Guest juhlnielsen

Pynt til kjole (hjemmesyet)

10 indlæg i dette emne

Jeg er i gang med at sy min egen brudekjole. Jeg synes ikke, at jeg kan finde noget "pynt" til den. Jeg mangler en blomst, som skal sidde i den ene side. Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde sådan noget til rimelige penge. Jeg har været i en brudebutik, men der kostede en blomst omkring 700 kr. og det er lige rigeligt. Kjolen minder om denne fra Linea R.

post-32746-1212055103.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I stof forretningerne (fx stof og stil)har de mønstre til både roser og andre blomster man selv kan sy. Mønstrene koster ca 15 kr og stoffet koster heller ikke så meget så der kan det ihvertfald gøres billigt :cheerleader3:

Håber det kunne hjælpe lidt

/Chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i gang med at sy min egen brudekjole. Jeg synes ikke, at jeg kan finde noget "pynt" til den. Jeg mangler en blomst, som skal sidde i den ene side. Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde sådan noget til rimelige penge. Jeg har været i en brudebutik, men der kostede en blomst omkring 700 kr. og det er lige rigeligt. Kjolen minder om denne fra Linea R.

Hej

Held og lykke med syningen af kjolen. :loveboard:

Syede også selv min kjole, sammen med min mor. Og er bare SÅ glad for jeg gjorde det, blev rigtig rigtig glad for min kjole. :cheerleader3:

Jeg købte i den forbindelse bogen Pynt og pift af Dorthe Kjeldgaard Rasmussen, der er rigtig mange ideer til blomsterpynt af mange forskellige materialer. Du kan se nogle af siderne i bogen her. Var egentlig meningen vi skulle have syet nogle blomster, der skulle på som pynt, men skiftede mening undervejs, og syntes det blev for meget. Istedet brugte vi noget af blonden som pynt på skørtet.

Og man kan også finde mønstre på pynt i stofforretninger. I stof og stil kan man få et mønster på syede roser.

Håber vi får lov at se et billede af det færdige resultat.

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

jeg havde glæden af at blive gift i en rembo kjole. Der sad en blomst i siden, og den var simpelthen kreeret af lidt småflossede "silkestof" blade i forskellige farver, som så dannede blomsterblade, kronblade osv. Set på afstand er man ikke i tvivl om at det er en blomst. Jeg blev gift i september og havde også "blade" nedad kjolen samt på sløret.

Se evt. i min tråd eller

0050.JPG

Redigeret af Knirke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer