Qategorina

Min søster vil nu også giftes

84 posts in this topic

Efter at have læst denne tråd blev jeg khelt glad for at være ENEBARN

Sender lige et :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg kan kun sige at jeg er enig med panelet her. Totalt tarveligt gjort af din søster - det kan hun ikke være bekendt. Det kan da godt være, at de gerne vil giftes på deres 10 års dag, men det skulle de have tænkt på lidt før så. Nu ved jeg ikke hvordan du har det med din søster til daglig, men du burde snakke med hende og fortælle hende klart og tydeligt, hvordan du har det. Råddent gjort af hende!!! Hvad siger din tilkommende?

- Camilla

0

Nej det er absolut ikke dig der er gal på den.. kender det selv fra min kusine.. jeg ville giftes og hun blev også gift før mig, jeg blev gravid og hun ville også ha børn...

men forstår dig kun alt for godt

Lige denne situation kunne være mig, jeg har en kusine som blev gravid 1 månede før mig :-) da jeg så for afvide hun er gravid skal jeg ikke ligge skjul på jeg tænkte som det første øv hvorfor ikke os (vi prøvede nemlig også) men da der så gik en uge eller to også kom min mens ikke, også tænkte jeg pis pis lad mig ikke være gravid for hun må ikke tror jeg ville det samme som hende (i bund og grund er det naturengang når man ikke beskytter sig ;-) ) men da vi begge havde født fik jeg meget nytte ud af det :-) så lidt efter begynder de snakker om bryllup, og jeg synes det var vildt fedt for dem.... men af personlig årsager...så kommer min mand på den ide vi skal holde vores bryllup, jeg sagde det var en dårlig ide mange gange, men vi fik snakket om det og sagde jeg så ville have det så tæt på vores første bryllupsdag, skæbne ville så, manden ville have kirken med........shit shit tænkte jeg,jeg ville have det i haven men det kan man ikke når man er gift en gang... så det jeg prøver sige er og det overstående kunne være mig... så alle de gange jeg har trådt familien ver fødderne, har min mand sagt, bare vi ikke ødelægger det for andre går det nok...

JEG HAR NOK TIT VÆRET DIN SØSTER

0

Åhh, hvor jeg kender følelsen.. Jeg føler med dig :thumbsupsmileyanim:

Først valgte min svigerinde at holde bryllup, samme år, som vi havde planlagt, men fair nok, vi havde heller ikke nået at fået fortalt folk det, så jeg græd et par dage og udsatte brylluppet et år. Var nu meget ked af det, for det er ikke sjovt at stå i skyggen af en anden, især, når man end ikke kan nå op til sokkeholderne af deres bryllup.

Dernæst sker det at min svigerinde så bliver gravid, et par måneder før vi bliver gravide... og vi får den store nyhed af vide, så det atter overtrumfer vi er gravide...

Min svigerinde føder en dreng i Oktober.

Da jeg er godt højgravid omkring jul, fortæller vi så min svigermor og svigerinde at vi holder dåben d. 25. marts og de gerne måtte sætte dagen af. Vi vidste godt det var tidligt i og med barnet ikke var født endnu, men vores præst skulle til Afghanistan og vi ville gerne have det i orden inden han rejste. Og vi fortalte svigerfamilien det, netop så de kunne booke den store dag, nu de bor i England.

Vi kommer ind til slutningen af Januar og min svigerinde skriver en sms til os om det gør noget det overvejer d. 25. marts til deres dåb. Jeg bliver gal, og skriver ja, det gør det, for der skal vi holde barnedåb.

Zahra bliver så født d. 31. januar.

Vi hører så ikke noget en god månds tid og regner bare stærkt med, det har de droppet, men så midt februar får vi en meget upersonlig mail, med besked om, nu holder de altså barnedåb d. 25. marts og det var bare ærgeligt, for ellers kunne hendes mands højgravide søster ikke komme med. GODT SÅ, de har heller ikke kun haft 4-5 måneder til at få ham døbt.

Kort efter dumper en invitation ind af døren fra dem..

Jeg blev bare så ked af det og er det stadig nu over 1 år siden. Vi holdt barnedåben d. 25. marts, men der kom ingen fra min mands familie. Min svigermor valgte sin datters barnedåb, for den var der mere præstige i og hendes fine datter gør aldrig noget galt. Hans ene moster droppede heldigvis begge. Jeg synes bare det er synd for min mand og Zahra.

Hvordan kan ens familie gøre dette mod nogen og derfor synes jeg godt nok også det er synd for dig..

Det skal lige siges - Jeg snakker ikke med svigermor eller svigerinde mere, for meget har jeg tolereret fra deres side, men dette er utilgiveligt!

Med venlig hilsen

Anette

Bridalshop

0

Annonce ♥

Jeg føler med dig....

Derfor får du disse :thumbsupsmileyanim::unsure::pokey::bearhug::blink:-HAHA-

0

Puha øv altså.

Min situation er lidt den samme og så alligevel ikke.

Min storebror og hans forlovede fortalte at de skulle giftes og at de gik efter påske 2009. Min forlovede og jeg planlægger også bryllup, men vi går efter september 2010, nu har de de to valgt at flytte deres bryllup til august 2010 og har krævet at vi flytter vores.

Vi har intet bestilt så det er ikke noget problem for os at flytte det, men det er træls alligevel, så jeg kender følelsen...

Stort :thumbsupsmileyanim: herfra

Karen

0

Tror min søster har det som dig. Hun blev gift på rådhuset i al hemmelighed, og i år skal de så giftes.

Min kæreste friede til mig sidste år, og jeg ville giftes inden for et år. Vi skal giftes på vores 3 års dag. Så det er 2 1/2 måned før dem. Kunne godt se på hende at det ikke passede hende så godt, at vi skulle giftes samme år, men sådan er det alligevel blevet.

For mig har det ikke haft noget med opmærksomhed at gøre. Mener ikke vi kendte deres dato, da vi satte vores. Men kan mærke på hende at hun holder kortene tæt ind på kroppen, hvilket hun slet ikke har grund til. Vi har hver vores tema:-)

Vi har hjulpet hinanden med forskellige ting til hinandens bryllup. Synes et eller andet sted at hun er heldig. De fejl vi laver til vores, har de muligheden for at lærer af. Vi holder så to vildt forskellige slags bryllup, og i hver ende af landet. Ved at vi begge får et smukt og lækkert bryllup.

Tror ikke jeg selv ville bruge så meget tid på det, og da slet ikke ødelægge hele planlægning for dig. Det skal jo være en lykkelig tid uanset hvad. Er sikker på at i begge nok skal få en super dag alligevel.

Hilsen en lillesøster:-)

0

Vi har for 3 måneder siden fortalt den nærmeste familie, at vi skal giftes i maj 2009

Det har resulteret i at min lille søster lige pludselig også skal giftes, og det skal så være i april 2009.

Det er jeg meget utilfreds med, da det fuldstændig ødelægger vores glæde ved vores bryllup.

De fester vil blive sammenlignet og det er mange af de samme gæster, som vi skal have med.

Jeg må sige at jeg er knust....... :thumbsupsmileyanim:

Er det bare mig den er gal med?

Jeg kan kun tilslutte mig at det er rigtig flabet af din søster. Jeg synes helt sikkert du må tage en snak med hende om hvad det betyder for jer og jeres bryllupsglæde.

Jeg håber i finder en løsning så alle finder bryllupsglæden frem igen.

Knus fra Pia

0

Annonce ♥

Ej hvor groft det kan hun da ikke være bekendt :unsure: ikke kun det at hun vil holde sit bryllup en måned før jeres men at hun også vil udnytte din brudekjoleprøvning til sin egen fordel-godt at du sagde fra der for det skal altså være en særlig oplevelse men surt at din mor opfører sig sådan- hvordan har hun det med at du skal giftes?undskyld jeg spørger men undrer mig over at hun er ligeglad med at din søster vil holde bryllup en måned før jeres og det at hun kritiserer din kjole!!!!!! :thumbsupsmileyanim:

Hej igen

Tak for mange gode indlæg og svar. Jeg vil lige samle op fra sidst.

Jeg fik snakket med min mor senere på dagen efter kjole prøvningen og fik fortalt, hvordan jeg havde det. Vi fik en rigtig lang snak og hun endte med at forstå, hvordan vi havde det med min søsters bryllup. Min mor kunne godt se ulemperne ved 2 bryllupper tæt på hinanden. De vil også ønske at min søster ville vente.

Min kommende mand og jeg synes, at 2 bryllupper med 2-3 måneders mellemrum er for tæt på hinanden, når det er i den nære familie. Vi har jo oplevet og set konsekvenserne af det, fra vores venners bryllup og det ønsker vi ikke at opleve.

Jeg forsøgte, at snakke med min søster om situationen under kjoleprøvningen og om et bryllup så tæt på hinanden, men hun var slet ikke til at tale med. Hun var helt oppe at ringe, så jeg måtte opgive.

Min søsters kæreste ringede senere på dagen og snakkede med os. Vi fik en rigtig god snak om det hele. Vi er ikke ude på at bestemme over dem eller deres bryllup, men vi har vel ret til at tilkendegive vores mening.

Det viser sig, at min søsters kæreste ikke har gået i de samme tanker som min søster. De har ikke snakket om blive gift i april eller august 09, men det er ene og alene min søster, der har gået i de tanker. Han vidste godt, at hun havde nævnt det nogle gange, men det var ikke noget, de har snakket om.

Det var ikke den opfattelse min søster gav mig, da jeg prøvede min brudekjole. Der lød det til, at de ville blive gift tæt på vores bryllup.

Min søster er enorm god til at støbe nogle kugler, så der kommer rav i en. Hun kan bare ikke klare, at opmærksomheden ikke er på hende. Det vil hun gøre alt for.

Kald mig barnlig eller egecentreret, men jeg kan ikke ændre på, hvordan vi føler.

Vi vil ikke flytte vores bryllup. Vi har meldt det ud først og det må min søster respektere og acceptere.

Min kommende mand og jeg er kommet til den konklusion, at hvis de vælger at holde et bryllup et par måneder før eller efter vores bryllup, så kommer vi ikke til deres bryllup.

Denne gang får min søster ikke love til at bestemme eller ødelægge det for os. Det har hun gjort mange gange før!

Venlig Hilsen Qategorina

0

Ej hvor groft det kan hun da ikke være bekendt :unsure: ikke kun det at hun vil holde sit bryllup en måned før jeres men at hun også vil udnytte din brudekjoleprøvning til sin egen fordel-godt at du sagde fra der for det skal altså være en særlig oplevelse men surt at din mor opfører sig sådan- hvordan har hun det med at du skal giftes?undskyld jeg spørger men undrer mig over at hun er ligeglad med at din søster vil holde bryllup en måned før jeres og det at hun kritiserer din kjole!!!!!! :thumbsupsmileyanim:

Hej igen

Jeg fik snakket med min mor senere på dagen efter kjole prøvningen og fik fortalt, hvordan jeg havde det. Vi fik en rigtig lang snak og hun endte med at forstå, hvordan vi havde det med min søsters bryllup. Min mor kunne godt se ulemperne ved 2 bryllupper tæt på hinanden. De vil også ønske at min søster ville vente.

Min kommende mand og jeg synes, at 2 bryllupper med 2-3 måneders mellemrum er for tæt på hinanden, når det er i den nære familie. Vi har jo oplevet og set konsekvenserne af det, fra vores venners bryllup og det ønsker vi ikke at opleve.

Jeg forsøgte, at snakke med min søster om situationen under kjoleprøvningen og om et bryllup så tæt på hinanden, men hun var slet ikke til at tale med. Hun var helt oppe at ringe, så jeg måtte opgive.

Min søsters kæreste ringede senere på dagen og snakkede med os. Vi fik en rigtig god snak om det hele. Vi er ikke ude på at bestemme over dem eller deres bryllup, men vi har vel ret til at tilkendegive vores mening.

Det viser sig, at min søsters kæreste ikke har gået i de samme tanker som min søster. De har ikke snakket om blive gift i april eller august 09, men det er ene og alene min søster, der har gået i de tanker. Han vidste godt, at hun havde nævnt det nogle gange, men det var ikke noget, de har snakket om.

Det var ikke den opfattelse min søster gav mig, da jeg prøvede min brudekjole. Der lød det til, at de ville blive gift tæt på vores bryllup.

Min søster er enorm god til at støbe nogle kugler, så der kommer rav i en. Hun kan bare ikke klare, at opmærksomheden ikke er på hende. Det vil hun gøre alt for.

Kald mig barnlig eller egecentreret, men jeg kan ikke ændre på, hvordan vi føler.

Vi vil ikke flytte vores bryllup. Vi har meldt det ud først og det må min søster respektere og acceptere.

Min kommende mand og jeg er kommet til den konklusion, at hvis de vælger at holde et bryllup et par måneder før eller efter vores bryllup, så kommer vi ikke til deres bryllup.

Denne gang får min søster ikke love til at bestemme eller ødelægge det for os. Det har hun gjort mange gange før!

Venlig Hilsen Qategorina

Jeg kan sagtens forstå din vrede og dine følelser omkring det din søster har gang i, men lige fremme blive væk fra deres bryllup den tanke fatter jeg ikke helt.

Jeg håber at i kommer til en løsning der er acceptabel for alle parter.

Miss E

0

...........Tænk hvis man havde en søster som skulle giftes en måned før/efter en selv,

så havde man en at snakke bryllup med når alle andre var blevet trætte af at høre om det

så kunne man tage på brudekjoleshopping sammen

så kunne man knytte tætte bånd til både mor og søster

så ville der være dobbelt glæde i familien

så kunne man.............

Tænk hvis evnen til at glæde sig over andres lykke ikke forsvandt med frieriet..............

Tænk hvis evnen til at se det positive i tingene var på tjeklisterne i bryllupsbladene...............

Tænk hvis brudekjolen kom med lidt perspektiv.................................

0

Ej hvor groft det kan hun da ikke være bekendt -HAHA- ikke kun det at hun vil holde sit bryllup en måned før jeres men at hun også vil udnytte din brudekjoleprøvning til sin egen fordel-godt at du sagde fra der for det skal altså være en særlig oplevelse men surt at din mor opfører sig sådan- hvordan har hun det med at du skal giftes?undskyld jeg spørger men undrer mig over at hun er ligeglad med at din søster vil holde bryllup en måned før jeres og det at hun kritiserer din kjole!!!!!! :bearhug:

Hej igen

Venlig Hilsen Qategorina

så har hun bare sagt alt det for at få opmærksomheden :blink:

godt jeg kun har brødre havede slået hånden af min søster men det er jo så også bare mig -HAHA-

men jhvis hun gik igennem med det ville jeg heller ikke inviterer hende til min..

kan godt forstå dig og det må lige som lette meget at høre det fra ham..

ville sig han lød som den mest fornuftige så hvis der er noget så ville jeg snakke med ham, og forklare ham hvor meget det ville ødelægge jeres dag osv. hvis det blev hold så tæt på og det med samligningen osv.

også sig det ville gøre jeg meget glade hvis de valgt næste år evt. hehe. så begge brylluper fik den opmærksomhed som de fortjener og ikke at kæmpe med hinanden..

har de så slet ikke planlagt at blive gift i nu eller er det kun mdr.ne de ikke har planlagt????

tror også jeg ikke ville ha taget min søster med til at prøve kjolen når hun bare ønsker det skal handle om hende. og kun hende... og ødelægge det fra andre. og det er jeg ike sjovt og specielt for dig at skulle prøve kjoler og skændes med hende i tide og utide.

læger lige en dæmper på sommer fuglene hvis den rigtige kjole sku dukke op....

men det var kun min mening..

håber du for et fantastisk bryllup uden din søster gør dig ked....

lige en masse knus med på vejen

:thumbsupsmileyanim::unsure::pokey:

0

Annonce ♥

Aldrig har jeg hørt noget så latterligt...uanset hvordan I føler jer, så vil den handling være det mest egoistiske I overhovedet kunne finde på...sådan en dag dukker man bare op....dagen kan ikke laves om og hvordan I har det nu, er ikke ensbetydende med hvordan I har det om 12,5 år til deres kobberbryllup...tiden kan ikke skrues tilbage...og jeg vil da hellere bide skuffelsen i mig, end ærgelsen flere år efter...

Vedr. egoismen i det...så tror jeg at I glemmer at tænke på resten af familien. De to bryllupper ender med at blive et tabu emne hver gang nogen af jer er til stede....og det vil I byde jeres nærmeste? De har ikke bedt om at blive rodet ind i jeres fejde...

Jeg er dybt forarget over at man kan blive så fikseret over at det er ens dag, at man simpelthen kan blive væk fra sin egen søsters bryllup fordi hun vil giftes 1-2 mdr. før en selv...og man så mener at ens eget bryllup ikke er lige så vigtig - at det tager glansen af jeres..Vel gør det da ej..jeg synes da faktisk det må være fedt for famlien at blive samlet så hurtigt igen...de har lige været sammen og hygget sig og din søster genkender sin egen glæde fra den dag, når du bliver gift og frydes over din glæde den dag...sådan havde jeg det da vores vennepar blev gift et par mdr. efter os - det var helt vildt romantisk. Og da min storebror blev gift senere på året kom den samme glædes beruselse over os igen....

Uanset hvad min søster kunne finde på, ville jeg dukke op den dag, om ikke andet så for resten af min families skyld - især mine forældre som bør huske den dag som en glædens dag og ikke en fejde...har I tænkt på hvordan de står stillet midt i det her...det rammer ikke kun jer to par..men som sagt, alle de andre familiemedlemmer...

Og fordi jeg i bund og grund uanset hvad, stadigvæk vil elske min søster dybt inde...og tro mig, jeg har ved gud haft grund til ikke at gøre det igennem vores barndom og voksen levetid....tror ikke man finder to søskende som har haft så mange fejder igennem vores liv. Også lige op til vores bryllup, men jeg ville aldrig glemme dem for at have blevet væk den dag..og jeg ville aldrig ønske de gjorde det...selvom vi er som nat og dag. Der ville automatisk være en trykket stemning i og med at nogen så tæt på ikke er til stede...også selvom nogen forstår jeres holdning...jeg ville have manglet hende trods alt.

En meget vigtig lektie lærte jeg af en psykologi lærer engang..."alt drejer sig ikke om dig". I starten blev jeg fornærmet, synes at det var groft af hende at være så personlig og dømmende overfor mig..men så forstod jeg pludselig beskeden...

Det hun mener er at andre personers adfærd, handlinger osv. skyldes ikke altid noget vi har gjort (ligesom at din søster ikke nødvendigvis vil giftes fordi du skal), men af egne personlige oplevelser osv...og hermed som din søster påpeger, at de har årsdag, hvilket jeg godt kan forstå at hun vil giftes på...

Du kender hende bedst, ingen tvivl om det...men måske derfor er du også hurtigst til at dømme hende...og hvis det er derfor hun vil giftes der, kan det egentlig ikke være lige meget? JEg forstår ikke at du lader dig hidse sådan op over det...og hvad så hvis hun gerne vil have opmærksomheden..så lad hende dog få det den dag....I får den på jeres dag, det er der da ikke noget eller nogen der kan ændre....

Ja, det er jeres dag...men så er den sku heller ikke længere.. Det er hverken jeres uge, måned eller år - så meget er der vel ikke noget menneske der kan forlange og hvis de gør, siger det så ikke mere om jer end det gør om hende?

Mvh Nanna

0

...........Tænk hvis man havde en søster som skulle giftes en måned før/efter en selv,

så havde man en at snakke bryllup med når alle andre var blevet trætte af at høre om det

Tænk hvis evnen til at glæde sig over andres lykke ikke forsvandt med frieriet..............

Tænk hvis evnen til at se det positive i tingene var på tjeklisterne i bryllupsbladene...............

Ja, denne besked nåede jeg så ikke lige at læse inden jeg postede mit...noget mere konstruktivt..og hvor har du så evigt ret.... :thumbsupsmileyanim:

0

Ja, men det kraever jo saa at man har en soester som man kan sammen med - blod er jo ikke altid tykkere end vand, og selvom ovenstaaende scenario lyder dejligt, er det langt fra altid realistisk...alle familier har deres at slaes med, og der er altid flere sider af samme sag.

Naah, men til traadens emne - jeg kan sgu godt forstaa dine foelelser! Jeg synes det er meget tarveligt af din soester at vaere saa egoistisk...meget endda. Jeg var ogsaa blevet vred og saaret hvis det havde vaeret mig - men nu er jeg saa heldigvis enebarn :thumbsupsmileyanim:

Synes paa ingen maade det er barnligt at du reagere som du goer - det er din soester derimod! Fair nok at hun har 10 aars dag den dag, men det kan vel ikke komme som en overraskelse for hende.

Dem der ikke forstaar dig fordi andre er blevet gift taet paa deres bryllupsdag; en ting er venner og anden familie...men ens soester?! Det er de samme foraledre der skal give bruden vaek, samme famile, de samme gaester...det kan da naermest ikke undgaa at tage lidt af spaendingen, forventningen og glansen af begge bryllupper.

Jeg synes det er fint at du har faaet en god snak med din mor og din (kommende) svoger...kan dog ikke lade vaere med at finde det en smule komisk at den kommende gom, ikke var klar over at han maaske skal giftes til april naeste aar. - Det viser da med al tydelighed din soesters behov for at vaere i centrum...

Hvis ikke det kan vaere anderledes, maa du, som skrevet andetsteds, faa det bedste ud af situationen og lure tricks og tips af til din egen bryllupsdag - tag hendes bryllup som en generalproeve. Og skal det vaere, saa ville jeg da foretraekke at vaere den der skal giftes sidst...

Om I skal blive vaek fra din soesters eventuelle bryllup skal jeg ikke kunne sige om er en god ide - kender ikke jeres indbyrdes forhold...men synes maaske at det virker en smule drastisk...

0

Dem der ikke forstaar dig fordi andre er blevet gift taet paa deres bryllupsdag; en ting er venner og anden familie...men ens soester?! Det er de samme foraledre der skal give bruden vaek, samme famile, de samme gaester...det kan da naermest ikke undgaa at tage lidt af spaendingen, forventningen og glansen af begge bryllupper

Som sagt blev min storebror gift et par mdr. efter os (samme princip som hvis det havde været min søster)..og vi fik det endda at vide til min 30 års fødselsdag (6 mdr. før vores bryllup og her vidste de godt hvornår vi skulle giftes..ja, det gjorde alle da.)...hvilket jeg da kun kunne glædes over...

Jeg begriber ikke at det kan tage glæden og glansen af deres bryllup...seriøst! De bliver ikke mindre gift af den grund! Og som du påpeger Chrisling..så kan man da liiige lure nogle tricks af...det gad jeg da godt et par mdr. før vores bryllup...søster, bror eller ej...

Jeg kan ikke se den store forskel på hende og søsteren, hvis det endelig skal komme til det...så er de da lige egocentriske...

Mvh Nanna

0

Annonce ♥

Dem der ikke forstaar dig fordi andre er blevet gift taet paa deres bryllupsdag; en ting er venner og anden familie...men ens soester?! Det er de samme foraledre der skal give bruden vaek, samme famile, de samme gaester...det kan da naermest ikke undgaa at tage lidt af spaendingen, forventningen og glansen af begge bryllupper

Som sagt blev min storebror gift et par mdr. efter os (samme princip som hvis det havde været min søster)..og vi fik det endda at vide til min 30 års fødselsdag (6 mdr. før vores bryllup og her vidste de godt hvornår vi skulle giftes..ja, det gjorde alle da.)...hvilket jeg da kun kunne glædes over...

Jeg begriber ikke at det kan tage glæden og glansen af deres bryllup...seriøst! De bliver ikke mindre gift af den grund! Og som du påpeger Chrisling..så kan man da liiige lure nogle tricks af...det gad jeg da godt et par mdr. før vores bryllup...søster, bror eller ej...

Jeg kan ikke se den store forskel på hende og søsteren, hvis det endelig skal komme til det...så er de da lige egocentriske...

Mvh Nanna

Foerst vil jeg lige sige at vi maa have skrevet vores indlaeg samtidig, for jeg havde ikke set dit svar, og det var ikke dit tilfaelde jeg hentydede til.

Jeg siger heller ikke at det ikke kan lade sig goere uden problemer - men nu lader de to soestres forhold i dette tilfaelde ikke til at vaere helt gnidningsfrit i forvejen. Der er altid to sider af samme sag, ofte flere, men at soestreen melder ud at nu skal hun ogsaa giftes, uden at indvie sin kommende mand i planerne, vidner da om noget om et behov for at faa opmaerksomhed. Derfor min kommentar - men ja, de bliver ganske givet gift lige meget begge to...

0

Aldrig har jeg hørt noget så latterligt...uanset hvordan I føler jer, så vil den handling være det mest egoistiske I overhovedet kunne finde på...sådan en dag dukker man bare op....dagen kan ikke laves om og hvordan I har det nu, er ikke ensbetydende med hvordan I har det om 12,5 år til deres kobberbryllup...tiden kan ikke skrues tilbage...og jeg vil da hellere bide skuffelsen i mig, end ærgelsen flere år efter...

Vedr. egoismen i det...så tror jeg at I glemmer at tænke på resten af familien. De to bryllupper ender med at blive et tabu emne hver gang nogen af jer er til stede....og det vil I byde jeres nærmeste? De har ikke bedt om at blive rodet ind i jeres fejde...

Jeg er dybt forarget over at man kan blive så fikseret over at det er ens dag, at man simpelthen kan blive væk fra sin egen søsters bryllup fordi hun vil giftes 1-2 mdr. før en selv...og man så mener at ens eget bryllup ikke er lige så vigtig - at det tager glansen af jeres..Vel gør det da ej..jeg synes da faktisk det må være fedt for famlien at blive samlet så hurtigt igen...de har lige været sammen og hygget sig og din søster genkender sin egen glæde fra den dag, når du bliver gift og frydes over din glæde den dag...sådan havde jeg det da vores vennepar blev gift et par mdr. efter os - det var helt vildt romantisk. Og da min storebror blev gift senere på året kom den samme glædes beruselse over os igen....

Uanset hvad min søster kunne finde på, ville jeg dukke op den dag, om ikke andet så for resten af min families skyld - især mine forældre som bør huske den dag som en glædens dag og ikke en fejde...har I tænkt på hvordan de står stillet midt i det her...det rammer ikke kun jer to par..men som sagt, alle de andre familiemedlemmer...

Og fordi jeg i bund og grund uanset hvad, stadigvæk vil elske min søster dybt inde...og tro mig, jeg har ved gud haft grund til ikke at gøre det igennem vores barndom og voksen levetid....tror ikke man finder to søskende som har haft så mange fejder igennem vores liv. Også lige op til vores bryllup, men jeg ville aldrig glemme dem for at have blevet væk den dag..og jeg ville aldrig ønske de gjorde det...selvom vi er som nat og dag. Der ville automatisk være en trykket stemning i og med at nogen så tæt på ikke er til stede...også selvom nogen forstår jeres holdning...jeg ville have manglet hende trods alt.

En meget vigtig lektie lærte jeg af en psykologi lærer engang..."alt drejer sig ikke om dig". I starten blev jeg fornærmet, synes at det var groft af hende at være så personlig og dømmende overfor mig..men så forstod jeg pludselig beskeden...

Det hun mener er at andre personers adfærd, handlinger osv. skyldes ikke altid noget vi har gjort (ligesom at din søster ikke nødvendigvis vil giftes fordi du skal), men af egne personlige oplevelser osv...og hermed som din søster påpeger, at de har årsdag, hvilket jeg godt kan forstå at hun vil giftes på...

Du kender hende bedst, ingen tvivl om det...men måske derfor er du også hurtigst til at dømme hende...og hvis det er derfor hun vil giftes der, kan det egentlig ikke være lige meget? JEg forstår ikke at du lader dig hidse sådan op over det...og hvad så hvis hun gerne vil have opmærksomheden..så lad hende dog få det den dag....I får den på jeres dag, det er der da ikke noget eller nogen der kan ændre....

Ja, det er jeres dag...men så er den sku heller ikke længere.. Det er hverken jeres uge, måned eller år - så meget er der vel ikke noget menneske der kan forlange og hvis de gør, siger det så ikke mere om jer end det gør om hende?

Mvh Nanna

Du har vist ikke læst alt det jeg har skrevet.....

0

Mvh Nanna

Du har vist ikke læst alt det jeg har skrevet.....

Min Søsters kæreste har ikke friet til min søster endnu. Det er min søster der gerne vil giftes og det er hende, der har snakket om bryllup i april eller august 2009. Ikke hendes kæreste. Han kender ikke til at de skulle giftes 2009, som han sagde i tlf, så har han ikke planer om det......

Jeg synes, at det er at støbe nogle kugler fra min søsters side. eller hvad ????????

Min kommende mand og jeg føler som vi gør, fordi vi har set, hvad det har gjort ved vores venners bryllup og ved familien. Det familien bl.a. husker fra deres bryllup er, at broderens bryllup lå så tæt på vores venners bryllup. De blev sammenlignet og det blev en konkurrence. Moderen til de 2 sønner er stadig skuffet over, at storebroderen ikke kunne vente. Til vores venners bryllup holdt vores ven en kanon tale og da den var færdig, råbte en gæst til broderen, nå det bliver svært at overgå den tale.....

Det kan godt være, at det er drastisk ikke at ville tage med til deres bryllup, men det er ikke første gang, at de holder en større fest, hvor vi ikke er med. Det var ikke os der valgte det, men dem.

Jeg har et meget svingende forhold til min søster, fordi hun er altid sig selv nærmest og tænker altid på sig selv først.

Det kan godt være at jeg det i denne situation også gør det, men sådan er jeg ikke normalt som menneske.

0

Kald mig barnlig eller egocentreret, men jeg kan ikke ændre på, hvordan vi føler.

Skriver lige igen....

Synes på ingen måde at du er egocentreret eller barnlig. Du skal heller ikke undskylde du og din mands følelser. Hvad jeg kan læse, så er det jo din søster der har det største problem. For det er jo tydeligt det ikke er et problem for din kommende svoger!

Men jeg tror I skal tage op til overvejelse, om I vil lade være med at komme til hendes bryllup. Jeg synes hellere at du skal vise, at det kan vi da sagtens klare... NEEEEJ det er selvfølgelig ikke fedt. Men hun VINDER, hvis I ikke dukker op. Blot min holdning!

Og så vil hun vinde fremover, du vil stå som den der giver op. Kan sagtens forstå du ikke har lyst!!

Jeg kender IGEN ikke løsningen overhovedet! Men håber I finder en løsning, som alle kan bruge til noget. Uden at nogen nødvendigvis behøver at være syndebuk!

Held og lykke

Kram Dorte

0

Annonce ♥

SÅ godt skrevet! :unsure:

Ja, men det kraever jo saa at man har en soester som man kan sammen med - blod er jo ikke altid tykkere end vand, og selvom ovenstaaende scenario lyder dejligt, er det langt fra altid realistisk...alle familier har deres at slaes med, og der er altid flere sider af samme sag.

Nej, det er jo lige netop pointen i indlægget: Ethvert menneske er ansvarlig for SINE EGNE handlinger uanset hvordan andre opfører sig og hvordan man kommer overens med hinanden. Det er her, man beviser sin modenhed og sit overskud som menneske.

Jeg kan slet ikke forstå, at du flipper så meget ud over det - i særdeleshed set i lyset af, at det ikke engang er sikkert, om din søster og svoger holder deres bryllup i april. De har bare SNAKKET om det. Tag det dog roligt og se tiden an. Gør forberedelser til dit eget bryllup og hvis I så får en invitation til din søsters bryllup, så glæd dig over, at du får en ekstra chance for at maje dig ud med opsat hår, stor flot kjole og det hele (sålænge den bare ikke er hvid ;))

Som andre også skriver: se din søsters bryllup som en slags generalprøve, hvor I kan nå at lure gode og dårlige idéer af. Vores venner blev gift i april og vi i august. Vi nåede da at få gode idéer med fra deres bryllup, og det havde de da ikke noget imod.

Jeg synes, det ville være MEGET, MEGET dumt og enormt umodent af jer at blive væk fra din søsters bryllup. Hvis du ønsker dårlig opmærksomhed fra din familie, så skal du nok få det, hvis du vælger at blive væk. Prøv nu lige at se lidt ud over din egen næsetip og glæd dig på din søsters vegne.

Hvorfor er det egentlig, du vælger at blive gift? Fordi du vil bekræfte din kærlighed til din forlovede foran jeres familie og venner og leve med ham i medgang og modgang ELLER fordi du vil have et stort iscenesat show? Hvad er det vigtigste for dig? At folk husker jeres bryllup som det bedste, de nogensinde har været til, eller at I får en rigtig god dag? For tro mig, det får I, hvis du/I bare slapper af og nyder dagen. Jo færre ting du hidser dig op over, skal have kontrol med og som skal gå op i en højere enhed, der er, jo mindre stresser du og kan nyde dagen.

Jeg må ærligt talt sige, at jeg synes, det begynder at ligne en farce dette her. Måske er det for længe siden, jeg selv blev gift, men jeg tror for alvor, det er gået op for mig, hvad ordet Bridezilla betyder. Hvis din søster bevægede sig herind, ville hun jo blive flået levende af en masse opmærksomhedssøgende eksemplarer af arten.

I skriver meget om at lillesøster ikke må vinde. Vinde hvad? Hvem er det, der gør det til en konkurrence? Er det nødvendigt? Og jeg er meget enig i, at man ikke har eneret på en måned, årstid eller år. Jeg ville nok også blive ked af det, hvis min søster havde valgt at blive gift den samme dag som os, men det er da set før, at to søstre er blevet gift samme dag og har holdt den samme fest (især hvis farmand betalte :thumbsupsmileyanim:)

Hvordan vil du huske dit bryllup? Som en fantastisk dejlig dag, som du nød i selskab med din mand og de mennesker, I holder, der var kommet for at fejre jeres kærlighed til hinanden, eller vil du sidde og sammenligne hver en detalje med din søsters bryllup? Vælger du det sidste, så er jeg ikke sikker på, du har forstået meningen med en vielse. Sorry!

Og sidst men ikke mindst: Se det dog som en kompliment, at lillesøster ser så meget op til storesøster, at hun ønsker at være og gøre som hende.

0

Vi har for 3 måneder siden fortalt den nærmeste familie, at vi skal giftes i maj 2009

Det har resulteret i at min lille søster lige pludselig også skal giftes, og det skal så være i april 2009.

Det er jeg meget utilfreds med, da det fuldstændig ødelægger vores glæde ved vores bryllup.

De fester vil blive sammenlignet og det er mange af de samme gæster, som vi skal have med.

Jeg må sige at jeg er knust....... :thumbsupsmileyanim:

Er det bare mig den er gal med?

Hej - jeg kan ret godt følge dig. Har også godt læst dine senere svar med mere baggrund. Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre i dit tilfælde, men det har taget os ca. 5 måneder at finde ud af hvad vi skulle gøre, da min kærestes søster lige pludselig skulle giftes 1½ måned før os. Dette fik vi at vide et par uger efter vi havde meddelt dem hvornår vi skulle giftes. (Sjovt nok blev de også forlovet 1½ uge før os - ingen af os vidste om hinanden).

Og jeg ville altså ikke rykke vores dato (d. 08.08.08) bare fordi de ligepludselig kom ind midt i det hele. Vi skulle tilmed have både bryllup og dåb af vores nr. 2.

Vi er ikke sure på dem for de havde sådan set planlagt bryllup året før, men fik et barn i stedet - vi blev bare lidt irriterede (og det er jeg kommet mig over nu :unsure:), men jeg synes vi har fundet en løsning der virker for os. Vi skal også ud og købe hus "om lidt", så vi har valgt rådhuset og så holder vi bare en lille komsammen om aftenen.

Når vi så har fundet vores hus, holder vi en stor fest :pokey:)

Og ud fra andres indlæg tror jeg vi har valgt rigtigt i at undgå to fester så tæt på hinanden. Så må vi se ad til sølvbrylluppet om det vil forfølge os dér :bearhug:)

Men altså - kan du ikke tale med din søster tilkommende om det? Altså jeg ville nok også gerne giftes på min 10-årsdag, hvis det ellers passede ind. Og ville blive lidt ærgerlig hvis min søster ligepludselig kom og sagde at de skulle giftes måneden efter den dag jeg selv havde gået og tænkt på i længere tid. I var jo ret tidligt ude, så det kan være at I overraskede hende. HVIS hun tænker sådan, kan jeg faktisk godt forstå hende....

Mit råd er at I må tale ærligt sammen om det. Håber I begge får det bryllup I har drømt om!

majz :blink:)

0

åh ja - hvor er detskidt at folk der burde elske hinanden ikke bare kan unde ders kære en god dag... jeg har en søster der er ligesådan.... hun er dog gift så det bliver ikke it problem, men hun er dog meget opmærksomhedskrævende og har faktisk sørget for at jeg ikke kunne blive gift den dag jeg ville fordi der skal hun og hendes mand holde fest... derudover kan hun slet ikke tåle at al opmærksomheden er på mig i flere måneder lige pt - så det kommer der mange sure bemærkninger over - og jeg bliver overrasket hvis hun IKKE gør et eller andet for at såre mig på dagen.... jeg fatter ikke at hun ikke bare kan være glad på mine vegne men har samtidig erkendt at sådan er hun bare og jeg kan ikke ændre det!!!! Jeg er dog så heldig at mine forældre godt kan se det forkerte i det og derfor vil kunne forstå hvis jeg pludselig får nok og eksplodere på hende.... pt gør jeg det ikke fordi jeg ved at det også irritere hende helt vildt - at jeg bare er ligeglad med alle hendes hadske tiltag....

nå men det jeg ville sige var: måden at klare en søster der ville komme først op ad gulvet på er at flyttet det til ugen før hendes - så kan familien jo se om hun vil reagere lige så roligt som hun/de forventer af dig.....

0

Nej, det er jo lige netop pointen i indlægget: Ethvert menneske er ansvarlig for SINE EGNE handlinger uanset hvordan andre opfører sig og hvordan man kommer overens med hinanden. Det er her, man beviser sin modenhed og sit overskud som menneske.

Jeg kan slet ikke forstå, at du flipper så meget ud over det - i særdeleshed set i lyset af, at det ikke engang er sikkert, om din søster og svoger holder deres bryllup i april. De har bare SNAKKET om det. Tag det dog roligt og se tiden an. Gør forberedelser til dit eget bryllup og hvis I så får en invitation til din søsters bryllup, så glæd dig over, at du får en ekstra chance for at maje dig ud med opsat hår, stor flot kjole og det hele (sålænge den bare ikke er hvid )

Som andre også skriver: se din søsters bryllup som en slags generalprøve, hvor I kan nå at lure gode og dårlige idéer af. Vores venner blev gift i april og vi i august. Vi nåede da at få gode idéer med fra deres bryllup, og det havde de da ikke noget imod.

Jeg synes, det ville være MEGET, MEGET dumt og enormt umodent af jer at blive væk fra din søsters bryllup. Hvis du ønsker dårlig opmærksomhed fra din familie, så skal du nok få det, hvis du vælger at blive væk. Prøv nu lige at se lidt ud over din egen næsetip og glæd dig på din søsters vegne.

Hvorfor er det egentlig, du vælger at blive gift? Fordi du vil bekræfte din kærlighed til din forlovede foran jeres familie og venner og leve med ham i medgang og modgang ELLER fordi du vil have et stort iscenesat show? Hvad er det vigtigste for dig? At folk husker jeres bryllup som det bedste, de nogensinde har været til, eller at I får en rigtig god dag? For tro mig, det får I, hvis du/I bare slapper af og nyder dagen. Jo færre ting du hidser dig op over, skal have kontrol med og som skal gå op i en højere enhed, der er, jo mindre stresser du og kan nyde dagen.

Jeg må ærligt talt sige, at jeg synes, det begynder at ligne en farce dette her. Måske er det for længe siden, jeg selv blev gift, men jeg tror for alvor, det er gået op for mig, hvad ordet Bridezilla betyder. Hvis din søster bevægede sig herind, ville hun jo blive flået levende af en masse opmærksomhedssøgende eksemplarer af arten.

I skriver meget om at lillesøster ikke må vinde. Vinde hvad? Hvem er det, der gør det til en konkurrence? Er det nødvendigt? Og jeg er meget enig i, at man ikke har eneret på en måned, årstid eller år. Jeg ville nok også blive ked af det, hvis min søster havde valgt at blive gift den samme dag som os, men det er da set før, at to søstre er blevet gift samme dag og har holdt den samme fest (især hvis farmand betalte )

Hvordan vil du huske dit bryllup? Som en fantastisk dejlig dag, som du nød i selskab med din mand og de mennesker, I holder, der var kommet for at fejre jeres kærlighed til hinanden, eller vil du sidde og sammenligne hver en detalje med din søsters bryllup? Vælger du det sidste, så er jeg ikke sikker på, du har forstået meningen med en vielse. Sorry!

Og sidst men ikke mindst: Se det dog som en kompliment, at lillesøster ser så meget op til storesøster, at hun ønsker at være og gøre som hende

Lige præcis!!!! Hvad er det lige man vil opnå og i forhold til hvem? Formålet er vel at blive gift og nyde sin dag....og den kærlighed man har til sin mand...være i nuet..og så glem dog for pokker alt det andet...uanset hvor svært det kan være..Det er i sidste ende et spørgsmål om vilje..og hermed et valg DU foretager dig...så op i måsen med alle andre og hvad de tænker og synes om de to bryllupper...det kan I da vel være fløjtende ligeglade med...og hvis ikke, hvorfor?

Jeg har et meget svingende forhold til min søster, fordi hun er altid sig selv nærmest og tænker altid på sig selv først.

Det kan godt være at jeg det i denne situation også gør det, men sådan er jeg ikke normalt som menneske.

I øvrigt så har jeg forstået hele tråden...og ikke kun starten..jeg er fuldstændig med på hvad der er foregået, og netop i forhold til din søster og hendes kæreste, ikke foregået (de har ikke aftalt bryllupsdagen sammen). Men hvorfor ændrer det noget...synes bare det er en undskyldning for virkelig at have noget imod hende i forhold til dagene...som du jo ville have uanset hvilken årsag der var til at hun skulle giftes den dag...det er ikke essensen for dig..næ, essensen er at du ikke vil have hun bliver gift så tæt på dig...det er din dag, dit år.... PLADDER!

Ikke at jeg ikke forstår du bliver irriteret eller skuffet over at hun er så egocentrisk, hvis det er sådan det hele hænger sammen...men SO WHAT...så lade hende dog blive gift der hvis det kan gøre hende glad....det er ÉN dag....

Og forresten....sender lige en pb. til dig om emnet søskende forhold..har noget jeg vil fortælle dig, men da jeg ikke vil udlevere nogen her, skriver jeg personligt....

Bare så der ikke er nogen misforståelser...måske jeg skriver i en lidt hård tone..men jeg er skam ikke sur eller foragter nogen...beskriver det bare i den tone/tankegang jeg føler i forhold til dette emne....jeg kan sagtens have en modsat holdning om noget uden at synes dårligt om personen..det er bare i forhold til det givne emne. ;)

Mvh Nanna

0

Jeg kan slet ikke forstå, at du flipper så meget ud over det - i særdeleshed set i lyset af, at det ikke engang er sikkert, om din søster og svoger holder deres bryllup i april. De har bare SNAKKET om det. Tag det dog roligt og se tiden an. Gør forberedelser til dit eget bryllup og hvis I så får en invitation til din søsters bryllup, så glæd dig over, at du får en ekstra chance for at maje dig ud med opsat hår, stor flot kjole og det hele (sålænge den bare ikke er hvid )

I skriver meget om at lillesøster ikke må vinde. Vinde hvad? Hvem er det, der gør det til en konkurrence? Er det nødvendigt? Og jeg er meget enig i, at man ikke har eneret på en måned, årstid eller år. Jeg ville nok også blive ked af det, hvis min søster havde valgt at blive gift den samme dag som os, men det er da set før, at to søstre er blevet gift samme dag og har holdt den samme fest (især hvis farmand betalte )

Og sidst men ikke mindst: Se det dog som en kompliment, at lillesøster ser så meget op til storesøster, at hun ønsker at være og gøre som hende

Lige præcis!!!! Hvad er det lige man vil opnå og i forhold til hvem? Formålet er vel at blive gift og nyde sin dag....og den kærlighed man har til sin mand...være i nuet..og så glem dog for pokker alt det andet...uanset hvor svært det kan være..Det er i sidste ende et spørgsmål om vilje..og hermed et valg DU foretager dig...så op i måsen med alle andre og hvad de tænker og synes om de to bryllupper...det kan I da vel være fløjtende ligeglade med...og hvis ikke, hvorfor?

I øvrigt så har jeg forstået hele tråden...og ikke kun starten..jeg er fuldstændig med på hvad der er foregået, og netop i forhold til din søster og hendes kæreste, ikke foregået (de har ikke aftalt bryllupsdagen sammen). Men hvorfor ændrer det noget...synes bare det er en undskyldning for virkelig at have noget imod hende i forhold til dagene...som du jo ville have uanset hvilken årsag der var til at hun skulle giftes den dag...det er ikke essensen for dig..næ, essensen er at du ikke vil have hun bliver gift så tæt på dig...det er din dag, dit år.... PLADDER!

Ikke at jeg ikke forstår du bliver irriteret eller skuffet over at hun er så egocentrisk, hvis det er sådan det hele hænger sammen...men SO WHAT...så lade hende dog blive gift der hvis det kan gøre hende glad....det er ÉN dag....

Og forresten....sender lige en pb. til dig om emnet søskende forhold..har noget jeg vil fortælle dig, men da jeg ikke vil udlevere nogen her, skriver jeg personligt....

Bare så der ikke er nogen misforståelser...måske jeg skriver i en lidt hård tone..men jeg er skam ikke sur eller foragter nogen...beskriver det bare i den tone/tankegang jeg føler i forhold til dette emne....jeg kan sagtens have en modsat holdning om noget uden at synes dårligt om personen..det er bare i forhold til det givne emne. ;)

Mvh Nanna

*klapklapklap* Nanna hvis du er i tvivl om hvad det er, så er det mig de rklapper af dine indlæg. Jeg synes at det er pisse godt! Mit år, min måned osv osv...

HALLO TØSER, det her handle rom at i skal fejre jer og jeres mands kærlighed. Og SELVFØLGELIG går man op i sit bryllup med liv og sjæl, men jeg synes ikke at man kan reservere de nærmeste 3-4 mdr omkring sit bryllup, især ikke når man bliver gift om sommeren!

Og mht lillesøsteren, så er hun uden tvivl en krampe hvis hun kun gør det for at tage opmærksomhed. But never argue with idiots! Their drag you down to their level and beat you with experience! Er du ikke et bedre menneske end hende? Hvis du er ligeglad med hvornår hun skal gites (sålænge det ikke er samme dag!), er det så ikke ligemeget at en eller to af gæsterne sammenligner?

0