anita80

Kongeligt bryllup!

64 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

For syttan da, hun er bare så smuk!!!

Man kan godt forstå, at Joachim måtte kæmpe med ikke at komme til at fælde for mange tårer! :bearhug:

En rigtig, rigtig, rigtig flot og mere let kjole end fx Marys. Fantastiske blondeærmer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

(Sidder her paa praerien og foelger vielsen paa internettet)

Aaaaarh, saa saa man lige Joachims bloede side - hvor var det dejligt!

Puha, fik sgu ogsaa selv vaade oejne...det kom helt bag paa mig. Isaer at han var saa aabenlys omkring det - krammede drengene og havde lommetoerklaedet fremme...snoeft!

- Nu hedder det ikke laengere en "Frede" men en "Jokke" ;)

Kjolen er smuk, men ikke noget specielt synes jeg - dog rart at se lidt blonde :bearhug:

Og buketten ser maerkelig ud...saadan lidt cone-shaped og lille... :sm:

Er tilgengaeld vild med Mary's kjole :kiss:

Redigeret af Chrisling
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes sløret er rigtig smukt! Kan godt lide at det er så gennemsigtigt. Kjolen har en rigtig fin udskæring og så kan jeg godt lide at den både er tildækket (som de kongelige vist skal være) og gennemsigtig pga. blonden.

Men det er altså for tæt på mit eget bryllup til at jeg kan synes den kjole er lige i skabet. Er stadig nyforelsket i min egen...

Og så havde jeg ikke troet at Jokke ville få tårer i øjnene. Point til ham for det - det er da sødt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er jeg den eneste der overhovedet ikke bryder mig om hendes kjole?? Eller bare synes den er intetsigende... :bearhug:

ENDELIG en jeg kan give ret.

Jeg synes sku også den var røv kedelig. Og buketten, var der heller ikke meget ved synes jeg. Men det er jo smag og behag. Heldigvis.

Som skrevet tidligere, så synes jeg altså også hun ligner Mary LIDT for meget...!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der overhovedet ikke bryder mig om hendes kjole?? Eller bare synes den er intetsigende... :kiss:

ENDELIG en jeg kan give ret.

Jeg synes sku også den var røv kedelig. Og buketten, var der heller ikke meget ved synes jeg. Men det er jo smag og behag. Heldigvis.

Som skrevet tidligere, så synes jeg altså også hun ligner Mary LIDT for meget...!!

Er ogsaa enig...synes kjolen er da smuk men intet ud over det saedvanlige, lidt kedelig maaske og absolut ikke min stil.

Er heller ikke saa meget til den slags meget hoeje opsaetningen, og saa synes jeg at sloeret sidder saa det tager for meget af opmaerksomheden fra hendes ansigt...

Men det er jo en smagssag :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må nok sige, at jeg godt kan lide buketten...

Dette er taget fra dr.dk:

post-22726-1211649210.jpg

"Marie Cavalliers brudebuket er med hvide franske liljer, 200 år gamle myrter fra Fredensborg Slot og vinterbyg fra Schackenborgs marker - og binder på den måde fortid og fremtid sammen.

De hvide franske liljer af typen longiflorum er nøjsomt pillet fra hinanden og omhyggeligt syet sammen igen til mindre liljehoveder.

De hvide liljer er valgt til brudebukketten, da dronning Ingrid også bar hvide liljer i sin brudebuket, da hun blev viet til kong Frederik på samme dato, den 24. maj 1935.

Vinterbyg og myrter

Brudebuketten indeholder også vinterbyg fra Schackenborgs marker samt de over 200 år gamle myrter fra Fredensborg Slot, som alle de kongelige brudebuketter har indeholdt siden da.

Endelig er buketten fyldt med små sarte cremefarvede roser og pistace grønt.

Underkanten af buketten er dækket af med grønne camellia-blade fra Munch & Levisons over 100 år gamle Camelliatræ.

Brudebuketten er bundet af Jan Munch fra Munch & Levison."

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

WOW, jeg gad godt at være gæst til denne bryllupsmenu:

"Bryllupsmiddagen:

Fjordrejer og Vadehavsøsters

Hvide asparges

Urter

Rygeost

*

Pighvar med kammuslinger

Sauce med kaviar & estragon

*

Oksemørbrad fra Schackenborg med sommertrøfler

**

Hvid og mørk chokoladecreme med røde og grønne jordbær

***

La Cigaralle du Prince 2005

Chateau de Cayx, Cahors 1999

Domaine Cauhape 2004

Jurancon

Bryllupsmiddagen er tilrettet af Kokkelandsholdet"

- Og bryllupskagen...

"Bryllupskagen er ottekantet og i ikke færre end otte etager, oplyser hoffet. På nederste etage er Marie og Joachims fælles monogram lavet omkranset af karamelsløjfer i danske og franske farver.

Kagen er desuden dekoreret med små kroner i marcipan, franske liljer, blæst karamelsukker med små fugle og meget andet.

Fremstillet på Søllerød Kro

Op ad bryllupskagens sider er der dekoreret med blomster fremstillet i trukket sukker og karamel, fremstillet i sarte farver, der matcher brudebuketten og blomsterdekorationerne.

Bryllupskagen består af en hvid Sacher bisquitbund med et lag mørk Granade chokolade med Tahiti vanillie. Derpå en ristet hasselnøddebund med et lag citruscreme tilsmagt med orange og stænket med Grand Marnier. Til sidst en pistaciebund. Kagen er overtrukket med et fint lag marcipan og dekoration.

Bryllupskagen er fremstillet af konditor Daniel Kruuse fra Søllerød Kro, konditor Peter Finne fra Farum Konditori og chefkonditor Gert Sørensen, alle fra kokkelandsholdet"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg må nok sige, at jeg godt kan lide buketten...

Dette er taget fra dr.dk:

post-22726-1211649210.jpg

"Marie Cavalliers brudebuket er med hvide franske liljer, 200 år gamle myrter fra Fredensborg Slot og vinterbyg fra Schackenborgs marker - og binder på den måde fortid og fremtid sammen.

De hvide franske liljer af typen longiflorum er nøjsomt pillet fra hinanden og omhyggeligt syet sammen igen til mindre liljehoveder.

De hvide liljer er valgt til brudebukketten, da dronning Ingrid også bar hvide liljer i sin brudebuket, da hun blev viet til kong Frederik på samme dato, den 24. maj 1935.

Vinterbyg og myrter

Brudebuketten indeholder også vinterbyg fra Schackenborgs marker samt de over 200 år gamle myrter fra Fredensborg Slot, som alle de kongelige brudebuketter har indeholdt siden da.

Endelig er buketten fyldt med små sarte cremefarvede roser og pistace grønt.

Underkanten af buketten er dækket af med grønne camellia-blade fra Munch & Levisons over 100 år gamle Camelliatræ.

Brudebuketten er bundet af Jan Munch fra Munch & Levison."

DET kan jeg også, Lajla!

Det er en smuk buket! Og jeg synes ikke, at Marie lignede Mary! Marie virker virker mere "fri" i det, end Mary gør.

Desuden er blonderne noget, som vi ikke har set længe i en kongelig kjole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey!

Der er også stor forskel på at være kronprinsesse og så kone nr.2 intet der!

Syntes også der var LIDT for meget kopi over Maries kjole - sammenligned med Mary!! Jeg er dog vild med at skørtet er sænket; altså at hun har den lange overdel før skørtet kommer, gør hende super slim. Også knapperne i ryggen, meget smukt! Jeg var mere til Mary's kjole, syntes den ver mere ærbar. og ærligt man ikke kunne se detaljerne i skørtet på Maries kjole.. Syntes også buketten var mindre pæn.. Hun hun sagtens have båret en større buket..

Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer