JaneDuedal

Total uenighed om gaveønsker

15 indlæg i dette emne

Hej

Jeg var på inspirationstur med kæresten igår i håb om at vi kunne finde på nogle ønsker men det gik totalt i hårknude. Jeg vil gerne oprette en ønskeliste til Sinnerup el Inspiration. Men jeg fandt ud af at kæresten ikke havde samme ide. Han kan slet ikke finde noget i ovennævnte butikker han vil ha og desuden var mine forslag (elkværne samt billeder med statements/citater mm.) slet ikke noget han kunne se vi skulle kunne bruge til noget. Det eneste vi er enige om at vi ønsker os er havemøbler og store sten i granit til vores forhave. Havemøbler var vi også på jagt efter. Men dem vi vil ha har de ingen steder. Vi kunne godt tænke os noget rustikt så som gavalniseret bord med hjul og fliser som bordplader. Det findes bare ikke heromkring, øv. :bearhug:

Hvad ønsker i andre jer og er i enige med gemalen om ønskerne ??????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker os kun penge. Og det skrev vi også direkte i invitationerne, selvom nogle måske synes at man ikke kan være det bekendt.

Men jeg vil hellere samle flere små beløb og så købe noget lidt større, bruge pengene på vores bryllupsrejse eller hvad vi nu finder på

end at få 50 "små" gaver som vi alligevel ikke har brug for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, vi er meget enige omkring, hvad vi ønsker os, men vi har efterhånden mange af de ting vi gerne vil have. Men indtil videre er det mig der laver ønskesedlen og så kommer kæresten på banen, når vi nærmer os brylluppet - håber jeg da ;)

Nogle af vores ønsker er:

weber grill

global knive

flot service (endnu ikke besluttet hvilket)

bestik (evt. fuga)

Læderbasket til aviser

Lækkert sengetøj

Oplevelses-gavekort

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om du kunne have haft brug for min mand et øjeblik, vi var i inspiration dengang vi lavede ønskeseddel.

Til min overraskelse var vi enige om alle tingene :bearhug:

Vi ønskede os både store og små gaver, da det er godt for gæsterne at have noget at vælge imellem. Men en ting er godt, det er hvis man bliver enige om hvordan man laver ønskeseddlen, vi var inde i inspiration til brudepar aften, men tilsidst brugte vi bare listen, som vi fik lavet.

Altså vi nævnte det ikke til folk at vi havde en ønskeseddel derinde, vi brugte bare den liste vi fik printet ud og fik min svigermor til at være gave kordinator.

Men min pointe er at så skal man huske at slette listen inden i inspiration :kiss: Vi fik nemlig dobbelt af nogle af tingene.

Ang. kan i ikke enten ønske jer et gavekort eller kontanter, så I feks kan købe havemøblerne via nettet, hvor de har et større udvalg.

Gavekort til et galleri.

Fik kontanter, som vi nok bruger på en seng,

Kontanter som er forudbestemt til en tur ned til familien.

Og så fik vi blandt andet 6 flotte wegner stole.

Oplevelses gavekort er super lækre, det kan jo både være til billetnet, teatret, restauranter, biffen osv.

Godt at have ønsker til som sagt stort som småt, så det passer til enhvers pengepung.

Måske også nogle alm. gaver såsom sengetøj, køkkenting - til dem der ikke har så megen fantasi

og nogle andre ting som måske kræver lidt mere.

knus Sarah

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var enige om at ønske os noget til hjemmet. Det spænder vidt fra værktøj, til køkken ting og det var slet ikke noget problem at blive enige om, for var der noget som den ene kun kunne lide kom det bare ikke på sedlen.

Vi er ved at være færdige med at bygge hus så vi mangler en del ting.

Ellers har vi ønsket os en masse nye lamper både til inden og udendørs brug.

Nyt bestik

indbygnings skabe

kompas sten til haven

extra baghøjtalere til stuen

Rejser og oplevelser

Hjælp til festen (penge)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har lavet oplæg til en ønskeseddel og så har Johnny kommet med forslag og sagt fra hvis der var noget han var uenig i.

Vi ønsker os bl.a. (kan ikke lige huske alle ønskerne pt.)

- Lænestol med fodskammel

- Penge

- Gavekort til cityforeningen

- Gavekort til Herning Kongrescenter

- Lamper (selvfølgelig nogen bestemte lamper)

- Dug fra Marie Sohl

- Grill-bestik

- Have-parasol

- Video-kamera

- Ildfaste fade

- Håndklæder (Lene Bjerre)

- Silke-bestik

- Sengeborde

- Flag til flagstangen

Redigeret af Ceciliesmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var i det store hele enige om ønsker - dog var der nogle ting, som måtte diskuteres lidt.

Det er selvfølgelig dejligt, hvis I kan komme frem til nogle ting, I begge gerne vil have, men derudover synes jeg også godt man må give hinanden lov til at ønske noget som den den anden måske ikke føler lige så stort behov for. Ideelt set ville det da være sjovest at man var 100% enige om ønskerne, men det mener jeg nok er utopi, at man kan være det. I er jo to forskellige individer - og sådan skal det også helst være. Så måske I kan lave en ønskeliste, hvor du f.eks. får dine citatmalerier på mens han så får noget, som han interesserer sig for.

Læser man vores ønskeliste, og kender os godt, kan man nok godt gennemskue, hvilke ting jeg har foreslået og hvilke ting, der er kærestens.

Men hvis I ikke kan komme frem til så mange fællesønsker, så vil jeg altså foreslå jer det der med at give plads til hinandens ønsker: du få f.eks. vaser på mens han får en grill osv. (Ja, undskyld stereotypificeringen - men I forstår vel, hvad jeg mener). Og desuden kunne I måske også forsøge at tage en god snak, uden at skændes, om hvad i hver især gerne vil ønske jer - så vil I måske også komme frem til nogle fællesting eller kompromiser.

Og nå ja, hvad ønsker vi os så:

Vi ønsker os primært penge til bryllupsrejse og oplevelser. Derudover ønsker vi os penge til nogle møbler vi mangler, navigation til bilen, spil, køkkenmaskiner, glas, krus, plaid, maleri, dug, fuglehus, havestole, sengetøj, lamper, lyssestager, skærebrætter, pande m.v.

Jeg håber I finder ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har oprettet en ønskeseddel hos Inspiration og vi var meget enig om de fleste ting så det var meget nemt..

Derudover har vi lavet en særskilt ønskeseddel med andre ting som nam ikke kan få i Inspiration.

Her er vores ønsker fra vores hjemmelavt ønskeseddel:

Weber grill “One touch gold” 57 cm i diameter ( tilbehør til grillen på side 2)

Siemens Porsche kaffemaskine

Siemens Porsche el-kedel

Siemens Porsche brødrister

Herstal zenit oliefakkel med spyd (150 cm høj) 2 stk.

Herstal zenit olielampe bord, 2 stk.

Kenwood køkkenmaskine km290 (meget gerne i rustfri stål)

2 Liggestole/solvogne (koksgrå alu med sort tekstil, fås i Biva)

2 hynder til solvognene i råhvid

Digital kamera (handy, 5 gange optisk zoom, stor skærm, ekstra hukommelse)

Penge

TILBEHØR TIL WEBER GRILL

Weber Style - 3-delt redskabssæt

Weber Style - Spydsæt

Weber Style - Marinadeskål med silikonepensel

Weber Style - Værktøjsholder

Weber - Sidebord til 57 cm

Weber - Grillstarter

Weber - Kyllingeholder

Weber - Kulholdere

Weber - Grillhanske og forklæde

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er bare så rørende enige i, hvad vi skal ønske os :thumbsupsmileyanim:

Vores ønskeliste ser lige nu sådan ud:

Køkkenmaskine i rød (mærke?)

Dvd-optager med harddisk

Mavigation til bilen – med europakort

Megamusel

Eva Trio-glas (Syrah (2 stk.), Riesling (6 stk.), øl-og vandglas (12 stk.) samt karafler)

Bestik

Havekrukker – gerne store

Havemøbler med hynder

Dåseåbner – en god en!

Alfi-termokande i en frisk farve

Trailer – en meget lille en

Cykler

Kantklipper

Dab-radio i retrodesign (set i Inspiration)

I-pod

Dørklokke

Æggebægre til daglig brug

Penge

Derudover overvejer vi at ønske os en Verner Panton-lampe - den genemsigtige runde :cheerleader3:

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hermed vores ønskeliste (den er også herinde et eller andet andet sted...):

Vi er meget enige - omend det er mig, der kommer med flest ideer. Vi skriver ikke noget på, vi ikke begge ønsker os...

  • Vinglas, Grand Cru fra Rosendahl
  • CD med The Antonelli Orchestra (dansemusik)
  • Fotoalbum
  • Slangevogn til haveslangen, grå/sort
  • 8 ens, ensfarvede dækkeservietter
  • Bestik, Raadvad Lilje, 1 sæt = 16 dele (4 af hver)
  • Spisestel (ønske-mærke følger)
  • Margrethe skåle, cremefarvede (sæt á 3-4 stk.)
  • Haveredskaber fra Fiskars
  • Bon-Fire bålkøkken
  • Høj, klar glasvase
  • Tørrestativ i træ til nedgravning udendørs
  • Bezzerwizzer, brætspil
  • Parasol, grå eller sort
  • Parasolfod, grå eller sort
  • Zwilling Twin Cuisine knivblok + forskellige knive
  • Gryder: Eva Trio Multi m. glaslåg – 3,6 liter + 6,5 liter
  • God pande m. belægning
  • Blender: Philips, rustfri stål, nr. HR 2094
  • Støvsuger med gummihjul, der ikke ridser sarte gulve!
  • Fladskærm til computeren
  • Anhængertræk
  • Playstation 3 eller Nintendo Wii
  • Computer med GOD plads på harddisken/hurtig…
  • Trailer, stål
  • Videokamera, HD
  • Drivhus, 10 m2, m. sokkel
  • Bryllupsrejse
  • Økonomisk tilskud til spisestue, skænk, lænestole, seng og andre møbler
  • Gavekort til: Salling, Plakaten/Sct. Clemens Torv i Århus
  • Oplevelser

Redigeret af MC-pigen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lagt vores ønskeliste på vores hjemmeside, vi er enige om tingene - selv om Kent er lidt betænkelig ved at der står fuglekasser og foderbræt. Han har nemlig fra sit første bryllup erfaret at det kan gå helt amok. De havde dengang skrevet "glas kunst" - det havde de så også fået rigtig meget af i alle afskygninger. :cheerleader3: Vi har en stor have, så vi tager chancen!

Jeg vil egentlig helst ikke give nogen ønskeseddel, da jeg mener at man selv må bestemme, hvad man vil give. Min veninde har også spurgt om vi helst vil have noget fra ønskelisten og jeg svarede straks nej, det må hun helt selv bestemme. Penge ønske vi os kun af mangle på at gæsterne vil komme med en gave, men ved ikke hvad. Hvis jeg skulle ønske mig penge, så havde jeg beholdt de 100.000 og droppet brylluppet. Selvfølgelig er jeg da også glad for at modtage en pengegave til et bestemt formål, men jeg vil helst have noget, som kan minde os om dagen og gæsterne.

Det er i øvrigt sjovt at læse jeres ønskelister - det kan jo give lidt inspiration, vi kan jo stadig bruge nogle ønskeidéen, for tænk lige alt det, man ikke var klar over, at man ønskede sig! :thumbsupsmileyanim:

PS. det er altid en idé at give manden lidt betænkningstid... Hvis jeg fx har en anderledes tanke, som "hey, jeg tror sgu du skal have lyserødt slips på..." så er det ikke i herreforretningen den bemærkning falder, nej det skal lige nævnes 1 til 1½ før indkøbet, så når man står i butikken er det ikke helt fremmed for ham. Den taktik kan også være særdeles god, når det kommer til gaveønsker. Det skal lige ha' lov til at synke ind og lande ellers kan mænd gå grusomt i bakgear. Det maleri med lyserødt på, som er på vores hjemmeside, var bestemt ikke noget manden syntes om i august måned sidste år, da jeg viste ham det, men da vi lavede ønskelisten, var det ham, som sagde, husk lige det er billede, som vi har talt om! :cheerleader3:

Redigeret af AnnaK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. det er altid en idé at give manden lidt betænkningstid... Hvis jeg fx har en anderledes tanke, som "hey, jeg tror sgu du skal have lyserødt slips på..." så er det ikke i herreforretningen den bemærkning falder, nej det skal lige nævnes 1 til 1½ før indkøbet, så når man står i butikken er det ikke helt fremmed for ham. Den taktik kan også være særdeles god, når det kommer til gaveønsker. Det skal lige ha' lov til at synke ind og lande ellers kan mænd gå grusomt i bakgear. Det maleri med lyserødt på, som er på vores hjemmeside, var bestemt ikke noget manden syntes om i august måned sidste år, da jeg viste ham det, men da vi lavede ønskelisten, var det ham, som sagde, husk lige det er billede, som vi har talt om! :thumbsupsmileyanim:

He, he - kvindelist... :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er hvad vi forløbig ønsker os:

Rejsegavekort til StarTour

Lene Bjerre Sengetøj

StressLess lænestol og skammel

Gavekort til IKEA

Plasma fladskærm 26"

Digitalkamera spejlrefleks

Bærbar computer

Holmegård Cocoon Vaser (sort, hvid, lilla)

Rosendahl Grand Cru Mælkekande

Rosendahl Grand Cru Tallerkener 27 cm

Rosendahl Grand Cru Tallerkener 30 cm

Rosendahl Grand Cru Isasietter

Rosendahl Grand Cru Skåle

Rosendahl Grand Cru Rød og Hvidvinsglas

Rosendahl Grand Cru Drinkglas

Rosendahl Grand Cru Vintilbehør

Willow Tree Figure

DAB Radio

Hard Trolly - Samsonite

Beautybox - Samsonite

Ipod Nano

Ipod Højtalere til Nano 3g

"Bjursta" Spisebord i sort fra IKEA

Fatboy original - Marimekko Kavio Red

Ledge:able Stålhylde i Sort

Trailer

Digital Video Kamera

Jacob Jensen Alarm ur

Georg Jensen Season lysestage

Georg Jensen Topstjerne i Guld (til juletræet)

Billetter til DJ Tiesto koncert (evt combi. med miniferie i andet land)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer