Qategorina

Min søster vil nu også giftes

84 posts in this topic

Hvor er det tarveligt af din lillesøster - hvad f.. bilder hun sig ind!??!! :thumbsupsmileyanim: 10-års dag eller ej - I havde meldt datoen ud først, og det skal respekteres!! Hvis ikke hendes mand har kunnet lokkes til bryllup i 10 år, så klarer de sg'u nok også at vente ½ år endnu. Du skal sige det lige ud til hende (på en pæn, men meget bestemt måde) - faktisk synes jeg, du skal vise hende denne tråd... Så kan hun se, du ikke er alene om at tænke som du gør...

Hvis de ikke flytter deres bryllup til efter jeres, synes jeg helt ærligt, I skal være barnlige og egoistiske, og så lægge jeres i ugen lige inden hendes!!!

0

Annonce ♥

Helt ærligt så synes jeg heller ikke hun kan være det bekendt - og det siger jeg med erfaringens stemme - fra den anden ende af den side!!!

Da min mand friede skulle vi også beslutte en dato for brylluppet - og på det tidspunkt havde min kusine og hendes kæreste allerede længe før meldt ud at de skulle giftes august 2005 - derfor var det meget naturligt for os at snakke om 2006 selvom der var en del tid til, men simpelthen for ikke at kommer i vejen for deres bryllup. Min mand gad dog overhovedet ikke at vente så længe og derfor måtte vi igen overveje 2005. Og der tog vi simpelthen den beslutning at selvom vi egentlig oprindeligt havde ønsket et forårs-/sommerbryllup så måtte vi i hvert fald vente til efter deres bryllup og resultatet blev at vi fastsatte vores bryllup til d. 1 oktober 2005 i stedet - altså et efterårsbryllup.

Derudover ringede vi for en sikkerheds skyld til min kusine og spurgte om det ville genere hende overhovedet hvis vi blev gift den dato - et par måneder efter deres bryllup - for at tjekke opm det var ok - inden vi annoncerede det til familie og venner...

Så nej, din søsters fremgangsmåde bryder jeg mig slet ikke om og synes den er meget respektløs og ja - tyder på at hun netop er lidt jaloux.

0

Hvor ærgeligt at konkurrencen om opmærksomheden omkring et bryllup kan være så ødelæggende for et familie forhold.

Jeg tror at gæsterne vil nyde begge brylluper og vil nyde at se jer blive gift. Jeg er sikker på alle gæsterne vil komme med gode gaver og godt humør.

Brylluper vil altid blive sammenlignet uanset om der er 1 eller 6 måned mellem dem.

Det er en stor fest men det er jo kun ½ delen af gæsterne som har deltaget til din søsters bryllup..din mands familie og dine veninder kommer jo ikke til din søsters bryllup.

Jeg kan godt komme i tanke om mange fordele ved at blive gift. Det er din lykke, du er herre over den, lad ikke din søster ødelægge det for dig.

Jeg er sikker på det nok skal blive godt.

0

Nu er det godt nok et stykke tid siden, jeg har været herinde, men denne tråd måtte jeg da lige blande mig i - med fare for at få hug! :thumbsupsmileyanim:

Først lidt om vores egen bryllupshistorie:

Julen 2003 friede min mand til mig og kort efter blev brylluppet fastsat til d. 21. august 2004.

1. maj 2004 blev min mands kusine friet til og deres bryllup blev fastsat til d. 11. september 2004 - altså blot 3 uger efter vores.

Først blev jeg rigtig, rigtig ked af det og fornærmet, for der ville også komme mange af de samme gæster til vores bryllup og de ville sikkert sammeligne vores bryllupper osv. osv.

Men bagefter og nu rører det mig ikke en disse. Det var to vidt forskellige bryllupper, der afspejlede, hvad vi hver især havde af ønsker for vores bryllupsdag. Vores bryllup var perfekt for os, fordi vi ønskede det sådan og deres bryllup var perfekt for dem, fordi de ønskede det sådan. På deres bryllupsdag hyggede jeg mig rigtig meget - dels fordi jeg kunne se, at deres bryllup ikke kunne måle sig/sammenlignes med vores (af de ovennævnte årsager) dels fordi deres lykke mindede mig om min egen bryllupsdag.

Jeg ved godt, at det i dit tilfælde handler om, at din søsters bryllup ligger FØR jeres, men så prøv at drage fordel af det. Nu har du chancen for at lure gode og dårlige idéer af.

Og husk så på, at et bryllup handler om to mennesker, som elsker hinanden og har valgt at vie deres liv til hinanden i den hellige ægtestand. På jeres bryllupsdag vil folk glædes over og med jer og jeres lykke - på din søsters bryllupsdag vil glæden være rettet mod hende. Nyd hendes bryllup og glæd dig til, det bliver din tur.

Se ikke dette indlæg som en irettesættelse, men som et andet syn på situationen, fra en som har stået i en lignende situation.

:cheerleader3: "den gamle kloge kone"

0

Annonce ♥

Hvor ærgeligt at konkurrencen om opmærksomheden omkring et bryllup kan være så ødelæggende for et familie forhold.

Jeg tror at gæsterne vil nyde begge brylluper og vil nyde at se jer blive gift. Jeg er sikker på alle gæsterne vil komme med gode gaver og godt humør.

Brylluper vil altid blive sammenlignet uanset om der er 1 eller 6 måned mellem dem.

Det er en stor fest men det er jo kun ½ delen af gæsterne som har deltaget til din søsters bryllup..din mands familie og dine veninder kommer jo ikke til din søsters bryllup.

Jeg kan godt komme i tanke om mange fordele ved at blive gift. Det er din lykke, du er herre over den, lad ikke din søster ødelægge det for dig.

Jeg er sikker på det nok skal blive godt.

Der var du hurtigere end mig, men RIGTIG godt skrevet!

Jeg er helt enig!

0

Jeg kan godt forstå du synes det er øv :cheerleader3:

Hvor er det ærgeligt at stemningen skal ødelægges for dig/jer.

Det kunne være flabet ( og også barnligt :cheerleader3: ) at ændre jeres bryllupsdag til 14 dage før deres :thumbsupsmileyanim:

Jeg håber i ender med at få en dejlig dag, trods alt :cheerleader3:

0

Det var to vidt forskellige bryllupper, der afspejlede, hvad vi hver især havde af ønsker for vores bryllupsdag. Vores bryllup var perfekt for os, fordi vi ønskede det sådan og deres bryllup var perfekt for dem, fordi de ønskede det sådan. På deres bryllupsdag hyggede jeg mig rigtig meget - dels fordi jeg kunne se, at deres bryllup ikke kunne måle sig/sammenlignes med vores (af de ovennævnte årsager) dels fordi deres lykke mindede mig om min egen bryllupsdag.

Jeg ved godt, at det i dit tilfælde handler om, at din søsters bryllup ligger FØR jeres, men så prøv at drage fordel af det. Nu har du chancen for at lure gode og dårlige idéer af.

Og husk så på, at et bryllup handler om to mennesker, som elsker hinanden og har valgt at vie deres liv til hinanden i den hellige ægtestand. På jeres bryllupsdag vil folk glædes over og med jer og jeres lykke - på din søsters bryllupsdag vil glæden være rettet mod hende. Nyd hendes bryllup og glæd dig til, det bliver din tur.

Se ikke dette indlæg som en irettesættelse, men som et andet syn på situationen, fra en som har stået i en lignende situation.

:thumbsupsmileyanim: "den gamle kloge kone"

Jeg har en lignende historie:

Min storebror og hans kone blev forlovet i juni 2005 efter tre år sammen, og fastsatte bryllupsdatoen i slutningen af juli 2006. Lillejuleaften 2005 friede min mand til mig efter 6½ sammen. Oprindeligt havde han tænkt sig at fri til mig i løbet af sommeren, men ville ikke gøre det så kort tid efter, at min bror havde friet til sin kone. Da min bror og hans kone havde fastsat deres bryllup til slutning af juli (dvs. midt i "bryllupssæsonen"), fastsatte vi vores bryllup til slutningen af september, sådan at der stadig var mulighed for godt vejr og sådan at vi ikke skulle vente 1½ år med at blive gift.

Umiddelbart var min storebror heller ikke super tilfreds med, at vi skulle giftes samme år. Men jeg synes for det første, at vi tog hensyn ved at sætte datoen efter deres, og så sent som muligt uden at gå på kompromis med, at vi ønskede et sommerbryllup. For det andet synes jeg ikke at man med rimelighed kan forvente at have et helt år for sig selv, og dermed tvinge andre til at vente, uanset om man er tæt beslægtet eller ej. Så lugter det efter min mening for meget af selviscenesættelse, og for lidt af ønsket om at fejre sin kærlighed.

Jeg forstår heller ikke, hvordan det kan ødelægge din bryllupsdag fuldstændig. Som det er skrevet i det citerede indlæg, er der jo tale om to forskellige fester, uanset om nogle af gæsterne er de samme. I stedet for at blive sur på din søster, kunne du i stedet nyde at have en at snakke kjoler, borddækning, invitationer og alt det andet med - og ja, også prøve brudekjoler sammen. Jeg hyggede mig rigtig meget med min svigerinde, og hun havde sine prioriteter så meget i orden, at hun ikke havde det fjerneste problem med det.

Jeg beklager, hvis dette opfattes meget som en irettesættelse. Men jeg kan ærlig talt ikke istemme mig koret, som nærmest vil brænde din søster på bålet. Jo, hun kunne godt have valgt at lægge sit bryllup lidt senere på sommeren, og hun burde måske også have spurgt dig, om det var ok. Men hvis datoen betyder meget for hende, skal hun også have lov at fejre sin kærlighed, når det passer hende og hendes kommende mand, og ikke alle mulige andre.

Når det er sagt, ønsker jeg dig et rigtig godt bryllup.

Mvh. Anne.

0

Jeg er herinde for første gang siden jeg blev gift for 2 år siden - men dette emne var jeg nødt til at læse/kommentere.

Hvis du elsker din kæreste, og mener at han er jordens dejligste - hvordan kan din søster så ødelægge jeres bryllup? Jeg mener - på nogen som helst måde???

Jeg synes det er barnligt af hende at gøre det, men det er lige så barnligt og umodent af dig at lade dig gå på af det. Måske er jeg ikke den rette til at kommentere, da jeg er 48 år gammel og gift med jordens aller-dejligste mand. Ham fandt jeg sent i livet efter 23 år med en kedelig zombie, og jeg priser mig lykkelig hver eneste dag over at have ham.

Vores bryllup var ganske lille - vi havde ikke brug for det store skrud for at fortælle omverdenen at vi elsker hinanden, men tro mig - vi er mindst lige så lykkelige for hinanden som hvis det havde været et stort imponerende bryllup - som bare ville have ruineret os.

Mvh Carlotta

0

Annonce ♥

Det eneste og absolut eneste jeg kan følge din søster i er at hun vil giftes på sin årsdag, den er der jo mange som prøver at ramme, det er jo ikke hvert år den ligger på en lørdag.

Men den skulle hun sgu da have tænkt på noget før.

En ting at blive gift på den samme dag som et venner par af samme gruppe, som så lige snuppede 4-5 af vores gæster, en anden ting er det hvis det er så tæt på.

Jeg kunne forstå at det ville bare være ærgerligt for jer begge, hvis de (din lillesøster og mand) havde planlagt det og ikke sagt noget, altså allerede havde bestillt kirke og sted.

Men det her lyder som en dårlig spøg, som en 5 årige ,der ikke kan lide at storesøster for opmærkesomhed. Nu er jeg lillesøster og det kunne ikke falde mig ind at have planlagt vores bryllup så tæt på min storesøster.

Om det så var vores årsdag eller ej, den ryger jo ikke, bare fordi man bliver gift på en anden dato, så har manden jo bare to datoer at huske he he

Hvis jeg var hende og ikke kunne vente, så ville jeg måske lige tjekke om de ikke kunne få et bryllup på deres halvårsdag, for så rammer de deres årsdag til deres kobberbryllup.

Det der er surt når det er så tæt på, er også at det er dyrt for gæsterne at punge ud med gaver, ok. tøjet kan de jo bare genbruge.

Lidt ufedt ang. polter (kommer selvfølelige an på hvem man skal have med).

Din mor lyder sørme heller ikke for sød, altså iflg det du fortæller om prøvningen.

Jeg ville tage en snak med hende, en ting når det er en kusine, men ens søster jeg synes det kan hun simpelthen ikke være bekendt. :):):cheerleader3::bearhug:

Hvis det var mig, som var lillesøsteren, ville jeg slet ikke have mit eget bryllup at tænke på hvis min storesøster skulle giftes, uanset om det er før eller efter, jeg ville have lyst til at hylde hende og hjælpe hende, sørger for en god polter.

Det er da heller ikke så fedt at det er så tæt, i forhold til fremtiden, kobber, sølv osv. bryllupper, der skal gæsterne altid til to fester kort efter hinanden.

Du kom først, hun har ingen pli.

du får lige sådan nogle :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::cheerleader3:

Knus Sarah

0

Nu er jeg ikke så tit herinde, men faldt lige over dette emne. Jeg forstå ikke helt, hvad problemet er? Nogle af vores bedste venner blev gift 1 maj 2004 og vi 10 juli 2004. De var godt nok første ude, men vi så ingen problemer i, at de faldt så tæt på hinanden. Vi hygge os rigtig med kjoler,invitationer, sange, blomster og hvad der ellers høre til. vores brylluper var så forskillig, men super hyggelig dage begge to.

Jeg ville lade hende sejle i sine egen sø. Og hvis du er bange for hun vil lave en kopi af jeres bryllup, så dine kort tæt på kroppen, find en anden at finde kjole med, så selv din søster ikke få din kjole at se. Gør som i har lyst til på jeres dag.

0

Jeg kan sagtens forstå at du er vred og såret.

Som så mange andre har sagt, så ville jeg tage en snak med hende, også selvom du ved det ikke hjælper, men for din egen skyld. De rykker jo nok ikke deres dag, og hvis du ikke vil rykke dit frem til et vinterbryllup, så skal du hurtigst muligt have det vendt til noget positivt, så det ikke ødelægger dine forberedelser til jeres bryllup.

Sidste år hvor vi blev gift, var vi til bryllup 2 uger før (havde 2 vennepar der blev gift denne dag), 3 uger efter var vi også til bryllup og igen i oktober. Ingen af disse bryllupper var ens, og ligegyldigt hvor fantastisk vores venners bryllupper var, så var vores eget det mest fantastiske - og sådan vil det også være for dig, tror jeg.

Jeg har selv oplevet at blive "kopieret", dvs. nogle af de ting vi havde lavet til vores bryllup og som der var lagt meget arbejde og overvejelser i er blevet brugt af andre. man kan vælge at blive såret, eller se noget postitivt ved det og glæde sig over at det man selv har valgt er så godt at andre vil gøre det samme.

Ved godt det ikke kan sammenlignes med dit, mere for at sige at for din egent skyld skal du prøve at få det bedste ud af det.

Ligegyldigt om der er 2 uger eller 2 år mellem jeres bryllupper vil de blive sammenlignet. Jeg skal til bryllup på lørdag i familien, og vi har allerede talt meget om hvad med det og det, mon det bliver ligesom... osv. De har samme invitationer, sted og fotograf, men det bliver ikke ligesom vores bryllup alligevel, det bliver helt fantastisk på deres måde.

Så måske du kan differentiere ved at lave et helt andet tema, andet sted, anden opbygning (fek.s champagnereception dagen før) osv.

Men du skal have et kram, for jeg kender godt det stik det giver i hjertet :thumbsupsmileyanim:

0

Det her er nok mit første indlæg herinde i et halvt år, men syntes lige jeg ville kommentere med.

Der ligger hver sommer, når man som mig er omkring de 30 og har en omgangskreds på omkring de 30, altid et HAV af bryllupper hveer sommer. Og ved du hvad? De er akkurat lige gode og så vidt forskellige at de ikke bliver sammenlignet.

Jeg kan sgu godt forstå din søster vil giftes på sin årsdag. Det står enhver frit for at blive gift, få børn, holde konfirmation eller hvad de nu vil, så længe hun ikke ligefrem vælger samme dato som dig, kan jeg ikke se problemet.

Jeg blev gift en måned efter en rigtig god veninde med mange af de samme gæster. Det var på ingen måde noget problem. Synes faktisk det er lidt barnligt af dig når der er heele to måneder imellem.

0

Annonce ♥

Min far og hans kæreste/kone blev gift to måneder før os, og der var selvfølgelig inviteret mange af de samme gæster.

Jeg skulle lave deres bryllupskage, og de valgte den samme creme som vi havde valgt (og havde fortalt dem at vi valgte) og det var jeg lidt nede over, for de to kager ville jo smage ens...

Men det var intet problem på dagen, vi skulle jo ikke have den samme menu, og folk kunne nu engang ikke huske hver en detalje af smagen af de to kager.

Ikke fordi jeg vil sammenligne dit bryllup med en kage, men tror altså det samme gælder for et bryllup, det gør det i hvert fald for mig. I vælger jo ikke de samme farvertema, samme kjole eller samme mand for den sags skyld. I er to forskellige mennesker, og derfor vil festerne være helt forskellige :cheerleader3:

Kan godt forstå at du måske lidt føler hun stjæler dit spotlight, men prøv i stedet at se det som en mulighed for at få en helt unik oplevelse med din søster. I vil kunne diskutere detajler og kjoler i en uendelighed, og støtte hinanden når alle andre er åndsvage og ikke forstår hvorfor hvid ikke er den samme farve som ivory. Jeg var ude og prøve kjoler med min fars kæreste, og det var en af de bedste oplevelser i min planlægning, det var super hyggeligt, og noget helt specielt.

Jeg håber ikke du vil flytte din bryllupsdag pga en ekstra glædesfest, og jeg håber heller ikke du vil bede hende flytte sin, for det ville personligt såre mig dybt hvis min søster bad mig flytte vores bryllupsdag, især når det ikke er en hvilken som helst dato de har valgt, men en dato der betyder meget for dem.

:thumbsupsmileyanim:

0

Hmmmm..

Lidt balance ville nok være fint... Kan godt forstå, du synes det er mærkeligt udført, men lad nu være med at blive helt hysterisk over det.. Du stirer dig blind på det og bliver mere og mere ophidset over det. Hvis du lige trækker vejret dybt, er det nok ikke HELT så galt, så du ligefrem er nødt til at aflyse dit eget bryllup....!?

Selvfølgelig er der vel altid lidt selviscenesættelse over det, men det er vel ikke det primære - det vigtigste er vel at man har en god fest hvor man fejrer at man har sagt ja til hinaden.. Og i den sammenhæng er det sgu da lige godt til jeres sommerbryllup, om der har været et andet bryllup om foråret.

Edited by xirb
0

Kan godt forstå du er skuffet, men et råd fra mig lyder : LAD DET IKKE TAGE GLANSEN FRA DIN DAG!! så må du desvære lade hvert med at dele oplysninger om hvad i gør på jeres dag, med din søster.

Jeg prøvede noglelunde det samme, bare med min mands bror, som ikke kunne have at vi skulle giftes, så han ville pludselig giftes (efter 13 års forlovelse). så de blev viet ca. 3 uger efter vores bryllup, ydermere var de så frække at prøve at hyrre vores fotograf på vores dag, festen skulle afholdes samme sted som vores, og med samme kok. GÆT lige om jeg var rasende.... MEN prøv så vidt muligt at nyde dine egne forberedelser istedet for at være ked af at din søster er et fjols siden hun ikke kan vente.

OG TRO mig, nu hvor jeg selv har prøvet det, man kan ikke samline brylluperne, det var jeg jo også bange for, idet det var samme sted og samme kok, vi var så heldige at til vores bryllup kørte alt perfekt, alt var med stil, men også andre gæster, deres bryllup var der lidt med maden (deserten var for frossen), og festen var en anden, lidt en skuffelse for gommen, hvilket jeg frydet mig lidt over, så kunne de sgu komme med egene ider og ikke stjæle alle vores...

SÅ du kan være helt sikker på at jeg kan forså dig, og syntes du skal tale stille og roligt med din familie men på en måde så det ikke ødelægger glæden for jer begge 2. nu ved jeg ikke hvem du bruger til at hjælpe dig med forberedelser, men så del dem evt. med din veninde, og ikke din søster, således at planlægningen bliver en anden.

Jeg er ikke så god til at bruge siden, herinde men giv lige en tilbagemelding, og jeg giver gerne råd, jeg har prøve hvordan det føles at nogle prøver at kopier mit bryllup, og prøve at tage opmærksomheden fra mig. jeg blev gift 4 august, den 6 lå indbydelsen til deres bryllup... sååå.... op med humøret, folk er bare latterlige, men lad det ikke overskygge din store dag.

Karina

0

Jeg ved simpelthen næsten ikke hvad jeg skal skrive om denne sag. Udover at jeg sagtens kan sætte mig ind i de følelser du må sidde med. Vrede, frustration mv. Om man er totalt barnlig eller tøsefornærmet - tja... følelser er nu en gang følelser, som man ikke kan løbe fra!

Min holdning er også, at du skal sige det til din søster. Men eftersom din mor også virkede fornærmet - og endda på dig. Skal det måske gøres ved et familie råd. Inviter til middag, kaffe eller andet. Sørg for at du inden "mødet" kender din mands mening. Så du er sikker på opbakningen den vej! FOR SELVFØLGELIG SKAL DU IKKE FLYTTE DIT BRYLLUP!!!

Håber virkelig for alle parter, at der findes en løsning. Så både DIN og din søster dag kan blive uforglemmelig dejlig!

Kram Dorte

PS: Jeg kender også følelsen. Da vi havde besluttet os for at få det første barn. Overhalede min bror og svigerinde os indenom. Jeg havde det svært med skuffelsen. Men følte at jeg måtte æde den. Min nevø er 5 måneder ældre end vores søn. Og de har rigtig meget fornøjelse af hinanden. NU er jeg gravid igen. Så denne gang kan hun ikke overhale... Jeg holder meget af min bror og svigerinde - så det nag der var - er absolut VÆK!

0

Annonce ♥

Det her er virkelig noget, der kan få folk ud af starthullerne, hva'? Jeg blev da også ret så oprørt, da jeg læste dit indlæg!

Min holdning er, at din søster absolut ikke kan være bekendt at lægge sin bryllupsdato så tæt op ad din - og så endda umiddelbart FØR jeres dato. Jeg mener: I er søstre, og sådan opfører man sig simpelthen ikke, hvis man har den mindste smule omsorg og omtanke for hinanden. Tilmed har hun allerede kendt sin mand i hele 9 år, så de har da vist haft tid nok til at beslutte sig for at blive gift uden at behøve at komme i kambolage med dit bryllup. Jo, jo, en ti-årsdag er da selvfølgelig noget, men helt ærligt, så snupper man altså ikke lige pludselig opmærksomheden fra jeres bryllup for næsen af jer og fører den over på sig selv. Det er virkelig dårlig stil!

En del herinde mener, at det er barnligt at reagere med at blive vred og skuffet. Jeg mener derimod, at det er menneskeligt og forståeligt. Man kan jo så begynde at forsøge at tvinge sig selv til at optræde "voksent og fornuftigt" (i modsætning til din selvhævdende søster) og gemme sine ægte følelser af vejen, men man kan også vælge at handle i overensstemmelse med, hvordan man har det. Dvs. sige tingene som de er, og så, hvis ikke det ændrer noget til det bedre, evt. vælge at planlægge sit bryllup på en alternativ måde.

Selv kunne jeg finde på at følge tanken om et bryllup på en lækker strand i udlandet (kombineret med bryllupsrejsen), og så i stedet evt. holde en festlig reception for familie og venner hjemme i Danmark. Et bryllup på stranden i Thailand, Bali, Hawaii el. lign. passer perfekt til vinteren - måske efterfulgt af reception, når I er kommet hjem - solbrune og lækre og fyldt med fornyet livskraft. Så bliver brylluppet helt jeres eget og helt i jeres egen stil, omend meget anderledes end det, I først havde tænkt.

Og så kan din "søde" søster ellers holde bryllup alt det, hun vil i april!

Held og lykke med det.

Vi er sikkert mange, der spændt venter på at høre, hvad I beslutter jer til at gøre....

Et varmt og velment knus herfra til dig og din tilkommende! :thumbsupsmileyanim:

0

Din søster er da simpelthen en klaphat... det virker som om at hun ikke vil have at det kommer til at dreje sig om dig... helt ærligt er hun da for dum. Bed hende om at lave hendes dato om, fortæl hende hvad det ville betyde for dig, hvis hendes bryllup lå lige klods op ad dit. Hvis hun ikke lytter og laver datoen om, så mener jeg hun er en forkælet møgunge.... Ja undskyld men magen til opførsel skal man lede længe efter. Det er så uopdragent og barnligt...

Bare lige min mening.

Pernille

0

Annonce ♥

Hej kære brud.

Du skriver, at du har sagt til hende at du ville bliver sur, skuffet ked af det hvis hun lagde sit bryllup inden jeres...og alligevel sender hun en invitation i al luskethed, ud uden at have sagt det til dig, at hun rent faktisk havde tænkt sig at gøre det. jeg forstår virkelig din harme. Er der meget konkurrence mellem din søster og dig normalt?? har hun lidt vsært ved at det er dig der er midtpunktet??

Jeg vil ikke køre det op mere end højest nødvendigt(selvom det er svært), det bliver det ikke bedre af, men derimod ville jeg sige til dig hvad jeg ville gøre i den situation. Når ikke din mor forstår dig synes jeg det er lidt svært for dig, du må for ingen skyld i verden tro at det bare er dig der en forkælet en der ikke ønsker det gode for din søster. Jeg synes du skal gøre det klart for din søster endnu engang hvor ked af det du er og skuffet!!! men at du selvfølgelig ikke har ret til at bestemme over hvornår hun vil ligge sit bryllup, men måske prøv at få hende til at vende situationen om? og sætte sig i dit sted! det er altid godt at køre på folks somvittighed:-)Måske hun ikke har tænkt sådan over det! I skal overhovedet ikke flytte jeres bryllup, det synes jeg ville være det samme som at trække sig og nu var det jo altså jer der gik med de lykkelige gifteplaner først.

Jeg skal selv til mega mange bryllupper iår, et her den. 17. juni dvs. lidt over en måned før os, min kæreste friede først. der er bare så mange ting der gør at de lige nøjagtigt har lagt det den dato, ph d afhandling osv, så jeg synes det er helt ok, selvom min veninde har nævnt det nogle gange at det ikke var helt fair, men min kæreste og jeg er helt ok med det... tror og at det er mere vanskeligt når i er i familie, man vil så gerne kunne gi og være der, men det er begrænset har du og din kommende vil være rent mentalt på din søsters dag... føler med dig!!! mega dilemma du står i!

Kærlig hilsen Ditte

0

Nu er det godt nok et stykke tid siden, jeg har været herinde, men denne tråd måtte jeg da lige blande mig i - med fare for at få hug! :thumbsupsmileyanim:

Først lidt om vores egen bryllupshistorie:

Julen 2003 friede min mand til mig og kort efter blev brylluppet fastsat til d. 21. august 2004.

1. maj 2004 blev min mands kusine friet til og deres bryllup blev fastsat til d. 11. september 2004 - altså blot 3 uger efter vores.

Først blev jeg rigtig, rigtig ked af det og fornærmet, for der ville også komme mange af de samme gæster til vores bryllup og de ville sikkert sammeligne vores bryllupper osv. osv.

Men bagefter og nu rører det mig ikke en disse. Det var to vidt forskellige bryllupper, der afspejlede, hvad vi hver især havde af ønsker for vores bryllupsdag. Vores bryllup var perfekt for os, fordi vi ønskede det sådan og deres bryllup var perfekt for dem, fordi de ønskede det sådan. På deres bryllupsdag hyggede jeg mig rigtig meget - dels fordi jeg kunne se, at deres bryllup ikke kunne måle sig/sammenlignes med vores (af de ovennævnte årsager) dels fordi deres lykke mindede mig om min egen bryllupsdag.

:cheerleader3: "den gamle kloge kone"

Jeg kan godt forstå dig, og jeg syntes også du på en måde skal se det som en positiv ting hvis hun ikke vil flytte sin dato. Syntes det er meget stridt af hende at gøre det på den måde. Men må sige at sådan er det jo altså desværre altid. Der er næsten altid en i familien der skal overgå ander. Det er skide irriterende. Og du skal bestemt ikke flytte jeres dato, det er jo ikke dit problem i og med at i fortalte det først og hun så har valgt at lægge det en mdr. før jeres bryllup.

Nej det er absolut ikke dig der er gal på den.. kender det selv fra min kusine.. jeg ville giftes og hun blev også gift før mig, jeg blev gravid og hun ville også ha børn...

men forstår dig kun alt for godt

Og jeg kender godt det med at der altid er en eller anden der vil de samme som andre. Min kæreste og jeg har haft svært ved at blive gravid, og jeg snakkede meget om det ude på mit arbejde med en god veninde. Og for det ikke skal være løgn ville hun også gerne have børn og kom at fortalte at nu var hun gravid, 2 mdr. efter fandt jeg så ud af at jeg også var gravid. Og en anden en fra min afd. havde termin 3 dage før mig og fortalte det ikke før man kunne se på hende at hun var gravid. Så følte jeg slet ikke at min graviditet var noget særligt trods vi har kæmpet i 7 år for at få et barn. Det var ikke så fedt, men sådan er det jo.

Så jeg kender følelsen og syntes bestemt at du skal snakke med din søster evt. på et familie møde hvor du og din kommende fortæller jeres mening og følelser omkring dette.

Håber i finder ud af det :cheerleader3:

0

Øv ØV Øv..kender det. Skal giftes her d. 21.06 og vi sendte invitationer ud i januar. kort tid efter kom min lillesøster og sagde at hendes kæreste og hun skulle giftes d. 08.08 og jeg blev selvfølgelig ked af det og skuffet! Nøjagtig samme følelser som du beskriver! Og der har simpelthen ikke været andet end ballade siden. Der bliver konstant sammenlignet og det har helt taget glæden fra mig og min kæreste. Sagde også min mening til hende og hun flejnede fuldstændig ud!!! Nu er vi rygende uvenner og mine forældre tager oveni købet hendes parti. Er bare så træt af det hele!!! men, håber da I får fundet en løsning på den ene eller anden vis.

Vi har ihvertfald bestemt os for at vi vil gøre vores bedste for at nyde vores dag!

0

Du må simpelthen tage fat i hende og sige at du mener alvorligt at hun må aflyse eller flytte sit bryllup... tud omnødvendigt, sig at du boykotter hendes bryllup og aldrig taler til hende igen hvis hun gennemføre det... sådan ville jeg personligt have det... jeg ville simpelthen blive så hysterisk og rasende... det er så lavt at gøre sådan noget... Jeg forstår ikke hvis du på nogen måde acceptere det... slet ikke... Vis hende evt. alle disse indlæg...

0