købte den for en måneds tid siden. Jeg er super-glad for, at jeg startede i så god tid med at kigge og prøve, for så havde jeg masser af tid til at tænke over hvilken jeg skulle vælge og sammenligne priser (og service...) på de forskellige kjoler. Jeg fandt min kjole på nettet (Tyskland), det var sidste års kollektion, så jeg fik den billigt, men havde jeg bestilt den her i DK, havde der været 3-4 måneders leveringstid. Det var rent held at jeg fandt min i en butik i Tyskland - de havde en tilbage, i min str og min farve...:cheerleader3: Og så fik jeg den 5000 kr billigere end den koster her i DK. Nu ved jeg ikke, om man må drive reklame her, men jeg vil gerne anbefale Panayotis brudebutikker!! Selv har jeg brugt den der ligger i Vejle, men ved, at de også har en afdeling i Kbh og Odense. De er bare super-søde og professionelle og har altid tid til dig/bruden. Og så serverer de knald-god champagne og kransekage :thumbsupsmileyanim:

- Camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Senest ½ år før. Det kan godt tage lang tid at få kjolen hjem.

Vær også lige obs på, at der altid er stor-udsalg sidst på året for at gøre plads til næst års modeller. Hvis jeg havde vidst det og tabt mig lidt før, havde jeg købt en på udsalg i efteråret/vinter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1000 tak for de mange svar. Hvad skulle jeg gøre uden jer??! :cheerleader3:

Mine forældre har sølvbryllup til september, så det vil de gerne have klaret iden jeg skal ud og prøve kjole (de skal med og de betaler :thumbsupsmileyanim: ). Synes også selv det vil være rart at have den fest klaret først :cheerleader3:

Men så passer det også med 8 mdr. hvis jeg gør det derefter :cheerleader3:

Hvor tidlig skal man bestille tid til prøvning i de forskellige butikker? Skal i hvert fald til askepot og valentino i Tønder (det har min mor sagt jeg skal fordi de har så mange rigtig flotte dernede) og så tænker jeg på Lilly i Aabenraa. Det SKAL være en lørdag, da jeg har gruppearbejde helt ind til januar (pga Bachelor-opgave).

Da jeg bestilte tid hos Askepot og Valentino, kunne jeg først få en tid 3 uger senere - jeg kunne også kun en lørdag. Så regn med ca. 3 uger fra du bestiller, til du kan få en tid. Det afhænger selvfølgelig også af, hvor travlt de har. Jeg var hos dem for 1½ uge siden, og ekspedienten fortalte, at de havde travlt for tiden med alle sommerbrudene.

Jeg gik også ud fra, at man skulle ud og prøve kjoler 8 måneder før - faktisk sagde de i butikken til mig, at jeg var i god tid. Der er ca 7½ måned til, at jeg skal giftes...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg blev også rådet til at komme i gang ca ½ år før, fordi der kunne være lang leveringstid på kjoler. Det passede mig rigtig godt for jeg kunne næsten ikke vente med at komme ud og prøve, men var faktisk bange for at virke desperat når man tog ud i så god tid. men det kunne jeg heldigvis få bekræftet bla herinde at det var jeg ikke :thumbsupsmileyanim:

Jeg fandt så min i den første - og eneste butik jeg var i, og der var mellem 3 og 10 ugers leveringstid på dem, så det var ikke noget problem :unsure: men for ikke at fortryde, er jeg holdt op med at kigge på kjoler som "mulige" konkurrenter. I stedet kigger jeg tit og ofte på billederne af MIN kjole og glæder mig over den smukke kjole jeg har valgt... Så det behøver altså ikke være noget problem at have været tidligt ude... :pokey:

god fornøjelse med din kjoleprøvning!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer