Sign in to follow this  
Followers 0
Ceciliesmor

Talen til min mand

11 posts in this topic

Jeg har skrevet en tale til vores bryllup og nu skal jeg til at igang med at øve mig på at holde den. Selvom jeg indtil videre kun har "læst indad", så kan jeg mærke at jeg på nogen steder i talen selv bliver meget rørt.

Nu vil jeg så gerne høre om I har nogen gode råd til, hvordan jeg rent faktisk klarer at holde talen på bryllupsdagen uden at den drukner i tårer (altså en enkelt eller 2 er selvfølgelig okay, men jeg vil jo gerne igennem den, så folk også kan forstå hvad jeg siger).

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej,

Jeg har desværre ingen gode råd til ikke at tude under talen, er sikker på jeg kommer til at stortude under min, jeg tuder bare jeg ser en serie i tv.. :-/

Men jeg bliver jo lidt nysgerrig.. må vi ikke se tale :-)

Held og lykke herfra

Jeg lagde den ind for lang tid siden (se linket http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=48469) for at få nogen kommentarer. Det var bare kun én, som svarede i indlægget, så jeg tænkte at det nok var fordi andre syntes at den var for dårlig (lidt a la at man lader være med at kommentere, fordi man ikke vil gøre andre kede af det): . Jeg har lavet nogen rettelser, så den tale jeg pt. er kommet frem til ligger i #3.

Edited by Ceciliesmor
0

hejsa!

Jeg kan sagtens genkende dit "problem" - jeg blev gift pinse lørdag,hvor jeg til lejligheden havde indøvet en sang "Can´t smile without you"...

Al den tid jeg har gået og øvet den , har jeg hver gang fået både sommerfugle og "klump" i maven

- på selve dagen(om morgenen) ville jeg lige synge den for min veninde og hun begyndte at stortude, hvilket bestemt ikke gjorde det nemmere for min, MEN, det gik super om aftenen...

Det jeg synes du skal gøre, er at øve dig så meget som muligt på din tale- du skal sige/læse den højt for dig selv 100 gange( bare et tal, ik), så du vænner dig til ordene og betydningen- og vænner dig til din reaktion...

I starten af min sang kiggede jeg slet ikke på min mand, det var først, da jeg følte, at jeg var klar til det- og så var det fedt at kunne kigge ham i øjnene...

Pøj pøj med talen- bare rolig- han elsker dig jo ligemeget hvordan det går.... :thumbsupsmileyanim:

Hilsen Trine

0

hey... uha den er svær...ville gerne lige kunne smide et guldkorn til dig, men bare tanken om at jeg skal MÅSKE holde en lille bitte mini tale til min kommende mand kan få mig til at få våde øjne....jeg er oz typen hvor en tv-serie kan få tårene til at trille...så puha, hvis jeg tager mig sammen og skriver en...ved jeg helt ærligt ikke om jeg kan læse den op uden at bukke totalt under.... men ok har et års tid til at bestemme mig :thumbsupsmileyanim: Men held og lykke.... Knuzz

0

Annonce ♥

Hej

Jeg har netop skrevet talen til min mand her i weekenden. Jeg ved at jeg kommer til at græde/blive rørt undervejs og det har jeg det helt fint med. Jeg tænker at hvis man ikke må blive berørt af talen til min brudgom på bryllupsdagen, hvornår må man så? Tag det roligt er mit bedste råd. Fæld en tåre eller to eller ti, og hav fred med det. Nyd dit bryllup.

kh

Heidi

0

Hej :thumbsupsmileyanim::bearhug:

Jeg sidder med fuldstændig det samme problem :unsure:

Jeg er blevet så nogenlunde færdig med talen til min kommende mand. I eftermiddags skulle jeg så lige prøve at læse den højt for mig selv - jeg begyndte at græde op til flere gange, og når jeg siger at græde, så er det så slemt, at jeg slet ikke kan få et ord frem :pokey: (er også typen der græder til serier.....) Jeg var tæt på at smide den i skraldespanden!!! Men nej, jeg vil sgu sige noget til ham på dagen.

Jeg tror bare, at jeg vil læse den højt igen og igen og igen og igen.......... Og så håbe på, at det går så nogenlunden.

Pøj, pøj til jer allesammen.

Mange hilsner fra Janni

0